me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:02

Vandaag begon mijn rijinstructeur er wéér over dat ik zo taai en sloom was en of ik wel op tijd naar bed ging en dat ik teveel zou hebben gezopen en blabla. Eerst zei ik er niets over, maar toen hij er voor de 1000ste keer over begon heb ik alles d'r uit gegooid. Hij snapte ineens helemaal waarom ik rij zoals ik rij. Hij zei letterlijk; 'Als jij fit bent kun je volgende week afrijden, maar nu zit het er echt niet in en kom je bijna niet verder'. Hij vond het wel heel erg voor me, volgens mij baalde hij gigantisch van wat hij altijd zei over teveel gezopen en te weinig slapen. Nu moet ik misschien (tijdelijk) gaan stoppen. ;( We gaan het eerst nog even op andere tijden proberen maar zo kan het echt niet verder...

Verder blijf ik denk ik maandag thuis van school, heb een presentatie en gedoe wat ik prima vind, maar ik ben gewoon helemaal op. Emotioneel ben ik ook een wrak en heb geen zin om mij wéér naar school te sleuren met zo'n klöte gevoel.

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:31

Heb trouwens het boek; 'Altijd moe' net uit. Iemand van hier hem ook gelezen? Ik vond weinig tot geen herkenning hebben eigenlijk. :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:07

Nee dat boek ken ik niet, maar van dat rijden herken ik wel.Ik deed alles automatisch en stapte dan loom de auto weer uit.Ik loop nu bijna iedere dag hard en heb net nog een stuk gefietst(electrisch), dus kijken wat ik morgen allemaal voel? Dat hardlopen heeft geen tempo hoor ik sta bijna stil maar het gaat steeds beter.Ik ben wel moe maar ik hoop er op een gegeven moment profijt van te hebben.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 15:12

Paula, wat balen zeg! Toen ik af moest rijden vroeg mijn rij-instructeur of ik een speciale examen wilde voor mensen met een beperking. Ik weet niet of dat iets voor jou is? Aan mij vroeg hij het wegens m'n slechte gehoor, maar ik had weinig last van moeheid tijdens het rijden.

Marleen, ik heb dat ook hoor. Ga ook wel eens hardlopen, maar zo kan je het eigenlijk niet noemen. Ben vaak ook al binnen de 10 minuten thuis en dan heb ik voornamelijk gewandeld :D Maar op een dag... ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:40

Ik zal morgen even bijlezen.. heb een veel te drukke dag gehad (wel gereden vandaag en dat ging super, geweldig paardje heb ik toch) en op het moment zelf viel het me alles mee maar mijn benen doen nu ontzettend pijn (weet gewoon niet waar ik het moet zoeken, kan mn benen ook niet op een bepaalde manier leggen waardoor het wat minder wordt.. echt super vervelend := Brak rond vier uur af, toen alle drukte voor bij was :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 09:08

MP; Wat balen zeg! :(:) Ik herken die pijn in je benen wel, dat vind ik altijd nog erger dan de moeheid!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:59

Paula schreef:
Vandaag begon mijn rijinstructeur er wéér over dat ik zo taai en sloom was en of ik wel op tijd naar bed ging en dat ik teveel zou hebben gezopen en blabla. Eerst zei ik er niets over, maar toen hij er voor de 1000ste keer over begon heb ik alles d'r uit gegooid. Hij snapte ineens helemaal waarom ik rij zoals ik rij. Hij zei letterlijk; 'Als jij fit bent kun je volgende week afrijden, maar nu zit het er echt niet in en kom je bijna niet verder'. Hij vond het wel heel erg voor me, volgens mij baalde hij gigantisch van wat hij altijd zei over teveel gezopen en te weinig slapen. Nu moet ik misschien (tijdelijk) gaan stoppen. ;( We gaan het eerst nog even op andere tijden proberen maar zo kan het echt niet verder...

Verder blijf ik denk ik maandag thuis van school, heb een presentatie en gedoe wat ik prima vind, maar ik ben gewoon helemaal op. Emotioneel ben ik ook een wrak en heb geen zin om mij wéér naar school te sleuren met zo'n klöte gevoel.

