Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:51

Ik ga weer naar de camping. heb even lekker thuis gegeten vanavond :))
ben al sinds woensdag weer druk aan de bak, heerlijk!

Zo de paarden even voeren op de camping, en dan lekker op bed met de laptop dvd kijken! :D
en morgen weer om 9 uur beginnen :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:52

Ik ben er nog steeds hoor en lees alles...
Maar heb wat drukke dagen en weet wat meer waar ik aan toe ben.

IkbenEllie die testen vond ik heel anders dan diegene die ik nu gehad heb....

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:18

Thnx voor de pb's en de andere reactie..
Zal zo even reageren, heb net even een stukje hardgelopen, dus spring eerst even onder de douche :Y)

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:23

Grappig toch dat me nu opvalt dat het dus echt klopt dat van spanning of stress je spijsvertering ook anders gaat werken.. Heb totaal geen eetlust vandaag en kreeg net mijn avondeten met geen hap door mijn keel, het staat me ernorm tegen gewoon..

Charlot Hoe is het gesprek gegaan vrijdag?! Hoe is het verder, nog steeds erg moe..?
En hoe ging het lesgeven aan het kind op de welsh? Heb je je zenuwen/onzekerheid aan de kant kunnen zetten, want je kan het vast! Ken het wel, vooral als de moeder ofzo staan te kijken, vind ik ook nooit zo fijn..
Wat goed dat je zo'n plezier van je hond hebt! Het is fijn om een diertje om je heen te hebben, geeft steun en warmte..
Hoe is het verder met je nu..?!

Jolliegirl Heerlijk dat je vakantie geslaagd was! En dat je nu zo lekker bezig bent op de camping, goed om te horen! Pas je wel een beetje op dat je jezelf niet voorbij loopt..?
Dat trillen heb ik vaker, in het begin had ik het zodra ik iets deed wat dan blijkbaar teveel was, maar ook soms ineens, kan het nog niet echt plaatsen.. Het word wel steeds minder en had het eigenlijk al poosje niet meer zo erg gehad. Schijnbaar toch spanning ofzo..

Pilipa Lekker die opruimwoede, vooral als alles weer een kant is, geeft zo'n rust. Daarentegen veel ergenis vooraf..
Ik had een andere psychologe en vond haar in ieder geval al een stuk fijner dan de vorige. Daar had ik echt niks mee. Als het goed is krijg ik volgende gesprek nog iemand anders waar ik al een groepstraining van had gehad en waarvan ik had aangegeven dat zij mij fijn leek. Daarna moet ik aangeven met wie ik verder wil in de gesprekken. En kijken ze wat er mogelijk is.
Poeh schrikken dat je bijna een ongeluk had zeg! Vaak is lachen ook een uiting van spanning/zenuwen.., gek maar waar.. Gelukkig is er niks gebeurd.
Hoe is het gegaan met je droomhuisje? En het er naartoe rijden, viel het mee..?

Kido Wow wat een prachtige tekening, zeg! Die komt vast en zeker ingelijst ergens te hangen bij jou! Mag ik vragen waarom het een herinnering is. Heb het niet zo meegekregen, maar ben je helemaal gestopt met paarden of rijden..? Mag ook via pb

Petulan Eigenlijk heb ik nog nooit last van hyperventilatie gehad, heb ook niet het idee dat ik dat heb.. Maar merk wel soms dat ik korter adem en dan even heel diep moet ademen om dat in te halen ofzo, zo voelt het.. Heb een cd'tje liggen met oefeningen.. (nog niet geluisterd :o schaam..) In de therapie gaat het ook aan bod komen binnekort. Als ik in zo'n bui zit van woede denk ik niet aan mijn ademhaling.. en lijkt me moeilijk me er dan toe te zetten..
Hoe is je colonscopie gegaan..? Lijkt me ook erg eng, ik ben als de dood voor dat soort dingen, zou er ook enorm zenuwachtig voor zijn..
edit: fijn dat het op zich wel ging en dat er geen nieuwe ontstekingen zijn! Hoe is het nu met de napijn? En ben je nu ook minder zenuwachtig voor de volgende keer denk je..?

