Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:45

Had vanochtend even naar stal gewild, maar de auto startte niet. Vrijdag ook al niet. Echt irritant. De garage gebeld en volgens hun kan het wel eens aan de sleutel liggen. Zo nog maar eens met de reservesleutel proberen.

Zat er eerst over te denken om nog even mijn bed in te gaan, maar dat doe ik toch maar niet. Ga zo eerst maar even sporten, dan heb ik dat vast gehad.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:49

CIV schreef:
Edit; hoe is het eigenlijk met Sifra, Janne, RodeoRoxy, Bokjebok, Pink Lady, Axeltje en degene die ik vergeten ben? Dit is even opsomming van mensen die deel hebben genomen aan deel 3 maar hier inmiddels al even niet meer zijn?

Heb inderdaad al een tijdje niet gereageerd. Het voelde een beetje als binnenstormen in een hechte groep ;)
Met mij gaat het de goede kant op. Gister weer een ochtend naar mijn werk geweest. Verder wat aan het solliciteren omdat ik toch wel graag weg wil bij mijn huidige werkgever. Daarnaast krijgen mijn vriend en ik vrijdag de sleutel van ons huisje, dus ik heb genoeg afleiding.
Krijg ook meer energie om dingen te doen, al heb ik gister middag onwijs liggen slapen.

@PW, erg handig een auto, maar als ze het niet doen!! Heb de afgelopen weken ook een paar keer stil gestaan met de auto. Reservesleutel al getest??
En de stal is niet op fiets afstand?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:00

Nee, stal is 50 km verderop ;) Vind ik iets te ver om te fietsen hihi. Heb later nog een keer geprobeerd, maar toen starte die wel gewoon. Reservesleutel werkt ook. Beetje vreemd. Maar inmiddels was het niet meer de moeite om naar stal te gaan, omdat de paarden dan al in de wei lopen.

Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat met je. Lukt het solliciteren een beetje? En valt het werken je een beetje mee? Goed dat je naar je lichaam luistert en de rust neemt. Het is niet erg om een middag te slapen, zeker omdat je gistermorgen gewerkt hebt. Dat is toch weer intensief.

Wat leuk dat jullie de sleutel krijgen van jullie nieuwe huisje. Moet er veel gebeuren of valt het mee? Hou ook met het verhuizen jezelf goed in de gaten, dat je niet over je eigen grenzen gaat. Maar zo te horen ben je goed op weg!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:04

axeltje schreef:
Heb inderdaad al een tijdje niet gereageerd. Het voelde een beetje als binnenstormen in een hechte groep ;)

Dit kan ik me wel voorstellen, komt dat door wat we besproken hadden over nieuwe mensen in het topic?
Dat was namelijk niet op jou gericht. Je bent hier meer dan welkom, maar we hopen alleen dat een nieuw iemand ook probeert mee te leven met de anderen en niet alleen maar zijn of haar eigen verhaal plaatst. En nogmaals, dat was niet op jou gericht ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:14

Nou goede middag dames,

Ja ik was er weer , even in afwezigheid geweest om het 1 en ander op te lossen, heb prive een aantal dingen moeten recht zetten en voel me nu eigenlijk best opgelucht alles is eerlijk op tafel gegooid en ik voel me soort van bevrijd.
Nu op het werk wat meer positieve veranderingen zou fijn zijn.
Ga vanavond dnek ik eerst kee rmijn 3 jarige aan het halster longeren even kijken wat ie ervan vind...

Pw, wel fijn dat je na je ruzi ehebt kunne uitpraten en dat hij dan mee gaat naar je behandelaar! Hoop dat het bij jullie beter weer is voor de bbq of doe je het op een andere dag?
Maar je auto was net gemaakt voor een godsvermogen ,.. zo irri!
Enne je kan al in sept mee doen dat zou wel fijn zeg , feb is nog erg lang heen.

Civ klinkt wel redelijk bij je, wat zei je collega nog vandaag?
En ik lees dat je vriend gewoon op tijd vakantie komt houden?
En je gaat heel stoer een nachtje weg, wat goed zeg, kan ik ook niet zo goed wil dan graag zsm weg daar en naar huis, voel me dan echt ongemakkelijk.

CM ik lees van jou hartkloppingen en vlinders? :D Leuk voor je , dat zijn de heerlijk dingen in het leven geniet ervan!
Als je werk niet meer heel leuk vind kan je beter op het gemak wat anders zoeken, hoop dat je snel wat vindt!

Ax wat goed dat het bij jou zo goed verloopt, nieuw huisje wat leuk, wel oppassen indd met de verhuizing!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:21

@ daijano: Ik heb gisteren de bbq alleen nog maar gepland. Is 30 aug. pas. Komt wel goed uit, want nu is het weer niet echt geweldig inderdaad.

