De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:44

moonfish13 schreef:
Ik ben dus vandaag vrij onverwachts met Gc MAF injecties gestart, immuuntherapie.
Dit heeft De Meirleir ook veel ingezet, ik heb 16 injecties overgenomen en ca 1 per week is normaal.

Spannend!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:06

Hannanas schreef:
Waarom alleen doxy? Lijkt mij een enge keuze.

Chlorella wellicht voor het ontgiften?

De internist in het ziekenhuis heeft mij de doxy voorgeschreven. Een reguliere arts dus. Waarom vind je het een enge keuze? Omdat er niets bij is gegeven om te ontgiften? Het enige dat mij er bij gezegd is dat ik veel water moest drinken om afvalstoffen af te voeren.

Eloya

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:08

Vanaf hoeveelmaand heb je grote kans dat lyme te vinden is in het bloed?
Ik ben in augustus gebeten en heb nu grote angst voor lyme, doordat de teek er maar 21 uur ingezeten heeft wouden 2 aparte huisartsen praktijken mij geen antibiotica doen

Ik heb geen rode ring eromheen gehad

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:34

Heb je na die beet klachten gekregen Eloya?

Wat doen die injecties Moonfish? Ik heb van het meeste nog nooit gehoord :=

Ik begin de eerste kleine verbeteringen te merken *\o/* Zo krijg ik er toch een beetje meer vertrouwen in dat het (een stuk) goed komt :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:29

Sussie85 schreef:
Hannanas schreef:
Waarom alleen doxy? Lijkt mij een enge keuze.

Chlorella wellicht voor het ontgiften?

De internist in het ziekenhuis heeft mij de doxy voorgeschreven. Een reguliere arts dus. Waarom vind je het een enge keuze? Omdat er niets bij is gegeven om te ontgiften? Het enige dat mij er bij gezegd is dat ik veel water moest drinken om afvalstoffen af te voeren.

Nee vanwege dat je geen biofilm- en cystekrakers gebruikt.
Nu jaag je ze in de verdediging.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:37

I agree..

Hier gaat het best goed, wel grieperig vandaag.
Vanmiddag was ik echt pudding, het doet dus goed zijn werk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:09

Hoe is het nu met jullie?

Op miraculeuze wijze is er sinds een dag of 2 a 3 verlichting! Mijn duizeligheid is afgenomen en daardoor minder misselijk en ook heb ik minder hoofdpijn. Deze kuur met minocycline lijkt wat verfrissing te geven, wat minder brainfrog. Nou is twee betere dagen wat te weinig voor een conclusie maar dit is mij al lang niet overkomen.
Nog een extra maand bij de apotheek ophalen dus!
Daarnaast de zilver opbouwen, daar reageer ik wel op dus zit nog niet op de uiteindelijke dosis.
Na de tweede aankomende maand mino kan er weer wat bij (ab/tinidazole).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:09

Mooi dat het wat beter gaat!!

Het ging hier wel redelijk maar ik ben vrijdag naar opnames van The Voice geweest, dus ik hoef vast niet uit te leggen hoe ik me nu voel. Maar het was het wel waard :D

Zaterdag avond viel er ineens een stuk van mijn tand af, het lijkt alleen een laagje glazuur te zijn.. Fijn antibiotica := Deze week dus maar even de tandarts bellen..

Maandag heb ik een afspraak bij mijn arts om te kijken hoe het gaat, dan kan ik ook meteen om pijnstillers vragen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:25

melody7 schreef:
Heb je na die beet klachten gekregen Eloya?

Ik heb sinds de beet meer last van mijn gewrichten, ben meer vermoeid en heel erg last van maagzuur
Ook ben ik met vlagen benauwd, dit is de ene keer erger dan de andere keer.
Heb na de beet 2 huisartsen gebeld en die zeiden beide dat ze geen ab wouden geven want de teek had er 21 uur ingezeten. Maar ik ben gebeten in mijn nek, dus vind dat wel een enge plaats :(

Daarom vroeg ik mij af wanneer het in het bloed zichtbaar is

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:01

Rappido naar een Lyme-ILADS arts Elohya.
Afwachten zou dom zijn.

Aah leuk Melody!!
Dat moet je bezuren.
Tandglazuur lijkt mij niet van de ab , hopelijk kan de tandarts het weer mooi maken :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:07

Als je al klachten hebt zou ik inderdaad niet meer af gaan wachten..

Nee? Ik dacht dat ab juist ook een aanslag is op je tanden. Ook omdat ik de vorige keer ook bruine aanslag kreeg ging ik er al vanuit dat het de ab was..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:22

Heb je daar een verwijzing voor de huisarts van nodig?
Ik ben er verder totaal niet bekend mee, maar vind het wel eng :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:01

Gaaf Melody!
Wat betreft de tekenbeet, inderdaad als een gek naar een goede arts ermee!

Zo..
Ik ben op rustmodus.
De Gc MAF slaat goed aan, mijn rug lijkt los te komen maar ik ben wel erg moe.
Net naar ponylief geweest en zijn vriendinnetje en beiden gelongeerd vanaf een krukje. :+
Meneer heb ik eerst nog warm laten stappen in de stapmolen, toen ik met zijn vriendinnetje bezig was.
Heb ik nog eens echt profijt van al het grondwerk en opvoeden. :Y) :D
Daarna rap zijn hooinet gevuld en nu zit ik lekker op de bank.
Ik merk wel dat autorijden echt veel beter gaat nu met de Gc MAF, echt heel fijn. :D

Morgen naar het UWV, naar de arbeidsdeskundige.
Ben benieuwd. -O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:14

Nee je hebt geen verwijzing nodig, maar het wordt niet vergoed..