Lieszje Goed dat je naar de dokter bent gegaan. Weet je al meer van de bloeduitslag?
Las iemand je een tip geven over het teruglezen en reageren in het topic als je dingen snel vergeet. (dacht aikon met het noteblok)
Wat ik altijd fijn vind is om het topic 2x te openen. Dus dat je heen en weer kan klikken van de pagina waarin je reageerd en op de andere pagina alles tegelijk door kan lezen..

Biieniie schiet al op 3 okt! Hopen op een goed baasje voor Perro. Krijg je dat ook nog te horen waar hij naartoe gaat om evt contact te houden..?

Bobomelo Goed egobericht om te lezen, geniet nog even van je vakantie! Fijn dat je je mindere momentjes kunt bespreken met je man.

Maaike Jeetje rot dat je van de week bijna doordraaide.. Goed dat je naar de HA bent gegaan.. Wanneer moet je bloed prikken..? Hoe is het nu met je..? Is het al wat rustiger.. ? Fijn dat je donderdag naar de psychiater mag, zie je ertegenop..? Wat hebben ze verder gezegd over dat eerste gesprek dan, hoelang het gaat duren, wat je kan verwachten..?

Ik heb deze nachten vaker gehad.. En nu pas zie ik dat het echt met spanningen van de dag te maken heeft. Het is heel raar, hoe moe ik dan ook ben, ik heb zelf door dat ik me dan onbewust voortdurend heel erg inspan om maar wakker te blijven. Er komen dan gedachten/dromen die heel echt lijken, waardoor ik me enorm inspan om eruit te komen en wakker te worden, om vervolgens weer weg te doezelen en hetzelfde weer te krijgen.. Heel vervelend, want krijg me er niet uit dan. Heb het bijvoorbeeld ook wanneer ik bang ben de volgende dag ergens te laat te komen, of wanneer ik erg druk ben geweest die dag op mijn werk ofzo.., dan schrik ik voortdurend wakker omdat ik dan aan het werk ben en steeds dingen vergeet of bijna in slaap val. Heb weleens midden in de nacht rechtop in bed gezeten om koffie in te schenken op mijn werk, doe dan zo mijn best wakker te blijven of te worden omdat ik ervan schrik dat ik sliep terwijl ik werkte.. ja beetje wazig, maar werkelijkheid en droom zijn op zo'n moment erg dicht bijelkaar en ben dan ook half wakker half niet..
Verder heb ik met slapen eigenlijk weinig problemen, kan ook juist vaak heel goed en veel slapen net als jij.. Al valt dat de laatste tijd weer mee, heb al even niet meer overdag geslapen. het wisselt een beetje..

Salsa Je hebt de lijst niet laten zien aan de HA, maar wel opgenoemd toch..? Had eerlijk gezegd ook wel verwacht op een advies in de richting van een stapje terug.. Je bent niet voor niks met deze klachten naar hem toegekomen.. Het is te hopen dat je met deze maatregel de goede kant op gaat, maar voel goed aan zodra de situatie slechter word en trek aan de bel! Ga niet te lang door als het niet gaat, want je werkt jezelf de vernieling in anders.. En tja stiekem lach ik dat ik dit advies geef, terwijl het mij altijd ook gezegd is en ik er ook absoluut niet naar heb geluisterd!

aikon Belachelijk dat ze je vragen om september nog even over te maken! Een maand opzegtermijn geld voor beide partijen, dus jij zou er eigenlijk ook nog een maand mogen staan, totdat je andere ruimte hebt gevonden! Als jij per direct weg moet, is het dus logisch dat je ook niet betaald voor de maand die je niet krijgt. Tenzij hij aangegeven heeft dat je een maand de tijd hebt iets anders te zoeken..
Jammer van de pijn weer, maar haast niet te vermijden op dit moment denk ik, je hebt ook veel gedaan en het levert toch spanning op.. Dat je je niet druk maakt om je oude stal en niet droomt, is een goed teken. Dit is niet verkeerd geweest denk ik, het geeft rust.
Fijn dat je pony's goed staan nu.., hopelijk krijgen ze het naar hun zin en jij ook!
Maar iedere dag een half uur fietsen.., jeetje snap dat dat zwaar is.. Ik moet bekennen dat ik met 10 minuten bij de paarden kan zijn op de fiets (als ik doorfiets) en dat ik iedere dag bijna met de auto ga.. :o oeh, schaam me.. Ga alleen met de fiets als ik daar de energie voor denk te hebben. En dan nog kan ik helemaal kapot zijn als ik op de fiets ga.. Vind het dan ook erg knap van je! Waarschijnlijk word het fietsen wel makkelijker op een gegeven moment omdat je het iedere dag doet.. Maar met dit weer heb ik wel medelijden met je.. :(:) Maar inprincipe worden ze daar gevoerd, dus mag je ook een keer thuisblijven? Is ook wel lekker.. Alleen lijkt me inderdaad moeilijk om uit je ritme te stappen, want ergens is ritme van 2x per dag voeren wel fijn. Het houd je toch op de been..

