Wat is het wat nu dan bezig houdt? waar heb je nu de meeste moeite mee?
Maaaike
Geplaatst: 03-02-10 20:50
Gedachtes die ik niet uit mijn hoofd kan krijgen. Ik weet niet wat het met me doet als ik deze gedachtes blijf houden. En dat beangstigt me een beetje.
Foe de gedachten... heb het al vaker gezegd en net weer tegen Civ, je gedachten bepaal je helemaal zelf, dat kleine motortje in je hoofd moet je onder controle zien te krijgen , je kan ze zelf veranderen, je bent de enige! je kan jezelf zo gek maken als je zelf wil, als de gedachten in je opkomen probeer niet met alle macht ze te verdrijven dat heeft geen zin, laat ze maar komen, luister ernaar, en verander dat wat je niet aanstaat!
simpel voorbeeld "het regent.. wat is onze aangeleerde gedachte ? regen is K*T ,... en dat denk jij ook! Maar waarom? je kan ook leren bv door de regen ten eerste te accepteren , je hebt het weer niet in handen! En ten tweede kan je ook denken de regen is minder maar goed het hoort erbij ... ik denk nu niet meer de regn is K*T maar het is regen en de natuur weet wel wat ze doet... Dit is even een sipmel voorbeeld maar zo kan je jezelf alles aanleren net als je jezelf de negatieve gedachten aanleert, je doet het zelf!
koi
Geplaatst: 03-02-10 22:10
Pilipa, hoe is het met jou en op je werk? als je wilt kun je mn pben over je reis, ben wel benieuwd eigenlijk. In ieder geval succes met het nieuwe pad wat je gaat bewandelen. Hoop dat je het allemaal nog een beetje volhoudt en je rust weet te pakken? de eerste gedachten als ik wakker word? Wat heb ik kort geslapen, denk ik. Lig ook niet bewust over iets te malen er komt vaak iets of niets en kan ik niet meer inslaap komen. Lig niet écht wakker van mn werk.
Maaaike, heb hetzelfde slaapprobleem als jij zo te lezen. Inslapen lukt wel maar nadat ik weer wakker ben geworden lukt het me niet meer, tegen dat ik uitbed moet dan lig ik pas lekker :s Heb niet het idee dat ik uren bewust, over een bepaald onderwerp maal, er komt meestal wel iets stoms. Is het geen idee om het van je af te schrijven, dan kun je het misschien letterlijk even naast je neerleggen? Het is wel zo dat van piekeren en malen nog niemand beter is geworden, we kunnen er niets mee voorkomen want dan zouden we ook de staatloterij wel kunnen winnen op die manier maar dat zal ook niet lukken vrees ik. En het kost veel energie en waarom energie op maken aan iets wat misschien niet zal gebeuren. Weet het is makkelijk gezegd maar zo spreek ik mezelf weleens toe om in te zien dat ik niet goed bezig ben met al mn gepieker.
koi
Geplaatst: 04-02-10 18:11
Zo het is rustig hier vandaag? Alles goed met de dames, hoe was jullie, beetje geslapen? Wij hebben lekker weekend, keek er weer naaruit en was er aantoe. Moet nu een aantal dingen op de afdeling gaan coördineren, snap het niet zo gezien het vooruitzicht? Vind het van ene kant wel leuk maar het is toch met een dubbel gevoel. Morgen gaan we gezellig shoppen voor ons nichtje, babymeubeltjes of zoiets, ze wordt volgende week 1 jaar.
Maaaike
Geplaatst: 04-02-10 18:26
Mijn dag was niet zo best. Voel me zo klote. Vandaag even kunnen praten op m'n werk. Morgen even de ha bellen om evt. te kijken in hoeverre we goed zitten met de medicatie.
CIV: Lekker dat je weekend hebt! Beetje dubbel inderdaad, dat je moet coördineren en wel weg moet.. Zie je het wel zitten om dat te doen dan?? Veel plezier met shoppen, altijd leuk om voor zo'n kleintje te winkelen
koi
Geplaatst: 04-02-10 19:46
Maaaike, wat rot dat je je zo slecht voelt, weet je hoe het komt? Goed dat je je collega's er voor je zijn, heb je verder ook nog mensen waar je je verhaal bij kwijt kunt? Het hoort bij mn takenpakket en door het inwerken is er nooit van gekomen om hier iets mee te doen, hoopte nu dat het niet meer nodig zou zijn. Vind het wel leuk maar mn motivatie is niet meer wat het is geweest. Kun je vanavond rustig aandoen? Bij mij komt er een vriendin langs en ik wil toch wel optijd naar bed.
