Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 15:48

Mijn advocaat krijgt de medische rapporten van artsen en behandelaars niet. :o? Hij snapt het niet, ik ook niet. Het is wel nodig. _-:( Stomme lui. :(

Gister middag kreeg ik het KOUD :brr: Was blij dat mijn skybroek mee had. Vanmorgen kwam ik haast mijn bed niet uit, was al 10 uur voor ik er uit kwam, zou nog het een en ander doen ^)

iMyrable, welke dystrofie heb je eigenlijk? Ik krijg het vermoeden dat je spierdystrofie hebt, klopt dat?

phillien

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:13

als jij je advocaat toestemming hebt gegeven voor jou medisch docier dan moeten zij die afgeven (kopie) anders moet je ze zelf even aanvragen en kopie aan je advocaat geven

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 16:17

Die toestemming heb ik getekend. Hij krijgt alleen korte mailtjes terug of word gebeld. Dit is de eerste keer dat hij dit mee maakt. Hij probeert via het uwv de dossiers te krijgen, die hebben ze wel. (als het goed is)

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:35

wat raar, dan zou je toch zeggen dat er iets niet klopt, heb je het zelf al geprobeerd? mijn rechtsbijstand moest bij de ha ook heel lang wachten, toen ben ik er zelf maar heel boos heen gegaan, kreeg met veel moeite mee,

iMyrable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:23

Hebben jullie advocaten voor de dystrofie, en zo ja, waarom? Om voorzieningen te krijgen o.i.d.?

@Aikon - ik heb posttraumatische (koude) dystrofie. Spierdystrofie ben ik nooit op getest. Maar aangezien mijn been al ruim anderhalf jaar schuin aan mijn voet staat en ik niets met mijn been kan, zijn mijn spieren/pezen/banden/botten/botvliezen/... nogal extreem aangetast.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:01

Ik heb geen advocaat, ik kan ook gewoon werken, en het ongeluk is de schuld van mijn kat, en die kan ik niet aanklagen.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:42

ik heb rechtshulp inverband uitkering, als zelfstandige een zelfstandige arbeidsongeschikt verzkering, die doen nogal moeilijk, zit al 3 jr zonder inkomen daardoor

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:21

Ik had wel een advocaat
Maar de kans dat ik de zaak zou winnen was 50-50
En aangezien ik toen nog niks geen zekerheid had over inkomsten
Ben ik niet door gegaan amders had ik misschien nu wel heel diep in de schulden gezeten
En dat met 2 kids thuis wou ik het risico niet van lopen
Mijn ex baas is er weer makkelijk vanaf gekomen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:00

phillien, uwv heeft wel alles. Daarom vinden wij het vreemd dat advocaat het niet krijgt.
Lekker dan denk je je goed te verzekeren krijg je dit. :(:)

iMyrable, ik heb een advocaat omdat ik bij een bedrijfsongeval dystrofie opgelopen heb. En een hoop narigheid er bij.
Bij spierdystrofie is wel bekent dat spieren en aan verwanten snel kunnen afnemen. Vandaar dat ik er aan dacht. Zijn er bij jou in de familie meer die dystrofie hebben?

Abiola, die kat krijgt voorlopig geen zakgeld meer? Of zit ie buiten met een bordje "arme kat heeft geldschuld helpt u aub" :')

DDD, ik heb wel gekozen om door te zetten, maar ja ik ben alleen en kreeg zo'n regeling ivm laag inkomen. Hoefde weinig te betalen, en dat krijg ik nu terug. :j Ik gun mijn ex werkgever niet dat ie er makkelijk van afkomt. Is in het verleden bij anderen al te vaak gebeurt.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:51

aikon schreef:
phillien, uwv heeft wel alles. Daarom vinden wij het vreemd dat advocaat het niet krijgt.
Lekker dan denk je je goed te verzekeren krijg je dit. :(:)

idd, ben nu al 3 jaar bezig en we zijn nog niet klaar,.............. het is hier zelfs zo erg dat ik mijn auto in de verkoop heb, hij gaat zeer waarschijnlijk morgen al weg............ zo k*t, liep gewoon te janken, niet dat ik aan deze auto gehecht ben (wel aan mijn 1ste autootje een alto) maar gewoon dat ik hem weg moet doen door het stomme geld, terwijl ik zo afhankelijk ben vanmijn auto.
heb even een flinke dip nu, ben al alles kwijt, mijn leven, mijn gezondheid , mijn eigenzaak, mijn hobby`s, bah bah bah ik haat mijn leven op dit soort momenten. ik mis het paardrijden, maar ik mis phillien vooral mijn maatje, elke week zie ik haar n de verte staan, vandaag ook, ik ga expres niet meer naar haar toe, verwarrend voor haar, maar pijnlijk voor mezelf om elke keer weer afscheid te moeten nemen

