In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:28

Jorine sterkte meid :(:)
Jeetje Lovelady, heel vervelend maar wellicht geeft de wedstrijd je even afleiding. Sterkte :(:)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 06:52

Was gezelliggezeliy een zaterdag alleen ik had wel zere voeten en al een. Paar dagen met. Een zere vinger

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:23

Hoe is het hier?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:30

Gaat eigenlijk redelijk. :) En bij jou? Ben je nog in de kliniek?

Ik ben vanmorgen bij de HA geweest voor het afbouwen van mn medicijnen. En ik mag weer minderen :D Vanaf vanavond slik ik weer 50 mg Seroquel minder. :D
Ik vind het best wel spannend. De eerste dagen na het afbouwen voel ik me echt rot. Gelukkig heb ik Maandag weer een gesprek met mn Psycholoog. Dus als het niet lekker gaat dan kan ik het met hem bespreken. :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:29

Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat

Ik had gisteren ruzie met me ouders .en dinsdag een gesprek en ze wil dat ik met een psycholoog moet gaan praten

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:48

Mijn lijk het dood eng,maar ze denk dat het beter voor me is en ik moet het me ouders ook nog gaan,vertellen

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:19

@ Lovelady: Het zou je wel kunnen helpen. Succes dinsdag!
@ Dhani: Spannend dat je gaat afbouwen!

Hier gaat het bagger. Na een week in de kliniek ben ik een soort van naar huis gestuurd omdat ik alleen maar slechter werd. Van dinsdag tot donderdag in een andere kliniek geweest, ging ook niet echt lekker. Ik sta op de wachtlijst voor nog een andere kliniek maar dat kan nog wel 2 maanden duren..
Ook gaat een van mijn therapeuten stoppen en heb ik gehoord dat ik niet lang meer op deze poli kan blijven omdat ik nu poliklinisch in zorg ben bij kinder&jeugdpsychiatrie terwijl ik klinisch bij de volwassenen zit en daar baal ik ook van. Ik wil niet over naar volwassenen want dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen bij iedereen..

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:25

Jorine dat was deze dinsdag
.maar ik durf het niettegen me ouders nog te vertellen en school krijg het ook nog te horen

Jorine wat balen dat je 2 maanden moet wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:31

Balen Jorine! Pfff sterkte ermee...

Hier weer eens een update van mij. Ik merk dat ik er de laatste tijd minder behoefte had om hier te posten, geen idee waarom. Ik zit nu in de heftigste fase van mijn therapie, ik ga ergens mee aan de slag wat ik zo groot maak dat ik het al die tijd al voor me uit aan het schuiven ben. Ik wil assertiever worden, durven mijn wensen en grenzen kenbaar te maken en deze uit te spreken. Maar dat vind ik zo eng, ik ben bang voor verlies in alle opzichten. Het verlies van vrienden, van mensen om mij heen maar ook het verliezen van werk of andere dingen. En daardoor durf ik me niet uit te spreken en schik ik me in. Dat doe ik constant, en dat is wat me zo moe maakt. Vandaag echt een behoorlijke inzinker gehad op therapie, heb de hele therapiedag zo'n beetje gehuild en nog steeds ben ik zo bang. Er zit meer achter dan er 'even mee aan de slag gaan' en dat maakt t loodzwaar. Het is zo makkelijk om te zeggen 'gewoon doen' maar dat lukt me nu moeilijk.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:18

hoi,
weet iemand of je ook 'bijwerkingen' kunt krijgen van therapie? dus bijv huilbuien, eetbuien, depressiever worden, jezelf van een afstandje bekijken naar jezelf als persoon en je leven en dan te denken, dit wil ik niet zijn, enz. dat dit erger word enz? vooral eetbuien enz. -O- ;(

en dan dit krijgen wanneer je alleen thuis bent zonder leuke afleiding.

medicijnen wil ik niet meer want ik kwam er erg van aan. maar ik voelde me wel veel vrolijker en gelukkiger en ik denk dat ik stukken gezelliger was met medicijnen dan zonder. maar met medicijnen vond iedereen mij te dik. daarom stopte ik er ook mee. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:23

Aladinnetje schreef:
hoi,
weet iemand of je ook 'bijwerkingen' kunt krijgen van therapie? dus bijv huilbuien, eetbuien, depressiever worden, jezelf van een afstandje bekijken naar jezelf als persoon en je leven en dan te denken, dit wil ik niet zijn, enz. dat dit erger word enz? vooral eetbuien enz. -O- ;(

en dan dit krijgen wanneer je alleen thuis bent zonder leuke afleiding.

medicijnen wil ik niet meer want ik kwam er erg van aan. maar ik voelde me wel veel vrolijker en gelukkiger en ik denk dat ik stukken gezelliger was met medicijnen dan zonder. maar met medicijnen vond iedereen mij te dik. daarom stopte ik er ook mee. ;(

Ja dat kan zeker. Ik doe voornamelijk therapie om gedragspatronen te veranderen maar die verandering kan behoorlijk heftig zijn. Door verandering kan je hoofd gaan wankelen zoals ik het altijd ervaar. Het kan ook eerst erger worden voordat het beter wordt. Er komt ook een boel (oud) zeer naar boven wat kan zorgen voor depressieve gevoelens en het slechter voelen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:44

Ik wil hier graag ook mee komen praten.

