Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:24

Misschien wordt het tijd dat jij zelf nu alles uit de doeken doet.
En er eens voor gaat!

Komop meid!! Je kan het!
Huppa! je hebt nog 3 weken tot het nieuwe jaar!
Nieuwe jaar, nieuwe start!

Eerlijk zijn, niet bang zijn, geen hulp weigeren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:31

Maar hoe kan die persoon weten wie jij bent ivm je schaduw-account, de meeste weten echt niet wie je bent. Kan trouwens toch ook iemand anders zijn, aangezien het een anonieme melder was of niet?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:33

superwoman schreef:
Maar hoe kan die persoon weten wie jij bent ivm je schaduw-account, de meeste weten echt niet wie je bent. Kan trouwens toch ook iemand anders zijn, aangezien het een anonieme melder was of niet?

Er zijn mensen die wel weten wie ze is. ze is bij een bokker geweest. meerdere geloof ik.
Maar dan nog vind ik niet dat je gelijk beschuldigingen kunt maken. Gelukkig doet ze dit ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:36

Waarom willen ze je uit huis plaatsen dan?? Je wordt toch niet mishandeld door je ouders?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:45

Jolliegirl schreef:
Er zijn mensen die wel weten wie ze is. ze is bij een bokker geweest. meerdere geloof ik.
Maar dan nog vind ik niet dat je gelijk beschuldigingen kunt maken. Gelukkig doet ze dit ook niet.

Dat zijn er toch niet veel?
Een anonieme melder kan volgens mij écht iedereen zijn, zelfs mensen die ze amper kent.
Misschien is het de buurjongen wel die haar dwars wilt zitten omdat hij niet meer krijgt wat hij wil...
Vind het maar raar dat de ts het te horen heeft gekregen over een anonieme melder, want ik zou er al para van worden en iedereen wantrouwen terwijl ik verder prettig in m'n vel zit. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:01

TS.. het wordt echt tijd dat je zelf hard actie gaat ondernemen.. als alles waar is wat je vertelt dan moet je dat doen. Ik geloof namelijk niet dat echt alle instellingen je tegen werken, dat doen ze echt niet bewust. Je moet ook hulp willen accepteren, als jij die hulp niet accepteert dan wil een instelling je ook niet meer helpen. Je moet er voor open staan. En zoals ik het lees.. sorry dat ik het grof moet brengen, dan zit je over 20 jarig nog dieper in de oliebol en dat is dan mooi je eigen schuld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:03

Jans schreef:
TS.. het wordt echt tijd dat je zelf hard actie gaat ondernemen.. als alles waar is wat je vertelt dan moet je dat doen. Ik geloof namelijk niet dat echt alle instellingen je tegen werken, dat doen ze echt niet bewust. Je moet ook hulp willen accepteren, als jij die hulp niet accepteert dan wil een instelling je ook niet meer helpen. Je moet er voor open staan. En zoals ik het lees.. sorry dat ik het grof moet brengen, dan zit je over 20 jarig nog dieper in de oliebol en dat is dan mooi je eigen schuld.

Ik ga hierin mee.
Ik kan het mij ook na zo lang nogsteeds niet voorstellen dat iedereen tegen je is.
Ik kan dat gewoon niet geloven.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:04

Het hoeft echt geen bokker te zijn. Iedereen, maar dan ook iedereen, kan een melding doen bij het AMK. Van school tot de melkboer aan toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:34

Ik ga met Jans mee. Het bestaat niet dat alle instellingen jou doelbewust tegen werken.
Er moet dus ook een andere kant aan het verhaal zijn. Uit je posts wordt vrij duidelijk dat je geen enkele vorm van hulp ziet zitten en op een gegeven moment is de koek dan ook bij hulpverleners gewoon op.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat, want om zo nog 80 jaar door te gaan... dat gun je natuurlijk niemand. Hoe dan ook heb je in ieder geval hulp nodig en zul je dat echt zelf moeten aanpakken!
Het heeft geen zin om jezelf in een slachtofferrol te blijven plaatsen. Ja, het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en daar ben je zeker een slachtoffer van, maar voor al het overige heb je ook zelf een vinger in de pap, en zul je zelf moeten roeren. Met klagen kom je echt niet verder en help je jezelf ook niet!

