Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:50

Wat een klein droppie! :j :oo

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:14

Ah, wat fijn BA :D
Heerlijk hoor!!!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:18

Angelique, nogmaals gefeliciteerd met jullie Tessa!

Fijn dat ze goed aanhapt, hopelijk blijft het goed gaan!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:15

ankem schreef:
Ik ben ook aan het twijfelen wat we moeten doen. Onze uk groeit vrij snel en ik denk dat ze binnen een paar weken de wieg ontgroeid is. Ze slaapt nu bij ons. Maar ze komt nog om een nachtvoeding. Nu kunnen we redelijk makkelijk het ledikantje bij ons in de slaapkamer zetten. Ik ben aan het overwegen om die eerst bij ons op de kamer te zetten, tot ze doorslaapt 's nachts.
Vind het moeilijk, want wil haar ook niet verwennen, zodat ze straks niet meer op een eigen kamer kan slapen.

Gaat goed hoor, heb ik ook gedaan! Tot 8 maand en toen hup op eigen kamertje.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:37

*kruipt uit meeleeshoekje*

Angelique, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter. Wat een enorm snelle bevalling zeg. Het klinkt alsof je het ondanks de heftigheid super hebt op kunnen vangen. Fijn dat het zo'n mooie ervaring is geworden en dat je zo'n prachtige dochter hebt gekregen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:23

Angelique, wat leuk dat je al zo snel een uitgebreid verslag voor ons plaatst! Wat een mooie foto's! Wat een poppetje!!! :+: Geniet ervan! :D ;)

En dus gewoon toch lekker met de BV gestart. ;) Gewoon proberen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:57

Jollyjoy schreef:
*kruipt uit meeleeshoekje*

Angelique, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter. Wat een enorm snelle bevalling zeg. Het klinkt alsof je het ondanks de heftigheid super hebt op kunnen vangen. Fijn dat het zo'n mooie ervaring is geworden en dat je zo'n prachtige dochter hebt gekregen.

het ging ook super, op die 3 persweeen achter elkaar na en ik ff in paniek raakte. Maar goed, zo'n bevalling doe ik nog wel een keer!
bedankt voor je felicitatie meid.

@hier:
gisteren heeft de kleine een hele dag liggen slapen, dus we hadden al verwacht dat ze vannacht zou gaan spoken. en ja dus... Hans heeft lekker met oordoppen in geslapen (moest van mij, hij moest vandaag weer werken) maar hij heeft ons toch horen rommelen.
D'r darmpjes doen het goed en iedere 2 uur had ze dan ook een vieze broek EN honger! veel aangelegd en veel laten drinken dus.
Tussendoor kon ik niet slapen, een vol hoofd met niets. Echt niets; varieerend van welke kleertjes ze vandaag aan zou doen tot de vaatwasser die nog uitgeruimd moest worden..
Vanochtend heeft ze lekker geslapen nog, toen heb ik van de kraamzorg (onwijs lief meisje, ook een paardenmens!) ontbijtjer op bed gehad en hebben we lekker gekletst. Daarna weer aangelegd, verder geslapen en net gewassen en weer gevoed.
Haar huidje is erg droog. Morgen gaan we aan de vk vragen hoe dat kan, want het lijkt wel of ze heel erg over tijd is, maar ze zit nog onder de haartjes op haar rug en ze heeft korte nageltjes, dus dat strookt niet helemaal met elkaar.
Met mijzelf gaat het goed. de hechtinkjes (2) genezen uitstekend, de borstvoeding loopt als een tierelier (vannacht is ze maar 20 gram afgevallen!!) en ik ben euforisch aan het worden. Duurde ff haha.
Het is gek hier te zijn zonder hans, dus die ga ik zo eens even bellen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:09

Wat goed Angelique! Zie je wel, je hoeft echt niet zo onzeker te zijn hoor, die BV komt echt wel!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:11

Gefeliciteerd angelique!!! Het is een mooi poppeke hoor!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:22

Gefeliciteers BA!! En het gaat goed, ook met de bv, komt helemaal goed met jullie!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:29

Zie je BA, tot nu toe nog voor niks druk gemaakt zie je wel :D

Fijn dat het zo goed gaat hoor, lekker van genieten :j
Wel vreemd idd van die droge huid, maar daar smeer ik Chiara ook nog steeds voor in :)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:53

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter!! en wat een super bevalling zeg, fijn ook dat het thuis kon.

droge huid kun je wel lekker insmeren en niet teveel in bad doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:10

Idd, liefst 1 maal per week in bad, geen gebruik maken van producten zoals Zwitsal, liever Neutral enzo. Goed oliën en daarbij smeer ik Chiara in met Vaseline Cetomacrogol.
En dan gebruik ik Balneum Olie voor in het badje :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:10

Dat zal ook best het advies van de VK eens zijn: 2x per week maar in bad doen. En dan misschien in bad met Balneum Baby (soort badolie voor droge huid). Werkte hier i.i.g. erg goed.

