Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zilfstar schreef:OK Dames (en misschien wel heren) ik gooi mezelf ook eens in de groep. Hopelijk hebben jullie gezonde inzichten hoe ik toch eindelijk eens van de kilo's af kom.
Wie ben ik: vrouw, 38 jaar, getrouwd, 2 kids (zoon 10 en dochter 7), 1 hond, 1 kat, 1 paard en 1 pony en nog wat klein gesnuffel in huis. Werk thuis als administrateur voor kleine zelfstandigen en kan dus zelf mijn tijden indelen (rondom de schoolgang van de kids)
Hobby's: paarden uiteraard, mooie auto's, drama en koken![]()
Ik heb ooit 92 gewogen (7 jaar geleden) 10 mnd na de bevalling van dochter op een lengte van 160 is dat te veel.
Weeg nu inmiddels 85/86 en blijf daar steeds steken. Af en toe gaat er iets af en het zit er zo weer bij.
Met mijn huidige leefpatroon blijf ik daar dus steken.
Ik zou geloof ik iets van 65 moeten wegen wil ik goed op gewciht zijn. Met mijn F-cup en grove bouw ga ik dat gewoon niet redden.
Nu eerst eens terug naar 80, dan naar 75 en dan naar 70 lijkt me heel mooi. Ik wil geen crashdieten, maar gewoon gezond leven.
Nog 1 belangrijk puntje ivm eten: ik heb een maagontsteking gehad, hierdoor zit er littekenweefsel aan binnenkant maag, bij hoge sluitspier. Deze functioneert niet geheel goed. Ik heb dus na pittig eten bijv snel last van reflux (maagbranden/ teruglopen van maaginhoud naar slokdarm). 's ochtends kan ik hierdoor vast voedsel slecht wegkrijgen.
Hoe mijn dag beetje opgebouwd is:
half 7 wekker / 7 uur opstaan
douchen/ aankleden/ kids aansporen![]()
8 uur ontbijt: glas ontbijtdrink van Goeiemorgen (150 tot 200 cc)
8.30 kids naar school / hond uitlaten
9.00 naar stal: mesten van 2 boxen, hooizakken vullen, poetsen, werken met de paarden etc. (ik rijd 1 a 2 keer per week 30 tot 60 minuten)
13.00 thuis lunch: vaak 2 bruine boterhammen met becel en hagelslag of vlokken. hond uitlaten
huishoudelijke dingen
15.00 kids uit school / koekje met chocomelk of limonade voor mezelf
meer huishoudelijk geneuzel of werk
17.00 koken / 17.30 eten: ik probeer mij te houden aan 100 gr vlees/vis/veg, 200 gr groente en 2 eetlepels rijst/pasta etc. VAAK ga ik mbt rijst en pasta er overheen en vaak hebben we nog iets van een saus erbij. IK eet wel vaak vegetarisch zelf.
hond uitlaten
rond half 8 gaan beide kids naar bed
en dan nog werken of bank hangen. Vaak heb ik dan alsnog trek, lekkere trek en vervallen we snel in een koekje (of meer) en limo of chips/popcorn/etc.
hond uitlaten, beestjes verzorgen, bed.
Oja: naast de activiteiten op stal elke dag en de hond uitlaten en huishoudelijk zwaar werk heb ik verder GEEN beweging/sport behalve de Wii
Ik gok dat jullie zullen komen met: te weinig fruit: hebben jullie tips? Want ik gruwel om fruit zo te eten.
en met de foute lunch: hebben jullie gezonde alternatieven (GEEN worst op brood aub dat vind ik zoooo vies) mag ook iets anders zijn dan brood
en wat te doen met die lekkere trek op de avond: wat zijn gezonde alternatieven?
Tips voor ontbijt mogen ook.
En wat kan ik makkelijk meenemen om op stal te eten wat GEEN koek is?
Mootje schreef:Bello, enig idee wat er met je spieren gebeurd als je sport?
Mootje schreef:Bello, iedere dag hardlopen is alles behalve gezond, omdat je spieren dan niet kunnen herstellen...
Naamloos1 schreef:Oke... Dit is dus de reden waarom ik mij niet vaak wil wegen..
Ik dacht vanmorgen.. Oke.. Ik ga gewoon wegen.. Heb nu ruim een week voor mijn doen streng gelijnd.. Dus ik waag de gok...
Ben ik maar 0.7 kilo afgevallen! Misschien vinden jullie dit normaal.. Maar ik baal er eigenlijk wel een beetje van.. Ik heb alleen maar water gedronken.. (Wat me al tegenstaat) Als tussendoortjes alleen maar fruit, geen 1x gesnoept.. (Op gister na)
Nu kan het misschien zijn dat mn spieren al een beetje in de maak zijn? (Ben fanatiek aan het sporten sinds vorige week) Of dat mn gewicht door mn hormonen niet goed is.. (Van de week al doorbraakbloeding gehad en moet zondag officieel ongesteld worden.. Miss weeg ik daarom wat meer..) Of omdat ik gister gesnoept heb?
Maar bah.. Wat een tegenvaller.. Eerste week gaat normaal toch heel snel? En daarna val je meestal 0,5 af elke week..
Iemand opbeurende tips voor me?
Davina21 schreef:Liin, regelmatig eten 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes en elke dag minimaal een uur bewegen dan kom je er wel! In het begin als je moeilijk afvalt dan helpt het nog wel eens om er op te letten dat je meer eiwitten binnen krijgt en minder koolhydraten. En over het sporten, spieren wegen zwaarder dan vet als je begint met sporten dan zal je indd vet verliezen met spieren aanmaken dus in het begin kan het best zijn dat je 2 a 3kg zwaarder word voordat je lichter weegt op de weegschaal, maar dan krijg je wel al figuur correctie.