[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:09

Myrthee_ schreef:
Zit zelf te denken aan een spiraal. Maar word je daarmee nou nog ongesteld of helemaal niet meer?

Ik word het op het moment helemaal niet meer, een enkele keer wat drupjes maar meer niet :)
Maar het verschilt per persoon, sommige meiden blijven gewoon ongesteld, bij anderen wordt het minder erg en weer anderen worden het helemaal niet meer. Let wel: dit geldt dus voor de hormoonspiraal (Mirena), de koperspiraal geeft in veel gevallen juist een wat zwaardere menstruatie.

Mayo

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:12

Ik heb de spiraal sinds vrijdag en was op die dag (net een paar uurtjes voor het plaatsen :D ) ongesteld geworden. Zondagochtend voor het laatst vloeiing, daarna 1x wat spotting. Ben benieuwd of ik ergens een keer weer ongesteld ga worden, hoop van niet :D Maar dat merken we vanzelf :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:13

Tessya schreef:
Zo, net spiraaltje laten zetten. Uiteindelijk hebben ze het onder plaatselijke verdoving gedaan, omdat het toch wat pijn deed.
Nu maar duimen dat ik geen last krijg zodra de verdoving is uitgewerkt := .

Had je er zo veel last van?
Misschien kan ik in het vervolg ook beter een verdoving vragen haha, heb ik helemaal niet aan gedacht toen!

Hoe voel je je nu?
Denk dat als 'ie uitgewerkt is je hooguit wat krampen zal krijgen. De handelingen die gedaan zijn zal je niet meer voelen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:15

Ik wil de volgende keer ook verdoving! Al vraag ik mij af of je het gevoel wat je krijgt bij het baarmoeder in positie 'trekken' kan verdoven?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:21

Myrthee_ schreef:
Hooi, ik heb een vraagje. Ik ga morgen naar de HA omdat ik echt niet goed word van de pil. Ik krijg na 2 weken al flinke buikpijn die pas stopt als ik weer ongesteld ben geweest. Ik heb ook hele erge stemmingswisselingen. Zo kan ik het ene moment heel vrolijk zijn en 2 sec later in janken uitbarsten. Ben ook elke maand flink ziek als ik ongesteld word. Hele erge buikpijn. Heb constant hoofdpijn en word ook regelmatig misselijk als ik m'n pil net heb geslikt.
Maar, wat zou nou een goede optie zijn? Zit zelf te denken aan een spiraal. Maar word je daarmee nou nog ongesteld of helemaal niet meer?

Nou dat had ik dus ook! Ik was of een zombie, of een psycho. Pil na een half jaar mee gestopt, andere pil, ook na een half jaar mee gestopt, over op de nuvaring... Dat beviel op zich goed, maar mijn libido was echt pleite.

Toen mezelf goed achter mijn oren gekrabt en me afgevraagd waar ik mee bezig was? Waarom zou ik mezelf volstoppen met hormonen zodat mijn partner in mij kan ejaculeren ( sorry ;) ) Wat heb ík daaraan? Vind ik dat plaksel zo fijn dat ik niet meer zonder kan? In tegendeel, ik had er echt een hekel aan! Dus ben nu al 8 jaar anticonceptie vrij! En ik voel me heerlijk! Mijn partner schuift er maar lekker iets omheen! Echte aanrader ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:23

Mayo schreef:
Ik wil de volgende keer ook verdoving! Al vraag ik mij af of je het gevoel wat je krijgt bij het baarmoeder in positie 'trekken' kan verdoven?

baarmoeder in positie trekken?

Ze hebben enkel met een tang mijn baarmoedermond gepakt.. en het speculum, en toen kon de spiraal er in.

Dan verdoven ze de baarmoeder of de baarmoedermond :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:31

Volgens mij houden ze met die tang m ook in positie ja (als dat nodig is).
Maare, die verdoving lijkt me eigenlijk nog pijnlijker dan de handeling zelf .. ?

Ik ga hoop ik zo nog even langs een drogist voor naproxen.
Ik was zondag even bang dat ik nu niet meer ongesteld zou zijn omdat het maandag al doorzetten, maar ik bloed ongeveer dood volgens mij.. Lang geleden dat ik zo'n flinke menstruatie heb gehad.. Maarja, ben ik morgen in ieder geval nog ongesteld :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:37

Ze konden niet door de baarmoedermond komen, deed veel pijn, daarom hebben ze verdoofd. Zat helemaal klaar voor 4 (!!) enorm pijnlijke prikken, maar was al klaar voordat ik het doorhad :+ . Niets van gevoeld.
Daarna ging het plaatsen vrijwel pijnloos.

De verdoving begint nu uit te werken en begin nu toch wel krampen te krijgen. Vandaag toch maar rustig aan doen en de naproxen in de buurt houden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:39

Dan was het idd gewoon omdat je te weinig ruimte hebt :)

krampen is normaal. Naproxen innemen gelijk helpt het beste. Dit haalt de kramp direct weg.
Ik heb na 1 pilletje (aleve) de hele dag geen last meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:41

Heb nog 2 zware naproxen van de gyn liggen, dus als het erger wordt neem ik die gelijk in.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:45

Ik raad je Aleve Feminax aan.
Is hetzelfde soort spul maar dan lichter. Werkt prima! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:51

Na jouw ervaring Jolliegirl valt het me tot nu toe alles mee :o . Maar wil niet te vroeg juichen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:59

ik meld me ook hierzo

ik heb eerst de pil gehad en daar kreeg ik steeds doorbraak bloedingen van die weken aanhielden
daarna heb ik de prikpil gehad die vond ik wel fijn maar die moest om de paar maanden opnieuw gegeven worden en dat vond ik ook niet handig.