Vind het ergens wel fijn om te horen dat je het herkend wat ik vannacht had.. Hoe kijk jij de film uit dan..? Ik merk dat ik mezelf vooral onbewust steeds uit de droombeelden trek, omdat ik merk dat ik enorme schrikreactie krijg en veel spieren aanspan en letterlijk beweeg in bed als in de droom, stond bijvoorbeeld steeds vol met me voet op de rem vannacht en 'heb mijn stuur fijngeknepen'.. en ik word volgens mij wakker van die bewustwording dat ik mijn spieren aanspan, heel gek.. om daarna weer weg te doezelen en dezelfde reactie te krijgen.. Net alsof ik constant vecht tegen mijn slaap maar het niet helemaal bewust doe..
Ik merk dat ik vaker in dromen erg druk bezig ben mezelf wakker te houden, terwijl ik wel wil slapen.., maar in de droom of angst die ik dan heb mag ik niet slapen voordat ik dingen gedaan heb, waardoor ik mezelf steeds wakker hou.. of ik schrik wakker als ik iets ben vergeten..

Qwerty Herken het goed die woede om de kleinste dingen.. En het gevoel te hebben dat je wel kan janken, maar nog te boos zijn om te kúnnen janken..
Ben je weer een beetje rustig geworden..? :(:)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:14

Zo, heb eindelijk eens tijd om de boel weer echt bij te werken. Ik ga me best doen om overal en op alles te reageren. Excuses

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:51

Oeps dat ging niet goed. Opnieuw
Excuses als ik iemand oversla of ik je verhaal verkeerd heb begrepen ;)

charlot, hoe is je weekend geweest? Je gesprek, het lesgeven. Ben erg benieuwd! Hoe gaat het voor de rest met je?

Jolliegirl, heb jij dat ook, ondanks dat het werk met paarden fysiek zwaar is, je niet echt het gevoel hebt dat je aan het werk bent? Wat fijn dat je vakantie geslaagd was!

Pilipa, hoe was het bij de hypotheker? Zelfde vraag als Maaike, was is voor jou je droomhuis?

Maaike, ik kan daar ook erg slecht tegen om niet te weten wat je kunt verwachten. (net zoals met sollicitaties enzo, vre-se-lijk) Heb zelf maar 2 testen bij mijn psycholoog gehad. Een iq test, en een adhd test. Niet echt bijzonder dus, iq was met computer, adhd op papier. Uitslag was er een week later.
Vervelend dat je bijna door sloeg, hoe voel jeje nu?

Aikon, ik zou ook niet betalen. Hele verhuizing was vast inspannend, maar hopelijk geeft het je nu toch ook veel rust. De knoop is doorgehakt zeg maar. En als je paardjes zich er ook goed voelen is dat alleen maar een bevestiging toch ;)

Ellie, wat herken ik dat dromen van jou zeg! Ik heb mijn vriend wel eens heel hard geschopt in mijn slaap doordat ik zo aan het dromen was. Nu herken ik het wat beter en is mijn lichaam ook rustiger. Maar dat komt ook omdat mijn angst voor bepaalde situaties minder is. Hoe is het voor de rest met je?

Nou ik heb me weer het weekendje wel gehad.
Het was een beetje een combinatie van uitgaan, slapen, me paard rijden, slapen en weer uitgaan. Heb ook echt een verkeerd ritme nu.
Mijn paardje zat heel erg vast in dr kont. Net boven dr kruis. Ik kreeg het maar niet los. Mijn vriendin stelde voor eens met dubbel gebroken bit te gaan rijden ipv enkelgebroken shank of trens. Teugels korter. EN warempel! Mevrouwtje ging dr achterbenen eindelijk optillen! Kruis werd steeds losser, ze ging steeds minder katachtig lopen. Ben nu dus aan het kijken voor een dubbelgebroken trens en shank. Daarmee maar weer verder werken. Ben blij dat ik vooruitgang zo, want zo stijf als ze liep werd ik toch ook niet vrolijk van.

