[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:20

ik ben vandaag ook begonnen met de nuvaring, maar met mn vingers voel ik hem heel erg goed zitten, maar hoger krijg ik hem echt niet.. Kan ie als je 'gezellig wilt doen' er even uit? Ook als je dat dus elke dag doet?

Ik het net mijn spiraal eruit laten halen, wat een verschrikkelijk rotding was dat!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:19

Per 24 uur mag 'ie er 3 uur uit.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:08

haha okee dan peuter ik m er wel uit. Hij zit er echt overduidelijk. Ik heb echt gigantische hoofdpijn, zou dat daar door komen?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:12

@myukii: ik doe hem nooit uit dus hoef hem ook niet weer in te doen ;) De kans is heel groot dat je hem niet voelt zitten met gezellig doen (en je vriend ook niet) dus hoeft hij er ook helemaal niet uit. je moet gewoon even het idee uit je hoofd zetten en gewoon even kiezen op elkaar en proberen ;) Daarna kan je altijd nog van mening veranderen.

@denice: De eerste maand voelde ik hem ook goed zitten en zakte hij wel eens uit, dus zou nog even rustig afwachten! Door de sex kan hij ook wat hoger gaan zitten dus anders gewoon even proberen en als het niet wil pas uithalen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:37

Ik haal m er voor de zekerheid wel uit...... vind ik zelf een prettiger idee! Daarna goed wassen en weer terug. Ik "poets" m regelmatig af... Alleen die stomme hoofdpijnklachten zijn er nog steeds..... maar we blijven stug door gaan nog even!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:53

Ik heb advies nodig :D

M'n vriend en ik gebruiken nu gewoon condooms, maar tsja..zónder condoom zou toch ook best fijn zijn. Alleen heb ik echt géén idee wat voor anticonceptie ik nou wil.

Pil wilde ik nooit omdat ik best vergeetachtig kan zijn. Nu ben ik inmiddels ouder (en wijzer, hoop je dan ;)) dus wil ik 't wel proberen, maar welke dan, en ik wil echt niet aankomen en ook geen veel lager libido.
Spiraaltje en al 't andere spul wat 'erin' moet vind ik een naar idee, dus dat wil ik eigenlijk liever niet. Staafje zou wel oké zijn, behalve dat je volgens mij nooit zeker kunt weten of-ie goed is geplaatst, en ik écht niet constant ongesteld wil zijn - maar geen idee hoevaak dat voorkomt, en hoeveel vrouwen gewoon normaal of minder ongesteld worden.

Dus..tsja. Ik heb wel een afspraak bij de huisarts gemaakt, maar goed, hoe meer informatie hoe beter. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:57

Ik zou toch serieus de nuvaring overwegen, en je kan zelfs mailtjes en smsjes krijgen als hij er in en uit moet dus vergeten is zo goed als onmogelijk.
Het is 2 dagen wennen en dan wil je niks anders meer.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:03

DaniBanani, ik zeg Nuvaring, de ring die je vaginaal inbrengt.
Ik had precies hetzelfde als jij, wilde niet aan de pil want die zou ik toch vergeten, en dingen in m'n lijf geplant vond ik geen fijn idee.
Nuvaring draag je 3 weken lang en kun je zelf eruit halen (in die periode voor max 3 uur) en schoon maken wanneer je wil. Na 3 weken heb je een stopweek en word je ongesteld. Je kunt ook gelijk na die 3 weken een nieuwe ring indoen, dan word je niet ongesteld. Volgens mij moet je dat alleen niet aan blijven houden, want dan is de kans op tussentijdse bloedingen groter.
Nuvaring geeft maar een heel klein beetje hormonen af omdat het plaatselijk is, dus er is een grote kans dat je minder bijwerkingen zult hebben dan bij bijvoorbeeld de pil. Ik heb helemaal geen bijwerkingen.
Bij de seks is er een kans dat je vriend de ring tegenkomt. Als je dat niet prettig vindt, kun je hem eruit halen (maar dus voor maximaal 3 uur achter elkaar). Merendeel van de mannen voelt de ring echter niet tijdens de penetratie.
Ik ben ook naar mijn HA gegaan voor informatie, en bij mij kwam Nuvaring eruit, en ik ben zeer tevreden. Ben zo blij dat ik niet aan de pil of aan iets anders drastisch moet :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:05

Ik ben nu overgestapt maar de microgynon 30 omdat ik de ring maar raar idee vond met de seks. Maar ik hou meer vocht vast, het lijkt wel minder erg te worden. Misschien dat ik toch maar eens de ring moet testen met de seks :+ Want omzich 3 weken niks hoeven te doen...