Maaaike
Geplaatst: 04-02-10 20:12
Logisch dat je motivatie minder is. Ze zullen toch ook niet verwachten dat je met dezelfde 100% inzet zal werken? Al is het ook lastig, want waarschijnlijk zit het niet in je om half werk af te leveren..
Nee, had 2 mensen waar ik goed mee kan praten op m'n werk, op het moment nog 1. Verder is er niemand met wie ik kan praten. Is dus soms best lastig. Heb net lang (te lang) warm gedouched, helpt vaak wel even. Verder ga ik niets doen, ik hoop op tijd slapen. Konden wij ook maar een soort van winterslaap houden he?
Hoe zou PW het hebben, hoop dat het goed gaat. Nog 1 dagje, dan zit haar midweekje er ook al op. Van afstand; PW geniet van je laatste dagje !
Hee mensen, kan ff niet alles bijlezen/reageren, gaat weer iets beter hier. We komen der wel Veel liefs voor iedereen!
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 18:53
PW, al terug? Hoe heb je het gehad? Kunnen genieten? Goede beslissing geweest om er even uit te gaan?
Jantine; fijn dat het iets beter gaat Goede beslissing geweest om van de week naar huis te gaan? Al iets minder last van je spanningen?
Ik had een ietsiepietsie betere dag. Heb wel even contact met de ha opgenomen, ga maandag even langs om het een en ander te bespreken.
koi
Geplaatst: 05-02-10 19:40
Maaaike, ga je nog eerder proberen naar de psych. te gaan? Een winterslaap zou niet slecht zijn, heb je wel een beetje kunnen slapen afgelopen nacht? Als je eens wilt praten dan mag je me altijd een pb sturen of aanmelden op msn, kan weleens opluchten. Ze snappen op het werk wel dat mn motivatie weg is en dat staat me ergens wel tegen, al kan ik het niet veranderen.
Fijn dat je dag alweer ietsje beter was, het is een klein stapje maar ieder stapje vooruit is er 1! Had de HA nog goede adviezen, goed dat je maandag even wat dingen persoonlijk kunt doornemen met hem.
Jantine, lief dat je even post hoe was je dag?
Wij hebben best een drukke, maar wel leuke, dag gehad. Vanmorgen meubeltjes gekocht, zo schattig, voor ons nichtje. Nog even bij de paardenwinkel geweest, nog een krabje gekocht voor in het aquarium en even in de stad rondgekeken. Vanavond rustig aan doen en morgen poetsen en naar stal. Afgelopen nacht ook wel redelijk geslapen, scheelt wel wat als ik niet moet werken, dan maak ik me er minder druk om dat ik niet voldoende slaapuren heb. Edit; heb trouwens de laatste dagen weer wel dat ik heel erg veel zweet, vooral op het werk en hoofdpijn heb.
Pollewoppy
Geplaatst: 05-02-10 19:54
Zo, daar ben ik weer. Heb een poging gedaan om bij te lezen. Zal daarna mijn eigen verhaal doen...
Maaike: Wat rot dat je zo gekweld werd door je gedachten. Ik begrijp wel steeds meer dat het voor nu een goede afleiding is. Wel goed dat je het aangegeven dat daar wel verandering in kan komen. Wat je schrijft is wel heel goed, als jij je goed voelt om op je werk te blijven komen, ook als je geen werkzaamheden meer uit voert, dan moet je dat gewoon doen. Je werkgever zal dit ook alleen maar positief vinden. Zo blijf je binding houden met je werk. als je er afstand van neemt wordt de stap om weer te gaan werken soms alleen maar groter. Probeer er wel een gezonde balans in te vinden, zodat je ook de tijd krijgt om te gaan herstellen.
Dat je de weekenden je nergens kan toe zetten is niet erg. Probeer je daar bij neer te leggen. Je lichaam geeft aan rust nodig te hebben. Ik begrijp dat het moeilijk is om je er bij neer te leggen, het voelt als zwakte, maar dat is het juist niet!
Dat het lezen een tijd niet lukte heb ik ook een tijd gehad. Dat komt inderdaad vanzelf weer terug. Nu blader je gewoon lekker de tijdschriften door. Op een gegeven moment lees je eens een keer een kort artikeltje en zo bouw je dat vanzelf weer op. Het heeft echt met je concentratie te maken. Je bent overbelast en je concentratie ook.
