[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ais

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:50

Ik ben voornamelijk een stille meelezer, over de rijst; wanneer je rijst in een rijstkoker kookt is het vele malen lekkerder dan wanneer je het zelf in een pan kookt. Het is een eenmalige investering in een rijstkoker, maar ik zou het zeker de moeite waard vinden!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:24

Ik doe door de rijst altijd wat pindasaus(dan maar 1 lepeltje ofzo) of zoetzure/chilli saus :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:46

Ik heb toch besloten om niet naar een diëtist te gaan, het is best duur (krijg maar 100 euro vergoed en eerste consult kost al minstens 60 euro), en het is echt een kwestie van doorzettingsvermogen.

Vandaag wel een goede dag, qua eten dan. Morgen maar weer van die kleine worteltjes en snoeptomaatjes halen, voor de vreetmomenten. Ik denk dat als ik die momenten niet meer heb, dat het afvallen dan wel goed zal gaan, want zonder die vreetmomenten blijf ik eigenlijk altijd onder de 1500 kcal.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:44

@Rubyred, ik probeer altijd tijdens die momenten te bedenken "heb ik honger"? Is het antwoord nee, dan ga ik gewoon wat anders doen. Honger zit meer tussen de oren denk ik maar altijd.

Weer -1,5kg. hier :D (in twee weken) Ben hier erg blij mee. De sinterklaas periode is voor mij toch wel de moeilijkste. Ik houd zo van pepernoten en speculaas etc. Maar ik blijf er netjes af.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:46

Hier terug een kilo erbij, zonder reden :n

Geen ideeee waarom ik zo hard schommel...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:49

ais schreef:
Ik ben voornamelijk een stille meelezer, over de rijst; wanneer je rijst in een rijstkoker kookt is het vele malen lekkerder dan wanneer je het zelf in een pan kookt. Het is een eenmalige investering in een rijstkoker, maar ik zou het zeker de moeite waard vinden!

Gelukkig niet zo'n grote investering. Ik heb er al tijden geleden eentje gevonden voor maar een paar euro. Ook ik zweer erbij!

http://www.alternate.nl/html/shop/produ ... e=beslist&
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/BE ... e=15389718

marktplaats is ook een goeie.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:55

Weet je wat het is met die pepernoten. Als je er 1 eet, gaat die hele zak erachteraan.

Ik heb paar dip dagen. Vind het avondeten laten staan gewoon echt lastig. Die porties moeten echt kleiner en dat ging hele poos goed, maar nu van het weekend niet en gister ook weer niet. Heel lastig. Toch maar weer paar dagen kleine porties maken dat ik niet in de verleiding kom om een extra portie te pakken uit mijn mega pan.

Zit zeker tussen je oren Selka. Das misschien nog wel het grootste probleem.

Verbruikt zo een rijst koker niet onwijs veel stroom?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:57

Klopt helemaal Leonie! Ik heb vriendlief vervloekt toen hij thuiskwam met kandij kruidnoten, chocolade pepernoten, speculaasbrokken en chocoladeletters :+ Maar gelukkig is bijna alles op. Ik doe gewoon dat kastje maar niet meer open haha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:59

oooeeehhh dan ben ik wel heel blij dat ik niets in huis heb als ik het niet koop... ik zou er ook écht niet af kunnen blijven! haha!

Rijstkoker verbruikt niet veel stroom. Het is maar een klein apparaatje, zal ongeveer gelijk staan aan waterkoker ofzo denk ik.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:22

Mi_Amore schreef:
Hier terug een kilo erbij, zonder reden :n

Geen ideeee waarom ik zo hard schommel...

Zit je menstruatie er aan te komen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:40

Nee, net aan een nieuwe strip begonnen :n

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:49

Selka schreef:
Klopt helemaal Leonie! Ik heb vriendlief vervloekt toen hij thuiskwam met kandij kruidnoten, chocolade pepernoten, speculaasbrokken en chocoladeletters :+ Maar gelukkig is bijna alles op. Ik doe gewoon dat kastje maar niet meer open haha.