Vanacht met uitgaan ben ik door twee bewakers de club uit gezet. Werd al de halve avond geduwt door dronken mensen en op gegeven moment kreeg ik een elleboog in mn nek, dus ik draaide me om en gaf een duw terug. Was het een bewaker, oeps.. Ben zo de toko uitgegooit door twee bewakers. Ik kan dr wel om lachen, was zooo raar. Bovendien was het al half 4 en toch wel tijd om te gaan. Netjes was anders geweest, ik had niet lopen vechten ofzo, dus het had best wel wat normaler gemogen. Werd van voor en achter vast gehouden en naar buiten gebracht. Heeeele aparte ervaring kan ik je zeggen haha.

Gisteren ook weer door de straat waar mijn ex woont gereden. Was er al 1,5 jaar niet geweest en t voelde nog zo vertrouwd. Erg vreemd.

Heb laatst wel wat verteld over die jongen die ik had ontmoet. Was ietsje jonger dan ik, maar kan zo lekker met hem praten. Nou daar bloeit nu dus wel wat tussen ons.. maar vind het eng om mijn gevoel te laten gaan omdat ik met een maand ruim 120 km verderop woon..
Ben vanavond bij hem thuis geweest, z'n vader ontmoet (ook echt super lieve vent) en z'n zusje...
Zijn zusje is 17 en heeft borderline (net zoals hun moeder).. wat is dat heftig zeg! Ze had een woede aanval die ze op d'r vader uitte, dat ze t belachelijk vond dat ik er wel mocht zijn en haar vriendje niet (die ze niet eens heeft) en weet ik het allemaal.. vond het heeel erg moeilijk. Heb zelf ook geen ervaring met borderline, weet er ook weinig over (dus als iemand mij info zou willen geven, graag)
Mijn eerste reactie was eigenlijk om naar huis te gaan. Ben toch maar gebleven, omdat ik niet wilde dat ze t idee kreeg dat als zij gaat bleren, ze mij weg jaagt. Hij en ze pa waren ook blij dat ik was gebleven. Maar vond het toch erg vreemd.. Hoe ga je ermee om? Vind het zo dubbel.. ook door pw, haar eeuwige gevoel niet begrepen te worden. Dat wil ik dit meisje niet geven. (zeker niet omdat ze op d'r twaalfde al eens in t trapgat gehangen heeft met n strop op dr nek en dat hem dat al jaren bezighoud gezien hij haar gevonden heeft)
Vind het erg heftig allemaal.. Zo verdrietig waar dat gezin allemaal doorheen moet.. Hoeveel klappen die jongen op moet vangen, hoe hoog die muur is die om m heen staat, maar ook hoe bizar hij voor alles en iedereen altijd maar klaar staat en daarbij zichzelf compleet weg cijfert. Hij probeert in gesprekken zichzelf ook wel over te slaan of te ontwijken maar dat mag ie van mij niet :D

pff.. ik ga me bed maar eens in, morgen weer een lange dag. Hopen op wat beter weer, want dit is ook wel erg sneu..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:16

even een egobericht, ik reageer later.

donderdag heb ik les gegeven. Was nu aan de moeder, ze wou leren omgaan met haar shetlander, die vloog nr haar toe, beet en steigerde, was nogal een zicht!! ik heb haar veel uitleg gegeven en zo lukte het al een beetje! Nu mag ik van haar elke week aan haar kinderen gaan lesgeven! vind ik wijs!

vrijdag ben ik voor eerst op nieuwe therapie gegaan! Vond het heel goed. Het eerste waar we rond werken is crisistherapie, wat ik zelf kan doen als ik in crisis zit (voorbeeld een eetbui heb, verkeerde gedachten enzo..). Heb er ook een bundeltje voor meegekregen die we dan woensdag verder rond werken. die mevrouw is jong maar voor één keer vind ik het niet erg, ze heeft veel begrip getoond en dat doet me heel erg deugt!

