[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:43

daisies schreef:
Kytha schreef:
Iemand ervaring met de 24+4 pil?
Zag een foldertje bij de dokter liggen, en lijkt me wel fijn. Minder hormonen. Geen enorme hormoonschommelingen en minder snel vergeten (en dat is dus een beetje mijn probleem, vergeet dat ding steeds ;) )
Bovendien krijg ik steeds doorbraakbloedingen van de voormalige dianepil.. is mss toch te zwaar.

http://24plus4.nl/

Ik heb m. Word tenminste niet meer misselijk, maar wel af en toe ongesteld tussendoor en dat bevalt me niks..

Ik heb twee maanden die vierdagenbloeding gehad, en nu na mijn tweede vierdagenbloeding, een week later, weer volop ongesteld alsof ik al in geen jaren ongesteld ben geweest. Ook met de 24+4.

Splash_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:46

Dankzij de bevindingen hier van de Stediril pil (continue honger, aankomen, moe, chagerijnig) ben ik sinds 2 strippen weer over op de Leverongystel, ben al weer afgevallen, heb geen honger gevoel meer de hele dag, ben minder moe en heb weer gewoon zin in dingen........................

Toch goed dat ik dit topic destijds ben tegen gekomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:46

Ik kan het antwoord zelf al bijna raden, maar ik heb altijd bevestiging nodig.
Anyway. Normaal slik ik de pil altijd tussen 7 a 9 uur 's ochtends. Vandaag heb ik flink uitgeslapen waardoor ik de pil pas om half 3 heb genomen.
Hij is toch nog wel veilig nu?!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:04

Behalve als je een hele lichte pil gebruikt, die moet je meestal echt dagelijks rond hetzelfde tijdstip innemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:07

Oké bedankt! Ik heb de Diane35 (maar dan de 'goedkopere', ivm verzekering oid?). Die is relatief zwaar, dacht ik.
Net tweede maand dat ik met de pil bezig ben, dus het is nog beetje nieuw en eng allemaal. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:11

Dan is er niets aan de hand :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:34

Ik heb de 24+4 pil maar ik blijf maar ongesteld.. Snap er niks van :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:49

Daisies, even je dokter bellen. Ik heb het na 2 maanden nu ook..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:52

Vervelend is dat hè! Ik had het eerst een beetje maar nu duurt het al 3 weken.. En een zwaardere pil kan ook niet want dan wordt ik misselijk..

Ik denk dat ik morgen even een afspraak maak

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:14

goeroe nog dankjewel.
Heb je bericht gelezen, toch voor de zekerheid de dokter nog gebeld. Want wilde geen ongelukjes;)
Maar je had helemaal gelijk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:46

ik heb vorige week maandag het spiraaltje laten zetten(mirena).
Het zetten deed bij mij echt super veel pijn, het was bij mij moeilijker als normaal zei de gyneacoloog... Dat heb ik gemerkt jah.
De bloedingen zijn vrijwel gestopt, alleen soms nog een beetje slijm maar dat is niet zo heel veel.
Pijn heb ik wel nog heel veel. Gisteren had ik niet zoveel last, maar vandaag ging het vanaf 3 uur dus weer helemaal niet meer(had zonder pijnstilling geprobeerd).
Ik heb van de week nog pijnstilling gehaald op de naam van mijn vriend(ik was erg ver van mijn huisarts vandaan, en ik dacht probeer eens:P) dus ik kan nog ongeveer 2 weken ermee door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:56

Daisies hoe is het afgelopen?