Ik ben eind december bij een psycholoog gestart en heb vorige week te horen gekregen dat ik EMDR krijg en ik krijg hulp bij het assertiever worden en uit de overlevingsstand te komen.

Het probleem is dat ik me niet veilig voel, nergens. Dit komt doordat toen ik 5 was ik een pleegbroertje kreeg en allerlei vervelende gebeurtenissen heb meegemaakt. Ik kan me tijden heel vrolijk voelen en dan gaat ook alles goed, maar dan komen er weer wat tegenslagen en stort ik weer helemaal in. Dit komt telkens weer terug en er komt een hoop oud verdriet terug elke keer.

Afgelopen weken is het ook een enorme rollercoaster van enorm vervelende gebeurtenissen geweest, daarvoor mag je PB'en wil je het weten.

Ik ben alleen wel gespannen voor wat alles met me gaat doen. Gespannen hoe ik reageer op EMDR, wat dat losmaakt en hoe ik er uit kom. Ook heel gespannen omdat ik uit mijn overlevingsstand moet komen, ik moet leren de confrontatie aan te gaan en mezelf niet weg te cijferen ten koste van mezelf. Maar wat is dat confronterend en moeilijk, ik ben er nog niet eens mee begonnen maar vorige sessie zaten mijn moeder en ik er samen en kregen we een discussie omdat ik een keer eerlijk wat tegen haar durfde te zeggen. M'n psychologe zag precies wat er toen gebeurde: ik duik in elkaar en kijk naar de grond en zeg wat mijn moeder wilt horen. Toen moest ik per sé van mijn psychologe uitspreken wat ik allemaal dacht, en wat was dat confronterend! Ik vond het heel lastig om te doen.

Ik hoop dat ik hier een beetje steun kan krijgen in deze lastige tijden. Ik hoop ook dat als ik in de zomer op kamers ben ik klaar ben met mijn therapie en een nieuw leven kan beginnen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:21

unoo, ik begrijp wel hoe je je voelt...vooral wat betreft die ups en downs...
met emdr heb ik overigens hele goede ervaringen, dit heeft mij enorm geholpen bij de verwerking van het pestverleden en met mijn situatie met mn moeder...
welkom in ieder geval...

sorry dat ik even niet op iedereen reageer, maar zit zelf even weer in een dal, dit keer door mn werk...
ik zit sinds maart 2012 in de ziektewet ivm een hernia en ben van volledig ziek naar nu 10 % "ziek" gegaan (die 10% is omdat ik niet op mijn vaste groep kon blijven en dus op zoek ben naar een andere vaste plek).
Afgelopen dinsdag gesprek met mijn manager gehad en daar ook kenbaar gemaakt dat ik de onzekerheid over mn uren (werk nu als invalkracht maar dan met vaste uren en contract, maar kom niet aan mijn uren wegens te weinig aanvragen op woningen/ dagbesteding waar ik zou kunnen werken) en werk erg vervelend en zwaar vind.
Mijn manager begreep dit en vond het heel vervelend, maar zag zich wel genoodzaakt om te gaan kijken voor reintergratie spoor 2 (bij andere werkgever gaan werken).
Dit kwam voor mij erg hard binnen gezien ik me bij deze instelling echt thuis voel en hier graag zou willen blijven werken. Sinds dit nieuws voel ik me dan ook erg down en depressief (ondanks de paroxetine).
Mijn werk was altijd mijn hobby (woonondersteuner in de gehandicaptenzorg) en u zou dit dus kunnen betekenen dat ik dit op moet geven...

Ook zit het mij erg dwars dat mensen die net zo lang als mij ziek zijn en zich nooit hebben laten horen op de werkplek over hoe het gaat en nooit eens op de koffie komen (terwijl ze wel naar brazillie of turkije kunnen bijv.) gewoon alle kansen krijgen en dus gewoon later bezig kunnen met reintergreren, terwijl ik gelijk contact heb gehouden met de woning en de collega's (elke week) en zodra ik kon op de koffie kwam en aangepast werk ben gaan doen en nu eigenlijk weer gewoon mijn werk volledig doe op groepen waar ik dat kan, kortom ik werk volledig mee maar krijg nu stank voor dank ondanks al mijn inspanningen...
sorry voor mijn geklaag, maar moest het even kwijt...

degene die het nodig hebben sterkte en :(:) en de anderen succes en +:)+

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:28

Welkom unoo ik hoop voor je dat je beter gaat voelen

Lammie wat vervelend ze zullen je echt niet vergeten

Hier gaat het ook niet echt lekker heb van,af donderdag ruzie met me ouders

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:36

Vervelend allemaal Lammie! :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:16

Sterkte Unoo en de rest ook. Het gaat op dit moment wel redelijk met me, vandaar dat ik even niet heb gereageerd. Vandeweek ook weer een soort terugval gehad, dit is wel minder maar binnenkort heb ik weer therapie en dan wil ik zelf aan de EMDR verder gaan.

