[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:48

Wij zijn vanavond ook naar de Mac geweest, morgen weer een streng dagje + wandelen. Feestje van de maand is weer bezig, dus zwemmen zit er deze week helaas niet in :(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:50

Nou gelukkig ben ik niet de enige haha! Doet me goed :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:15

Ik mis het tussendoortje in de ochtend?

Wat je bijvoorbeeld kan doen:
7.00 uur opstaan en groot glas lauw water drinken (komen je darmen op gang)
8.00 uur schaaltje magere yoghurt met 2 lepels muesli (4-granen muesli van de AH vind ik erg lekker) met een lepel gebroken lijnzaad en/of een lepel chiazaadjes (geven vol gevoel) door de muesli kan evt. ook nog een stuk fruit
10.00 uur glas karnemelk met een plakje roggebrood met bijvoorbeeld paturain light of magere smeerkaas, of beetje appelstroop
13.00 uur 2 volkoren boterhammen met flink wat sla/rauwkost erbij en evt. een gekookt ei
15.00 uur (eigenlijk een stuk fruit) en anders een volkoren cracker met magere kaas
17.30 uur warm eten - probeer zoveel mogelijk groente te eten en bij pasta's de volkoren variant en zilvervliesrijst
20.00 uur schaaltje yoghurt

Dit heb ik ook niet zelf bedacht hoor. Ben nu bezig met een cursus bewuster eten met als doel gewicht te verliezen. Het gaat er om dat je bewust wordt van wat je eet. En om de eiwitten / koolhydraten af te wisselen. De bedoeling is o.a. dat de bloedsuikerspiegel zo constant mogelijk blijft. Want van "snelle koolhydraten" zoals suiker en zoetstoffen krijg je heel snel weer honger/trek. Waarschijnlijk zit er in dat glas "goedemorgen" ook heel veel zoetstoffen, wat niet alleen slecht is voor je darmen, maar je krijgt er ook sneller honger van.
Op de cursus vertelde ze ook dat je als je trek hebt het beste een glas karnemelk kunt drinken of een schaaltje yoghurt kunt eten. En het werkt echt!
Ik ben in 3 weken al 1,5 kg afgevallen.

Zilfstar schreef:
OK Dames (en misschien wel heren) ik gooi mezelf ook eens in de groep. Hopelijk hebben jullie gezonde inzichten hoe ik toch eindelijk eens van de kilo's af kom.

Wie ben ik: vrouw, 38 jaar, getrouwd, 2 kids (zoon 10 en dochter 7), 1 hond, 1 kat, 1 paard en 1 pony en nog wat klein gesnuffel in huis. Werk thuis als administrateur voor kleine zelfstandigen en kan dus zelf mijn tijden indelen (rondom de schoolgang van de kids)
Hobby's: paarden uiteraard, mooie auto's, drama en koken :o

Ik heb ooit 92 gewogen (7 jaar geleden) 10 mnd na de bevalling van dochter op een lengte van 160 is dat te veel.
Weeg nu inmiddels 85/86 en blijf daar steeds steken. Af en toe gaat er iets af en het zit er zo weer bij.
Met mijn huidige leefpatroon blijf ik daar dus steken.
Ik zou geloof ik iets van 65 moeten wegen wil ik goed op gewciht zijn. Met mijn F-cup en grove bouw ga ik dat gewoon niet redden.
Nu eerst eens terug naar 80, dan naar 75 en dan naar 70 lijkt me heel mooi. Ik wil geen crashdieten, maar gewoon gezond leven.

Nog 1 belangrijk puntje ivm eten: ik heb een maagontsteking gehad, hierdoor zit er littekenweefsel aan binnenkant maag, bij hoge sluitspier. Deze functioneert niet geheel goed. Ik heb dus na pittig eten bijv snel last van reflux (maagbranden/ teruglopen van maaginhoud naar slokdarm). 's ochtends kan ik hierdoor vast voedsel slecht wegkrijgen.

