Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:29

Sifra, is er al "geed" nieuws? Was een mooie film, heb op het laatst wat minder gekeken want mn vriend kwam nog even op msn en dat gaat natuurlijk voor. Hij stuurde ook nog een foto. Voel me wel verdrietig nu, wou dat hij bij me was en we moeten nog zo lang.

Slaap lekker voor degene die al naar bed gaan, ik zal het ook niet heel laat maken.

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:44

Fijn dat je even met je vriend op msn bent geweest! Happy Feet was wel een leuke film, erg schattig.

Sifra: hopelijk is het relaxen gelukt, en kun je toch nog lekker slapen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:48

Hoe is het nu met jou? Dacht dat je al wel op bed zou liggen? (niet dat ik het niet leuk vind dat je hier bent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:52

Ik heb even doelloos tv zitten kijken, en ga zo naar bed toe. Als ik heel moe ben, en dan bedoel ik geestelijk moe, moet ik dat eerst een beetje op de achtergrond zien te zetten. Anders slaap ik niet in.

Het ging niet zo lekker net, maar nu ben ik alweer wat rustiger.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:59

Ben blij dat het weer iets beter met je gaat, kan me voorstellen dat je moe bent na zo'n drukke dag. Slaap lekker, dan ga ik ook weer poging wagen, spreek jullie morgen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:41

Hallo meiden. Ik kreeg net een telefoontje van mijn moeder dat mijn lieve opa is overleden. Hij is gelukkig heel rustig gegaan.

Ik weet niet zo goed wat ik voel. Ik ben blij dat het voorbij is en dat hij niet meer hoeft te lijden. En natuurlijk ben ik verdrietig omdat hij niet meer bij ons is. Maar ik voel me eigenlijk wel rustig. Nu ik dit hier zo zit te tikken komen de tranen wel even gelukkig en dat lucht op. Gek he, soms als ik dingen hier in het topic neerzet, dan kan ik wel verdrietig zijn, terwijl dat irl niet lukt. Nogmaals bedankt voor alle steun meiden! Ik ga zo terug mijn bedje in en proberen om verder te slapen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:12

Gecondoleerd Sifra :(:) het is het beste zo maar ik snap dat je er een dubbel gevoel bij hebt. Dat had ik toen ook, bij mij duurder het lang voordat ik besefte dat ze er echt niet meer waren, zag beide dagelijks of wekelijks. Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Ik heb wel wat geslapen, vannacht voor het eerst zonder medicatie. Alleen de kat houdt me nogal wakker dus die zal toch weer beneden moeten gaan slapen. Ben wel een paar keer wakker geweest. Ga zo richting mn ma, we gaan lekker naar het water toe en vanmiddag een BBQ bij mn schoonouders. Jullie nog plannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:28

gecondoleerd sifra en sterkte. ik begrijp je dubbele gevoel ook.
gewoon "lekker"toegeven aan je tranen,laat ze maar komen.
ik hoop dat je alsnog een beetje geslapen hebt.

lekker CIV, BBQ. heb ik gisteren bij mijn ouders gedaan.
Ik ga vanmiddag lekker naar stal. Voor het eerst sinds maanden echt weer zín om naar stal te gaan,al is het maar lekker knuffelen.
De eigenaresse komt ook,wel gezellig,gisteren heb ik hem lekker gelongeerd en losgegooid met een skippybal.(vond ie maar niks.)

Angela,ik herken dat wel,dat je doelloos even tv kijkt om je hoofd leeg te maken. Heb ik ook vaak.
Heb gisteren tot ver na 1 uur nog voor de buis gehangen,national geographic,over een vage amerikaanse bende..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:33

Veel plezier vandaag DC, zal ook wel lekker warm zijn. Ik moet eigenlijk ook weer eens naar mn paardje, zal morgen wel worden. Hoe voel je je verder?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:53

Sifra Gecondeleerd met het overlijden van je opa.
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:35

CIV,verder voel ik me niet okee.
enorm gespannen,prikkelbaar en geirriteerd..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:25

Hier hetzelfde darkchrystal. De spanning hier in huis is om te snijden. Heb voor mijn doen even flink gajankt net. Luchtte alleen niet echt op. Daardoor nu duizelig en niet lekker.

