wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 06:28

Ik heb het overlegd met de ha en kreeg gewoon voor een half jaar
Normaal voor 3 maanden

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:45

Ik krijg ook per 3 maanden mee terwijl ik momenteel om de 6 weken prik.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:11

Zonde van de medicatie als het nog goed afgesteld moet worden. Hier vraag ik om medicatie voor een maand en dat krijg ik ook gewoon mee.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:14

Waarom zonde? Ik slik een halve meer als ik ophoog. Dus alles gaat netjes op. Alleen als ik ophoog is het eerder op dan die 3 maanden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:09

Marg schreef:
Waarom zonde? Ik slik een halve meer als ik ophoog. Dus alles gaat netjes op. Alleen als ik ophoog is het eerder op dan die 3 maanden.

Als het opgaat is het natuurlijk niet zonde, bij mij ging de Thirax (en ander medicatie) vroeger niet op waardoor het bij de apotheek weggegooid moest worden. Dan vind ik het persoonlijk zonde om teveel medicatie mee te krijgen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:34

C_arola schreef:
Marg schreef:

Als het opgaat is het natuurlijk niet zonde, bij mij ging de Thirax (en ander medicatie) vroeger niet op waardoor het bij de apotheek weggegooid moest worden. Dan vind ik het persoonlijk zonde om teveel medicatie mee te krijgen.

Ik hield inderdaad wel steeds over maar met 25 of 50 tabletjes erbij kan je ze weer de goede waarde maken en op maken

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:49

Wat zijn bij jullie de symptomen van overdosering? Ik ben sinds vrijdag over op een andere vorm van thyrax, en zat daarvoor al wat te laag met mijn TSH. Normaal zit ik rond 0.6 wat nog prima is, maar nu zat ik de laatste keer op 0.1. Wel besloten om gewoon op dezelfde dosis te zitten.
Nu heb ik sinds vorige week af en toe hartkloppingen en het 's nachts vanaf een uur of 4 te warm. Zouden dit symptomen kunnen zijn van het wisselen/teveel tyrosine?
Aangezien ik pas zo kort aan de nieuwe medicatie zit vind ik bloedprikken wat te snel, en is meteen al minderen ook niet heel handig denk ik.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:51

Op welke ben je overgestapt?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:03

Naar Levotheroxine TEVA, de klachten begonnen al voor het overstappen, maar ik weet het toen aan een beginnende verkoudheid. Nu ik vannacht weer wakker lag van de warmte begon ik toch over de medicatie na te denken.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:11

Hmmm van zoals euthyrox is bekend dat de bijwerkingen hartkloppingen kunnen zijn.
Ik zou even je huisarts bellen en je klachten voorleggen. Misschien toch de dosis verminderen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:43

Bij overdoseringen had ik ook last van hartkloppingen, warmte, opgejaagd gevoel.
Ik zou inderdaad even overleggen met de arts.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:23

Dankjulliewel! Ik heb inderdaad al even naar de huisarts gebeld. Ik heb jarenlang op deze dosis gezeten dus een beetje gek is het wel. Daarnaast het wel altijd koud en nu de hele tijd bijna warm of zelfs heet. Ik ben vooral bang dat als ik nu met mijn nieuwe al ga lopen veranderen van dosis, dat ik helemaal ontregel, omdat ik op mijn oude dus al iets te hoog leek te gaan zitten qua dosering.
Morgen belt de huisarts me terug iig! :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:32

Werking van de nieuwe kan natuurlijk anders uitvallen dan je oude. Ik heb na de overstap ook mindere dosis moeten nemen om op dezelfde waarden te blijven.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:52

Ja dat snap ik, maar ik heb er nu pas 4 gehad van de nieuwe en had al wat last bij de oude. Aangezien t een langwerkend medicijn is ben ik bang dat je dan de oude waarde zeg maar meet bij nu bloedprikken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:11

Overdosering. Opgefokt, gejaagd, honger, hartkloppingen (maar die heb ik ook bij onderdosering) nog warmer dan normaal.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:07

Ben je 1 op 1 overgestapt?
Wat ik hoor is dat teva meer inwerkt met zelfde dosis. Dus van 100 overstappen naar 70 ofzo.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:16

Ja, maar deze klachten had ik dus al voor het overstappen, en ben nu 4 dagen overgestapt, dus ik denk dat teva misschien nog niet helemaal meetbaar is, aangezien er ook nog tyrosine van de thyrax in mijn bloed zal zitten vermoed ik. Maar goed om te weten dat mensen vaak lager komen te zitten met de teva, hoef ik iets minder angstig te zijn als de huisarts morgen zegt dat ik moet verlagen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:49

Klinkt als hyperklachten ja.. Heb ook gehoord dat veel mensen zo reageren op nieuwe medicatie en sowieso kun je wel eens wat schommelen in hormonen, vervelend is dat. Ik ben ook recent overgestapt maar moet pas over een paar weken prikken, tot nu toe nog geen hyperklachten. Hoop dat je je gauw weer beter voelt!
Thyrax bevat trouwens geen tyrosine (aminozuur), maar thyroxine (schildklierhormoon T4), om verwarring te voorkomen. :P

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:24

:+ dankjewel! Dat krijg je als je verder vooral met aminozuren bezig bent :')

Ik hoop voor jou dat de hyperklaxhten ook niet gaan komen!

Imaginaerum schreef:
Klinkt als hyperklachten ja.. Heb ook gehoord dat veel mensen zo reageren op nieuwe medicatie en sowieso kun je wel eens wat schommelen in hormonen, vervelend is dat. Ik ben ook recent overgestapt maar moet pas over een paar weken prikken, tot nu toe nog geen hyperklachten. Hoop dat je je gauw weer beter voelt!
Thyrax bevat trouwens geen tyrosine (aminozuur), maar thyroxine (schildklierhormoon T4), om verwarring te voorkomen. :P

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:16

Mijn man en dochter zijn beiden over gestapt van Thyrax naar Euthryrox. Ze zijn beiden 1 op 1 overgestapt maar hebben beiden moeten verlagen in de dosis Euthyrox. Ze hebben alletwee hier minder van nodig

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:49

Ik had juist van Euthyrox meer nodig dan thyrax.

Een ander vraagje.. kun je als je schildklier medicijnen gebruikt zo ineens stoppen met de pil?
(Niet om zwanger te worden, maar omdat ik niets doe en het onnodig slik)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:58

Naar mijn weten wel, alleen als je zwanger wilt worden moet de dosering aangepast worden anders raakt je schildklier te ontregeld. Maar als je niet zwanger wilt worden kun je gewoon met de pil stoppen zonder dat dit invloed heeft op je schildklier.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:27

Oke Dankje
Ergens dacht ik vd week, volgens mij moet t wel kunnen, maar er zat ook een stemmetje in mijn hoofd die me liet twijfelen haha

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:51

Vraag het wel voor de zekerheid na, misschien heb ik het verkeerd omdat ik niet weet of beide medicijnen op elkaar kunnen reageren maar ik dacht het niet.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:24

Oestrogeen gehalte kan wel de werking van thyroxine iets veranderen. Zo zijn vrouwen aan de pil soms iets meer medicatie nodig. Bij stoppen is het misschien dus wel verstandig om over 6 weken even te laten bloed prikken voor het geval je iets overgedoseerd raakt.