Hoe mijn dag beetje opgebouwd is:
half 7 wekker / 7 uur opstaan
douchen/ aankleden/ kids aansporen :+
8 uur ontbijt: glas ontbijtdrink van Goeiemorgen (150 tot 200 cc)
8.30 kids naar school / hond uitlaten
9.00 naar stal: mesten van 2 boxen, hooizakken vullen, poetsen, werken met de paarden etc. (ik rijd 1 a 2 keer per week 30 tot 60 minuten)
13.00 thuis lunch: vaak 2 bruine boterhammen met becel en hagelslag of vlokken. hond uitlaten
huishoudelijke dingen
15.00 kids uit school / koekje met chocomelk of limonade voor mezelf
meer huishoudelijk geneuzel of werk
17.00 koken / 17.30 eten: ik probeer mij te houden aan 100 gr vlees/vis/veg, 200 gr groente en 2 eetlepels rijst/pasta etc. VAAK ga ik mbt rijst en pasta er overheen en vaak hebben we nog iets van een saus erbij. IK eet wel vaak vegetarisch zelf.
hond uitlaten
rond half 8 gaan beide kids naar bed
en dan nog werken of bank hangen. Vaak heb ik dan alsnog trek, lekkere trek en vervallen we snel in een koekje (of meer) en limo of chips/popcorn/etc.
hond uitlaten, beestjes verzorgen, bed.

Oja: naast de activiteiten op stal elke dag en de hond uitlaten en huishoudelijk zwaar werk heb ik verder GEEN beweging/sport behalve de Wii

Ik gok dat jullie zullen komen met: te weinig fruit: hebben jullie tips? Want ik gruwel om fruit zo te eten.
en met de foute lunch: hebben jullie gezonde alternatieven (GEEN worst op brood aub dat vind ik zoooo vies) mag ook iets anders zijn dan brood
en wat te doen met die lekkere trek op de avond: wat zijn gezonde alternatieven?
Tips voor ontbijt mogen ook.
En wat kan ik makkelijk meenemen om op stal te eten wat GEEN koek is?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:07

Voor roggebrood geldt trouwens, hoe lichter hoe minder vet! :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:53

De eerste vier weken ging het afvallen bij mij heel snel, nu wat minder. Maargoed, dat is ergens ook wel logisch :)

Gister een uur wezen lopen (hardlopen en wandelen afgewisseld) en touwtje gesprongen := Ik heb zo'n springtouw dat het aantal sprongen telt en ik eindigde met 600 op de teller :P Denk dat ik ga proberen om om de dag even te springen, wel goed voor m'n conditie, denk ik :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:34

Mootje schreef:
Bello, enig idee wat er met je spieren gebeurd als je sport?

vertel ?

Mootje schreef:
Bello, iedere dag hardlopen is alles behalve gezond, omdat je spieren dan niet kunnen herstellen...

herstellen van ?
Elke dag hardlopen hoeft niet ongezond te zijn, het heeft alleen qua spieropbouw geen zin.
Das wat anders :)[/quote]

het gaat mij ook niet om de spieren.. puur uithoudingsvermogen

maar ik leef de afgelopen 5 weken alleen op boterhammen, en alleen nog maar in het weekend warm eten .. waarom? ivm werk
ik eet mijn dagelijks fruit, en daar heb ik genoeg aan, krijg dus genoeg vitamines etc binnen
geloof me,,, daar val je ook van af.. al hoewel niet iedereen afvalt van boterhammen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:35

Oke... Dit is dus de reden waarom ik mij niet vaak wil wegen..
Ik dacht vanmorgen.. Oke.. Ik ga gewoon wegen.. Heb nu ruim een week voor mijn doen streng gelijnd.. Dus ik waag de gok...
Ben ik maar 0.7 kilo afgevallen! Misschien vinden jullie dit normaal.. Maar ik baal er eigenlijk wel een beetje van.. Ik heb alleen maar water gedronken.. (Wat me al tegenstaat) Als tussendoortjes alleen maar fruit, geen 1x gesnoept.. (Op gister na)

Nu kan het misschien zijn dat mn spieren al een beetje in de maak zijn? (Ben fanatiek aan het sporten sinds vorige week) Of dat mn gewicht door mn hormonen niet goed is.. (Van de week al doorbraakbloeding gehad en moet zondag officieel ongesteld worden.. Miss weeg ik daarom wat meer..) Of omdat ik gister gesnoept heb?

Maar bah.. Wat een tegenvaller.. Eerste week gaat normaal toch heel snel? En daarna val je meestal 0,5 af elke week..