toen heb ik de mirena laten plaatsen maar god wat een pijn had ik ik kon niet meer recht lopen en een pijn in mijn buik en rug,
hij bleek scheef te zitten en er was een grote kans als ik hem weer opnieuw liet zetten hij dan weer scheef ging zitten heb scheve bekken. :')

dus gekozen voor de inplanon en god wat ben ik blij met dat ding nergens geen last van geen bloedingen meer elke maand geen buikpijn niks gevoeld van het plaatsen *\o/*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:51

JG, de klem die op de baarmoedermond werd gezet moest ze lichtjes aan trekken om mijn baarmoeder iets te kantelen. Wellicht omdat ik op een platte tafel lag bij de huisarts en niet in een stoel bij de gyn, dat de houding iets anders is. Dat trekken is de grootste hel. De rest is peanuts. Al is er weinig rest :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:53

Mijn huisartsenpraktijk zet geen implanon meer, er komen tegenwoordig teveel klachten, zowel tijdens gebruik als bij het verwijderen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:56

oh
bij mij raade ze het aan om dat eens te gaan proberen ik ben er inieder geval erg blij mee
het eruit halen zie ik dan wel weer }>

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:00

Er zullen vast een hele hoop dames zijn bij wie het hardstikke goed gaat :)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:06

ja dat geloof ik ook zeker wel
ik vond het jammer dat het spiraaltje me zo slecht bevallen is maar ik had zo'n pijn
en nergens geen zin meer in :o vond vriend lief ook niet zo leuk haha

en met de inplanon heb ik nergens last van gelukkig en over 3 jaar zien we wel weer ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:46

Jolliegirl schreef:
Ik raad je Aleve Feminax aan.
Is hetzelfde soort spul maar dan lichter. Werkt prima! :j

Ik heb net ook even een doosje feminax gehaald. Was t sterkste wat ze bij de etos hadden haha.
Had gehoopt op nog iets sterkers zodat ik maar 1 pil hoef te slikken maarja, dan maar zo.
Heb die feminax geloof ik nog wel ergens thuis liggen maar weet t niet zeker.
Normaal als ik kramp heb tijdens menstruatie neem ik 1 zo'n ding, geen idee wat ik nu dan van te voren moet nemen. 2 ofzo? Of 3?
Straks maar even de bijsluiter lezen wat de max dosis is enz.

Die pillen van de gyn, hoeveel mg zit daar in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:53

Voorheen had je Aleve Intense 550, dat was 550 mg Naproxen, maar dat is alleen nog maar (wel vrij) verkrijgbaar bij de apotheek. De pillen van de gyn zijn 500 mg. Dan zou ik er wel 2 nemen vantevoren. Heb jij geen extra recept hiervoor gekregen bij het ophalen van het spiraaltje?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:04

Ik heb genoeg aan 1 pilletje aleve naproxen van 275 mg..
Het werkt ditrect in op de krampen en die verdwijnen als sneeuw voor de zon.. :) Rest van de dag enrgens meer last van.

Ik heb nog 1 diclofenac van 1000mg liggen, zetpil :+
Maar die heb ik niet meer nodig haha.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:17

Ik laat m bij de gyn zetten dus hoef het spiraaltje ook niet zelf te halen.
Gyn zei: neem maar wat paracetamol. Ik:dat werkt niet bij mij (oprecht niet, kan 10 van die dingen nemen en dan voel ik echt 0 verschil. Tot ong mn 17e ook nooit pijnstillers gebruikt omdat ik niet wist dat er meer was dan paracetamol). Gyn: oh neem dan maar ibuprofen of naproxen.
En toen was t gesprek klaar :p

Maar morgen weer een andere gyn dan de vorige keer. Die vorige had geen poli diensten meer voorlopig.
Dusss dat wordt dan ongeveer de 5e of 6e gyn die ik binnen 2 jaar zie :=
Echt enig, elke keer andere artsen :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:19

Ik heb m vanmorgen ook bij de gyn laten zetten, maar moest m toch echt zelf eerst ophalen bij de apotheek?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:19

Tessya schreef:
Ik heb m vanmorgen ook bij de gyn laten zetten, maar moest m toch echt zelf eerst ophalen bij de apotheek?

Ik heb m laten annuleren bij de apotheek. :)
Want in de brief stond dat ze hem op voorraad hadden in het ziekenhuis :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:13

Ik heb geen brief gehad :p
Maar vorige keer aan de balie extra nagevraagd. Was even onduidelijkheid over namelijk, dus vrouwtje heeft even navraag gedaan en als het goed is zorgt het ziekenhuis dus voor de spiraal, ik hoef niets op te halen oid.

Ik heb besloten om nu alvast 1 aleve te nemen. Heb nu ook al ( vanaf dat t begon te vloeien zondag/ maandag) krampjes maar niet zo erg dat ik er nu dus iets voor neem. Maar misschien is het goed als het nu al 'tot rust' komt. dan schiet de boel misschien minder in de stress morgen haha.

Moet zeggen dat jullie verhalen me wel goed gedaan hebben, zie er niet meer zo tegen op als eerst :D vooral dat het zo kort duurt is wel hoopgevend :D . 5 minuten pijn moet ik wel kunnen handelen denk ik haha. Alles wat daarna eventueel gebeurd vind ik niet zo erg, als dat ding er maar in zit!
Ik heb er al bijna zin in haha.