Heel veel succes! Hopelijk komt er snel verandering in je situatie :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:34

Anoniem1994 schreef:
Hulp schiet nog niet echt op... gisteren wel een gesprek gehad met iemand van de Raad van kinderbescherming en het komt er op neer dat ik 99% zeker uit huis geknikkerd zal worden, en als ik niet uit huis geplaatst word komt er een voogd en hebben mijn ouders niks meer te vertellen over mij.
De raad van kinderberscherming doet iig erg zijn best om mij uit huis te krijgen... dat blijkt wel uit de leugens die opgeschreven worden..

Kort nadat ik dit topic geopend had had ik de hoop dat 2011 een geweldig jaar voor me zou worden... mijn 16e verjaardag zou belangrijk voor me zijn, een nieuwe leeftijd, een nieuw jaar.. ik dacht echt dat het goed zou worden.
Helaas word in Januarie bepaald door de rechter of ik uit huis geplaatst word, dus het is nog lang niet afgelopen..

Ik waardeer de hulp die ik van zoveel bokkers gekregen heb, maar ik heb tegelijkertijd zoveel spijt...
De anonieme melder die bij AMK gemeld heeft dat ik mishandeld zou worden, moet een bokker zijn, en het doet me veel pijn dat diegene die ''het beste met me voor heeft'' niet eerlijk aan mij meld dat hij of zij het gemeld heeft.

Waarom durft diegene niet eerlijk te zijn? Ik snap het niet...

Ben blij dat je eindelijk weer wat van je hebt laten horen! Ik hoopte dat het in die
tussentijd wat beter zou gaan en je dagelijkse leventje wat meer op orde zou komen!
Hoe kijk je er zelf tegen aan dat je straks uit huis wordt geplaats? Stel je was een buitenstaander,
en je wist het verhaal , zou je dan tot die zelfde conclusie als de Raad van de Kinderbescherming zegt
zijn gekomen en een uithuisplaatsing terecht vinden? En hoe gaan je ouders hiermee om?
Denk dat het voor hun ook een behoorlijke shock moet zijn geweest dat je uit huis moet?

Heel veel sterkte zou je wel nodig hebben en ik hoop dat er toch een keer een lichtpuntje
komt en je je vervelende situatie een keer achter je kunt laten en gewoon kunt genieten
van het leven! :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:11

Iedereen kan een melding doen, maar in de melding staan dingen die ik nog nooit heb verteld... alleen hier in dit topic staat het.
Bijvoorbeeld de brief die ik hier gepost had.. en dan moet het ook nog iemand zijn die weet wie ik ben :j

En het is trouwens helemaal niet zo dat ik geen hulp zie zitten, heb al meerdere keren gezegd dat ik hulp wil, er zou hulp geregeld worden bij Dimence maar daar horen we niks meer van.
Heb nou een verwijsbrief van de huisarts gekregen, maar het gaat allemaal niet zo snel.

Kirsten_S; Ik zie er mega tegenop... en bij de kinderbescherming zeggen ze dan dat ze wel snappen dat ik het eng vind, maar dat is helemaal niet de reden waarom ik niet wil.
Het is gewoon onzin om me uit huis te plaatsen omdat ik niet gelukkig ben, want dat zal bij een ander niet anders zijn. Ik heb gewoon tijd nodig... mischien meer tijd dan een ''normale 15 jarige'', maar in mijn ogen hebben veel mensen mijn vertrouwen in hulpverleners behoorlijk gesloopt, en of dat nou waar is of niet.. ik zit er mee en dat zal niet snel veranderen..
Ze doen wat hun het beste lijkt, maar snappen niet dat het voor mij doodeng is dat álwéér iemand anders bepaald wat er met mij gebeurd..

Je 2e vraag vindt ik heel moeilijk... en een andwoord weet ik zo niet...

*Ik reageer straks weer, moet even paard voeren*

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:23

Misschien willen ze uit huis plaatsen om je op die mannier meer rust te geven. Zeker als de dader in de buurt woond en je ouders ook met regemaat ruzie hebben/hadden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:26

wat je nu typt heb je dat ook zo tegen de kinderbescherming gezegd? denk dat het nu het beste is om duidelijk te laten horen wat je voelt en denkt, anders zul je echt uit huis moeten, hoe rot het ook is.

heel veel sterkte meid, dat kan je gebruiken :(:)

@hotchocolat, maar dat zou (iig mij) geen rust geven. alles wat je had ben je kwijt, alles en iedereen is nieuw en er hebben al zoveel mensen je vertrouwen misbruikt, waarom zij niet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:32

Anoniem1994 schreef:
Iedereen kan een melding doen, maar in de melding staan dingen die ik nog nooit heb verteld... alleen hier in dit topic staat het.
Bijvoorbeeld de brief die ik hier gepost had.. en dan moet het ook nog iemand zijn die weet wie ik ben :j

En het is trouwens helemaal niet zo dat ik geen hulp zie zitten, heb al meerdere keren gezegd dat ik hulp wil, er zou hulp geregeld worden bij Dimence maar daar horen we niks meer van.
Heb nou een verwijsbrief van de huisarts gekregen, maar het gaat allemaal niet zo snel.

