Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:43

Barcelano, dan is het inderdaad duidelijk :j dus eigenlijk wist je het al wel ;)
ik heb grote maar ook daarbij zware borsten. Zit bij mij ook in de familie, vooral vanaf vaders kant.

Als je niet bekend bent in het ziekenhuis, moet je eerst met deze klachten naar de huisarts. Deze kan jou dan doorverwijzen naar een plastisch chirurg en dan kan alles in gang worden gezet. Ik weet niet hoe jou huisarts is, maar probeer echt op je strepen te staan. Ik had het geluk dat ik al bekend ben bij een chirurg en dat hij mij al sinds de operatie die hij verricht heeft aandringt op verkleinen. Voor mezelf, maar ook voor het zelfonderzoek van mijn borsten.. Hij heeft me meteen doorverwezen toen ik aangaf: oke nu wil ik het. Ik denk echt dat mijn huisarts moeilijk had gedaan. Zoals veel mensen in mijn directe omgeving zeggen: oh? jij grote borsten? denk ik dat hij dat ook gedaan zou hebben..
Daarom probeer echt op je strepen te staan. Jij hebt rugklachten en die komen van je borsten. Beschrijf je klachten duidelijk en benadruk de familiaire klachten. Dan zou hij/ zij je zo door moeten sturen :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:05

Het is wel waar wat je zegt, Kandanzlover, maar er zijn ook huisartsen die er geen probleem van maken, zoals die van mij haha. ik was er ook op voorbereid dat hij het niet goed zou keuren en heb ook gezegd dat ik altijd rugklachten heb en dat dat door mijn borsten komt, maar hij deed helemaal niet moeilijk.

Mijn huisarts is wat dit onderwerp betreft wel wat verlegen, hihi, je zag hem een klein beetje rood vertrekken. Vond het aan de ene kant wel raar, want ja, je bent een huisarts, daar kun je dit soort dingen ook verwachten.
Maar achteraf vond ik het stiekem wel grappig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:23

Mijn huisarts was heel makkelijk. We hadden net een nieuwe (had altijd een man, nu een vrouw ineens). En toen ik zei dat ik graag een bvk wou zei ze alleen: Oke, waar heb je last van?
Dus ik klachten opnoemen, zegt ze: oke is goed. en toen overleg hoe of wat voor afspraak :')
Oftewel, makkelijker kon niet :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:30

Heb gelukkig denk niet zo moeilijke huisarts.

Ik denk dat het met rijden ook een verademing is.

Als ik weleens lekker thuis rond hang en geen bh draag voel ik het toch daarboven trekken en in me nek ook.

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:04

mijn H.A. was enorm moeilijk en ik heb gedreigd met een second opinion, toen kwam hij wel met dat verwijs briefje, maar het ging niet van harte! hij had mij al een tijd tegen gehouden maar ineens was ik het zat!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:04

Ik denk dat ik ook wel problemen zou hebben gehad met mn vorige DA, had altijd ruzie met die man :+

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:12

gelukkig waren jullie huisartsen makkelijk!
Simone, bah klote hè als je tegen zo'n weerstand oploopt!

met mijn knobbel in de borst bij hem kwam was het enigste wat hij zei: jah dat is een knobbel..
geen steun niks.. Hij zou dit ook niet begrijpen denk ik.
Eenmaal in het ziekenhuis werd ik super gesteund door de chirurg. Ben echt gek op die man! Helaas wat te oud voor mij... O:)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:08

Ik had veel weerstand verwacht van mijn HA. Hij denkt heel erg in protocollen. Gelukkig schrijft het protocol voor dat je vanaf cup E in aanmerking komt voor borstverkleining dus hij deed helemaal niet moeilijk.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:30

MelanieB schreef:
Ik denk dat ik ook wel problemen zou hebben gehad met mn vorige DA, had altijd ruzie met die man :+

Ik denk dat de DA er ook niet veel mee te maken krijgt. :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:14

Hahaha oeps _O- ik moet wat minder paardgericht zijn gok ik :')

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:00

Ik had ook verwacht dat mijn HA moeilijk zou doen, maar ik zei gewoon dat ik dacht aan een borstverkleining en toen verwees die me gewoon gelijk door. Hoefde gelukkig ook niets te laten zien ofzo verder :)

Ik heb het idee dat mijn littekens nu wat breder worden, ipv de streepjes die t waren zeg maar. kan dat?

vandaag trouwens heerlijk bh's gekocht bij de h&m, paste gewoon allemaal, zo leuk :D

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:07

hihi, had het niet eens gezien van de DA :P

Lilian, dat had ik ook op mijn borst dattie breder werd..
heerlijk lijkt me dat! Ik moet nog een ruime maand :D

Ik ben er de komende week niet, vertrek morgen voor 9 dagen turkije. tot snel meiden!! :*

