hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muds

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:39

Balen dat je lijf op spannende momenten zo het anker uit kan gooien, niet? Aan de ene kant ook wel goed misschien, het geeft aan dat het even te veel is allemaal en het tijd is om pas op de plaats te maken.. Maar soms komt dat gewoon even niet uit :P
Hier op het moment geen tot weinig HV, maar wel al een paar dagen hartkloppingen en een overslaand hart. Valt in dezelfde categorie en is net zo 'onschuldig', maar vind het net zo vervelend ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 22:42

Inderdaad hartkloppingen heb ik ook! Echt allemaal kleine dingetjes die er toch mee tebmaken hebben

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:47

Ja maarja eerst had ik daar nooit last van :p Wel stom haha.
Ik heb wel van die kleine dingetjes idd maar niet zo veel last van omdat ik er aan gewend ben, hoe slecht dat misschien ook wel is.

Bij mij is het eigenlijk altijd zo'n grote aanval waarbij je het gevoel hebt dat je stikt, heel je keel zit dicht, zak in elkaar, begin automatisch te huilen, m'n hoofd gaat knikkebollen, ga zweten, en daarna ben ik moe. 1,5 jaar geleden (toen het begon) zakte ik door m'n benen en kon ik de rest van de dag ook niet meer normaal lopen, want zakte er steeds doorheen. Nu is het naar boven gegaan ofzo. ipv dat ik door m'n benen zak zakt m'n bovenlichaam in elkaar. Opzich wel fijner haha, vorige week zaterdag toen ik het op stap kreeg stond ik een kwartier later gewoon normaal friet te eten en voelde me wel prima haha :P Wel wat uit de drukte gebleven..

Edit: hoe oud zijn jullie trouwens? Ik ben bijna 21 en wil uiteindliejk natuurlijk het huis uit. Heb geen vriend dus kan niet ff samenwonen ofzo :P Lijkt me best wel eng namelijk met hyperventilatie/paniekaanvallen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 22:58

Ik ben 28 en ben vaak s avonds alleen thuis. De eerste paar keer was het best eng en soms nog wel eens. Als ik begon te hyperen. Ging met de hond wandelen zodat ik onder de mensen was of ik belde mijn moeder gewoon om te praten over van alles, of ik ging cupcakes maken. Doe ik nog trouwens

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:58

Hier 30 en ik woon op mezelf ;) Gelukkig met eventuele hulp op korte afstand, dat scheelt.
Maar ik heb geleerd dat dit een seintje is om echt even bij mezelf na te gaan 'ho, je gaat over je grenzen' en waar dat hem dan in zit. En daar moet ik dan iets aan doen. Dat is niet van het ene op het andere moment gedaan, maar dat is volgens mij wel de enige echte manier om ermee om te gaan. En inderdaad bedenken dat je het zelf in de hand hebt. Bijvoorbeeld de hyperventilatie is een stuk minder geworden nu ik weet waar het vandaan komt en waarom. En daardoor is het voor mij een stuk minder 'erg' geworden. -en dus besloot m'n lijf dat het tijd werd voor een andere strategie, namelijk het hart op de hobbel :+ :') -

En inderdaad, afleiding zoeken :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:09

Ja opzich ben ik er ook niet meer bang voor, weet wat het is, weet wat ik moet doen en daarna gaat 't wel weer. Het is gewoon k*t als je dan onder de mensen bent, vorige week op stap riep er ook een jongen (die zowat langs me zat) "Wat is zij aant doen?" Ik schreeuwend: "AAN HET HYPERVENTILEREN!!!!" haha :')

Gelukkig was beste vriendin bij me, die het (hoe toevallig) ook heeft en al een stuk verder is dan ik. Zo dacht ik dat ik wel klaar was en toen moest ik van haar nog wat langer ademen in m'n hyperfree apparaatje :P Ze zei daarna; ik ken de signalen en wist dat je nog niet klaar was haha.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:56

omggg ik probeer kaartjes te winnen voor Bastille en was net in de studio maar dan ben je 1 van de zoveel.. m'n hart klopte in m'n keel! haha veel te spannend! Maar ben 't niet geworden :( Ga vannacht door haha

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:06

Ik ben 20 en woon sinds kort ook (onverwacht snel) op mijzelf. En tjah, het is soms best een gevecht. Vooral de laatste tijd. Inclusief zweet/tril/kots aanvallen. Dat je gewoon echt denkt dat je dood gaat :')

Maar het is gewoon wennen. Ik geef er ook niet aan toe. Althans, dat probeer ik

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:55

Ik ben 28. Woon samen en heb een geweldig huis met al mijn beestjes.
Maar gestopt met roken, veel wedstrijden waarbij ik moest invallen. Speelde soms 3 keer in de week een wedstrijd badminton en waarschijnlijk heeft dit alles mij in de greppel gegooid. Tevens heb ik ook nog een ernstig vitamine d tekort wat ook hyperventilatie veroorzaakt.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:06

Ik ben 27, woon sinds 3,5 jaar alleen.
Ik heb gelukkig niet zo heel vaak hyperventilatie en ik weet nu dat ik als ik gewoon thuis ben ik het beste kan proberen om te gaan slapen of in bad gaan liggen.
Of iemand bellen of berichtjes sturen ofzo wil bij mij ook wel helpen om rustiger te worden.
Volgens mij heb ik het ook alleen maar als er echt iets gebeurd is.
Maar ik weet nog niet zo lang dat het hyperventilatie is, dus ik moet nog ontdekken of er een bepaald patroon in zit wanneer ik het krijg.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:50

Ik ben 28 en woon ook alleen.
Heb niet echt een idee sinds wanneer ik last heb van chronische hyperventilatie. Zelfs denk ik dat ik het al jaren had, nu ik weet wat het is. Ben er achter gekomen doordat ik van de zomer een paar keer flauw ben gevallen en met momenten me zeer beroerd voelde: zweten, het liefst huilen, trillen, absoluut geen concentratie..