Hoewel ik ook zoiets heb van het kan toch niet hygienisch zijn? 3 weken die ring in, er blijft bloed aan hangen als je ongesteld bent, zaad met de seks, ander vocht...dat gaat toch rotten/schimmelen of broeien :+ _O-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:06

Ik was ook heel bang dat het ringsteken werd := maar mijn vriend voelt 'm dus niet. Hij zit als het goed is zo ver naar achteren dat je er geen last van moet hebben.
En je kunt je ring eruit halen om schoon te maken. Ik maak 'm dagelijks schoon onder de lauwe kraan :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:08

Oh ja, die was ik helemaal vergeten! Had er wel iets over gelezen, maar nooit verder op gezocht...en geen idee waarom niet :D

Het klinkt wel 't meest acceptabel, vooral omdat ik 'm er zelf uit kan halen, het zit niet zo 'vast' als een spiraaltje. En geplande menstruatie is toch ook wel een voordeel. Heb je dan alleen idd niet meer risico op schimmelinfecties en zo, of werkt dat niet zo? (want dat dagelijks schoonmaken ga ik dus ook vergeten, mezelf kennende :+)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:10

Ik ben zelf gevoelig voor schimmelinfecties en heb er nog geen last van gehad tijdens het gebruik van de Nuvaring. Er is echter wel een kans op schimmelinfecties volgens de bijsluiter.
Nuvaring kan wel gebruikt worden in combinatie met medicijnen tegen schimmelinfecties (miconazolnitraat ed)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:14

@ DaniBanani: Ik ga helemaal mee met Denise :j Ik heb de ring nu 2/2,5 jaar en ben er nog steeds super tevreden over!

Of je er met seks last van hebt, dat hangt maar net af van de lengte van je partner, jouw "diepte" en hoe diep je ring zit :P Maar als je er last van hebt, kun je 'm er 3 uur uit halen.

Wat schimmelinfecties betreft, ik maak mijn ring zo'n 2-3 keer schoon in die 3 weken en heb nog geen schimmelinfecties gehad.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:16

Joh, wat stóm dat ik die gewoon helemaal ben vergeten..(en dus handig dat ik 't hier nog even check)
Denk dat ik 'm gewoon ga proberen..tenslotte kan ik er zo weer mee stoppen als het niet zou bevallen. En goede ervaringen zijn fijn om te lezen :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:53

ik haal die ring er echt niet elke dag uit om schoon te maken hoor...dat ding is glad ja ook! Bij mij blijft er echt niks achter hangen ;) als ik 'm er uithaal voor de stopweek hangt er ook niets vreemds aan. Ik ruik ook niet vreemd daar beneden daardoor, heb nog geen klachten van vriendlief gehad :P schimmelinfecties ook geen last van. (moet ik er wel bijzeggen dat wij vrijwel altijd een condoom gebruiken)
Voor iedereen die het een eng en raar idee vind, éérst proberen en dan oordelen ;) ik kon me ook niet voorstellen dat je er niks van voelde maar het is, in de meeste gevallen, toch echt zo!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:50

T is plastic he, dus dr kan vrij weinig aan broeien (ook geen eitjes :P ). Dat dagelijks afspoelen is echt niet nodig. Moet zeggen dat k m echt ideaal vind! Voel m nooit zitten en verder ook nergens last van :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:17

Als ik mn "muts" was dan pak ik die nuvaring ff mee..... hahaha

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:53

Ik heb een klein probleempje!

Ik had de pil vorige maand doorgeslikt, dus ik ben nu nog bezig aan m'n strip.
Nou ging ik net naar de w.c geweest, en ben ik een beetje ongesteld.
Moet ik nu mijn strip gewoon afslikken en gewoon een stopweek houden als mn pil afgelopen is?

Helpieee ! :Y)
Ik heb trouwens geen vriend, ofzo dus zwanger zijn is onmogelijk.

Edit: ik heb net de huisarts gebelt en die zei dat ik hem gewoon door moet slikken totaan mijn stopweek.
Gewoon doen dan maar?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:01

Ik zit te twijfelen of ik de nuvaring wil uitproberen...
Slik momenteel helemaal geen anticonceptie meer.
Ik heb bijna alle pillen geprobeerd maar ze zijn allemaal "te licht"
Spiraal was nog een optie maar daar was ik niet zo voor..
Ik ben dus bang dat de nuvaring ook te licht is..

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:06

ROCHELLEx schreef:
Ik heb een klein probleempje!

Ik had de pil vorige maand doorgeslikt, dus ik ben nu nog bezig aan m'n strip.
Nou ging ik net naar de w.c geweest, en ben ik een beetje ongesteld.
Moet ik nu mijn strip gewoon afslikken en gewoon een stopweek houden als mn pil afgelopen is?

Helpieee ! :Y)
Ik heb trouwens geen vriend, ofzo dus zwanger zijn is onmogelijk.

Edit: ik heb net de huisarts gebelt en die zei dat ik hem gewoon door moet slikken totaan mijn stopweek.
Gewoon doen dan maar?

Je mag ook nu een stopweek inlassen, je hebt een doorbraakbloeding gehad....

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:07

Is het heel erg als ik nu niet stop dan? Want ik vond het altijd zo fijn dat ik altijd van maandag tot donderdag ongesteld was.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:09

nee is neit erg maar dan kun je wel een drupje bloed verliezen

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:24

Ooh, daar ga ik niet dood van haha. Heel erg bedankt (:

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:28

XmissdaphX schreef:
Ik zit te twijfelen of ik de nuvaring wil uitproberen...
Slik momenteel helemaal geen anticonceptie meer.
Ik heb bijna alle pillen geprobeerd maar ze zijn allemaal "te licht"
Spiraal was nog een optie maar daar was ik niet zo voor..
Ik ben dus bang dat de nuvaring ook te licht is..

Als je het niet probeert, weet je het niet ;)

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:09

MEIDEN!! even een dringende vraag
heb gister laatse pil genomen. ben over 3 dagen ongesteld als hetgoed is maar wat als ik nu sex heb is het dan veilig ??? hoop dt jullie mij kunnen helpen

groetjes