Iemand opbeurende tips voor me? :P

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:37

Ik vind het absoluut niet slecht! Je bent in ieder geval afgevallen! Bijna een kilo. Het is toch een begin?
Genoeg mensen die stil blijven staan en ondanks dieten niks afvallen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:37

Een halve kilo is al een heel mooi resultaat na een week! 0,7 kilo dus nog beter!
Als je ongesteld wordt weeg je altijd wat meer, door je doorbraakbloeding kan het dus ook komen dat je wat meer weegt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:39

Ik verheug me op mijn lunch:

2 bruine boterhammetjes heel dun besmeerd met yoghurtmayo, een plakje jonge kaas, en een paar plakjes tomaat :D jamjam... ik moet nu een weekschema bijhouden, confronterend zeg..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:19

Ja het is ook wel beter iets dan niets.. Maar toch.. Valt me wel beetje tegen.. Maar goed.. Gewoon doorgaan! En nu ga ik me pas weer wegen nadat ik ongesteld ben geweest.. Dus de eerste 2 weken geen weegschaal meer voor mij! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:08

Naamloos1 schreef:
Oke... Dit is dus de reden waarom ik mij niet vaak wil wegen..
Ik dacht vanmorgen.. Oke.. Ik ga gewoon wegen.. Heb nu ruim een week voor mijn doen streng gelijnd.. Dus ik waag de gok...
Ben ik maar 0.7 kilo afgevallen! Misschien vinden jullie dit normaal.. Maar ik baal er eigenlijk wel een beetje van.. Ik heb alleen maar water gedronken.. (Wat me al tegenstaat) Als tussendoortjes alleen maar fruit, geen 1x gesnoept.. (Op gister na)

Nu kan het misschien zijn dat mn spieren al een beetje in de maak zijn? (Ben fanatiek aan het sporten sinds vorige week) Of dat mn gewicht door mn hormonen niet goed is.. (Van de week al doorbraakbloeding gehad en moet zondag officieel ongesteld worden.. Miss weeg ik daarom wat meer..) Of omdat ik gister gesnoept heb?

Maar bah.. Wat een tegenvaller.. Eerste week gaat normaal toch heel snel? En daarna val je meestal 0,5 af elke week..

Iemand opbeurende tips voor me? :P

Waarom is dat een tegenvaller? 0,7 is juist prima, veel sneller moet het niet gaan hoor, dan komt het er net zo snel weer terug bij namelijk.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:23

Ja weet ik.. Maar normaal is de eerste week toch veel vocht ook.. Dus had eigenlijk gehoopt op 1.5 kilo ofzo.. Maar goed.. Het is niet anders.. Ik ga gewoon stug door! :+

Voor vanavond trouwens de fitness maar afgezegd.. Ik heb me toch een spierpijn! Bijna niet te harden gewoon! Dus maar even rustig aan doen.. En hopen dat ik morgen mee kan doen!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:53

@Iinge_ Ja 5 kilo ben ik ook al aardig trots op :) Heb al gemerkt dat het bij mijn buik al wat minder word :) Ja ik doe precies hetzelfde

@pinuts Dankjewel dat beurt me weer op :)

@Bonjoy Dankjewel :) Je kan het !

@Marsu Zo heb ik het niet eens bekeken en ben nu heel trots op mezelf dat dat er al af is :)

@Naamloos1 Dankjewel :) Ja mijn buik is al wat minder en mijn gezicht ook al een beetje :)

Kan niet wachten om me weer te wegen maar dan moet ik niet meer ongesteld zijn want daardoor word je zwaarder etc

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:53

Ik heb echt een dip gehad en gewoon meegegeten met de pot, ook de snoeppot.......En dat zo'n 1,5 week lang. Tot mijn grote vreugde zaten niet alle kilo's er weer aan, maar 1 kilootje was terug gekomen. Vandaag weer de energie en moed om door te gaan en dus weer een nieuwe start gemaakt. Ik hoop aankomende drie weken zo'n 3 kilo te verliezen. Moet haalbaar zijn en dan zit het jurkje voor een bruiloft net wat mooier dan met die 3 kilo. Dus ik volg het topic weer mee.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:53

Bah ik merk dat ik ongesteld moet worden.. Ik krijg echt vreetbui gevoelens :P Echt zin om alles te eten wat los en vast zit.. Ik denk dat ik straks maar ff een appel en een banaan ga eten.. Of toch maar 1 van de 2?
Echt zin in een meeeegaa stuk chocola haha!