Het gaat gelukkig heel wat beter, heb er minder last van als ik goed in mijn vel zit. Maar merk dat ik als ik me ergens druk over ga maken, hier erg moeilijk los van kan komen. dan MOET het geregeld zijn voor ik weer wat rustiger wordt.

Tijden bepaalde dingen ontweken maar ook dit probeer ik wel weer gewoon te doen. Een eerste grote feest zit er weer op wat helemaal goed ging :). Loop me zo op te naaien dat het misschien mis zou kunnen gaan, ja dan gaat het vanzelf mis he..
Ik was ook heel bang dat het op wedstrijd mis zou gaan, dat vind ik toch behoorlijk spannend. maar dit is gelukkig niet gebeurd, dus kan gewoon wedstrijd rijden. Al is mijn spanning sterker als voorheen, krijg ik niet echte aanvallen of ben ik niet belachelijk slap op deze dagen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:15

Ik zoek gewoon heel veel afleiding. Een boek hardop lezen, berichtjes sturen op bokt, spelenn of wandelen met de hond, paardrijden, sporten, knuffelen en hardop praten met de paarden. Bellen met ouders. Krijg het alleen vaak s nachts. Vandag veel last van de spier boven mijn borsg en tintels aan de linkerkant van mijnnlichaam

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:14

Alweer een paar dagen last van de hyper... pfff zo flauw van. Vooral zo n rare spierpijn boven mijn linkerborst en een beetje mijn linkeroksel. Ik weet dat het spierpijn is door het verkeerd ademen. Maar toch twijffel ik weer. En zoek ik ergens weer bevestiging dat het zo is. Weer last van mijn kaken en als ik op bed lig voel ik weer gebonk in mijn hoofd. Als ik ergens mee bezig ben dat voel ik niks maar als ik even niks die begint het weer.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:19

O zo herkenbaar appiesjappie. Ik heb ook steeds het gevoel dat mijn slokdarm samen trekt. dus dat ik niet goed kan slikken. En dan komt de angst dat ik niet meer kan ademen ..

Vanmiddag ook weer heftige aanval. Maar even naar mijn huisgenootje gegaan.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:24

Ik ben 24 en woon samen met mijn man. Eigenlijk heb ik elke avond last van hyperventilatie. Kloppend hart, benauwdheid etc. Ik denk dat dit komt omdat ik overdag op mijn werk erg druk ben en dan door de stress verkeerd adem. Gewoon onbewust. Ik slaap ook heel slecht hierdoor. Ben al bij een haptonoom en psycholoog geweest. Ach ik moet het ermaar mee doen?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:24

Ik heb het gelukkig niet heel erg benauwd alleen een drukkende plek boven mijn borst. Voel wel dat ik korter inadem. En ik heb tintels in mijn linkerarm

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:46

Je zult er nooit helemaal vanaf komen. Elke avond is best heftig zeg. Je moet op je eigen manier proberen het minder te laten worden. Er staan veel tips in dit forum misschien staat er iets voor je tussen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:48

Ja het voelt ook erg naar dat ik er elke avond last van heb. Ik vraag dan echt aan mijzelf hoe kan dit en waar maak ik me druk om dat het gebeurt? Vaak kom ik erachter dat er niks is, maar dat het ook een gewoonte is. Ik ga nog even lezen voor de tips!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:58

Ik heb het vaak in de winter. Zoals nu heb ik het ook al 4 dagen achter elkaar

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:18

Bij ons thuis zijn ze de deuren in de huiskamer aan t verven. Heerlijk die drukkende lucht op je keel/borst. Echt heel fijn. :n

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 22:22

Oh jee volgens mij is het hyperdag vandaag

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:49

Ik heb nu nergens last van. Tenminste niet dat ik t weet. Als ik 'n knijpende keel heb ben ik er helaas ook wel wat aan gewend. Dat is dan wel weer een poedersuiker :p

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 07:56

Vannacht is het goed gegaan gelukkig! Ik had de hele dag al overal last van. Dus ik had een beetje verwacht dat ik de hele nacht wakker zou zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:58

Romeo2007 schreef:
Ik ben 24 en woon samen met mijn man. Eigenlijk heb ik elke avond last van hyperventilatie. Kloppend hart, benauwdheid etc. Ik denk dat dit komt omdat ik overdag op mijn werk erg druk ben en dan door de stress verkeerd adem. Gewoon onbewust. Ik slaap ook heel slecht hierdoor. Ben al bij een haptonoom en psycholoog geweest. Ach ik moet het ermaar mee doen?

Ik kan je van harte een osteopatische behandeling aanraden. Ik had echt van alles al geprobeerd, maar sinds ik 1 x per half jaar naar de osteopaat ga, is mijn ademhaling normaal en heb ik geen last meer van hyperventilatie aanvallen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:00

En waar focust die osteopaat dan op?