[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:43

Kauwen is heel belangrijk. Hoe vaker je kauwt (liefst 15 tot 20 keer per hap!) hoe meer enzymen en andere stoffen vrij komen uit je voeding. Deze stoffen komen bij 5x kauwen niet vrij. Verder, hoe meer kauwt, hoe verzadigt je gaat voelen waardoor je uiteindelijk veel minder gaat eten. Een win-win situatie niet? :D Sinds ik dit doe, doe ik sowieso 5 min langer over mijn eten maar eet ik minder. Een aanrader dus! :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:46

Gezond eten en bewegen! haha.

Ik begin zelf niet aan 17 dagen dieeten of soepdieeten of wat er ook maar is. Ook geen low carb o.i.d. Voor mij werkt gewoon gezond eten, dus ook gewoon brood en rijst (wel volkoren natuurlijk) en daarbij genoeg groenten en fruit :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:47

ik ben goed bezig joh..net by een leverancier ouders eten kaasbroodje en sausijzenbroodje en ik een maalttijdsalade ookal was die vies haah ook een yoghurt smootie genomen

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:22

CCCCC schreef:
Gezond eten en bewegen! haha.

Ik begin zelf niet aan 17 dagen dieeten of soepdieeten of wat er ook maar is. Ook geen low carb o.i.d. Voor mij werkt gewoon gezond eten, dus ook gewoon brood en rijst (wel volkoren natuurlijk) en daarbij genoeg groenten en fruit :)

Ik heb echt een houvast nodig en het 17 dagen dieet gaf bij mij echt het gewenste resultaat. Ik vond het ook wel goed vol te houden en bleef er mee op gewicht.
Dus nu gauw die 1,5 misschien hopelijk 2 kg er af :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:46

miloetje schreef:
Safiera fruit en groente is heel gezond imo, maar je hebt meer nodig. Ik mis echt de eiwitten en onverzadigde vetzuren bij wat jij eet en je krijgt nu een hele grote hoeveelheid suiker binnen wat ook niet echt weer gezond is...

TinePine schreef:
Dit lijkt mij geen gezond dieet. geen eiwitten, vetten

Maken jullie je geen zorgen! Ik noemde alleen nog maar op wat ik aan fruit & groente had gegeten.
Daarnaast ook nog 1 kipfilet, paar plakjes kaas (op twee volkoren boterhammen) kommetje special K met melk en yoghurt (bij het fruit) :)

Suikers heb je een punt. Gelukkig zijn het wel vruchtensuikers. Maar toch -O- Weet alleen even niet hoe ik daar verandering in kan brengen.
Als ik minder fruit zou eten, wat moet daar dan voor in de plaats? Nog meer groente? Ik lijk wel een konijn :=

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:22

Gelukkig ik schrok al. Kende iemand die op groene appels en suikervrije kauwgom leefde. Bleekt later annorexia te hebben.....
Ik zou het fruit gewoon zo laten. Het is niet overdreven veel beter dan dat je koek en snoep gaat lopen kanen!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:44

Inderdaad beter fruit eten dan dat je gaat snacken!

Heb met het avond eten heel bewust ''gekauwd'' hahaa. Moet zeggen dat ik echt veel sneller vol zat. Heb een volledige portie minder op en voel me toch echt verzadigd. :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:28

Ik had het zonet even moeilijker heb magere kwark met fruit genomen.. Ook een kopje koffie en klein handje japanse mix pff mn lichaam vroeg erom leek wel.. Morgen weer hard eraf trainen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:43

Van fruit kom je echt niet aan hoor! is alleen maar gezond :)

Ik snap niet dat sommige magere kwark/yoghurt kunnen eten,
ik krijg dat echt niet op, brrr zo zuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:30

Tuurlijk kom je van fruit wel aan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:57

mymy schreef:
Van fruit kom je echt niet aan hoor! is alleen maar gezond :)

Ik snap niet dat sommige magere kwark/yoghurt kunnen eten,
ik krijg dat echt niet op, brrr zo zuur?

jij wilt zeker niet weten hoeveel suikers er in fruit zitten.

daar kun je echt wel van aankomen.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:21

van teveel kom je ook aan maar heb vandaag gewoon een mager straf dagje voor mij veel water een appel ect. Vanavond 20min hardlopem 45min aquajoggen dan voel ik me weer goed.. Stom dat k me zo schuldig voel na gisteravond..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:15

Ik heb vandaag ook een sportief dagje, 2 uur paardrijden, 1 uur baantjes trekken en 1,5 uur fietsen en daarnaast veel lopen. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:31

Is Crystal Clear echt zo slecht en helpt het niet met afvallen? Aangezien ik geen water lust maar dat gerust een litertje of 2 wegdrink.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:55

Ik denk dat je water wel gaat waarderen op den duur hoor, kan je anders niet zelf ijsthee maken? Gewone thee met citroen bijvoorbeeld? Gewoon water met een schijfje citroen is niet alleen supergoed, maar geeft ook iets meer smaak aan je water.