Wat fijn zo'n goed opgevoede pony's :D
Ik heb vorige week een keer wat langer gereden en zaterdag 200 meter buiten. Ik wilde eigenlijk wat verder maar ze was heel druk en toen schrok ze ook nog een keer waardoor ze er met een flinke bok vandoor ging, toen vond ik het wel genoeg :+

Succes morgen!! Ik heb nog steeds niks gehoord, maar van wat ik uit dat gesprek op kon maken gaan ze me echt niet afkeuren .

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:47

Heb 28 december afspraak bij een artsenpraktijk in overdinkel, vind het wel spannend

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:07

Dat is vast dr. Meijer! Das een schat van een man (zijn vrouw ook!) met veel kennis. Hij neemt echt alle tijd voor je en neemt je serieus! Heel veel succes!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:29

Klopt :)
Ik ben eind augustus (30e)gebeten dus hopelijk lang genoeg geleden dat ze wat kunnen vinden, maar kort genoeg zodat mocht ik besmet zijn het nog genezen kan worden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:46

Hoe is het met jullie?
Ik ben nu een paar weken Gc MAF aan het spuiten en het gaat wel goed.
Apart spul is het, maar het werkt erg goed. :D
In plaats van 1x per week spuit ik nu elke dag een kleine dosis dan ben ik stabieler.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:03

Top dat het goed werkt!

Ik had gisteren een heel slechte dag, bed zo goed als niet uit geweest. Donderdag wilde ik teveel doen wat met kerst niet kan en dat heb ik geweten. Wel balen, maar gelukkig ging het vanmiddag weer goed dus nu heb ik wel mee kunnen gourmetten :D
Mijn ouders dachten gisteren dat ik gevlucht was voor mijn oma dus ik heb de hele dag bijna niks gedronken, dan voel je je echt verschrompelt.

Het heeft nu eigenlijk enorme uitschieters in beide richtingen, dus of heel goed of heel slecht. Helaas duurt slecht altijd langer dan goed. En 'goed' is ook niet echt goed, maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel :P Ik ben blij als ik 1 of 2 dingetjes op een dag kan doen.

Maandag ben ik naar mijn arts geweest, hij verwacht dat ik nog zeker 2 jaar antibiotica moet en dat het nooit meer helemaal beter wordt. Dat was een beetje een tegenvaller, maar hij maakt het tenminste niet mooier dan het is :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 02:02

Hallo allemaal ik hoop dat jullie kerst leuk is geweest voor zover mogelijk. Op naar een positief 2016 liefs Franka

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:47

Melody, zo is het helaas ook gewoon.
Zelf ben ik nu twee jaar verder en ook echt nog niet beter.
Wel goed leefbaar, maar ik blijf makkelijk overbelast.
Gisteren mijn pony voor de wagen gehad, en vandaag ben ik dus echt moe.
Het is niet anders, maar het leefbare maakt het voor mij acceptabel.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:14

Welke behandelingen/medicijnen heb jij eigenlijk allemaal gehad/gedaan?

Ik had het eigenlijk ook wel verwacht, dat het nooit helemaal beter zou worden. Maar je hoopt toch anders natuurlijk.
Ik ben ook erg bang dat het nooit goed genoeg wordt om te doen wat ik nog wil.. Ik zal best weer wat meer kunnen rijden en foto's maken enzo, maar ik wil heel graag op buitenland stage/werkvakantie. Ik betwijfel of dat ooit gaat lukken. Stage is natuurlijk volgend jaar of over 2,5 jaar al, dat lijkt me echt niet haalbaar.

Hoe lang men je dan? Ik vind het nu nooit de moeite om op te zadelen dus ik stap nu meestal zonder zadel wat rondjes. Dat vind ik opzich ook prima, zit fijn :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:48

Best veel..
Heel veel bioresonantie, MMS, cowden, APS, ivermectine, equest pramox, homeopathische nododes, nou echt veel.
Nu dan gc maf, maar ik moet zeggen dat 2/3 ook echt een bijdrage geleverd heeft aan mijn gezondheid.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:53

Dat is wel veel ja! Wel heel fijn dat het grootste gedeelte wel wat gedaan heeft.

Bij de homeopaat waar ik ben geweest kreeg ik echt van alles en nog wat, maar het enige waar ik een beetje wat van voelde was van Sano Solidago (dat richt op nieren), verder heb ik van de antibiotica, revalidatie, homeopathie, cesar therapie, etc. nooit iets gevoeld. Nu voel ik het dus gelukkig wel.

Gisteren heb ik voor het eerst Huma Soak in bad gedaan, dat ziet eruit zeg! Het water was nog net niet zwart. Na dat bad heb ik het het nog 1-2 uur heel erg heet gehad en voelde alles heel raar, dus er gebeurde wel iets. Ben benieuwd of dat gaat werken, het zou pijnstillend moeten zijn. (en ontgiftend)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:53

Waar kopen jullie lege capsules? Ik begin steeds meer moeite te krijgen met die Fauna Mana en zag in die lyme-teek care groep de optie in het in capsules te stoppen, dat leek me wel een goed idee.
Ik wordt nu al misselijk van het idee dat ik het moet gaan pakken, dat is natuurlijk niet handig :P