het weekend was heel tof, ben nr een collega/vriendin geweest en we hebben een super ontspannen dag gehad, heel tof. we hebben ons echt geamuseerd.
Alleen zondag kwam vriendin even langs die hier altijd komt, en zij is eigenlijk altijd wel wat negatief gezind, en nu viel me heel goed op dat ik eigenlijk ook door haar me weer slecht voelt. Zij wil heel graag dat ik afhankelijk ben van haar en dat ze me kan 'verzorgen'. mja zo raak ik er ook niet uit. miss moet ik die vriendin maar even niet zien? ik weet ook dat ik mezelf weer voorbij ga als ik ze zie. wel moeilijk zo..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:46

Biennie: ik heb ook borderline. Als je er iets wil van weten je vraagt maar! Ik heb er nu dus ook aangepaste therapie voor. Die mensen geven alleen therapie aan borderliners. Ik denk dat je er bij zo’n woedeaanval best niet op ingaat en ze met rust laat. Anderzijds zou haar pa haar wel kunnen kalmeren. Vaak zijn het dingen dat je zodanig voor je ogen hebt door zwart/wit denken dat je het niet anders kunt zien dan zo. En ik denk dat dit bij haar het geval was. Moeilijk ze dan te overtuigen dat er ook wit is. Je kunt het gewoon niet zien dan, hoe graag je ook wilt!

Ikbenellie: vervelend die angstdromen! En zeker als je het maar opnieuw en opnieuw ziet langskomen. Ik vind het ook vervelend ’s avonds terug te moeten rijden. Nu heb ik me voorgenomen met autorijden me zwaar te focussen. Omdat ik onder autorijden ook af en toe in dissociatie raak. Is wel super vermoeiend. Ik moet elke seconde opletten of ik dwaal weg. Hopelijk heb je deze nacht beter geslapen!

Maaike: de testen die ik al bij psychiater gedaan heb is dat zij dingen vroeg van een vragenlijst die zij voor haar liggen had en ik moest zeggen of ik dit had, dit meemaakte.

Qwerty: ik ken dat maar al te goed die woedeaanvallen. Ik heb het ook vaak. Vaak om kleine dingen. Ik kan dan echt uitbarsten. En achteraf voel ik me dan helemaal slecht en zo ik ook kunnen wenen.

Aikon: het zijn wel gelddieven dat ze nog eens een maand extra zouden vragen! Goed dat je erop gereageerd hebt! Hoe is het nu met de pony’s? Voelen ze er zich al wat thuis? Als je dat wil en je graag die regelmaat had, kan je toch ook twee keer per dag gaan kijken naar jouw pony’s? wat ik vaak doe tegen de spierpijn is in een heel warm bad liggen! Helpt vaak.

Jolliegirl: lijkt me heel erg leuk wat jij daar doet. Wat moet je juist doen met de paarden?

Nou ik hoop dat ik op iedereen gereageerd heb, sorry als ik er vergeten ben

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:58

Ikbenellie: Wat vervelend joh die angstdromen! Zo kan je zelfs tijdens je slaap nog niet eens tot rust komen.

Qwerty: Heel erg bekend. Ik ben laatst helemaal geflipt omdat mijn vriend vroeg of ik het vaaddoekje in de was wilde gooien. :=
En ik bleef maar tieren totdat ik zelf niet meer wist waar het over ging. Heel erg als je tijdens het tieren merkt dat je dat enorm onterecht doet.

Ik ben het met jullie eens dat ik met het 8 uur per dag werken nog niks ga oplossen. Ik werk "normaal" gemiddeld 9 uur op een dag dus dit gaat mij niet helpen. Ik was ook een beetje teleurgesteld want nu ik er een paar dagen over na heb kunnen denken voel ik me niet helemaal begrepen. Ik wil dus donderdag ook weer terug naar de huisarts om toch meer te vertellen dat "verplicht leuke dingen doen" niet werkt omdat dit eigenlijk alleen nog maar meer stress met zich meebrengt. Ik MOET nog meer. De theorie is perfect maar in praktijk werkt het niet.