Ik had vandaag mijn echo, maar alles is in orde binnenin. Dus om die ongecontroleerde bloedingen alsnog onder de knie te krijgen krijg ik nu een zware driefasenpil. Trigynon. Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen, moet hier na mijn stopweek mee gaan beginnen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:00

Voor mij is de pil doorslikken misschien toch niet zo'n goed idee, kreeg vandaag een doorbraakbloeding. Heb meteen de bijsluiter erbij gepakt en die zegt dat ik gewoon moet blijven doorslikken, er zit nog maar iets meer als een week in mijn strip dus moet wel lukken :)

Ben ook benieuwd Unwritten of die pil de bloedingen stopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:02

Ik mag die nieuwe pil ook niet doorslikken, met die ik nu krijg is het wel heel slecht om te doen omdat je elke paar dagen een andere hormoonsamenstelling krijgt. Dus die week rust heeft je lichaam echt nodig.

Ik ben ook benieuwd, nog anderhalve week op de 24+4 pil. Hopelijk stopt die bloeding nog wel voor die anderhalve week, geen zin om nog die periode + een stoptijd van 4 dagen te moeten bloeden. Dan is het bij elkaar meer dan een strip geweest dat ik bloedde.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:04

Mijn dokter zei dat ik in principe onbeperkt door kon slikken maar dat hoe langer je dat deed je wel kans kreeg op doorbraakbloedingen. Dit is ook pas mijn 3e strip dus misschien is mijn lichaam er nog niet aan gewend. Had de afgelopen 2 weken heel onregelmatig geslikt omdat ik het steeds bijna vergat en dan weer voor de zekerheid vroeg innam (A)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:17

ik had eerst de diane, maar daarmee kon ik nooit doorslikken, ik had dan de week nadat ik eigenlijk de stopweek had moeten hebben doorbraakbloedingen die pijnlijker zijn dan de gewone bloedingen...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:19

En ja hoor, ik heb ook weer onaangekondigd en in het midden van mijn strip doorbraak, en nog geen klein beetje ^) Dit is al de 3de keer met deze pil, terwijl ik iedere keer braaf een stopweek neem. Kan misschien ook wel liggen aan vrij heftige emotionele omstandigheden, maar dan nog... Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:26

Mientjeuh, welke pil heb je? Misschien is het slim om nu wel even een dokter te bellen :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:52

De dokter heeft mij aangeraden om te stoppen met de pil.. En als ik de pil 'nodig' heb dat ik maar weer langs moet komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:53

En geen alternatief? Dat vind ik dan wel laks van de dokter, want de reden waarom je toendertijd de pil hebt gekregen, is niet meer geldig? Ik zou morgen gewoon weer bellen en vragen om een andere, of een alternatief.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:58

Ik wil nu even geen alternatief. Even mijn lichaam tot rust laten komen

Heb nu 4 soorten pillen gehad en een spiraaltje waar ik 3 maanden ziek van ben geweest dus heb het eigenlijk gehad. We hebben besloten een alternatief te zoeken als ik dat graag wil.

Hoe staat het bij jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:00

Ik moet nog deze strip afmaken, en dan beginnen met een driefasenpil, de zwaarste die ze hadden,, om te kijken of ik het zo wel onder controle kan houden.

Ik heb vandaag een echo gehad, om te kijken of er vanbinnen niets mis is. Dat was niet het geval. Misschien is dat voor jou ook optie? Je baarmoeder & eierstokken op een echo laten bekijken?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:04

Heb er inderdaad aan gedacht om me te laten door verwijzen. Maar bij mij is het probleem dat mijn lichaam gewoon geen hormonen verdraagt..

Fijn dat er bij jou in ieder geval niks mis is. Was de ego vervelend?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:06

daisies schreef:
Heb er inderdaad aan gedacht om me te laten door verwijzen. Maar bij mij is het probleem dat mijn lichaam gewoon geen hormonen verdraagt..

Je hebt een hormoonspiraaltje gehad toch? Jammer dat ze je niet meteen een koperspiraal gegeven hebben, dan wist je nu zeker of het door de hormonen komt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:26

Hij vond een hormoonspiraaltje het beste denk ik. Nooit van mijn leven dat ik nog iets laat plaatsen. Want iemand zei ook, ja de prikpil. stel dat ik er niet tegen kan. Ben ik 3 maanden mooi beroerd!