Ik had ook zo'n paniek aanval met de eerste persweeën gehad toen ik van Britt aan het bevallen was. Ik was in het ZH en alleen met m'n man. Uur tevoren had ik nog 4,5 cm, dus ik had niet verwacht dat ik al genoeg ontsluiting had, toen ik ineens een enorme persdrang kreeg die ik niet kon opvangen of tegenhouden. Dus ook in paniek. Had al twee keer geperst toen gyno en verpleegkundige kwamen aanstormen. Bleek dat ik al 10 cm had. Dus bij de derde perswee is toen Britt geboren. Op mijn bevallingsrapport staat dan ook letterlijk dat de uitdrijving (periode met persweeën) maar 1 minuut duurde. :P Ik was al effe bezig, maar langer dan 5 minuten zal het niet geweest zijn. Nadeel: de dag erop veel last van naweeën gehad. :\

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:11

Cyntje schreef:
Idd, liefst 1 maal per week in bad, geen gebruik maken van producten zoals Zwitsal, liever Neutral enzo. Goed oliën en daarbij smeer ik Chiara in met Vaseline Cetomacrogol.
En dan gebruik ik Balneum Olie voor in het badje :)

Dat zeg ik. :P Tegelijk. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:12

Maar hier werd écht maar 1 keer per week aangeraden hoor, doe ik nu nog steeds.
Al is haar huid nu rustiger en zou 2 keer misschien ook al kunnen.
Maargoed, smerig wordt zo'n kleintje natuurlijk ook niet verschrikkelijk en dan is wassen op zich ook afdoende :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:15

Kan ook zijn dat ik ook maar 1 keer per week heb gedaan de eerste weken. Ik weet het niet meer zo goed. Is ook alweer een jaar geleden (kun je nagaan... waar blijft de tijd).

En even een washandje tussendoor is vaak al voldoende.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:27

Of een toetenboener met een geurtje :')
Chiara steekt altijd der tong uit als ik haar gezicht daarmee afdoe want ze vind ze schijnbaar lekker smaken _O-

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:29

Cyntje schreef:
Of een toetenboener met een geurtje :')
Chiara steekt altijd der tong uit als ik haar gezicht daarmee afdoe want ze vind ze schijnbaar lekker smaken _O-

dat is een herkenbaar iets Cyn :j als we de toeten afvegen van onze jongens na het eten met zó'n toetenboener dan vreten ze het doekje ook bijna helemaal op :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:29

Ik dep gewoon altijd nog ff der tong na :7

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:30

Fijn dat de BV zo goed loopt. Geniet maar van de kraamtijd BA.

In Duitsland adviseerde ze alleen te wassen met lauw water. M'n kraamhulp vanuit NL wilde iedere dag olieen. Heb nu een middenweg. In de 1e twee weken heb ik geolied na 't bad, nu doe ik haar om de 2 dagen in bad en gebruik helemaal geen olie meer. Huidje ziet er keurig uit. Heb om te wassen spul van Weleda, echt heerlijk. Gebruik Weleda alleen als ze in bad gaat, anders gewoon lauw water.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:23

Hier moet men wassen op 37,5 geloof ik?
Ik was Chiara meestal rond de 35/36 graden, dan wordt ze tenminste niet meteen zo rood als een kreeft :)

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:26

Badje moet idd op 37,5 graden, dat is hier ook. Maar gewoon ff een kattenwasje dan temperatuur ik niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:11

heb haar vandaag alleen gewassen (gezicht en billen) en idd niet gebadderd. morgen doen we haar weer in bad en dan met olie idd, kijken hoe ze daarop reageerd.
heb jullie producten en adviezen opgeschreven en dat zal ik morgen even vragen aan de kraamverzorgster.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:13

Ba, ik doe [***] ook niet elke dag in het badje of tummytub.
Ze gaat 3 keer in de week ook ivm haar huidje.
Ik doe wel elke dag mondje/kontje wassen.