Ik sluit me trouwens bij CIV aan dat je al heel anders over komt. Misschien heb je het zelf nog niet door, maar je bent hard bezig met de eerste stapjes van bewustwording. Goed bezig meid! Al voelt het waarschijnlijk helemaal niet zo voor je. Ik begrijp dat je halverwege de week een behoorlijke dip had. Goed dat je een afspraak gemaakt hebt bij je huisarts. Blij om te lezen dat je een iets betere dag hebt. Hopelijk kom je in het weekend wat tot rust.
Jantine: Ben je weer een beetje tot rust gekomen thuis? Zo zie je maar weer hoe gevoelig je momenteel bent he? Het is wel logisch dat je de stress overneemt, maar uiteraard niet fijn. Het blijkt wel dat je het er eigenlijk helemaal niet bij kunt hebben... Het is ook logisch dat je je er niet voor kunt afsluiten. Niet te lang blijven dus, word je niet beter van. Blij om te lezen dat het wat beter met je gaat.
CIV: Hoe is je boekje? Ben je er al in begonnen? Ik hoop dat je er wat aan hebt. Enne, dat je je pincode vergeten was, daar zou ik me niet te druk om maken. Ik ben ook niet zo helder als ik een slaappil gehad heb. Vaak weet ik zelfs niks meer van het laatste half uur dat ik wakker was...
Ik kan me zo goed voorstellen dat de motivatie voor je werk weg is. Dat lijkt me erg moeilijk. Tot wanneer loopt je contract? Inderdaad wel een beetje vreemd dat je moet gaan coordineren. Wel een uitdaging, maar ik begrijp wel dat je het een beetje raar vind. Ach, het is een goede ervaring...
Lukt het een beetje om voor het slapen gaan wat minder achter de computer te zitten? Voordat ik op vakantie ging heb ik me ook voorgenomen om dat wat minder te gaan doen. Merk toch dat het het inslapen niet ten goede komt.
Hoe is het trouwens op stal? Hebben ze je al wat kunnen helpen?
Petulan: Wat vervelend dat je het tentamen net niet gehaald hebt. Maar een herkansing gaat je vast lukken, zeker omdat je zegt dat je eigenlijk te weinig geleerd had heb ik er alle vertrouwen in dat het je in april gaat lukken! Je nieuwe taak over begeleiden van lerende klinkt wel heel interessant. Heb je er zin in?
Flugeltje: Wat rot dat je er begin van de week even zo doorheen zat. Het verbaast me eerlijk gezegd niet. Het is ook zoveel voor je, ik vond het al knap hoe je het volhield. Ik heb echt respect voor je.
Wat vervelend dat je therapeut er in maart niet is. Ik heb dat ook wel eens gehad, en natuurlijk hebben die mensen ook recht op vakantie, maar waarom komt het altijd zo verrot uit? Ik ben benieuwd hoe je intake maandag bij de RIAGG gaat. Ik hoop dat ze toch wat voor je kunnen betekenen.
Goed dat je een halve extra oxazepam hebt genomen. Zoals CIV geloof ik ook al zei, je moet jezelf niet onnodig kwellen en het is nu niet zo gek dat je het even nodig hebt.
Pilipa: Ga je volgende week een reis maken? Ben echt heel benieuwd en hoop dat het je veel nieuwe inzichten zal geven.
Pollewoppy
Geplaatst: 05-02-10 20:09
Zo, dan nu mijn verhaal. Het is niet de vakantie geworden waar ik zo aan toe was en waar ik op gehoopt had. Maandag zijn we vol goede moed vertrokken, maar die nacht veranderde alles...
We hebben Droef in moeten laten slapen. Ik werd wakker omdat ik hem hoorde jammeren. Hij lag zachtjes te piepen. Toen ik bij hem kwam kijken zag ik dat hij niet op kon staan. Ik heb hem geprobeerd te helpen maar dat lukte niet. Hij had geen kracht meer. Hij was de laatste tijd al wel zwakker geworden, maar het was nog goed te doen voor hem. Alleen staan hield hij niet zo lang meer vol. Nu liet zijn achter lijf hem helemaal in de steek.
Ik heb mijn vriend wakker gemaakt en we hebben de dierenarts gebeld. Die begon door de telefoon eerst nog over pijnstillers, maar voor mij was het duidelijk. Dit was het moment om afscheid te nemen. Hij had gewoon geen kracht meer en ik heb altijd gezegd hem niet te willen laten lijden. Ik niet achteraf het gevoel krijgen dat ik hem te lang bij me heb gehouden. We hebben hem uit het asiel gehaald om hem een mooie oude dag te geven, niet om hem te laten lijden...