Mijn vriend wil zo even naar zijn ouders. Ik zit te twijfelen of ik mee wil. Ben bang dat ze me raar vinden (of een aansteller) omdat het nog steeds niet goed gaat. Het gaat echt klote hier. Iedere keer irritaties tussen mijn vriend en mij. Komt omdat ik zo gespannen ben en hij daar dan weer op reageert. Geen fijne situatie in ieder geval.

Zelf net nog weer gedachtes gehad dat ik er maar beter niet meer kon zijn.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:34

PW, wanneer had je je afspraak bij je behandelaar? Misschien even bellen of je niet eerder kunt? :(:)

Sifra, gecondoleerd met het verlies van je opa :(:) Fijn dat hij iig in alle rust is kunnen gaan.

DC fijn dat je weer kunt genieten van je paardje :j

Ik kreeg net een Pbtje binnen van Apple over het HK topic eventueel van ons. We kunnen geen mensen weren, maar in de praktijk blijkt, dat er eigenlijk niet heel veel nieuwe mensen bij zullen komen. En idd, ik moet zeggen, in het topic waar ik al 2 jaar kom, zijn ook in die tijd misschien 2 mensen bij gekomen. Dus dat valt best mee!

Verder hebben we de keuze om dit topic te verplaatsen naar de HK, of we maken een nieuw topic. De keuze is aan ons.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:36

Sifra, gecondoleerd. Fijn dat je gevoel je 'meezit' in de zin dat je er vrede mee kunt hebben.

PW, wanneer kun je terecht bij je behandelaar? Denk dat je zijn/haar hulp goed kunt gebruiken op dit moment, helemaal ivm je aanwakkerende depressiviteit.. Balen dat het even zo moeilijk loopt met je vriend, maar ik denk we dat hij natuurlijk ook soms even zijn 'stress' over de situatie kwijt moet. Wel heel rot voor jou situatie natuurlijk, maar ergens ook wel begrijpelijk :)

Civ, dikke knuffel, het lijkt me echt een lastige situatie zo met je vriend ver weg. Hoop dat Happy Feet je even op andere gedachten heeft kunnen brengen, ik vind het echt een heerlijke film vooral door de muziek :)

Over een HKtopic, ik voel daar opzich wel wat voor. Dan kan dit topic open blijven voor mensen die ook met de klachten bekend zijn, en verder niet offtopic willen gaan. We zitten nu al een poosje met hetzelfde clubje hier, en ondertussen 'ken' ik de situaties van de meesten wel aardig. Denk dat ik in een HKtopic nog wel meer mn dagelijkse dingetjes met jullie kan/wil delen!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:33

Precies Petulan, daarom leek het me fijn om een HK topic te hebben. Dr zijn gewoon heel veel dingen waarvan ik vaak denk, kon ik het maar delen hier, maar dat mag dan niet ivm offtopic.
Maar goed, we zullen even kijken waar de meeste voorkeur naar uit gaat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:38

Sifra: Gecondoleerd met het verlies van je opa... Sterkte meid..

PW: Meid het gaat echt niet lekker met je he? Kun je niet eerder bij je behandelaar terrecht? Want dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.. Ik denk dat je vriend vooral gefrustreerd is dat hij je niet kan helpen, hoe graag hij het ook zou willen. Zijn je schoonouders een beetje begripvol? Misschien lucht het op om met ze te praten, heb je weer een heel andere kijk op bepaalde zaken. En voor je vriend misschien ook wel prettig om zijn 'leed' met anderen te kunnen delen, zodat hij er niet alleen voor staat. Als je het even niet meer ziet zitten, mijn pb-box staat altijd open, en mailen, hyven, wat dan ook, het mag allemaal. Dikke knuffel!

