Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:28

ik zat echt enorm te twijfelen omdat mijn moeder niet zei wat zij er van vond :+
tjah dn maar even een gesprek afluisteren zij vond van wel .

maar wou ze niet zeggen zodat ik haar niks verwijten kan .
:) maar zelf is het ook mijn keuze dus ik hoop de goeie

PieterBel

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:24

Ik heb hier al een aantal keer mijn eigen ervaringen verteld.
Ik ben nu hpv vrij maar ik kan niet meer ge-ent worden.
Dit vertelde de doktersassistente. Het werkt alleen als je nog niet sexueel actief bent (geweest). Dus ongeacht of je het hpv virus wel of niet hebt. Als je sexueel actief bent (geweest), heeft het geen zin om te enten.....
Klinkt heel banketstaaf maar meiden die sexueel misbruikt zijn op jongere leeftijd hebben dus niets aan deze prik.

ik kreeg een website van de huisarts door met alle informatie, misschien ook handig voor jullie:

www.beschermjelijf.nl

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:31

Pff hoor vanalles meiden flauw gevallen dikke armen enz.
ik raad het iedereen af!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:32

tamaraM schreef:
Pff hoor vanalles meiden flauw gevallen dikke armen enz.
ik raad het iedereen af!

Ja, maar dat hebben sommigen ook wel bij andere vaccinaties he ;) . Ik kreeg bij, ik weet niet meer wat het was, volgens mij tegen Hepatitis B of zo. Kreeg ik een dikke, stijve arm van.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:33

Mytens schreef:
Ik heb hier al een aantal keer mijn eigen ervaringen verteld.
Ik ben nu hpv vrij maar ik kan niet meer ge-ent worden.
Dit vertelde de doktersassistente. Het werkt alleen als je nog niet sexueel actief bent (geweest). Dus ongeacht of je het hpv virus wel of niet hebt. Als je sexueel actief bent (geweest), heeft het geen zin om te enten.....
Klinkt heel banketstaaf maar meiden die sexueel misbruikt zijn op jongere leeftijd hebben dus niets aan deze prik.

ik kreeg een website van de huisarts door met alle informatie, misschien ook handig voor jullie:

http://www.beschermjelijf.nl

Wat een onzin! Als je sexueel actief bent geweest maar het HPV virus niet hebt werkt de enting gewoon.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:36

Charaz schreef:
Wat een onzin! Als je sexueel actief bent geweest maar het HPV virus niet hebt werkt de enting gewoon.

Dus jij weet het beter dan de dokter en de dokterassistente???
Ik heb dit net zelf vernomen van 2 verschillende dokterspraktijken.
Waar heb jij deze informatie vandaan, graag een contactpersoon? Graag een reactie want dan wil ik die persoon (die bevoegd deze uitspraak te doen en voor mij dan een enting kan regelen) ook weleens spreken.
Ik heb het virus (voorstadium van baarmoederhalskanker gehad) dus gehad en ben daarvoor behandeld. En nu ben ik hpv vrij dus ik ben benieuwd waarom ik, volgens jou, leugens te horen krijg van dokters.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:42

Apart dat ze dan wel evengoed iedereen laten enten die al seksueel contact heeft gehad. :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:43

UpToDance schreef:
Apart dat ze dan wel evengoed iedereen laten enten die al seksueel contact heeft gehad. :)

Het werkt alleen als je nog niet sexueel actief bent geweest. En daarom ook deze leeftijdsgroep. Dit wordt mij verteld.
Maar ik hoor graag van wie (graag naam en telefoonnummer per pb) jullie de informatie hebben dat het wel werkt op deze manier.
Dan haal ik graag bij die persoon de enting.
Ik het wel verschijnen in mijn post in.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:46

Russel, ik heb me helemaal niet uitgesproken voor of tegen vaccineren - en al helemaal geen advies erover gegeven. Ik geloof in eerlijke informatie, geen misleiding en zeker geen foutieve argumentatie. Daar reageer ik op. Ik heb geen advies gegeven, niet hier en niet per pb...
Ik vind zeker dat je twee kanten op moet kijken, ik heb dus ook helemaal geen flauwe opmerkingen gemaakt over typen en fases van trials etc. Maar als je een bron quote, moet je wel diens conclusies laten zien, DAT is eerlijk zijn :) En als jij een dodenlijst toont, geef ik daar eerlijk over aan waarom ik het verband met de vaccinatie helemaal niet zie - gewoon omdat bewijs niet bestaat.

