Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:42

Citaat:
Ik ben nu 6 weken rookvrij en ik moet zeggen dat het me erg is meegevallen tot nogtoe!
Natuurlijk heb ik momenten dat ik denk van nú zou ik er wel eentje lusten maar dat is maar zó weinig en is ook zo weer weg gelukkig!
Ik geniet er ook echt van dat alles gewoon fris ruikt, erg he, ik wil niet zo'n zeikmuts worden hoor maar ik weet nu hoe ik geroken heb als ik op mijn vorige werk in het rookhok had gezeten!!!

Iinge_ wat voor een pilletjes????

Gewoon even naar de kruidvat of etos lopen, en van het huismerk.
Dan heb je van die pilletjes die de stofwisseling bevorderen.

Ik ben namelijk zelf ook tegelijk bezig met afvallen. En gaat prima. :D

chanicha

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:02

Ok, dank je wel!!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:41

@Ellen__ Tuurlijk word er door niemand IN de shop gerookt, ben je gek joh dan ben je meteen je GGD papieren kwijt dat kun je niet maken nee! haha! maar gelukkig hebben we ook nog een deur naar buiten waarbij je buiten kan gaan staan roken mocht je daar behoefte aan hebben maar zeker niet IN de shop en ook niet in de keuken maar echt alleen buiten.

Inmiddels al 28 uur niet meer gerookt :)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:53

mentjuh schreef:
@Ellen__ Tuurlijk word er door niemand IN de shop gerookt, ben je gek joh dan ben je meteen je GGD papieren kwijt dat kun je niet maken nee! haha! maar gelukkig hebben we ook nog een deur naar buiten waarbij je buiten kan gaan staan roken mocht je daar behoefte aan hebben maar zeker niet IN de shop en ook niet in de keuken maar echt alleen buiten.

Inmiddels al 28 uur niet meer gerookt :)

oh oke, sorry dan heb ik het verkeerd begrepen :o excuus!!
er zijn wel shops waar dat gebeurd hoor,heb het zelfs gezien dat er een hond in de shop lag..vind dat dus echt niet kunnen :\

ik zou eigenlijk zaterdag stoppen,toen gaf mijn vriendin een feestje dus leek het mij niet zo verstandig om te stoppen!!
toen is zaterdag ook nog 1 van mijn fretten overleden |( ,
gister was een redelijke moeilijke dag en shag was nog niet op, dus heb ik besloten vandaag te stoppen!heb gister om 11 uur 's avonds mijn laatste gerookt :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:13

Ik ben inmiddels 2 weken gestopt, gaat nog steeds prima :j

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:20

@ Ellen__ helaas wel ja... officeel mag het natuurlijk niet, net als dat je in het ziekenhuis ook niet gaat roken. en een hond vind ik ook wel erg eigenlijk! Hopelijk komen ze net een keer keuren (gebeurt jaarlijks) als de hond binnen ligt en ze aan het paffen zijn, ik zou ook niets laten zetten in een shop die de regels aan de laars lapt eigenlijk...

goed man quellian! ik heb ook nog niet gerookt maar zit net op mn 2e dag
wat doen jullie voor afleiding?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:12

Wat goed jullie!
Ik heb als afleiding nu een tentamenweek dus dat werkt wel aardig, ik drink veel water, sport veel. En als ik zin heb in een sigaret ga ik mijn tanden poetsen want dan voel ik me schoon. Of ik koop iets wat ik anders aan sigaretten zou uitgeven, bijv. Make-up, een boek, een film, staatslot :)

Verder gewoon zo min mogelijk aan proberen te denken, en als je er zin in krijgt moet je denken; het stinkt, of moet je een lolly eten, dat werkt ook want dan ben je bezig :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:14

mentjuh schreef:
wat doen jullie voor afleiding?

Diëten :D Dan ben ik drukker met waar ik allemaal zin in zou hebben :D

Maar ik heb de afgelopen 2 weken theeeeeeeeee gedronken, zóveel thee... elke keer als ik zin had in een sigaret, dan gooide ik mijn theeglas vol. Oftewel; ik had altijd een gevuld glas staan.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:18

Hallo, mag ik hier komen meekletsen? Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben en wil dus nu echt stoppen met roken.
Ik ben al eerder gestopt geweest (ongeveer een jaar) en toen had ik het in het begin heel zwaar. Maar nu heb ik een beter doel dan eerst. Zat toen ook in het stoppen met roken topic en heb hier destijds veel aan gehad. Vandaag mag ik er max 6 van mezelf (rookte tot nu toe 20 per dag ofzo) en dat wil ik dan verder afbouwen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:22

Gefeliciteerd met je zwangerschap Danneke!! *D
Ik heb zelf helaas gerookt tijdens mijn zwangerschap...

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:42

Thanks! Kon jij er niet mee stoppen of gaf het je teveel stress?
en had het bij jou invloed op het geboortegewicht?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:48

Ik heb ook helaas gewoon doorgerookt tijdens de zwangerschap :o . Maar mijn zoontje woog
met de geboorte 3560 gram, dus wat gewicht betreft heeft hij daar geen achterstand mee opgelopen ( met de
rest trouwens ook niet hoor :D ).
Ga van de week langs de huisarts en vragen om de champix want het schiet niet op hier :n . Wil wel, maar het lukt me gewoon niet.
Vanmorgen bij de KNO arts te horen gekregen dat m'n tongamandelen ontstoken zijn, dus ik MOET er echt vanaf. Krijg
er veel last van, maar dat stemmetje in m'n kop hé! Dat irritante rot stemmetje dat zegt, ach nog eentje kan wel! _-:(
Zit ook met veel stress en overspannen thuis, dus het is wel moeilijk nu, maar ik MOET MOET MOET !!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:57

Danneke, nee hoor... ze zeiden dat de zuurstofvoorziening minimaal zou zijn, ik werd gewaarschuwd voor vroeggeboorte en laag geboortegewicht.
Meneer is geboren na 39 weken en 4 dagen, met een beetje hulp, want meneer was nog lang niet van plan om te komen (geen vroeggeboorte) en hij had een gewicht van 3275 gram (geen laag geboortegewicht).
Met 16 weken zwangerschap liep hij al 4 weken voor qua groei.

