Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:23

Moet nog even bijlezen wat er dit weekend is geschreven en besproken over wel of geen kinderen.

Heb vanavond voor het eerst echt serieus met mijn vriend dit onderwerp besproken, want tja als we straks willen gaan samenwonen is het wel fijn om te weten of we af kunnen met 2 slaapkamers of dat het er minstens 4 moeten zijn.

Ik vond het heel erg spannend om te vertellen dat ik tot nu toe geen moedergevoelens heb gehad en of ik niet weet of die gaan komen. Ik ben zo verliefd op hem en wil de rest van mijn leven met hem doorbrengen, dus als we over het krijgen van kinderen heel erg anders denken is dat wel een probleem.

Ik vroeg of hij vadergevoelens heeft, en wat hij voelt als hij zijn neefje ziet. Hij zei dat hij soms wel voelt dat hij het erg leuk zou vinden maar dat het dan ook weer de andere kant opgaat omdat hij blij is dat zijn neefje na een middag weer richting huis gaat.

Dus dat hij gewoon niet weet of hij straks wel of geen kinderen zou willen krijgen. Hij heeft in ieder geval geen hele grote kinderwens op dit moment. Ziet ook aan zijn broer zonder kinderen dat zij het ook erg leuk hebben samen (wel met 4 huisdieren erbij dat dan weer wel ;-)).

Ik ben erg opgelucht dat het voor hem vooralsnog geen grote wens is om kinderen te krijgen en heb gezegd dat ik geen moedergevoelens heb maar dat die wellicht ooit nog komen.
En zo niet dan niet.

Als hij had gezegd dat hij zich geen leven zonder kinderen zou kunnen voorstellen dan had dat wel een probleem geweest...
Ik zeg niet dat ik perse geen kinderen wil, maar op dit moment zie ik dat niet voor me.

Zo ga nu even bijlezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:24

Zo dat was vast wel een heel spannend gesprek Leatitia!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:53

Bijgelezen! Vond het interessant over de discussie over het opvoeden van vroeger. Moest meteen aan de serie "Bartje" denken. Bartje die altijd kattekwaad uithaalde en zei "Ik bid niet voor bruine bonen" en vervolgens een draai om zijn oren kreeg en in het kolenhok werd geduwd.

@chiqa: behoorlijk spannend. Was onder het eten en het werd me iets te veel waardoor ik misselijk en duizelig werd en maar even op de bank ben gaan liggen :P. Zo spannend was het voor mij.
Gelukkig zijn we door dit gesprek en de openheid nóg dichter tot elkaar gekomen en dat is dan weer heel erg fijn.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:59

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:10

Verstandig dat jullie dat gesprek zijn aangegaan, Laetitia. Het kan inderdaad heel belangrijk zijn voor een stel. En zo te horen bevinden jullie je nu allebei op hetzelfde punt.
Ik vond vroeger zelfs samenwonen al te burgerlijk, of eigenlijk vreesde ik dat mijn vrijheid daardoor al in de knel zou komen. ;)
Maar dat blijkt ook heel anders uit te pakken.

Wat materialisme betreft: het was voor mij erg goed geweest als ik materialistischer was opgevoed!
Helaas had geld geen betekenis thuis, het ging om intellectuele, culturele waarde. Waardoor het lang heeft geduurd voordat ik begreep hoe het werkt, in deze maatschappij. Het is beslist fnuikend geweest voor mijn loopbaan en de manier waarop ik heb moeten leven. Geloof me, dat was best traumatisch. Ik vind het kortzichtig om materialisme automatisch als slecht af te doen. Net zo dom als natuur per definitie als goed en wijs te zien...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:36