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:24

Aikon: mijn man heeft een goed inkomen dus wij krijgen niks
Moesten alles zelf betalen en alleen al om het proces aan te vragen ging ons 1750 euro kosten
Exc de kosten per uur van de advocaat
En als je zonder inkomsten zit word dat lastig
We hebben ook 2 jonge kinderen de kleinste was nog een baby

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:24

phillien, veel sterkte :(:) ik hoop dat er snel schot in de zaak komt en dat je krijgt waar je recht op hebt. :(:) Ik heb mijn auto ook weg moeten doen, kwam ook niet meer door de keuring. En ik weet wat je mist zo zonder auto. En openbaar vervoer is zeker geen pretje, kost veel tijd en geld veel geld. Nee, als ik kon wou ik wel weer een autootje, al is het zo'n 45 km ding. Stoer all terrain sportmodelletje, met terreinbandjes, 8-) zie het al helemaal voor me.

DDD, goeie inkomens zijn erg prettig, behalve als je je recht via een rechtszaak wil halen. Dan kost het tot de uitspraak veel geld, hopend dat de uitspraak in je voordeel is en je het terug krijgt. Helaas is het rechtssysteem erg onzeker. Na 2 afwijzingen heb ik dat wel ondervonden.

Ik heb het weer voor elkaar..............mijn goeie arm weer overbelast :( :( net met dit lekkere weer. Domme.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:16

De auto is er nog, aan de ene kant gelukkig aan de andere kant niet, hij is te duur in belasting. de gene is niet op komen dagen, 4 dagen lang bellen met vragen etc maar uit eindelijk niet komen opdagen bah.
openbaar vervoer in het noorden is gewoon een ramp, als ik bv naar mijn ouders ga, zou ik 2 bussen moeten hebben, en met geuk sluiten ze opelkaar aan, anders moet ik een half uur wachten. gelukkig kan ik nog fietsen en ben ik er sneller met de fiets (20min) zelfs lopend zou ik nogsneller zijn (zonder kind)

balen dat je goede arm overbelast is, ik denk (geld voor mij wel) dat doceren toch het moeilijkst blijft, in mijn hoofd wilen kan ik veel (alles) maar in praktijk niet........

maar ik geniet van het mooie weer, al was mijn rechter arm wel opgezwollen door de warmte(met lopen)
ik ga zo denk ik maar de kozijnen voor schoonmaken, kan ik ze vanmiddag opnieuw in de grondverf zetten en dan vrijdag in de 1ste laklaag hihihi(en ik heb hoogste vrees ramen zijn vanaf de grobd 3meter hoog)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:11

Wat een lekkere lui, en lui dus ook dat ze niet gekomen zijn. -O-

Doceren?????? Wa's da ????????? Kan je dat eten????? 8-)

Gaat al weer wat beter, heb vanmorgen de was op kunnen hangen buiten, typen gaat ook een stuk beter (kan de juiste letters weer goed indrukken) doe nog maar even koest. Ik wil graag weer het bos onveilig maken, maar wacht toch nog maar. Veiligheid gaat voor.

Oei, hoogtevrees en ramen van 3 m. hoog. Da's vragen om duizeligheid. Doe je wel voorzichtig? Of sta je op een stijger ipv een lader?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:40

ik weet ook niet wat doceren is hoor, klinkt als school hahahhaa.

ja 3 meterhoog, onze woonkamer is 3,5 meter hoog (kan dus nooit alleen slingers ophangen, en mijn man wordt straks 40 wordt nog wat hihihi)
de lader red het niet, nu moet ik wachten tot mijn man de stijger wil opbouwen, aangezien die oook nog met zijn poot(hand) zit, zal het denk ik nog wel ff duren ben ik bang, nouja dan maar de nep deur eerst schilderen hahahaha
weet je wat het rare is, met de hooi en stro zolder nooit problemen gehad en die waren rond de 4 meter hoog, nouja wordt vast oud hihi(31 in juni)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:39

School .................... wat was dat ook al weer??

Jullie wonen in een erg oud huis?

