Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superrizzo

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:05

die had je gewoon niet moeten kopen...
Gooi hem in de prullenbak !

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:31

Ik zorg gewoon dat er niet teveel geld in mn tas zit hahaha Kan ik het ook niet kopen! En serieus waar het werkt! Ik werk naast een bakker..... en ohohoh het is zoo verleidelijk maar ik doe het niet! En van de snoepjes op mijn werk heb ik me laatst zo misselijk gegeten dat ik daar ook vanaf blijf! Gelukkig verkopen we geen onverstandig snoepgoed (apotheek) maar alles wat je er niet in propt hoeft er ook niet af!

Ik heb net frietjes gegeten! Lekker fout! Maar niet per definitie slecht want een keer moet het kunnen! Daarbij maak ik dus nogsteeds frietjes in mijn onhandige maar wel vetarme tefal-gadget van aardappels. Zit nu goed vol dus zal vanavond ook niet echt veel snoepen aangezien mijn spijsvertering toch nog niet helemaal werkt zoals het hoort!

O: 2 boterhammen delight
T: snelle jelle vetarm
L: 3 boterhammen delight
T: snelle jelle vetarm (viel bijna om van de honger... geen idee hoe dat nu weer kwam)
A: frietjes uit de tefal (geen idee hoe dat ding eigenlijk heet) en een mandarijn
T: geen idee, zit nu zo propvol dat ik verwacht dat het niet veel gaat zijn.

Vandaag wel continu een flesje water bij me gehad en dus goed gedronken!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:46

O: 3 cracottes met kaaa 20+ (29 cal per cracker)
L: 3,5 plakje ontbijtkoek dan was die op. Dun dieet boter.
T: 2 cracotters met kaas 20+
A: Loempia van de chinees met satesaus

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:27

supersambo schreef:
Ja ik zit ook onder de strepen op voornamelijk de binnenkant van mijn dijen. Ik moet zeggen dat ik me er ook niet vreselijk aan stoor. Hoop dat het met afvallen nog ietsjes beter wordt.
En de enige keer dat je die strepen ziet is in de zomer op vakantie en daar ken ik toch geen hond :D

Maar goed man ! wat is je streefgewicht ? 72 kilo op mijn weegschaal, dan zou ik echt zoooo blij zijn.

Even een leuk rekensommetje. Op het eind van mijn zwangerschap woog ik 114 kilo. Nu 84 dus das een verschil van 30. Inmiddels weegt de kleine smurf 13.5 kilo.
Dat betekent dus dat ik op het hoogtepunt van mijn zwangerschap 2,22 van die peuters aan gewicht bij me droeg ! Nog maar één peuter te gaan :+

Mijn streef is 65 kilo. Liefst zou ik wel minder dan dat willen wegen, maar dat is gewoon niet haalbaar. Je lichaam heeft nu eenmaal een soort ideaal gewicht waarbij je je goed voelt. En dat is bij mij 65. Dat staat mij ook goed. Misschien 63, zodat ik nog 2 kilo 'speling' heb voor vakanties en feestdagen.
Maar ik ben klein! Ik ben maar 1,61m.

Bij de eerste ben ik ook dik 20 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, en bleven er 15 hangen... Die had ik er praktisch allemaal weer af en toen kwam er weer wat bij en toen werd ik weer zwanger... maar ik ben toen maar 6 kilo aangekomen... en er bleven er 3 hangen... toen kwam ik weer aan. En uiteindelijk woog ik net zo veel als aan het eind van de zwangerschap (76 kilo)... := Maar er zijn dus nu bijna 4 kilo's eraf. Het gaat niet snel, maar het gaat.

@Anoukie: Al 10 jaar aan het afvallen? Vertel even wat je dan geprobeerd hebt en hoe erg je jojood. Dus hoeveel kilo afvallen is je max en waar zit je nu? Hoeveel wil je eraf hebben?

@Lillytuh: Heb je alleen frietjes op? Geen groente erbij ofzo?

@Liiza: Oooh, geen drop kopen! :n Foei! Wat je niet in huis hebt, hoef je ook niet van af te blijven.

Dit is uiteindelijk m'n dagschema:
O: Wake Up Brinta
T: koffie + appel
T: Eetlepel tarwekiemolie en eetlepel omega 3-6-9 olie en ik ben nog niet aan de race (voor degene die ernaar vroegen) ;) We gaan gewoon testen of het werk! Er stond trouwens op de verpakking dat je de olie ook eventueel over de sla of door de yoghurt kan doen als het puur innemen niet lukt.
L: Meergranen wraps met chavraux, tapenade, zongedroogde tomaatjes, ham en ijsbergsla :9 :9
T: 2 koffie en paar stukken meloen
A: Gekookte aardappelen, zuurkool, speklapjes (hoort nu eenmaal bij zuurkool)
T: Waarschijnlijk paar toastjes met tapenade en olijven met ansjovis (ivm de goede oliën)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:36

Jups zonder groenen.... had er gewoon geen zin in vandaag hahaha

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:37

Ik had niet zo'n feestelijk avondeten, en heb nu een snack a jack, 60 gr drop en een krentenbol op :o
Heb nu nog 38 vrije punten voor dit weekend. En theoretisch moet dat kunnen, ware het niet dat ik zondag met vriendinnen op pad ga en ik heb al taart en tapas voorbij zien komen -O-

Bestaan er eigenlijk verantwoorde tapas?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:26

liiza schreef:
En ik ben ongesteld dus dat geef ik lekker de schuld. :o

Dat doe ik ook deze week :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:29

Kebie over de tapas heb ik eigenlijk geen idee.. hoeveel kcal dat zijn etc. maar dat is best vet toch?

ik heb om 08.00 ontbeten op het werk, 2,5 bruine bolletjes met hagelslag en kaas. nu ga ik rond 13.00 weer eten.. en daarna sporten!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:40

Vandaag ga ik trouwens veel groene thee drinken!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:45

Hello!!

