Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Goldie

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:16

Zo lang als het blijft zitten :+ Maarja denk dat ik daarna niet meteen weer kan hardlopen, kan nog niet eens normaal lopen :=

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:25

Aah Goldie, dat is vervelend he, niet kunnen lopen en van de rest horen dat ze lopen. :(:) Over een tijdje kan jij ook weer!

En wat betreft mijn basisconditie, ik ben wel bij les 9 begonnen hoor, maar tot nu toe probleemloos naar les 15. Maar waarschijnlijk komt het nog wel hoor. ;)
Ik denk dat ik toch maar wel hardloopschoenen ga aanschaffen, ik ben om. Ik kan ze inderdaad jaren bewaren als ik ze niet veel gebruik, en als ik ze wel veel gebruik zijn ze ook nuttig. :j Aan hoeveel euro moet ik ongeveer denken? Ik las dat iemand ze voor 60,- had? Dat lijkt me wel echt het minimum?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:35

Ik was 150,- kwijt.
Bij Run2Day hebben ze deze week nog een actie met geld terug voor je oude schoenen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:37

Zou ik me ook mogen melden?

Ik ben gisteren begonnen met hardlopen, mijn conditie moet echt verbeterd worden :=

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:53

Ik heb helaas niet echt oude schoenen om in te ruilen denk ik zo...
150,- daar was ik al bang voor. Vind het best veel geld. Maarja, wat moet dat moet. :+
Janine, welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:04

Die van mij waren rond de 70 euro... Kalenjis van de decathlon vandaan. Maar ik wist al dat ik gewone schoenen kon nemen, zonder correctie. Als je niet weet hoe je loopt is het wel handig een filmpje te laten maken en op basis daarvan schoenen te kopen.

Nog 1 examen, weekend lang Rock Werchter en dan ga ik vanaf volgende week eindelijk weer hardlopen! En dan lekker vakantie dus alle tijd, dus ook weer 3x per week. Ben nu tijdens de examens 2 of 3 keer geweest, telkens een week ertussen of meer. Werkt niet echt :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:51

Irene18 schreef:
Heino,, heb ik ook vaak. Altijd naar je lichaam luisteren en langzamer gaan lopen. Niet stoppen!! Al voel je je een slak :+
Bij mij trekt het dan meestal na een paar minuten weg. Soms ook niet, dan even doorzetten tot je weer mag wandelen, en dan op adem komen. :)

Ja maar 't stomme is dat 't juist met het wandelen op komt zetten :P Ademhaling was ik juist deze sessie erg tevreden over, dus of dat 't is..
Dus wat dan? Volgende keer van te voren meer drinken, daar schijnt het ook mee te maken te hebben :)

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:22

Ik ga vanmiddag weer een rondje hardlopen.
De volgende keer zal pas volgende week dinsdag worden want ik ga naar werchter. *\o/*

Zit trouwens wel veel verschil in qua prijs van hardloopschoenen als ik t zo lees bij jullie.
Ik ben van plan volgende week goede schoenen aan te schaffen bij een hardloopwinkel in de buuurt. Daar maken ze ook een flimpje etc. van je manier van lopen.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:31

Allemaal naar Wrechter, wel een goede line-up! Ik ga naar RockinPark. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:38

Ik heb net les 10 gelopen, meeeen wat waren die eerste 3 minuten vermoeiend, had haast geen adem meer. Maar daarna ging het goed :).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:20

ik loop al 1/2 jaar op 20 euro schoenen van de lidl en lopen perfect haha :P
terwijl mijn moeder schoenen van 200 euro had en die zijn allang kapot...

Morgen weer een ronde rennen met de hond!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:30

Mag ik me hier ook melden? :) Mijn zusje en ik zijn begonnen met hardlopen. Maandag hebben we les1 van Rennen met Evy gedaan. Straks gaan we weer, nogmaals les 1 en dan proberen we vrijdag les 2 :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:45