Mijn achtergrond is al meer dan eens ter sprake geweest, dus even luisteren is ook een kunst :+
Ik heb de nodige ervaring in de gezondheidszorg & studeer geneeskunde. Mijn stelling over onwetenheid komt uit de combi van bizarre beweringen over immuunprocessen, medicatie en de stugge weigering van alle tegenstanders van vaccinatie om HUN achtergrond eens open te benoemen :)
Er zijn hier mensen die beweren dat mijn opleiding betaald wordt door de farmaceutische industrie - mensen die geen flauw idee hebben wat een studie geneeskunde de staat kost, laat staan wat, pak m beet, een chirurg in opleiding kost. Dan heb je geen idee van hoe het werkt hier - welcome, this is planet Earth :)

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:49

@ Mytens ik heb net in jouw profiel gekeken maar jij bent 28 en dus valt jij buiten de doelgroep dus ik snap niet zo goed waar jij je druk over maakt of je wel of niet ingeend wordt.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:49

Mytens schreef:
UpToDance schreef:

Het werkt alleen als je nog niet sexueel actief bent geweest. En daarom ook deze leeftijdsgroep. Dit wordt mij verteld.
Maar ik hoor graag van wie (graag naam en telefoonnummer per pb) jullie de informatie hebben dat het wel werkt op deze manier.
Dan haal ik graag bij die persoon de enting.
Ik het wel verschijnen in mijn post in.

Je hoeft mij niet zo aan te vallen, houdt ik namelijk niet zo van. ;)
Ik vind het alleen een erg raar verhaal dat mensen die al seksueel contact heeft gehad ook worden geent.
Daarom die leeftijdsgroep? Dan kunnen ze wel beter gaan enten van 8-12 jaar o.i.d. want ze zijn er steeds vroeger bij tegenwoordig..dus lijkt me niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:35

vreemt dat het LUMC dan zegt dat als je maar 1 persoon heb gehad de prik nog gewoon werkt ;) gezien hier de onderzoeken zijn uitgevoert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:45

OK WR, dan is het voor mij duidelijk wie je bent, dat praat wat makkelijker.

Maar je weet dat er ook artsen zijn die niet voor zijn? Hoe zouden zij aan hun mening komen?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:46

Anders moest ik morgen, alleen ik ga niet. Ik kan nog tot mijn 16e..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:52

Russel, lees mijn posts nog eens.. Heb ik het over voor zijn? :) In links gaf ik wetenschappelijke onderzoeken, dat heeft niets met voor of tegen te maken.. ;)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:56

Vandaag liep bijna ieder meisje bij ons op school met een hand op haar arm.. :=

Ik ben blij dat ik hem niet genomen heb! Maar het is niet erfelijk toch? Want een meisje bij ons in de klas heeft hem genomen omdat iemand in de familie bij haar bmhk heeft gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:56

WR, ik lees niet alle post in dit topic, is mij echt te veel moeite om elke dag alle pagina's terug te gaan lezen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:57

joplin_1 schreef:
@ [***] ik heb net in jouw profiel gekeken maar jij bent 28 en dus valt jij buiten de doelgroep dus ik snap niet zo goed waar jij je druk over maakt of je wel of niet ingeend wordt.