Afgelopen week was ik onwijs moe, ik was mijn autopapieren kwijt(dacht dat ik ze in Frankrijk verloren was) en zat er dus letterlijk doorheen. Ik heb gejankt en gevloekt, ik kon het allemaal niet meer aan. Ik voelde me in de steek gelaten door alles en iedereen en wilde gewoon niet meer leven. Ben niet voor de trein of auto gesprongen maar na 10 minuten ben ik in mijn auto gestapt en naar huis gegaan. Thuis kwam mijn lieve kat op me afgelopen, bedolf me met kopjes en knorde rond uit. En verder niet meer aan het niet meer leven gedacht...

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 03:55

Ik moet binnenkort ook naar een psycholoog, snap eigenlijk niet zo goed waarom ik er heen moet, maar ben er wel verschrikkelijk bang voor om er heen te gaan..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:51

@purny, dat gevoel van er helemaal doorheen zitten ken ik ook. Verschrikkelijk is dat, dan zou je het liefst willen dat je gewoon kon verdwijnen. Dat houdt dan meestal een dag/2 dagen aan en dan gaat het wel weer.

Mijn pleegbroertje is 3 weken terug met spoed (reden via PB) in een psychiatrische instelling geplaatst om te kijken of medicatie iets zou kunnen betekenen. Hij moet daar minstens 3 maanden tot een jaar zitten (wat mij betreft komt hij liever nooit meer terug). De sfeer is er enorm verbeterd thuis, maar in de weekenden komt hij dus weer terug naar huis. En de sfeer slaat dan gelijk helemaal om, ouders chagerijnig, ik kan ook niet met hem omgaan dus constante ruzie en spanning net zoals de jaren ervoor.
Ik weet echt totaal niet wat ik met mijn gevoelens aan moet, het liefst zou ik tegen mijn ouders zeggen dat hij niet meer terug hoeft te komen maar dat kan ik hem ook niet aandoen. En ik weet dat dat toch niet zal gebeuren omdat ik het al zo vaak heb gevraagd..

Ik heb vandaag ook echt een rotstemming :') Moet heel de dag huiswerk maken, en mijn pleegbroertje is gelukkig nog niet wakker maar als hij wakker wordt dan is het gelijk weer een gespannen sfeer..

Ik kan mezelf nu ook heel moeilijk beheersen, ik heb sinds weken eindelijk het besef hoe erg hij ons wel niet heeft bedrogen en mijn jeugd heeft verpest. Hij maakt nog steeds telkens rot opmerkingen en dit maakt mijn herstel niet veel beter, want dit is juist waar ik tegen moet vechten en moet veranderen! Maar het blijft gewoon zo lastig.. Praten valt er met hem niet, dat is het probleem want verbaal ben ik heel sterk.

Uiteindelijk denk ik dat er niks anders op zit dan eens flink te rammen als hij weer zo iets rottigs naar m'n kop slingert. Ik ben het werkelijkwaar zo beu :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:57

Xstephanie5 schreef:
Ik moet binnenkort ook naar een psycholoog, snap eigenlijk niet zo goed waarom ik er heen moet, maar ben er wel verschrikkelijk bang voor om er heen te gaan..

Weet je dat echt niet, of probeer je jezelf groot te houden?

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:10

Joolien schreef:
Xstephanie5 schreef:

Ik weet wel waarom ze me er heen sturen, maar zelf vind ik de reden waarom ik er heen moet nogal stom.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:33

waar om moet je er dan heen mag ook pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:32

Xstephanie5 schreef:
Joolien schreef:

Ik weet wel waarom ze me er heen sturen, maar zelf vind ik de reden waarom ik er heen moet nogal stom.

Ok daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:09

Ze denken dat ik een eetstoornis ofzo heb, ze denken automutilatie, maar dat is allebei niet zo. En omdat ik altijd alleen ben maar ik hou er gewoon van om alleen te zijn. En ook nog omdat ik 's nachts altijd wakker lig. En dat was het wel volgensmij

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:57

Maar vind je het dan lastig om een ´normaal´ eetpatroon aan te houden, en ben je wel eens ´niet lief´ voor jezelf in welke vorm dan ook?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:45

Welkom Unoo en sterkte met EMDR. Ik heb daar hele goeie ervaring mee.
Stephanie5 ook welkom.

Verder niet echt bijgelezen. Gaat moet zo lekker. Vorige week besluit moeten nemen om mijn paardje in te laten slapen. Vrijdag ga ik hem wegbrengen. Weet niet hoe dan verder want hij was echt mijn uitlaatklep. Slaap al sinds een paar dagen slecht. Verder ga ik zoveel mogelijk naar hem toe en huil ik veel.