Goed zo. :D Ik heb ook chocoladepepernoten in huis, maar die bewaar ik tot de zomer, wanneer ze niet meer te koop zijn en ik er toch trek in heb. :P

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:00

Is er hier iemand die mij via pb zou willen helpen aan een schema voor gezond eten?

Ik heb al vele dieeten geprobeerd, maar bij het stoppen daarvan alleen maar meer aangekomen. Ik word er moedeloos van.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:03

Hannahaapje :')

Gambler, ik kan je adviseren geen dieet te volgen, maar je levensstijl aan te passen met meer bewegen en gezonder eten :) Je kunt zoveel diëten volgen als je wilt, maar als je terugvalt in je oude patroon dan vliegen de kilo's er net zo hard weer aan.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:30

Dais, dank je wel voor je berichtje.

Helaas blijf ik steeds terug vallen in mijn oude gewoonte. Dat is het probleem bij mij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:36

Dan gewoon blijven eten wat je dieet aangeeft!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:42

Hmm, de rest van je leven diëten klinkt alleen niet echt heel motiverend :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:49

Nee Dais_ dat vind ik ook. Als ik zometeen ben waar ik wil zijn, dan ga ik ook gewoon eens genieten. Ik heb geloof ik in augustus voor het laatst gesnoept.. En na een keer genieten weer streng zijn. Zo gewoon op gewicht blijven.

Nooit meer lekker eten is denk ik niet erg realistisch. Wel gewoon gezond eten en niet hamsteren :+

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:20

Dais_ schreef:

Haha leuk toch? Ik vertel het tegen iedereen die het horen wilt. De meesten reageren precies zo, en mijn ouders vinden het een belachelijk plan. Maar ik heb nu al wel mooi drie zakken. :') (Waar ik vanaf kan blijven, pfhew).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:21

Ik vind het een TOP-idee! Ga ik ook doen :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:24

Dais_ schreef:
Hmm, de rest van je leven diëten klinkt alleen niet echt heel motiverend :o

Niet zo letterlijk nemen!
Maar.. uit een dieetplan kun je meestal wel conclusies trekken wat wel of niet goed is en daar zou je je na-het-dieet-periode op kunnen afstemmen.
Helaas is tegen gulzigheid en te veel vet/suiker etc. geen enkel dieet bestand: de verandering zit in jezelf :))

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:07

Hoe 'gezond' zijn smoothies eigl? Soms heb ik gewoon enorme trek en gaat dat met niets over enkel door veel te drinken kan ik mij dan vol voelen, nu ben ik echt geen grote waterdrinker en een liter chocomelk lijkt me ook niet de gezondste optie. Ik zoek dus naar iets van wat ik veel mag drinken .. (Soep doe ik ook soms).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:40

hannahaapje schreef:
Dais_ schreef:

Haha leuk toch? Ik vertel het tegen iedereen die het horen wilt. De meesten reageren precies zo, en mijn ouders vinden het een belachelijk plan. Maar ik heb nu al wel mooi drie zakken. :') (Waar ik vanaf kan blijven, pfhew).

Doe ik ook, hoor. :) Maar dan een beetje anders. De dag na 5 december fiets ik naar de supermarkt en dan koop ik voor 50% korting een paar zakken kruidnootjes & chocolade pepernootjes en die bewaar ik dan.. Ik krijg namelijk standaard rond juni belachelijk veel zin erin, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:41

magli schreef:
Hoe 'gezond' zijn smoothies eigl? Soms heb ik gewoon enorme trek en gaat dat met niets over enkel door veel te drinken kan ik mij dan vol voelen, nu ben ik echt geen grote waterdrinker en een liter chocomelk lijkt me ook niet de gezondste optie. Ik zoek dus naar iets van wat ik veel mag drinken .. (Soep doe ik ook soms).

Niet goed om veel te drinken, aangezien fruit ook niet goed is in te grote aantallen. Echter is af en toe een smoothie echt wel goed hoor (vind ik!), maar ja.. alles waar 'te' voor staat is niet goed..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:05

Jeej weer een goede dag vandaag :). Mijn nieuwe 'verandering': bij snaaizin worteltjes/tomaatjes eten. Dan komt het helemaal goed hoop ik.