XLeandrosX: Succes!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:17

0,7 in een week, erg netjes!
Ik hoef maar 3,5 kilo af te vallen, en het lukt nog niet echt :+
Ben in 3 weken nu 0,4 afgevallen... Ik wil eigenlijk niet echt een streng dieet volgen, dit omdat ik denk dat te gaan jojoën. Dus mijn ding was en is; niet snoepen, regelmatig eten (ik eet altijd andere tijden) en water drinken.
Nou heb ik erg veel gesport afgelopen weken dus kan ook zijn dat m'n spieren weer iets zwaarder zijn. Verder ben ik pas afgevallen na 5 dagen fulltime werk. Ik denk dus dat bij mij toch het regelmatige eten helpt....
Verder tips?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:48

mm ja hier t geluk dat ik al 4 kilo in 3 weken kwijt ben.. Heb vandaag nog gewichten gekocht om mijn armen meer te trainen. Vreemd dat t bij iedereen zo verschillend gaat. Ik zit al bijna op me streefgewicht, denk nog 2-3 weken.. en dan het onderbuikje nog.. tips om die weg te krijgen? Die heb ik al mijn hele leven.. verder gewoon slank maar wel een klein buikje. ( buikspieroefeningen doen ik elke dag, maar voel vooral mijn bovenbuik..)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:57

Pinuts voor je onderbuik is een mooie oefening om op je rug te liggen dan een stukje met je boven lichaam om hoog te komen (half zittend) en dan je benen naast elkaar zo'n 10cm van de grond af omhoog (benen recht / gestrekt). Dan train je de onderbuik! succes er mee!.

Ik ben nu zelf 1kg afgevallen door iets meer te bewegen.... nu nog iets meer bewegen voor meer resultaat :P

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:59

Durfde net op de weegschaal te staan ondanks dat het s'avonds was en ik ongesteld ben dus had al gezegd als het meer dan 90 is komt het daardoor maar ik was 89.5 :) Mijn eerste mijlpaal gehaald *\o/*
Is echt zo lang geleden dat er een getal onder de 90 stond :j

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:00

Liin, regelmatig eten 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes en elke dag minimaal een uur bewegen dan kom je er wel! In het begin als je moeilijk afvalt dan helpt het nog wel eens om er op te letten dat je meer eiwitten binnen krijgt en minder koolhydraten. En over het sporten, spieren wegen zwaarder dan vet als je begint met sporten dan zal je indd vet verliezen met spieren aanmaken dus in het begin kan het best zijn dat je 2 a 3kg zwaarder word voordat je lichter weegt op de weegschaal, maar dan krijg je wel al figuur correctie ;). :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:02

Horsesm wat goed!!! Dus waarschijnlijk weeg je morgen ochtend alleen maar nog lichter! goed bezig *\o/*

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:04

@Davina21 Dankjewel ben nu ook helemaal in de wolken :D Stukke beter dan gister toen was ik helemaal depri :') Ja ik hoop het wel maar ik ga denk pas weer wegen als ik niet meer ongesteld ben gewoon voor de zekerheid :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:22

Davina21 schreef:
Liin, regelmatig eten 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes en elke dag minimaal een uur bewegen dan kom je er wel! In het begin als je moeilijk afvalt dan helpt het nog wel eens om er op te letten dat je meer eiwitten binnen krijgt en minder koolhydraten. En over het sporten, spieren wegen zwaarder dan vet als je begint met sporten dan zal je indd vet verliezen met spieren aanmaken dus in het begin kan het best zijn dat je 2 a 3kg zwaarder word voordat je lichter weegt op de weegschaal, maar dan krijg je wel al figuur correctie ;). :)

Oke, minimaal een uur kom ik wel dik overheen, ik sport gemiddeld 3/4 uur per dag, en afgelopen weken nog sowieso 1 er bij.
Eiwitten, waar zit dit vooral in? :) Ik eet wel nu 2x in de week een eitje, of wordt dat hier niet ook mee bedoeld? :+

Horsem; super goed!!

pinuts; goed van je 4 kilo! Onderbuikje kan ook aanleg zijn. mijn zusje is echt heeeel erg dun geweest, en heeft ook zo'n buikje, die zelfs dan niet weg was. terwijl er verder zelfs bij heupen en benen geen vet meer was.. dus ik denk dat het misshien bij je bouw hoort?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:11

Vandaag uit eten geweest en een pizza gegeten := Best wel een rot gevoel over, want ik ging zo lekker qua gezond eten en afvallen :+

Maargoed, ik had al meer dan een maand niet gezondigd, dus het is me vergeven :Y) Morgen maar weer flink sporten en touwtje springen :=