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:49

fijne vakantie, voor het laatst met grote tieties :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:09

mijn ha luisterde mijn verhaal en zei direct; meid een bvk is het beste v jou en had je eigenlijk jaren geleden al moeten doen.
ikke, de harde nuchtere persoon liet wat tranen vloeien en kon niet anders dan het eens zijn met haar.
de bvk is nu ruim een half jaar geleden en ben erg blij met mijn borsten al baal ik wel van de lelijke littekens; ook heb ik soms nog wat pijnsteken maar dat word minder.
de littekens van tepel naar onder onderkant borst; dus het verticale litteken is het lelijkst en erg donker/paard/rood
ga binnenkort maar weer eens met scarban beginnen.
moet over 1,5 week weer v controle naar het ziekenhuis; ben benieuwd ;)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:37

Ik heb nu na 3 maanden nog steeds steken in mijn borsten, vooral rond de tepels, en dat is echt niet fijn. Scarban mocht ik ook gaan gebruiken, maar bleek daar heel allergisch voor te zijn, dus de boel is nu echt knalrood....Nu weer begonnen met het smeren van mesitran voor de littekens.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:52

Ik kom me hier ook melden!
Lange tijd heb ik over een bvk nagedacht en in de vakantie van 2010 viel het muntje. Met deze borsten ging het niet langer. Na een lang gesprek gehad met mijn moeder en nog een half jaar van welles niettes, naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Wel wat weerstand, vooral wat vragen om de beweegredenen maar uiteindelijk gewoon gezegd dat ik doorverwezen wou worden en dan een beslissing zou maken.
Hele fijne PC, super antwoord op alle vragen, voordelen niet eens genoemd en alle nadelen uitvoerig besproken. Bij alles moest ik maar uit gaan dat ik het zou krijgen en vertelde hij wat eraan gedaan zou worden. Vervolgens thuis er nog over na gedacht, maar eigenlijk wist ik het al heel lang. Ik ging het doen.
Begin 2011 nog een gesprek gehad, ik had nog wat vragen over hoe alles ging lopen. Heel netjes weer beantwoord, gezellig gekletst en grapjes gemaakt. Toen de afspraak bevestigd 27 juni zouden we het doen.

Nu zijn we 3 maanden verder. Ik ben geopereerd met de anker methode, dus wel wat meer littekens. Eigenlijk niet veel last van gehad, meer van de drains eigenlijk, die er gelukkig de volgende dag uit mochten. Ik heb alleen hechtpleisters op de hechtingen gekregen, verder niet in het verband of iets, alleen een dekentje tegen het doorbloeden op de echte deken eroverheen. Zo kon je het veel beter in de gaten houden.
Na een nachtje slapen mocht ik weg zodra ik goedgekeurd was door de dokter. En dat werd ik. Ontzettend fijn natuurlijk. Advies gekregen dat de pleisters er na 3 weken af konden en vervolgens... niets ermee te doen. Zalfjes, olieen en wat dan ook, mijn PC gelooft er niet in. Mocht het van hem proberen, maar was volgens hem alleen maar geld verspilling.
Ik ben er zelf heel tevreden mee, mooie vorm (daar maakte me ik in het begin heel erg zorgen om) mooi gelijk en gewoon ontzettend fijn.
Ik ben van een 75H naar een 80C gegaan
Op 18jarige leeftijd
had mijn eerste gesprek met PC op 17 (en kon de operatie toen ook al doen, maar wegens mijn opleiding moest ik hem uitstellen)

Dus bij deze mijn ervaring:)

edit: over de littekens, ook bij mij zijn die breeder geworden. Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat je huid er minder aan gaat trekken en het dus kan gaan liggen. Bij mij is het ondertussen op 2 a 3 stukjes ook aan het verkleuren (lichter aan het worden). Heb het gevoel dat ze breeder moeten worden om weg te vagen...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:45

Nou vandaag de verwijsbrief van de dokter ontvangen, deed er niets moeilijk over :D
nu nog even durven bellen :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:55

LuffB, anker methode? Die methode gebruiken ze nu nog hoor... :)) Heb ik ook.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:59

smurffie schreef:
Nou vandaag de verwijsbrief van de dokter ontvangen, deed er niets moeilijk over :D
nu nog even durven bellen :P

Bij veel zkh kun je tegenwoordig online een afspraak maken. ;)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:03

smurfie gewoon gelijk bellen! ben je er maar vanaf!

* volgens mij is iedereen in dit topic met een ankermethode geopereerd?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:22

Ik heb vandaag 3 nieuwe BH's gekocht. Ben er echt zo blij mee! Gewoon met beugel en voorgevormd, heb nergens last van ;)

Ik ben trouwens ook gewoon met de ankermethode geopereerd.. Dat is toch wel de meest gebruikte methode naar mijn weten.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:09

ik ben ook met de anker methode geopereerd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:15

Is er hier iemand verzekerd bij nedasco?
Ik heb een nedasco verzekering, in de polisvoorwaarden staat dat er vanaf een DD/E cup vergoed word. Hier zit ik duidelijk boven :+ maar moet ik dan nog contact met ze opnemen of een brief of iets??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:24

Nee, dat doet het ziekenhuis als het goed is voor je!!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:27

Ik zit bij salland. Moet het wel zelf regelen! Heb eigenlijk mijn streefgewicht bereikt :D en verwacht deze week de papieren voor de verzekering. Dan maar hopen dat alles goed gekeurd word en dan op de wachtlijst...