Het gesprek moet ik nog steeds aangaan. Mijn leidinggevende is wederom niet aanwezig. Misschien later in de middag nog. Ik wil het nu toch echt wel gaan bespreken!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:38

salsa Goed dat je het gaat aankaarten bij je HA. Je hebt zelf goed gezien dat verplicht leuke dingen doen bij een 40 uurige werkweek alleen maar een extra "moeten" is. Vervelend dat je leidinggevende steeds afwezig is, ik hoop dat je het wel kan bespreken en dat er een duidelijke oplossing komt voor je nog verder wegzakt.

ikbenellie Hoe ik de "film" uitkijk, mezelf dwingen NIET wakker te willen worden, maar VERPLICHT het eind willen/moeten zien. Dat had ik vroeger ook met enge films, ik moest het eind zien anders sliep ik niet. Dan lag ik steeds te dromen over hoe het zou kunnen eindigen (met mezelf in de hoofdrol), daardoor blijf je erg gespannen en word je steeds wakker. Het heeft te maken met het verwerkingsproces van je onderbewustzijn. Die is 's nachts actief en door de angst neemt je bewustzijn het steeds weer over en word je wakker. Er zijn mensen die je meer kunnen vertellen over dromen, bewustzijn en onderbewustzijn. En ja, dromen en werkelijkheid liggen heel vaak dicht bij elkaar.

Hier gaat het weer niet :n Er komen bij de nieuwe stal heel wat aapjes uit de mouw. Er werd gedacht dat mijn pony's wel in 1 box konden, dus niet betaal daar dan ook te veel voor, ze hebben nu boxen te kort :o? (3 fokmerries met veulens, 1 jaarling en maar 5 boxen) gebruik binnen-buitenbak is niet zeker (ze verhuren onder en hun verhuurder weet van niets) dat willen ze eerst zelf overleggen, naar buiten (vrij lopen) kunnen ze dus niet (land te nat, geen gebruik van bak) Ik denk dat ik maar verder zoek. Het fietsen gaat wel/niet, vaak zie ik er giga tegenop. Zet door, maar niet van harte. Ik ben eigenlijk te moe. Vanmorgen ging er veel mis, resultaat huilen. Jagh.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:45

salsa: sorry op jou niet gereageerd, ik ga met de meningen van de anderen mee, ik vind 8 uur per dag ook nog teveel!

aikon: pfff wat naar! jammer dat er nu allerlei dingen boven komen dat ze niet gezegd hadden. hopelijk vind je snel een oplossing!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:00

Ik werk overigens geen 40 maar 32 uur (gebruik die "vrije" dag normaal voor mijn opleiding maar dat ligt de laatste weken al stil)

Aikon: Is het geen optie om je paarden te verhuizen. Lijkt me geen gezonde situatie. Te veel mensen denken met paardenpension even snel geld te verdienen maar er goed voor zorgen en goede middelen ho maar.

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:08

Even een illegaal berichtje vanaf het werk...
Dus meer mensen die om de kleinste dingen kwaad kunnen worden.
2 weken geleden ook al, moest een klein stukje rechtachteruit met de aanhanger, maar stond iets scheef dus moest corrigeren, kreeg het gewoon niet voor elkaar...
Uiteindelijk vooruit gereden in de andere wei gedraaid en terug gereden, word dan zo boos dat het me niet lukt, terwijl ik het makkelijk kan.
Vandaag weer terug op het werk, het is echt chaos hier...
Sowieso 1 avond overwerken en waarschijnlijk ook paar keer 's ochtends eerder beginnen.
Woensdag weer een gesprek met de psycholoog, als het ervan komt ook even over het werk hebben...
Nou gaat het wel weer, maar vrees dat dat volgende week gerust weer anders kan zijn als ik er weer een (over)volle week op heb zitten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:20

salsa Ik ben net verhuist, maar moet dus WEER. Zij kunnen hun afspraken maar weinig na komen, daar voel ik me niet me geholpen ik kan mijn hengsten niet de hele winter binnen houden. Maar ja ik moest van mijn oude stek per direct weg. Om onzinnige redenen. Dus had eigenlijk weinig keus.

qwerty Boos worden hoort er bij geloof ik. Ik kan me ook erg opfokken als iets niet wil en dat word uiteindelijk weer huilen. Om :r van te worden. De ene dag kan ik het beter aan dan de andere. Prettig is het niet. Vooral ook over de werksituatie hebben bij de psych, deze kan je adviseren wat je het beste kan doen.