31 is nog niet oud, ik word (over 2,5 j) 40 ben dus bijna hoog bejaard _O-

Ben me knollies nu aan het trainen 8-) kost me geen druppel zweet, zij zweten wel. _O-

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:27

ja in een oud huis, een oud boerderijtje (klein) bedstee deuren zitten er nog in, tot dec 2008 hadden we alleen een gaskageltje in huis.............. had je gedouched om warm te worden, deed je de kraan uit had je het direct weer koud. enige nadeel van dit oude huis is, boven is alles zo laag, vloeroppl is mooi, maar meteen schuin dak. en de keuken is heel oud, is nog van zijn ouders geweest denk al 25jr, lelijke bruine, maarja planning was dit jaar nieuwe keuken, maar door die PIEP verzekering zit dat er weer niet in, en in de eetkamer nieuwe kozijnen nodig, hard nodig (is nog enkel glas) en die zijn goed verrot, bah.
maar goed niet te negatief doen vandaag, het weer is heerlijk, zelfs de fysio ging lekker (+nieuwe fitnes apparatuur wat beter werkt)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:09

Ik ben net 28 :+ broekkie
Ik heb zoveel meer last van mijn voet
Ook mijn rug doet vaag
En ik moet naar de kaakchirurg want kan niet meer goed eten
Krijg mijn mond niet open dus eten gaat moeilijk
Kan toch nooit dystrofie zijn?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:44

Dystrofie in de kaak heb ik nog niet gehoord, wat zei de tandarts?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:36

dystrofie kan overal komen helaas, meest voorkomende zijn armen/handen benen/voeten.
maar hoop voor je dat je daar geen dystrofie hebt, als ik de griep krijg of ziek word reageerd mijn mond er ook erg op, stijve kaken, pijnlijk met eten.

hier gisteren eigenwijs geweest, begonnen met schilderen van de kozijnen voor, bij het eerste raam stond mijn linkerhand al in de vorm van het blik, maar toch eigenwijs doorgaan, gevolg nu veel pijn en gisteren koud en pijn. vandaag geen mooi weer het is koud dus een dagje rust

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 14:38

Wees dan ook niet zo eigenwijs O:) zei de grote eigenwijs zelf _O-

Ik ben gister druk geweest om een koperkabel (van elektra) door een tuinslang te wurgen :( ben uren bezig geweest (met pauzes), het is uiteindelijk gelukt maar wat een gedoe. Zo'n dun rot kabeltje moet toch gewoon door een tuinslang passen. :? Dit ligt nu over een pad naar een weidje, daar staat nu ook prik op :)) en mijn kerels vinden het :n . *er lopen namelijk aan de overkant van de sloot 3 mooie shetten, merries* Mijn hand is ook niet blij met mijn gepruts van gister, heb het vannacht maar weer in zijn dwangbuis gedaan, bleef dan tenminste rustig. Nu in strakke vuist. #)

DDD, ik ken iemand die het door haar hele lijf heeft, daar ook. Hoop, en duim voor je, dat het niet zo is.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:32

hahahaha eigenwijs doe het dan ook niet hihihihihi, mijn handen doen ook goed zeer (en koppijn erbij) zit weer iemand met 100derden naalden in te prikken, en ik laat weer alles vallen gaat goed dus.

oei mooie merries, tja erg verleidelijk hihi, nu sprik erop, auw auw auw, maar idd zon dun kabeltje moet toch makkelijk door een tuinslang gaan, gelukig is het gelukt. hopelijk is je hand morgen rustiger

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:02

Oh jullie zijn ook gestraft gelijk door teveel te doen
Het schiet niet op met ons
Wat zou 1 dagje zonder dystro toch lekker zijn

Bij de tandarts zijn vorig jaar foto' s gemaakt en vullingen vervangen
En heb een wortelkanaalbehandeling gehad dus alles is daar verder in orde
De huisarts kreeg mijn kaak ook niet helemaal open het gewricht zit vast
Morgen bellen voor een afspraak met de kaakchirurg
De huisarts denkt aan een bitje

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:09

ik heb nog wel een bit in de kast liggen!!!! met of zonder teugels hihihhi (flauw flauw)

weet je ik ben een halve dag zonder pijn geweest, en ik vond het maar niks, heel eng, miste wat gelukkig kwam de pijn weer terug, raar he dat ik blij was dat hij er weer was, eigenlijk is het nooit goed

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:44

Oh zo een inzer bitje is geen slecht idee :+

Oh ik wil best een dag zonder pijn zou het echt niet missen

Vanmiddag kon ik al bij de kaakchirurg terecht
Ben benieuwd