Zoo ik ben blij, zonder een heel streng dieet te volgen ben ik nu toch eindelijk 2 kilo lichter :)
Ik vervang alleen slechte gewoontes door goede, dus het is makkelijk vol te houden, helemaal nu ik resultaat zie!

Ik ben blij :D

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:47

*komt even binnen vallen*

Ben het echt zat en wil deze zomer niet weer dikkie dik zijn en zocht steun in het oude afval topic (zat ik erg lang in, een paar jaar geleden, tot ik mijn toenmalige streefgewicht van 65 kilo had bereikt en daarmee 15 kilo was afgevallen). Maarr.. toen zat ik dit topic een beetje te bekijken en werd ik alweer :( van de té magere schema's die ik zag langs komen.. vind ik toch jammer dat er nog steeds mensen zijn die ZO weinig eten en daarmee denken verantwoordelijk af te vallen.. (en daarmee 'val' ik echt niet iedereen aan, ik zie ook meerdere mensen waarbij het wel handig/nodig is om iets aan het gewicht te doen en goede schema's hebben waarbij ze tenminste niet onder de 1000/1200 calo's per dag komen).

Buckje schreef:
Ik val op een andere manier dus echt niet af, denk ook omdat ik vrij weinig beweeg.
Veel meer bewegen zit er voor mij ook niet in (reuma). Doe 1x per week zumba, en 1x per week half uurtje medish fitnis.

Misschien omdat je zó weinig eet dat je lichaam alles opslaat wat 'ie binnen krijgt?!?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:48

Marije__ schreef:
ik heb om 08.00 ontbeten op het werk, 2,5 bruine bolletjes met hagelslag en kaas. nu ga ik rond 13.00 weer eten.. en daarna sporten!

Dat betekent.. dat je dus 5 uur lang niks eet! Goed voor de spijsvertering ;-)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:50

berdien85! goed dat je het nu al merkt, ga zo door :)

Mijn streefgewicht is rond de 63. maar ik weet nu al dat ik dit niet ga bereiken.. ik weeg nu 67 en ik fitness 3x per week, cardio maar voornamelijk kracht. om mijn vet om te zetten in spier, dus afvallen in gewicht word m niet!
als ik maar een strak buikje heb en slankere bovenbenen in de zomer vind ik het helemaal goed!

Ladyjoy, ik ga zo 1,5 uur nog even slapen.. vandaar

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:51

Dankje Marije_!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:52

Hmmmm, 1.5 uur sporten, 30 min je paard heel stevig roskammen en 45-60 min ERG sjagerijnig zijn en dus maar de bovenste laag uit de potstal scheuren... En dat op 1 dag, is iets teveel van het goede geweest... Man, SPIERPIJ!

Ben het wel eens dat veel mensen beetje té weinig eten. Lol, niet dat ik zelf een goed schema heb, ik eet VEEL te onregelmatig.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:55

Marije__ schreef:
Ladyjoy, ik ga zo 1,5 uur nog even slapen.. vandaar

Lekker ;-)

Maar begrijpelijk dat je dan een tijdje niks eet

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:12

Zo ik heb net al een uur aan spinning gedaan 8-)

O: Bakje yoghurt met wat crusli.
T: Een paar truffels :oo Dat is dat weer ontzettend slecht, gelukkig is er niet meer :o
L: 3 boterhammen, 2 x appelstroop, cottage cheese/jam en een opkikker.
T: Een appel.
A: Iets van rode kool schotel.
T: Koek en mocht het nodig zijn een bakje yoghurt met een appel erdoor.

Verder drink ik thee en heb net een flesje water gehad.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:55

Martine een uur gespint, knap van je!

Ik eet nu een tosti met 3 bruine boterhammen. met kaas sla en ham!
want ik ga toch niet slapen :D

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:39

Sla tussen je warme tosti? Is dat lekker? :P

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:48

Ladyjoy ik vind het lekker :)) moet je ook eens proberen! of tomaat.. :)!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:59

Hihi tomaat heb ik wel vaker van gehoord ja! Maar warme sla? :P

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:39

haay,
na een weekje vakantie ben ik er weer
ookal heb ik van de week me niet echt aan dieet gehouden nu in totaal 2 kilo eraf sinds ik ben begonnen, dus in anderhalve week halve kilo eraf

hoe gaat het bij jullie?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:01

ik heb net een bakje volle yoghurt op en nu een handje pel pinda's. vanavond misschien pizza eten.. :o wel light natuurlijk

net 3 kwartier buiten geweest, 30 minuten gerend en de rest lekker gelopen

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:20

Heb weer niet echt mijn beste dag gehad.
Vanochtend begonnen met twee witte boterhammen met hagelslag. Tussen de middag bij de V&D ee ciabatta met ham en sla. En toen thuis nog pannenkoeken. echt heel dom.
Vanavond eten we lasagna.
Maandag worden mijn verstandkiezen getrokken dus dan zal ik wel niet zo veel kunnen eten en dan wil ik daarna maar weer even helemaal opnieuw beginnen. Moet over 2 weken weer naar de dietist en ben dit keer echt bang voor het resultaat.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:26

Hier weer een goede start van de dag:
Verlaat ontbijt: 2 boterhammen delight en peperkoekje
T: 1 speculaasje
A: nog geen idee