Het was heel vreemd om ons maatje opeens te moeten missen. de eerste dagen stonden zijn pootafdrukken nog in de sneeuw om het huisje. Dat was heel gek. Ik heb heel veel gehuild en voel me nog steeds ellendig. We hebben wel geprobeerd wat afleiding te zoeken, maar echt helpen deed het niet. Mijn gedachten waren vooral bij Droeffie.
Toen we vanochtend naar huis gingen voelde het vreemd. Alsof we Droeffie waren vergeten. De achterbank was zo leeg. Ook toen we thuis kwamen was het leeg. Zijn waterbak hoefde niet meer neergezet te worden, zijn kussen niet meer op z'n plek. Ik mis hem. Ik zie op tegen volgende week. Geen wandelingen meer als ik thuis kom. Geen gezelschap meer. Alleen maar leegte...
Aah wat erg :'( Lieve droffie, zoals ik hem heb leren kennen echt jou steun en toeverlaat.. Maar ik vind het heel knap van je dat je de keuze hebt kunnen maken, ondanks dat de dierenarts anders dacht. En die vakantie, hij was je echt ZO gegunt! En dan krijg je dit.. Pech komt nooit alleen, dat blijkt vooral in dit topic helaas vaak. Hoop dat je ondanks t verlies je rust kunt vinden.. Die wandelingen en kleine momentjes doen meestal zoveel goed, geven rust, liefde, en regelmaat. Ik denk aan je!!
Bij mn taak moet ik trouwens uitwerken hoe ik het afgelopen schooljaar leerlingen heb begeleid. Heb dit uitgewerkt in een project van een groepsplan schrijven, project van begeleiden van autisten en project over werken met hoogbegaafden Was erg leuk om te doen, nu mijn enthousiasme nog op t www krijgen
Soms lopen dingen anders dan je hoopt. Aan de andere kant waren mijn vriend en ik nu wel de rest van de week samen en hebben we veel steun aan elkaar gehad. Voor Droef was dit het beste...
Jemig, dat is even schrikken zeg! Je had zo naar dit weekje uitgekeken.. Wat je zegt, je was wel samen met je vriend. Heb je de rest van de week, ondanks al het verdriet, nog wel wat kunnen doen? Droef heeft genoten van zijn laatste jaren bij jou! Je hebt hem het lijden bespaard. Sterkte.. je maatje moeten missen is niet niets.
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 20:42
PW: Bedankt voor je lieve woorden
Pollewoppy
Geplaatst: 05-02-10 20:43
We hebben wel geprobeerd wat afleiding te zoeken en er toch op uit te gaan, maar het onderwerp kwam toch steeds weer terug bij Droeffie en dan kwamen ook al gauw weer de tranen...
Mijn vriend is nu vanavond weg en ik ben alleen. Echt helemaal alleen nu. Ik mis m'n beer zo...
Edit: Graag gedaan
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 20:47
Die tranen zijn niet erg, is meer dan logisch. Wel goed dat het gesprek er steeds weer op uitkwam.. Ophalen van herinneringen, hoe pijnlijk het nu ook is, helpt wel bij het verwerken. Toen onze oude hond in juni overleed (ook zo ongeveer als droef; achterkant deed het niet meer) is iedereen hier ook tijden van slag geweest. Je bent zo gewend aan het gezelschap om je heen, het wandelingtje (of je nou wilt of niet, je moet eruit!), de kroelen. Het is gewoon een deel van het gezin en dat het wordt vaak onderschat.. "het is maar een hond". Nee, het is een deel van je gezin, van je leven. En dat doet nou eenmaal gewoon echt zeer, dus mag je verdrietig zijn.
ik zet hem hier ook nog een keer neer zodat je hem hier op je veilige plek kan lezen.
The gate to Heaven, I got to the gate of Heaven yesterday, After we said goodbey, I began to miss you terribly because I heard you cry, suddenly there was an Angel, she asked me to enter Heavens gate, I asked her if I could stay outside and wait for someone who would be late. I wouldn't make much noise you see, I wait here patiently, I wouldn't bark or howl just play with my tennisball. The angel said I could stay right here and wait for you to come, because heaven wouldn't be heaven if I went alone.
So I'll wait right here you take your time. But keep me in your heart, because Heaven wouldn't be heaven without you to warm my Heart!
Huilen is goed, huilen hoort erbij en mag! Raar dat we vanaf hier dan toch wat kunnen doen voor je , maar ik zou je zo graag een theetje willen geven en j eeven knuffelen!