DC: Fijn dat het zo lekker gaat met je paardje! Wel minder dat je je zelf zo slecht voelt. Jou lijf heeft zijn grens bereikt, en probeerd je dat duidelijk te maken. Probeer er zoveel mogelijk naar te luisteren. Ik hoop dat je gesprek met de bedrijfsarts iets opleverd. Ik zat zo te denken maar is, omscholen niks voor jou? Aangezien je misschien wel in de ziektewet komt als je dit werk nog lang blijft doen?

Samantha: Naar de HK maakt mij vrij weinig uit, maar ik ben zelf een beetje bang dat het 'karakter' van dit topic dan verloren gaat. Ik zou het jammer vinden als het straks alleen nog maar over koetjes en kalfjes gaat en dat het niet meer bij te houden is. Ik zie dat bijvoorbeeld bij een ander HKtopic waarin ik post, mensen kunnen gewoon niet meer bijlezen. Ik vind het juist fijn dat hier iedereen om elkaar geeft, en op elkaar reageerd.

Ik heb gister het boek over HPS uitgelezen van E. Aaron. Echt een aanrader, ik wil misschien het werkboek ook nog gaan bestellen.

Net ben ik met mijn vriend meegeweest naar het honkballen, en het was boven verwachting leuk. Gezellig zitten kletsen met een jongen waarvan ik vermoed dat hij ook HSP is. Erg leuk dus! Ik ben nu wel bekaf, maar goed ik heb toch weer voor mijn gevoel iets leuks voor mijn vriend gedaan. En dat is mij veel waard.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:57

Bedankt voor de lieve reacties.
Ben vanmiddag toch maar even meegeweest naar mijn schoonouders. Zijn gelukkig hele lieve mensen en het heeft vooral mijn vriend even goed gedaan. Hij wil niet 'zeuren' tegen over mij omdat hij vind dat ik het zwaarder heb. Ik heb hem gezegd dat hij zichzelf niet zo moet wegcijferen, want dat het voor hem net zo goed moeilijk is. Het is echt een kanjer, het heeft de lucht tussen ons wel even geklaard. Ben blij dat ik er zo goed over kan praten met hem. Hij gaat dinsdag bellen kijken of hij mijn behandelaar te pakken krijgt. Een afspraak eerder zou mooi zijn, maar mijn afspraak van dinsdag is al verzet naar vrijdag omdat mijn behandelaar niet kon. Die kans is dus waarschijnlijk erg klein. Ik ben zelf al lang blij dat er nog maar een kleine week tussen zit. Hoe ik die door moet komen weet ik niet, maar het moet maar...

Zit ook zelf te rommelen met mijn medicijnen, heb één extra genomen vanmiddag uit pure wanhoop. Maar kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Gisteren ook een slaappil genomen terwijl die helemaal niet nodig zouden hoeven zijn in combinatie met de medicijnen die ik nu heb.

Petulan en samantha hoe is het met jullie?
Angela Wat fijn om te lezen dat de honkbalwedstrijd zo is meegevallen. Goed dat je gegaan bent! Hoe gaat het verder met je?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:04

PW, hier gaat het wel. Ben heel erg moe omdat ik last heb van mn hooikoorts, en omdat ik weinig gegeten heb. Maar dr is gewoon niet veel meer in huis :o Ik miste deze week 20 euro aan boodschappen geld ( waardoor is me nog niet duidelijk, kwam er vrijdag avond pas achter en heb geen i-net bankieren ) dus heb geen boodschappen meer kunnen doen. Gelukkig heeft mn schoonmoeder ( die weer thuis is overigens ) nog een en ander aan middag eten liggen.

Is het misschien een idee PW om iemand van crisis te bellen? Want ik heb bij jou berichten een heel akelig gevoel :o Pas goed op jezelf hoor meis!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:07

De crisisdienst gaat via de huisartsenpost en wat er gebeurd voordat ze de crisisdienst inschakelen is de dosering van je medicijnen omhoog gooien. En daar zit ik niet zo op te wachten. Mijn vriend is nu thuis en dat scheelt een hoop. Het is niet makkelijk, maar we komen de tijd wel door. Ik zal geen gekke dingen doen ;)