Dan moet je even alle berichten hier doorlezen.
Ik ben 28 jaar en ik heb een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad. En nu genezen maar onder controle.
Dus ik wil graag weten waar ik mij kan laten enten want het blijkt dat dit alsnog kan volgens sommigen hier.
En dat heeft dan verder niets met leeftijd te maken schijnt.

UpToDance schreef:
Je hoeft mij niet zo aan te vallen, houdt ik namelijk niet zo van. ;)
Ik vind het alleen een erg raar verhaal dat mensen die al seksueel contact heeft gehad ook worden geent.
Daarom die leeftijdsgroep? Dan kunnen ze wel beter gaan enten van 8-12 jaar o.i.d. want ze zijn er steeds vroeger bij tegenwoordig..dus lijkt me niet.

Ik val niemand aan dus ik denk dat het dan meer jouw manier van lezen is.
Ik heb het zelf gehad (voorstadium baarmoederhalskanker) maar ik kan niet ge-ent worden volgens doktoren. Ook al heb ik het hpv virus niet meer.
Als iemand hier zegt dat dat wel kan (en die mensen zijn hier) dan wil ik dat heel graag weten. Want ik dacht dat dit niet kon (is mij verteld door doktoren).
Het is al overdraagbaar bij schaamstreekcontact. Je hoeft dus niet sexueel actief te zijn (echte sex dus).
Misschien kunnen ze het bij meiden beter onderbrengen in de prikken die je als baby krijgt.

Dus nogmaals: Als iemand roept dat je je nog wel kan laten enten als je al sex hebt gehad en ouder bent. Graag even toelichten waar deze informatie vandaan komt en wie deze enting wil geven.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:08

xxxdonja schreef:
Vandaag liep bijna ieder meisje bij ons op school met een hand op haar arm.. :=

Ik ben blij dat ik hem niet genomen heb! Maar het is niet erfelijk toch? Want een meisje bij ons in de klas heeft hem genomen omdat iemand in de familie bij haar bmhk heeft gehad...

Het is absoluut niet erfelijk..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:39

Het is een virus.

En wat betreft zere arm enzo, vaak heb/had je dat ook als klein kind na een inenting. Dat ligt aan het soort inenting.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:48

Oke! Dat dacht ik dus ook. Heb ik ook tegen haar gezegd, maar zij bleef zeggen dat ze het wel deed omdat het bij haar in de familie zat ofzo iets!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:45

morgen zou k die prik ook kunnen halen, ik ben er eigenlijk nog steeds niet over uit of k die ga halen. ben niet bang voor prikken of dat k flauw val ofzo, als t echt helpt heb k 't er wel voor over. maar er is nog zo weinig over bekend. wie weet is het na 10 jaar ofzo alweer uitgewerkt. vind t almaal maar vaag.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:47

niet erfelijk? ik dacht van wel. mijn tante had baarmoederhalskanker en nou die dochter (mijn nicht dus) ook...?

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:21

Dat dikke arm en pijnlijke arm vind ik een beetje overdreven.
Dat heb je vaak ook bij andere prikken. Ik heb geen andere pijn gevoeld dan bij andere prikken en als je je arm gewoon goed blijft bewegen en (hard gezegd) je niet zo aansteld, heb je binnen 2/3 dagen nergens meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:06

WhiteRose schreef:
Er zijn hier mensen die beweren dat mijn opleiding betaald wordt door de farmaceutische industrie - mensen die geen flauw idee hebben wat een studie geneeskunde de staat kost, laat staan wat, pak m beet, een chirurg in opleiding kost. Dan heb je geen idee van hoe het werkt hier - welcome, this is planet Earth :)

In de medische wetenschap is een discussie gaande over de bemoeienis van de farmaceutische industrie met het medisch onderzoek. Wetenschappers zijn bang dat de industrie te veel de agenda van onderzoek gaat bepalen. Meer in het algemeen vrezen zij dat de industrie een te grote invloed heeft op de uitkomsten van het medisch onderzoek.

De SP wil de invloed van de farmaceutische industrie terugdringen

sp.nl