Ik meld me ook! Ik lees veel over Evy, dat heb ik voor de winter ook gedaan. Jammere was dat ik last kreeg van mijn lies en met het koudere weer erbij ben ik ermee gestopt. Ik heb de lessenreeks wel helemaal uitgerend en de eerste drie lessen van de tweede reeks ook gerend. Aan het eind goede schoenen aan laten meten, maar helaas hielp dat niet met mijn lies. Ik denk dat ik er al te lang mee door gelopen was. Nu heb ik het deze week weer opgepakt. Een half jaar niet gerend en eergisteren gewoon gekeken hoever ik kwam. Heb dik 20 minuten gerend (om precies te zijn 23 minuten) en was niet eens buiten adem. Gisteren natuurlijk veeeeeel te veeel spierpijn, maar vandaag toch weer gaan rennen. Ging een stuk minder fijn met die spierpijn en dit keer het rennen in tween gedeeld. Eerste stuk 10 minuten gerend, toen 2 minuten gelopen en weer 15 minuten gerend.
Vrijdag of zaterdag ga ik weer en probeer ik 2x 10 minuten te rennen. Nu dus weer proberen vol te houden om om de dag te rennen!

none schreef:
Ik denk dat ik toch maar wel hardloopschoenen ga aanschaffen, ik ben om. Ik kan ze inderdaad jaren bewaren als ik ze niet veel gebruik, en als ik ze wel veel gebruik zijn ze ook nuttig. :j Aan hoeveel euro moet ik ongeveer denken? Ik las dat iemand ze voor 60,- had? Dat lijkt me wel echt het minimum?

Dit klopt niet. Hardloopschoenen dempen door de gel en de lucht in de zolen. Als je de schoenen in de kast laat staan droogt de gel uit en kan de lucht eruit. Je zool breekt en verliest dan zijn vering. Dit hoef je niet te zien. Na twee jaar in de kast zijn je schoenen dus net zo goed weg te gooien als na twee jaar gebruiken.
Ik was bij runnersworld geloof ik 180 euro kwijt. Heb hele goede nikes, loopanalyse gedaan en heel wat schoenen mogen uitproberen. Op de schoenen zit trouwens ook garantie. Mocht je tijdens het rennen toch blaren krijgen, of last van plekken waar je voorheen geen last hebt, dan mag je ze ruilen (ja je krijgt natuurlijk niet al je geld terug als je er al op gelopen hebt :Y) Dat dan weer niet) Ik vond dat zelf wel een erg fijn idee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:40

Mijn nieuwe schoenen heb ik net ingewijd, dat ging wel lekker. :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:45

Als ik het blijf volhouden ga ik ook kijken naar goed hardloopschoenen :j

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:20

@ none geen idee bij welke les ik vorige keer vast liep zo uit mn hoofd. Maar als ik het echt te zwaar vond gaan liep ik mn les gewoon de keer daarna weer opnieuw :) Ben toen wel echt bij les 1 begonnen omdat mn conditie echt bagger was :+ En aangezien ik er nu een tijdje tussen uit ben geweest omdat ik met een pijnlijke enkel liep nu ook weer bij les 1 begonnen.
Zou vandaag weer gaan lopen maar nogal veel te doen in huis. Dus ik ga morgen weer lopen. Moet vanavond ook nog werken :)

Welkom aan de nieuwe :)

Annetje je had dan nog best een flinke conditie zeg! :)

Lees veel over hardloopschoenen. Mijne waren in de aanbieding en dus maar 55,- Dus had erg veel mazzel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:25

Mag ik hier mee praten? :)

Ik ben op zich redelijk sportief en doe aan hockey. Had dan 2x per week een intensieve training (1.5 uur per keer) + een wedstrijd (70 minuten) maar ondanks dat ben ik toch wel aangekomen dit jaar. :') Nu is het bijna zomer en ik wil echt een beetje van m'n buikje af voordat ik op vakantie ga (2e en 3e week van augustus) dus ik ben weer fanatiek aan het hardlopen! ook omdat ik volgend jaar heel graag terug wil naar het middenveld en ik dan wel echt even een iets betere conditie moet kweken weer. }>

heb op zich een redelijke conditie maar.. ik ben echt een sprinter. Ben heel erg snel maar ook vaak wel snel moe daardoor. ben nu bezig om langzamer te lopen en dan ook langer. Kan in principe als ik echt wil zo 6/7 km hardlopen op redelijk tempo maar meestal kan ik mezelf er niet toe zetten. Daarom loop ik nu rondjes van een kilometer of 4 en dat vind ik wel prima. heb toch een week of 4/5 niks gedaan dus even rustig beginnen weer!