Wat fijn dat het je heeft opgelucht. Ben blij om te lezen. Soms moeten dingen misschien gewoon zo lopen. Hopelijk gaat je werk ook een keer meezitten. Ben benieuwd wat je driejarige van het longeren vind!

Auto was inderdaad een dure grap. Jammer dat hij nu weer problemen geeft met starten. Hopelijk ligt het echt 'maar' an de sleutel. Al weet ik niet wat een nieuwe sleutel kost en hoe dat allemaal zit. Ben inderdaad blij dat ik in sept. nog kan beginnen. Morgen intakegesprek, maandag vragenlijsten invullen en 27 aug. adviesgesprek. Spannend vind ik het, want ik denk dat deze therapie wel eens veel voor me zou kunnen betekenen.

Goed je weer te zien hier in ieder geval :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:31

Indd wie weet waar het goed voor was.

Nou ik doe mijn Michelin pakje aan , ghi ghi, nee hij is nu aardig bij getrokken ik vond zelf nu dat het goed voelde om met hem te beginnen, heb hem 2 maanden gewoon aan de hand buiten en binne gezet in de box gemest , gekroeld en nu kijken hoe die zich gedraagd, an als het allemaal nog te snel is voor hem dan wachten we gewoon, ga van het weekend ook eerste keer wandelen buiten met hem.

ik hoopte al dat je een andere datum had want vandaag is echt piepweer.. blehhh.
Ik denk dat je hier het meeste naar uit keek en dat je nu bijna kan beginnen is dat echt super, is altijd leuk als het ineens meezit. Ja het universum hoort je soms wel :D
Vervelende aan het idee dat je auto het dus soms niet doet, maar wie weet is het eenmalig. Autos zijn rare dingen hihi

Ik heb trouwens het boek binnen wat ik van de week aan je vroeg,ben benieuwd hoe ik het vind, ben gisterne begonnen en heb mezelf nog een meditatie cd cadeau gedaan van louis H. Heerlijk om zo in te slaap te vallen en de morgen te beginnen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:34

Ik ga zo ook weer eens een stukje lezen in het boek. Ben benieuwd wat jij er van vind :j

De auto was helaas niet eenmalig, want vrijdag wilde hij ook al niet starten. Misschien tweemalig dan ;)

Wat goed dat je jezelf ook een meditatie cd kado hebt gedaan. Ik zou het mediteren eigenlijk ook weer op moeten pakken. Het deed me goed in de tijd dat ik het wel deed. Maar ja, er is zoveel dat ik weer op wil / moet pakken. En dat moet niet allemaal tegelijk. Alles in stapjes..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:39

ik ben ook benieuwd, vanavond weer paar blz, heerlijk theetje mee naar bed en lezen , zeker met dit weer.
Die cd is echt heerlijk , heb mijn ouderwetse discman op gezocht lig en bed en ben binne 5-10 vertrokkken dus iegnlijk weet ik niet hoe de rest ervan is, maar ik slaap goed en wordt rustig wakker.

Ik duim voor de auto, vind wel raar dat ie niet gewoon start en dat het aan de sleutel zou liggen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:46

Maakt niks uit dat je binnen 5 - 10 min vertrokken bent. Het belangrijkste is dat je er lekker van slaapt en rustig wakker wordt! Dat is fijn.

De auto maak ik me eigenlijk niet zo druk om. Het is wel lastig, maar even afwachten of het vaker gebeurd. Dan maar even met de sleutel langs de garage.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:51

dat heb ik dus ook met mijn auto, nu bijna 4 jaar van mij en echt een topper, nu ondertussen 2 ton erop , maar blijft het doen, als ie dan ergens piept of kraakt denk ik mwahhh kan nog wel, en meestal stopt het weer, heeft me nog nooit laten staan eigenlijk, maar hij begint nu echt beetje zielig uit te zien, doe er verde rniks meer aan. Moet dan namelijk toe geven dat ik best slordig op mijn spullen ben, het boeit me niet zo eigenlijk, ben blij dat ik alles heb wat ik nodig heb, maar extraatjes of dure dingen doen me weinig, verlies toch alles...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:54

Haha.
Ach, als je auto je maar brengt waar nodig toch? Ik ben wel vrij zuinig op mijn auto, al moet ik zeggen dat ik er de laatste maanden wat minder naar omgekeken heb. Maar nu hij er weer netjes gewassen bij staat ben ik er toch wel weer trots op ;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:58

Nou mijn saxo mist ondertussen 1 spiegel de andere is vast geplakt met tape, voor de rest zie je er niks aan, ben wel van de onderdelen altijd op tijd vervangen hij moet wel veilig zijn, maar wasstraat enz,.. nou die heb ik allang niet van binnen gezien hihi het is ook een paarde auto.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:05

Een auto blijft een gebruiksvoorwerp he ;)
Mijn hond gaat regelmatig mee in de auto en dat is van binnen ook goed te zien. Zand en haren op de achterbank. Daar maak ik me ook niet druk om. Zuig hem wel een keer weer uit (als er mensen mee moeten hihi).