Zo, ik ga vegen en dweilen en was opvouwen, en straks weer naar knollies.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:29

Boos worden ken ik := Om niets kan ik totaal ontploffen :?

Ben vanmorgen gebeld door een dame van Indigo voor een afspraak, maar ik stond net onder de douche. Heb teruggebeld, maar ik kreeg voicemail, dus maar ingesproken of ze terug wilde bellen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:30

Ik ben vandaag ook echt om niets boosgeworden..
had iets gedaan op stage.. bleek niet goed te zijn. miscommu.. maar het kwam keihard bij me aan, de manier waarop eht me gezegd werd , dat ik boos weggelopen ben.. :=

Bleek later helemaal niet zo bedoeld te zijn... is ook allemaal goedgekomen :D

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:37

Boos worden om niets is hééél bekend!!

Lees wel regelmatig bij, maar krijg het even niet voor elkaar om op iedereen te reageren.

Kreeg een aantal pb's met vragen nav de vraag die ik stelde over mijn afspraak bij de psychiater.
Het gaat nu om een eerste gesprek, dus misschien gewoon een intake.
Daarna zullen er oa onderzoeken komen richting persoonlijksheidsstoornissen ed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:33

Spannend maaaike! Wel fijn dat je ergens terrecht kunt.

Pff de paarden maken lawaai hier joh :+ hoor steeds die kleine shetlander hinniken :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:55

Hallo ,
Na al een hele tijd meelezen , en een paar keer willen reageren maar dan toch niet durven … Ga ik het nu proberen .. Ik herken me in heel veel van jullie verhalen zoals jullie nu het over het snel kwaad zijn hebben , Idem hier . Ik weet niet echt hoe ik het hier allemaal moet type … Ik ben misschien maar 16 , maar ik heb al een heel verleden achter me aanslepen . vorige week tegen mama verteld hoe ik me voel . Ze is naar de HA geweest . Deze zei dat het met de leeftijd had te maken . Maar ik voel me al veel langer niet zo goed . Dus mama een afspraak gemaakt & Vandaag de eerste keer gaan praten .. Die zei ook dat het niks met mijn leeftijd had temaken en was blij dat ik de stap durfde te zetten om te komen praten .. Ik weet echt niet of ik hier juist zit Dus sorry als ik hier mis zit .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:57

Vooral blijven praten :) dat helpt vaak het beste!
En je mag hier best reageren hoor, daar is dit topic voor :)

Ik ben inmiddels alweer een week fulltime aan het werk, en het gaat erg goed.
Heb het idee dat ik mn oude patroon weer te pakken heb... ik zal niet te hard van de stapel... maar volgens mij ben ik aardig over alles heen wat er gebeurt is de afgelopen tijd..

Ik ga nu mijn bed opzoeken, en lekker slapen.
Het is koud hier in de voortent! :wave:

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 02:17

Zeg het liever niet, maar ontkennen heeft weinig zin..ik ben weer aan het terug vallen ;(

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:48

Welkom Daaphh

Vervelend BarbaLala :(:)

Hier niet heel veel nieuws, gister heerlijk mijn paard gereden, lagen flinks wat plassen in de bak dus daar lekker doorheen gescheurd O:) *voelt zich weer helemaal penny*
Morgen weer een gesprek bij de psycholoog, heb het idee dat ik er steeds meer tegenop ga zien.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:12

AIkon, ik lees eerst dat het wel lekker was op je nieuwe stal, maar zie weer een bericht voorbij komen dat het niet helmaal is wat je verwacht had, dat is wel balen zeker omdat er niet duidelijk is wie wat waar, en dan ook je pony’s in 1 box… kan niet de bedoeling zijn, ze moeten hun zaakjes op orde hebben , maar goed misschien wordt er nog wat geregeld, en waar het om ging was dat je zsm daar weg moest , naja eruit gezet bent, je pony’s hebben nu onderdak, niet zo als jij dat zou willen maar dat is nu even niet anders, snap dat het vervelend is , maar je moet nu even de moed erin houden!

Petu, hoe is het nou met jou, nog last van of valt het mee?

Ikbenelli, jeetje wat een rit heb je achter de rug, wel knap dat je het gedaan hebt, maar goed wat erna komt is niet echt leuk, ik heb dat soort dromen ook wel, maar indd proberen je te dwingen om het einde mee te maken, onbewust is het dan verwerkt, ik heb dat soort dromen dan wel eens opgeschreven en het einde zelf verzonnen… hielp wel !

