ik heb grote maar ook daarbij zware borsten. Zit bij mij ook in de familie, vooral vanaf vaders kant.
Als je niet bekend bent in het ziekenhuis, moet je eerst met deze klachten naar de huisarts. Deze kan jou dan doorverwijzen naar een plastisch chirurg en dan kan alles in gang worden gezet. Ik weet niet hoe jou huisarts is, maar probeer echt op je strepen te staan. Ik had het geluk dat ik al bekend ben bij een chirurg en dat hij mij al sinds de operatie die hij verricht heeft aandringt op verkleinen. Voor mezelf, maar ook voor het zelfonderzoek van mijn borsten.. Hij heeft me meteen doorverwezen toen ik aangaf: oke nu wil ik het. Ik denk echt dat mijn huisarts moeilijk had gedaan. Zoals veel mensen in mijn directe omgeving zeggen: oh? jij grote borsten? denk ik dat hij dat ook gedaan zou hebben..
Daarom probeer echt op je strepen te staan. Jij hebt rugklachten en die komen van je borsten. Beschrijf je klachten duidelijk en benadruk de familiaire klachten. Dan zou hij/ zij je zo door moeten sturen