Wij zaten in een heel stressvolle situatie op dat moment en daardoor bleef het uitgesteld worden.
Achteraf gezien, tja... alles achteraf gezien. Ik heb erg veel geluk gehad in elk geval :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:59

Mijn moeder heeft ook af en toe gerookt tijdens haar zwangerschap van mij, ik ben niet te vroeg geboren, en ik ben 1,92 lang. :') Ik zeg altijd tegen mijn moeder; had nou wat meer gerookt tijdens de zwangerschap, dan was ik wat kleiner geweest! Ik denk niet dat het vreselijk veel uitmaakt. Maar zou het wel proberen.

Maar ik wil zelf later niet met het gevoel blijven zitten van; als ik iets aan het roken overhouden, dat ik er zelf voor heb gezorgd. Dat is een van de grootste redenen dat ik ben gestopt :)

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:03

Het is een vreselijke verslaving. Ik pafte ook gewoon door na het trekken van mijn verstandskies e.d.
en dan ben je een jaar gestopt en begin je gewoon weer. En nu begint de ellende dus weer van voor af aan. Champix hoor ik wel heel goede verhalen over van mijn collega's. Meerdere zijn er daardoor echt vanaf.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:29

Gefeliciteerd Danneke , een goede reden om te stoppen ,toch zeker om straks
als de kleine er is rookvrij te zijn.

Toen ik zwanger was rookte ik er max. 6 per dag, beide kinderen zijn minstens 2 weken na uitgerekende datum geboren
en boven de 7 pond dus dat was niet verkeerd.
Er was een vrouwtje tegelijk met mij in verwachting, en die rookte een pakje per dag,
die kreeg wel een heel klein armetierig kindje.

Citaat:
Maar ik wil zelf later niet met het gevoel blijven zitten van; als ik iets aan het roken overhouden, dat ik er zelf voor heb gezorgd.

Je bedoelt dat je jezelf dan niets hoeft te verwijten.
Dat zei mijn moeder tegen mij toen ze vol met kanker zat ; " ik hoef mezelf in ieder geval niets te verwijten"
dat zei ze omdat ik wel rookte. :7

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:37

Jeetje Kaatje, dat is ook niet leuk om te horen :/
Heeft dat jou er dan toe aangezet om te stoppen of toch een andere reden?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:42

Citaat:
Jeetje Kaatje, dat is ook niet leuk om te horen :/

Ach , ze probeerde ermee te bereiken dat ik zou stoppen.
Wat overigens niet lukte.
Het was toen zo'n stressperiode dat ik mijn sigaretje broodnodig had.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:50

Mijn moeder rookte ook tijdens mijn zwangerschap. Ik was 1,5 week te laat. Heb wel veel sproeten. Ik noem het altijd maar nicotinevlekjes :')

Inmiddels al 4,5 week rookvrij *\o/*

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:00

@danneke gefeliciteerd met je zwangerschap!
idd een goede reden om te stoppen :D
ik heb zelf wel doorgerookt in mijn zwangerschap :o kon echt niet stoppen,wel geprobeerd trouwens!
de verloskundige zei ook dat het voor de baby ook niet goed is om te roken maar dat het ook veel stress geeft als je stopt en das ook weer niet goed...
mijn zoon was 54 cm en 3880 gram en ik was de volle 42 weken zwanger haha :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:05

Mijn baby was 52cm volgens het kaartje :j En ik rookte een pakje per dag :o
Overiges heb ik -heel hypocriet- na de bevalling niet meer binnen gerookt.

Mijn moeder heeft niet gerookt toen ze zwanger was van mij en ik ben geboren met een hartstilstand.
Bij mijn zussen heeft ze wel gerookt en die waren beide in orde.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:24

maar dat is toch niet hypocriet om buiten te roken als je een kleintje hebt? Vind dat juist goed.

en jij hebt bepaald geen kleine baby gekregen met 52 cm.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:27

En ik ben zelf maar 1.60m :+

Meer hypocriet dat ik toen ineens niet meer wilde dat mijn kind in aanraking kwam met rook, terwijl ik de hele zwangerschap flink heb door gerookt (en ik at geen rood vlees, rauwmelkse kaas, etc., maar rookte wel).

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:00

ik kan me dat wel voorstellen hoor dat het heel anders is als je zo'n baby echt ziet.

Mijn vriend heeft er erg op aangedrongen nu dat ik stop. Gaat hij zelf ook doen. Overigens ken ik best veel mensen die in meerdere of mindere mate doorgerookt hebben en die een gezond kindje hebben gekregen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:06

nou weet je, toen mijn moeder beviel van mijn broer zeiden ze:
' zo mevrouw, u heeft flink doorgerookt tijdens de zwangerschap he!!'
:( ze heeft nog nooit 1 sigaret aangeraakt en er is ook niet binnen gerookt hahahah
ze dachten dat te zien aan de placenta ;)
dus dat zegt ook helemaal niks :D
mijne was niks op te zien van het roken!