(Bovendien ben ik niet zo'n ster in het doen van mijn verhaal, waardoor ik me dan toch weer beter voor doe dan ik me voel.
Het gaat idd wel slecht, maar nog net niet zo slecht als in dec. toen ik wel de crisisdienst hier thuis had. Mijn ervaring met de crisisdienst is dat deze ook niet veel meer doet dan je medicijnen geven om rustig van te worden en die heb ik al)
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 31-05-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:24

Ok, maar hou je zelf goed in de gaten he meis!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:28

Hoi dames, Hoe is het hier? Ik ben lekker met ma naar het water geweest en daarna bij mn schoonouders geBBQ, dat was minder geslaagd want de hond van mn schoonzusje viel die van mij aan :( , het duurde wel even voor we ze uit elkaar hadden. Gelukkig viel het mee want die van mij had die van hem zo dood kunnen bijten maar gelukkig deed ze dat niet, ze had wel wat kleine bijtwondjes op de neus.(Husky vs Jack Russel) Zelf was ik weer even helemaal van slag, vond het zo zielig. Heb onze hond thuis gebracht want ze heeft epilepsie en ik wil niet dat ze zich druk maakt en een aanval krijgt. Even gehuild en daarna zelf nog terug gegaan, het is toch dubbel want normaal is mn mannetje daar ook bij. Miste hem weer erg vandaag, zeker als er iets gebeurt.

Sifra, hoe is het met jou? Vandaag nog iets voor je familie kunnen betekenen? Sterkte meid.

PW, :(:) gaat het al iets beter want ik lees hier verontrustende berichten in je posts, mn pbbox staat altijd open. Neem eventueel is in als je het niet trekt maar doe aub geen gekke dingen, we kunnen je niet missen!

Angela, fijn dat het meeviel vandaag! Dat is weer een positieve ervaring erbij.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:29

Sam, heb je al iets gegeten ondertussen? Lijkt me lastig om geen boodschappen te kunnen doen. Zorg goed voor jezelf want je eet nu voor 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:16

Zo, ik kom net uit bed gerold. Ik was totaal op.. Hartkloppingen, en een superangstig gevoel, dus ik ben maar naar bed gegaan..

Wat een domper..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:21

Wat jammer Angela :(:) , zeker omdat het zo goed ging vanmorgen. Weet je hoe het komt? Misschien wat te druk geweest de afgelopen dagen? Doe lekker rustig aan, misschien even ontspannings oefeningen, mediteren of iets innemen? Doe waar jij je goed bij voelt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:09

Hoi meiden. Gaat niet zo lekker allemaal hier he.

Gaat het al weer wat beter Angela? Zo rot als dat ineens op komt zetten. Weet je wel waar het van komt (vroeg CIV ook al) of komt het zomaar uit het niets?

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent CIV, het is nooit leuk als honden vechten, maar helemaal niet als jouw hondje een aanval kan krijgen.Heeft ze vaak aanvallen? En ben jij alweer een beetje tot rust gekomen?Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

Sam , ik hoop dat je inmiddels gegeten hebt! Belangrijk hoor! * krijg gelijk de neiging om een pakketje in elkaar te flansen*

PW sterkte meid :(:) Pas goed op jezelf en vraag alsjeblieft om hulp als dat nodig is!

Petulan, hoe gaat het met jou? Een hk topic lijkt me ook wel wat, misschien kunnen we het naast dit topic doen? Omdat het ook juist wel fijn is als dit topic blijft bestaan, als ik voor mezelf spreek iig.

Hier gaat het wel redelijk goed. Ben vanmiddag naar oma (en opa, want die ligt er ook nog) geweest. Opa zag er wel mooi uit, hij leek niet meer op zichzelf...en toch ook weer wel. Het was wel erg emotioneel, maar dat is logisch. Vanavond even op de bank in de tuin in slaap gevallen. En daarna nog even naar Sifra geweest. Heb heel wat afgehuild vandaag, maar voel me eigenlijk wel ok verder. Verder maak ik me wel een beetje druk over de begrafenis vanwege mn paniekstoornis/hyperventilatie/straatvrees, maar dat leg ik morgen nog wel even uit. Ga nu proberen te slapen. Welterusten meiden en tot morgen.