Ik mocht vroeger best veel eigenlijk.
Als je nagaat dat ik toen ik 12 was al op paardrijles mocht.
En ik kan me nog heel goed herinneren, een 10 lessen kaart koste op de manege waar ik reed al 250 gulden!!!!
Het was dan wel een exclusieve manege, maar de enigste in de buurt en we hadden toen nog geen auto.
Ipv iedere week,mocht ik een keer in de twee weken lessen.
Ik heb dat toen heel erg gewaardeert en ben mijn ouders daar nog steeds eeuwig dankbaar voor.
Was dat luxe???
Ja....dat was het zeker, maar mijn moeder had een paar poets adresjes 's ochtends als wij op school waren en daar kon ze ons zulke dingen van laten doen.
Lieve mensje leeft helaas niet meer maar ik kan met recht zeggen, wat heb ik een goede jeugd gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:11

Beter een spannend gesprek met je vriend dan het kind wat net geboren is bij de huisartsenpost wat er hier in Hoorn is gebeurd.
Had dat gevalletje van spijt niet even weggehaald kunnen worden denk ik dan, zo moeilijk is dat toch niet als je toch al het lef heb om het te dumpen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:17

Chiqa schreef:
Beter een spannend gesprek met je vriend dan het kind wat net geboren is bij de huisartsenpost wat er hier in Hoorn is gebeurd.
Had dat gevalletje van spijt niet even weggehaald kunnen worden denk ik dan, zo moeilijk is dat toch niet als je toch al het lef heb om het te dumpen.

Ik moest ook aan je denken toen ik dat las en hoorde op de radio. Dit zou inderdaad een gevalletje abortus moeten zijn geweest.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:30

En dan te denken dat sommige mensen tegen abortus zijn :\

Maar dat is weer voor dat andere topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:35

unicorn_kiss schreef:
En dan te denken dat sommige mensen tegen abortus zijn :\

Maar dat is weer voor dat andere topic

Nou idd.......dat begrijp je toch niet?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:38

Tja, misschien wist de moeder (tiener? allochtoon? kansarm? dakloos? verslaafd? geestelijk verward? gewoon iemand zoals jij en ik? wie het weet mag het zeggen...) niet hoe ze stiekum zonder dat omgeving er weet van had een abortus moest regelen? Misschien wist de moeder uberhaupt niet dat ze zwanger was tot het te laat was? Wilde ze het verbergen en stak ze de kop-in-het-zand?
Het is zo makkelijk te roepen: had ze maar abortus laten plegen. En je weet ook niet hoe vertwijfeld en wanhopig iemand geweest om zo'n kind zomaar achter te laten. Of ze uberhaupt wel voor zichzelf kan zorgen laat staan voor een kind. Ook geen weet heeft van officiele adoptiemogelijkheden. Sowieso vermoedelijk het kind in haar eentje gebaard heeft...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:03

Ik denk ook dat iemand niet zomaar haar pasgeboren baby te vondeling legt.
Dat lijkt mij emotioneel echt het ergste wat je als moeder kan doen.

Moeder was wanhopig, kan haast niet anders.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:06

Ohhh wat erg, ik heb het nog niet gehoord, maar zo'n vrouw heeft dan zelf duidelijk ook hulp nodig en ik vind zeker niet dat je ongehoord een oordeel over zo iemand mag doen.
Een gezond weldenkent mens zou zoiets nooit kunnen.
In en in triest....zowel voor moeder als voor het kindje |(

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:07

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6290 ... tml?p=12,1 Jullie hebben het over een vondeling in Hoorn. In Rotterdam bij het vuil “gezet”
Ik heb eens een programma gezien uit Amerika. Daar kon je je pas geboren baby achterlaten. Zonder vragen, zonder eisen. Er waren daar in de arme wijken namelijk erg veel vondelingen, die helaas vaak te laat gevonden werden. Eerst was er veel tegenstand op de afdrophuizen. Later is dat toch wat veranderd. Er waren geen vondelingen meer geweest en de kinderen kregen zo tenminste nog een kans.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:10

He bahhhh...nou hoef ik dan zelf geen kids, maar dit vind ik toch wel erg treurig...de burgemeester die zo'n kindje dan aan geeft......

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:11

Jeetje dat is wel erg! Amerika is naar mijn idee echt een vreselijk land.