Qwerty, die woede mag best opkomen, heeft geen nut om het weg te stoppen er komt een moment dat het eruit moet , dan kan je het beter maar gelijk helemaal voelen en daarna met rust naast je neerleggen! Maar fijne week heb je voor de boeg zeg, jeetje ik ben nu alweer 2 jaar fulltime aan het werk, maar geen 10 paarden die mij doen overwerken… vertik ik, echt waar ben ik heel hard in1!!
Hoop dat van de week je gesprek helpt!

Charlot, Zo te horen ben je een geduldig mens, dat je die moeder het zo goed uitgelegd hebt, knap hoor! fijn te lezen dat je zo een leuk weekend hebt gehad, en je nieuwe therapie, dat zijn goede stappen om te zetten. Hoop dat je het je allemaal gaat helpen.
Even over die vriendin van jou, vind goed dat je zegt dat je haar misschien minder moet zien, het is geven en nemen van energie… en je mag je niet leeg laten zuigen! Je hebt veel goeds nodig en ook verdiend! Positieve energie is erg belangrijk voor je!

Maaike, ik kan je niet echt helpen met je vragen denk ik , heb geen ervaringen met een psychiater, ben zelf alleen bij een psycholoog geweest en anderen, heb je een vragen lijst mee naar huis gekregen? Maar denk dat het eerst gesprek innd een intake is , zo kan je mekaar een beetje leren kennen , niet alleen voor je psychiater,maar ook jij moet je er prettig bij voelen. Hoop dat het een fijn gesprek wordt!

Biennie, heb beetje moeite op jou berichten te reageren is niet rot bedoeld, maar kan er even weinig mee! Niet raar over voelen , ;)
Kan met het stukje borderline heel weinig, sorry. Ik hoop dat je er niet te dicht bij komt wat hun meemaken, pas op jezelf!

Salsa indd aankaarten bij de HA, het is ook met 32 uur gewoon niet altijd leuk om leuke dingen te moeten, soms is het gewoon tijd voor even helmaal niks!

Hier gaat het wel redelijk , bezoek bij de” man van het geld “ was positief en nu weet ik wat ik kan en mijn mogelijkheden zijn, maar vind het eng en wil wel mijn leven houden zoals het nu is, mijn paarden gaan voor op alles en ga mezelf niet over de kop helpen! goed nadenken en alles op een rijtje zetten!, we zien het wel, geeft me wel wat onrust moet ik eerlijk zeggen, wil geen druk op mezelf uitoefenen! En dat kan ik heel goed… brengt spanning in mij naar boven en wordt er onrustig van!
Heb 2 keer de vraag voorbij zien komen waarom het mijn droom huisje is, het is erg leuk huisje en ben er gewoon verliefd op , heerlijk klein huisje gewoon precies zo als ik het zelf ooit zou willen.. en ergens gaf het me een zet om nou eens goed te gaan kijken en een volwassen stap zetten. Weet niet of het mijn huis is, maar ik heb het idee dat dit huis op meerdere manieren dingen uit me haalt die er uit moeten!!! … Droom huis is dus nu even soort Leerhuis ;)

Bar , is helemaal niet erg je merkt het en nu actie ondernemen!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:32

Nou heb met mijn beide managers gesproken en de reactie was redelijk. Ze vinden ook dat ik me aan de werktijden en pauze's etc moet houden daarbij zijn ze hard op zoek naar vervanger voor mijn huidige collega. ja ja één en al begrip....geen nieuwe dingen dus......

Nog geen tien minuten na mijn gesprek stort mijn ontslagen collega die nog vier maanden moet werken helemaal in en zit nu al drie uur op en af te huilen.........pffffffffff........
Dat snap ik allemaal best hoor maar nu komt het dus WEER op mij aan want kan haar moeilijk op deze manier klanten te woord laten staan. En mijn manager MOET na een afspraak. Dus het blijft gewoon het oude riedeltje...... Enne oja of ik ook nog even eind septmber/begin oktober 20 mensen extra in wil laten stromen.......WHAAAAA!!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:37

Kom nou eens op voor jezelf!!
JIJ hebt NU je rust nodig!