Ik ga zo maar eens even boodschappen doen. Vriendlief heeft zijn broertje helpen verhuizen en is net thuis. Gaan we gezellig even samen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:07

Nou dan doe je meer dan ik :+
Lekke reven off topic geweest hihi :o

Nou meid geniet even met je ventje, leuk dat jullie wel zoveel samen nog doen.
Ik ga zo richting huis, even eten en naar stal.

tot vanavond misschien

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:28

Hoi hoi, hoe is het hier? Zal straks eens bijlezen maar zo eerst even ontspannen in een warm bad :D. Op het werk ging het weer goed, we hebben veel weggewerkt wat een lekker gevoel geeft. Er lag nog best wat 'oude troep' maar een collega heeft dat gedaan en ik alle recente dingen (die makkelijker waren) en dus zijn we weer bij. Morgen ga ik weer iets nieuws leren en dan gaat mn collega nog uitleggen wat ik fout heb gedaan want daar had ze vandaag toch geen tijd voor. Vind het écht prettig dat het deze week (tot nu toe) zo lekker gaat, zonder spanningen op het werk. Nog 6 uurtjes en dan hebben we weekend.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:20

Fijn om te horen dat het zo lekker ging CIV. Daar ben ik echt blij om!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:28

CM, hoe was je dag, lekker gewerkt? En.... zit je nog lekker op je roze wolk, nog iets gehoord?

PW, je hebt die auto toch pas toch laten keuren? Misschien valt het onder de garantie, zou het toch even na laten kijken (doen ze vast gratis voor zo'n goedbetalende klant ;)) Mijn hond gaat ook weleens mee in de auto maar ik heb zo'n bankenhoes, is een aanrader.

Axeltje, leuk dat je nog even reageert, je bent welkom en ook jij kan tot deze 'groep' behoren. Hoe gaat het met solliciteren? Veel geluk met jullie huisje, pas je goed op jezelf want een eigen huis brengt nogal wat met zich mee maar is ook erg leuk, moet je er nog veel aan doen?

Daijano, hoe is het gegaan met longeren? Je werkzaamheden al een beetje onder controle?

Wilde in bad gaan staat de moeder van de buurvrouw aan de deur, die past op de katten, was er 1 kat achteruit de tuin gegaan en zat hij daar maar ze kon er niet bij }:0 dus ik over 2 hekken gekropen en toen riep ze dat ze hem al had dus ik kan weer terug klauteren en alsnog in bad gegaan. Je moet wat voor je buren over hebben.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:29

goede avond allemaal

Civ wat een goed nieuws , leuk is dat als je een goeie werk dag hebt gehad!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:51

Het is lastig met de auto dat hij alleen maar af en toe niet start. Als hij nou vrijdag weer niet in 1x start gaat hij terug naar de garage.

Ik had je wel willen zien over de hekken. Zag er vast wel grappig uit. Heb je mooi de buren maar weer geholpen ;)

@ daijano: Hoe ging het longeren?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:53

Het zijn de hekken van een schoolplein, niet erg hoog maar je mag er eigenlijk niet opkomen, was er ook erg blij mee maargoed het is zielig voor die kat. Alvast succes voor morgen PW, zie je er tegenop?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:57

Een beetje wel, maar aan de andere kant vind ik het fijn dat mijn vriend meegaat. Ben benieuwd hoe het gaat. Denk dat het wel confronterend zal zijn..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:00

Vermoed het ook wel maar toch goed dat hij meegaat, ben wel benieuwd en hoop dat hij/jullie de antwoorden krijgen die jullie willen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:01

Civ de held van de avond hihi. lekker gebadderd?

ik wou wel longeren maar er was springles en naast de bak zit ook de longeercirkel, dus ik denk eerste keer niet echt handig straks schiet hij er van tussen bij die kids in de springles, en vond te druk voor ons. Morgen weer een dag.

Civ nope is allemaal nog niet duidelijk ik zou dindsdag gesprek hebben en weet nog niks.. alleen wel van mijn baas en dat is positief , hij staat altijd achter me(ik heb 2 bazen) en deze is niet waar ik mee op kantoor zat, ze zitten nu allebei op de andere vestiging, maar ik kan met de 1 beter vinden en hij is uiteindelijk ook de 1ste baas(oprichter van de zaak) en hij is echt mijn held! wel mijn contract weer verlengd dus das mooi ik wacht de rest wel af,.. foe

Pw ik hoop dat het een goeie dag morgen wordt , wel zwaar maar ook wel weer goed voor jullie

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:03

Verstandig dat je het niet hebt gedaan. Ik zou denk ik ook gewacht hebben.

Hoop ook dat vooral mijn vriend wat antwoorden krijgt, of in ieder geval wat gerust gesteld kan worden. Maar de vraag hoe lang het gaat duren zal mijn behandelaar ook niet kunnen beantwoorden..