Balen dat iemand dan een anonieme melding heeft gedaan.

Wat betreft de hulp, moet ik wel zeggen dat dat niet helemaal klopt. Je bent er vrij makkelijk in en blijkbaar je ouders helemaal.
Als je hulp wil, dan moet je daar ook wat aan doen en dat is overal achteraan bellen en zorgen dat je weet wat er allemaal gebeurd.
Steeds wachten jullie (je ouders vind ik daar voornamelijk schuldig aan) het maar af.
Of heb je iig nu ondertussen een goede fijne psycholoog gevonden waar je onder behandeling bent?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:16

Eens met superwoman :)

Daarnaast woon je NAAST de dader. Ik kan me wel voorstellen dat ze je uit huis plaatsen.
Als jij niets doet, dan gaan mensen het voor je doen, en ik denk dat je nu in dat stadium bent aangekomen, hoe vervelend ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:32

Cayenne schreef:
Eens met superwoman :)

Daarnaast woon je NAAST de dader. Ik kan me wel voorstellen dat ze je uit huis plaatsen.
Als jij niets doet, dan gaan mensen het voor je doen, en ik denk dat je nu in dat stadium bent aangekomen, hoe vervelend ook.

Ja eerlijk gezegd ben ik het hier wel mee eens. Als je zelf geen actie onderneemt, doen mensen het voor je. Je hebt best lang de tijd gehad om er iets aan te doen.
De hulpverleners zijn niet in het leven geroepen om jou dwars te zitten, ze zien een verontrustende situatie (wat het ook is natuurlijk) en gaan daar wat aan doen. Ik denk dat als jijzelf eerder wat had ondernomen, er geen sprake was geweest dat je uit huis geplaatst zou worden.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 00:22

Ik weet het...
Het is gewoon k*t momenteel..

Heb trouwens besloten dat ik tijdelijk niet inga op hoe het met mij gaat (hier in het topic) :)
Het voelt gewoon even niet zo goed... maar mocht iemand benieuwd zijn; PB staat wel open.
Het is alleen even gevaarlijk voor me om bepaalde dingen hier neer te zetten, maar PB moet geen probleem zijn ;)

Als het weer kan, zal ik gewoon weer normaal hier vragen beandwoorden :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:52

sterkte meid!
Ik hoop dat je de kracht vind om de schuld van de situatie niet ergens neer te leggen (zéker niet bij jezelf!) , maar te gaan werken aan een oplossing en ik hoop dat je daarin iemand vind die je kan vertrouwen en steunen. Knuffel!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:15

sterkte meid./

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:34

Bedankt allebij :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:12

Sterkte meid, en blessings !
En een hele grote vette knuffel :D

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:02

Dankje :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:28

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is er ondertussen ook actie ondernomen tegen die gozer ?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 22:50

Nee, (nog) niks :)

Maar we denken trouwens dat er iets gebeurd is waardoor zijn ouders er achtergekomen zijn...
Mijn ouders konden altijd heel goed opschieten met zijn ouders, en normaal begroette de buurman mijn moeder áltijd.
Een poosje geleden kwam mijn moeder hem tegen en hij keek niet eens op, hij liep snel naar binnen zonder wat te zeggen.
Ook is m'n buurjongen een soort van, van de aardbodem verdwenen...
Voordat ik dit topic opende zag ik hem heel regelmatig, na het openen zag ik hem in het begin nog wel, maar nu zie ik hem nooit meer.
Niet als we langs zijn huis komen, niet op het winkelcentrum, niet na schooltijd, en zelfs nu met de vakantie zien we hem nooit meer :?

Niet dat ik er mee zit dat ik hem nooit meer zie hoor ;) Ben er maar wat blij mee, maar het is wel raar..

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 15:01

Nou ik sta op de wachtlijst om uit huis geknikkerd te worden... Damn...