Er is hoop!
Hier had ik precies dezelfde situatie. Zo taai,sloom en starend. "let is op joh, kijken kijken kijken, blabla" En soms heel goed en helder.
Probeer verschillende tijden uit, en met je examen moet je gewoon geluk hebben (veel rekening houden van te voren).
Heb hem nooit iets verteld, ben daar ook niet zo van nu nog niet, trouwens toen was ik nog in de veronderstelling dat het vanzelf beter zou worden (in de trant van een soort dip bijv). (niet dat ik het nu niet meer denk)
Bij mij hielpen de zenuwen de 2e keer wel, houd je min of meer iets helderder.

1 ding, ik zou niet stoppen!

Enne, joh ga voor die presentatie! Dan heb je het achter de rug! Even doorzetten, en dan ben je de bult over. Heb je na maandag weer lekker de tijd om te mopperen en moe te zijn.
Je kan het echt wel!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 10-05-09 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:01

Verder hier morgen weer aan t werk..hmhmmm..

gisteren en vandaag een rustdag, lekker geslapen.
's nachts flink aan het spoken op de 1 of andere manier.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:57

@Marilla; maar zitten daar geen dingen aan vast? (zo'n speciaal examen?) Korter geldig oid?
@MP; sterkte met je benen. :(:)
@Hannanas; Ik wil ook echt niet met rijlessen stoppen, maar op deze manier haal ik het echt nooit en gooi ik alleen maar geld weg. Of er moet ineens een wereld voor me opengaan als ik 's avonds les oid. Had jou instructeur het er ook vaak over dat je zo taai was?
Als ik rij heb ik het ook niet zo door dat ik moe ben, met uitzondering van armen en benen die als lood aanvoelen. En tsja die sloomheid dan. Maar als ik eruit ben voel ik pas de uitputting in het trillen en doen. Vind het ook een stukje onverantwoordelijkheid hoe ik nu rij. Zou zo nooit in m'n eentje een auto kunnen besturen want heb het kind dat ineens op de weg springt al 5 minuten geleden overreden voordat ik wat door heb.

Die presentatie heb ik al afgezegd, ben nog beroerder dan gisteren en volgens mijn moeder heb ik een griepje te pakken. (ik hoop niet de mexicaanse :P ) Voor een echte presentatie had ik wel wat meer doorzettingsvermogen gehad om tóch te gaan, maar dit is voor 8 studenten en stelt echt niets voor. (niet dat ik tegen het presenteren op zie, vind het geweldig om voor de klas te staan. Was ik geen verpleegkundige opleiding gaan doen dan wel een docenten. :) )

Vandaag dus slechter, mijn broer is ook ziek dus het zal wel een beetje heersen. Verder eventjes in de zon gezeten, en tada rode dikke opgezwollen benen. M'n broer doet altijd een beetje lacherig maar vandaag zei hij zelfs; 'Jemig jij bent echt niet goed, er moet gewoon iets niet kloppen. Heb je geen Lyme? Laat je niet afschepen vrijdag.'

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:15

Verstandig dat je niet bent gegaan Paula, soms moet je even een stapje terug nemen voordat je weer verder kunt! Wat vervelend dat je benen zo opzwellen := Is het ook jeukerig of dat niet? Ik neem aan dat je wel op Lyme bent geprikt? Maar hij heeft wel gelijk hoor: Laat je niet afschepen!

Gisteren gingen mijn benen wel weer goed na een paracetamol, dus heb gewoon goed geslapen. Ben nog steeds onwijs moe en heb morgen een héle drukke dag.. dus dat is een beetje een probleempje! Ik twijfel heel erg of ik de bijles die ik morgen zou geven moet afzeggen. Het zijn hele aardige mensen maar op de een of andere manier voeren ze wel een bepaalde druk uit, die bijlessen zijn nodig voor dat kind en ik mag alle tijd nemen die ik wil maar daardoor drukken ze ook wel weer wat wánt hij heeft het zo nodig.. kan het niet zo goed uitleggen ;P Maarja ik heb over 8 dagen wel mijn examens dus ik denk dat ik zo ff bel..

Verder heb ik mijn opleidingsverhaal helemaal veranderd.. Ingeschreven bij geneeskunde blijf ik voor de normale loting, stel dat ik ingeloot wordt en het gaat straks met Amsterdam wel een stuk beter wil ik niet het schuldgevoel hebben en het baalgevoel dat ik het niet geprobeerd heb maar.. als tweede keus gaat verpleegkunde van de baan en ik ben heel serieus aan het kijken naar de fotografieacademie of vakschool! Wel particulier dus een hoop geld.. dus ik moet echt heel goed inlezen maar het voordeel daarvan: Het is 1 of 2 dagen per week. En tuurlijk, je moet erg veel zelf doen maar dán kan ik die tijd zelf inplannen en rustperiodes goed uitzetten!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:25

Moeilijk he keuzes maken over opleidingen.
Doe nu wel IVK, maar echt mijn weg gevonden.. nee.