Maar meepraten in zo'n topic is toch extra motivatie om 4x p/w de deur uit te gaan!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:32

Wie geeft me een schop onder m'n kont. Ik heb zo totaal geen zin om te gaan. Ben heel de dag al lam. Moet les 14 gaan doen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:47

Komop komop komop hardlopen!! *\o/*

Wat voor programma/lessen gebruiken jullie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:52

Welkom nieuwe mensen!

ELVIRA, LOPEN ZAL JE! ~~}> Morgen wordt het hartstikke heet plakweer - 25-29 graden (echt!) en dat is al helemaal niet lekker lopen, dus je kunt beter vandaag gaan! :) als je niet gaat is iedereen dit topic natuurlijk enorm teleurgesteld in je :Y)
Ga in ieder geval een stukje hardlopen, al doe je een oudere les of een kleiner rondje dan normaal. Daarna voel je je vast weer veel fitter! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:58

Janine001 schreef:
Komop komop komop hardlopen!! *\o/*

Wat voor programma/lessen gebruiken jullie dan?

Ik loop gewoon op eigen gevoel en wandel nooit tussendoor. vind dat vaak zo stom. :o

Wat ik trouwens vaak doe; lopen met muziek op lukt me niet want oordopjes blijven nooit zitten én daarnaast erger ik me gigantisch aan die touwtjes :o maar wat ik doe doe als ik moe begin te worden; songteksten in m'n hoofd afspelen! Gewoon random liedjes van je favoriete band of zo iets en dan de hele songtekst in je hoofd verzinnen. Ben je zo van afgeleid dat je zo rustig weer een halve kilometer verder bent of zo iets!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:03

Mii_Jessica schreef:
Annetje je had dan nog best een flinke conditie zeg! :)

Goed he? :D Viel mij ook echt heeeeel erg mee. Ik had gedacht dat ik na 5 minuten al kapot zou zijn.

Ik heb ook altijd ruzie met mijn oordopjes. Die vliegen eruit. Maar dat vind ik juist een fijne afleiding. Ik ben namelijk geneigd om teveel op mijn ademhaling te gaan focussen waardoor deze te traag wordt en ik te snel moe word. Ben ik bezig met een goed liedje zoeken, de juiste radiozender of de oordopjes die weer niet lekker zitten, dan is mijn ademhaling gewoon normaal.
Het touwtje vind ik wel altijd irritant, die stop ik helemaal in mijn trui. Heb dan ook meestal hoge gesloten shirtjes aan met rennen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:06

Ik ging gisteren ook hardlopen, moet even nieuwe oordopjes kopen. Er doet nu nog maar 1 kant van. Bij mij is het probleem dat als ik ga wandelen dat ik dan niet goed door adem, hier moet ik even goed op letten :P

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:07

loveshadow schreef:
Welkom nieuwe mensen!

ELVIRA, LOPEN ZAL JE! ~~}> Morgen wordt het hartstikke heet plakweer - 25-29 graden (echt!) en dat is al helemaal niet lekker lopen, dus je kunt beter vandaag gaan! :) als je niet gaat is iedereen dit topic natuurlijk enorm teleurgesteld in je :Y)
Ga in ieder geval een stukje hardlopen, al doe je een oudere les of een kleiner rondje dan normaal. Daarna voel je je vast weer veel fitter! *\o/*

:+ haha oke oke ik ga over een uurtje, ik heb net gegeten. En dan ga ik echt :))

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:48

Elisa, wat balen zeg van je been, hoop dat je snel weer kunt lopen..ik haal je al bijna in ;) en we moeten natuurlijk wel 5 september de 5km gaan lopen in 't robbenoordbos samen hé! :D

Ik ben net voor het eten ook gaan lopen....moest mezelf echt een hele harde schop onder m'n kont geven, want ik had echt geen zin...maar achteraf toch wel heel voldaan gevoel dat ik toch gegaan ben! :D
Heb les 22 gelopen..zag er als een berg tegenop..maar het ging eigenlijk best goed! :D 11-11-8 minuten gelopen :) met 2 minuten rust tussendoor :) Vrijdag nog les 23 lopen en dan hopen dat ik tijdens m'n vakantie (ga zondag weg) de motivatie kan vinden om de fitness in te duiken om op de loopband te gaan :P