Ik zou alle zoetstoffen gewoon vermijden als je aan het afvallen bent en dus zeker geen 2 liter chrystal clear wegwerken, een glaasje af en toe kan echt geen kwaad :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:05

A_man schreef:
van teveel kom je ook aan maar heb vandaag gewoon een mager straf dagje voor mij veel water een appel ect. Vanavond 20min hardlopem 45min aquajoggen dan voel ik me weer goed.. Stom dat k me zo schuldig voel na gisteravond..

Ik vind je wel erg streng voor jezelf hoor.. Omdat je gister yoghurt met een stuk fruit extra heb gepakt en een handje magere japanse mix zal k echt geen mager straf dagje maken hoor.. Of begrijp ik het verkeerd?
is nergens voor nodig gewoon gezond en genoeg eten en zorgen dat je vol blijft dat je niet gaat snoepen

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:20

MightyJoe k moet me er gewoon goed aanhouden wil ik binnen 5wk mn 65kilo halen en alles water strakker zijn, aangezien ik loop van de week ook in mn maandelijkse periode zit en dan ontzettend veel trek in suikers heb moet ik gewoon wat strenger zijn..
vanmorgen yoghurt met appel gegeten vanmiddag 2 rijstwafels met pindakaas en jam en water, en nu net een perzik en drinkboulion.. en nu wachten op avondeten :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:37

Besef je dan wel A_man dat je sneller terug kan vallen naar je oude gewicht? Even snel afvallen veroorzaakt helaas bij velen een jojo effect :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:07

klopt.. het is niet zo dat k het daarna niet meer volhou hoor ;)
en het is bij mij ook maar 3kilo dus enigsinds haalbaar neem ik aan..
ik blijf sporten/gezond eten ect. ook na me vakantie :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:29

Heb laatst ergens gelezen dat als je wilt afvallen dat er niet meer dan 750 kcal verschil mag zitten in wat je eet en wat je verbrandt, omdat het anders heel erg ongezond voor je is en het al een crashdieet heet.@ A-man, als ik zie hoeveel jij sport en wat je eet ben ik bang dat je nu heel snel afvalt, maar dat je waarschijnlijk in de spaartstand zult gaan. Dan wordt je op een gegeven moment al dik van een boterhammetje (bij wij ze van dan...)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:31

TinePine, heel mooi gezegd natuurlijk, maar hoe ga je meten wat je verbrand? Je verbrand al calorieen met slapen :=

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:32

purny schreef:
Is Crystal Clear echt zo slecht en helpt het niet met afvallen? Aangezien ik geen water lust maar dat gerust een litertje of 2 wegdrink.

Mijn opa zegt altijd. ´Als je geen water lust, heb je ook geen dorst´. Ik sluit me daarbij aan :D Maar misschien is het een goed idee om zelf limonade te maken door een citroen in een kan water uit te persen? Of verse gember en munt. Zonder suiker uiteraard.
Ook groene thee etc. kun je gewoon drinken hoor als je aan de lijn doet. Succes

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:34

Munt is inderdaad ook een optie :9 klinkt lekker

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:39

LynnDenise schreef:
TinePine, heel mooi gezegd natuurlijk, maar hoe ga je meten wat je verbrand? Je verbrand al calorieen met slapen :=

Basisregel is dat je niet minder dan 1500 kcal op een dag moet eten, maar dat is gemiddeld. Ik zie hier mensen met lijstjes voorbij komen die nog onder de 1000 kcal per dag zitten. volgensmij is dat gewoon niet vol te houden, kwa energie etc. en krijg je op de lange duur ook eetbuien etc.

Met een beetje zoekwerk kom je ook al een heel eind:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

hartslagmeter is ook een idee...(maar dan wel eentje die je nauwkeurig kunt instellen op lengte, gewicht. leeftijd, geslacht etc)
Succes!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:41

Klopt, 1300 is echt het minimum. Ik zelf eet daarom ook 1300-1500 kcal. Maar op werkdagen heb ik meer behoefte aan calorieen (sta dan ook 3 uur lang te zweten) en eet ik er zeker wel 1500-1700.