Is de anti-conceptie pil daar gratis verkrijgbaar bijvoorbeeld?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:13

Zo vreselijk vind ik dat idee niet. Integendeel. Beter dan het kindje, net als in Rotterdam, bij het vuil leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:13

_sparta_ schreef:
Jullie hebben het over een vondeling in Hoorn. In Rotterdam bij het vuil “gezet”

Hoorde het idd net op de radio, sorrie hoor Ibbel ik ga hier geen 'wat als' scenario's bij verzinnen,
lind had gewoon weggehaald kunnen worden, hoe je het ook wendt of keert.
Nee we dumpen het liever....echt hoe gestoord kan een mens zijn

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:17

Chiqa, iemand die zwaar in psychische nood is weet echt niet wat ze wel of niet kunnen hoor.
Gestoord is misschien wel zo, maar dan bedoel ik dat woord denk ik anders dan jij.
Daar kunnen wij als redelijk gezonde mensen denk ik niet echt met de pet bij wat er in zo iemand omgaat.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:19

_sparta_ schreef:
Zo vreselijk vind ik dat idee niet. Integendeel. Beter dan het kindje, net als in Rotterdam, bij het vuil leggen.

Dat is waar, echter het is in Amerika dus gewoon nodig om zo'n drophouse te hebben. Omdat er veel vondelingen waren waarschijnlijk. En dat komt waarschijnlijk weer door de schrijnende situaties waarin sommige Amerikanen leven.

Wat mij ook raakt is dat de 2 vondelingen in Hoorn en R'dam zijn gevonden door voorbijgangers.
Wat nou als dit niet was gebeurd? Dan waren die babies dus dood gegaan? Zonder dat ooit iemand ze had gekend en ze een naam hadden gegeven?

Wat moet er in het hoofd van die moeders omgaan als ze zover gaan?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:29

laetitia schreef:
Wat moet er in het hoofd van die moeders omgaan als ze zover gaan?

Ik denk echt dat wij dat niet willen weten.
En dat maakt het juist in zijn geheel zo triets.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:30

Chiqa schreef:
lind had gewoon weggehaald kunnen worden, hoe je het ook wendt of keert.

Ja, als je de taal spreekt, lang genoeg kunt 'ontsnappen' aan ouderlijk of ander 'gezag', weet waar je terecht kunt, geld en/of ziekenkostenverzekering hebt en op tijd doorhebt dat je zwanger bent. Dán wel. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat hier allemaal niet het geval was. In Nederland kan iedereen terecht voor abortus, en de meesten doen dat ook. Alleen degenen die dat niet kunnen of niet weten hoe, maken noodsprongen zoals dit.

Vroeger had je trouwens - ook in NL - bij kloosters luikjes waar je je baby in kon droppen. Niet veel anders dan nu in de VS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:54

Ibbel schreef:
Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat hier allemaal niet het geval was. In Nederland kan iedereen terecht voor abortus, en de meesten doen dat ook. Alleen degenen die dat niet kunnen of niet weten hoe, maken noodsprongen zoals dit.

Wat een onzin, je kan het toch ook voor een deur neerleggen ipv bij het huisafval te dumpen?
Zoals de 'moeder' in Hoorn heeft gedaan?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:00

Raar dat er voor zo'n wanhopige daad begrip en medelijden opgebracht kan worden en als het over abortus gaat gelijk moord en brand wordt geroepen .. (al weet ik zelf ook wel dat de tegenstanders vooral in het andere topic te vinden zijn..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:02

unicorn_kiss schreef:
Raar dat er voor zo'n wanhopige daad begrip en medelijden opgebracht kan worden en als het over abortus gaat gelijk moord en brand wordt geroepen .. (al weet ik zelf ook wel dat de tegenstanders vooral in het andere topic te vinden zijn..)

Je haalt mij de woorden uit de mond.
Abortus is moord maar een kind op straat dumpen is een wanhoopsdaad.