Zowat bij iedere hbo opleiding is de tijd aan jezelf. Ik denk nog meer dan op een fotovakschool of iets in die trant.
ik zou bijna durven zeggen dat 80% als het niet meer is bestaat uit 2 dagen in de week school. (althans, dagen, iets van 3 uur per dag ofzo). Of 3 dagen. Nouja meestal komen je uren/contacturen, daadwerkelijk naar school, niet boven de 7a 9 uur uit.
Een vriend van mij zit op de particuliere foto school in Apeldoorn, weet de naam niet, en die is er toch wel 4 dagen mee bezig, danwel hele dagen op school danwel op pad enzovoort.

Balen, iets richting griepje. Groot gelijk dat je dan thuisblijft, uitzieken is belangrijk.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:33

Later even bijlezen. Ik geloof dat ik mijn verjaardag maar schrap volgend jaar -O- Nog steeds erg moe, weinig energie, maar het begint volgens mij wel wat beter te worden (maar dat roep ik al 3 dagen ;) )

Ik ken de uitdrukking "taai zijn" niet trouwens... is dat iets regionaals??
Wel goed dat je alles even uitgelegd hebt aan je instructeur, hopelijk kan je een goede les tijd (of iets minder vaak?) vinden!
Vind dit eigenlijk wel iets dat ik redelijk snel tegen een rijinstructeur zou zeggen ivm traag reactievermoegen en veiligheid...?

Dat je van die rare opgezwollen rode benen krijgt zit je dan alleen met je benen in de zon of helemaal?
Ik krijg zelf petichia achtige vlekjes op mijn voeten (als ik helemaal in de zon zit, ook met schoenen aan) maar rood en opzwellen ken ik gelukkig niet. Zou als ik jou was even een foto maken als het op zijn ergst is (voor de huisarts) en even goed UIT de zon blijven.

Ik kan vorig jaar en dit jaar echt beter tegen de zon dan de andere jaren ziek :), ben niet na 5 minuten al beroerd en heb vandaag met petje en zonnebril heerlijk in de tuin gehangen (hangmat)

MissPromiss - Succes met de loting! Denk dat fotografie waar je zelf je tijd in kan delen een erg goed alternatief is (wil je niet ontmoedigen, maar geneeskunde was gezond al zwaar en lange dagen, tenzij er wat geregeld kan worden wat betreft verplicht aanwezig zijn enzo... ga je op kamers dan in Amsterdam?)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:38

taai, Wat bedoel je ermee?
Eerder dromerig, staarderig, zombie achtig, tam, niet op en top concentatie/reactievermogen.

hmmm een hangmat lijkt mij ook wel wat!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:36

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:32

@MP; Ja op sommige delen jeukt het ook, maar dat komt vooral omdat daar m'n sokken knellen denk ik. Nee ik ben nog nooit op Lyme geprikt. Wilden ze niet en nu moest ik dat maar aan de internist overlaten volgens de HA.
Succes met je drukke dag! Bijlesgedoe wel afgebeld? Lastig welke opleiding je moet kiezen... verpleegkunde is wel heel leuk. O:)
Mijn opleiding heeft gemiddeld ook maar 10-12 lesuren per week denk ik. Maarja daar bovenop komt nog het reizen, en de stages zijn heel zwaar.
@HWK; Haha, dat taai zou best een beetje uit deze buurt kunnen komen. Bedoel er inderdaad sloom/traag/gaar mee. Ik had het inderdaad eerder moeten zeggen (wanneer niet :+ ) maar ik ben echt zo gesloten, en al helemaal over dit. Balen dat je nog steeds niet helemaal over je verjaardag heen bent zeg. :\
Ik zit dan trouwens helemaal in de zon. (met uitzondering van mijn hoofd want dan ben ik meteen beroerd). Kreeg het eerste rood al wel toen ik nog een legging aan had. Van dokterlief moet ik veel in de zon zitten om mijn vitamine D op peil te krijgen, maar ik zoek lekker de schaduw weer op in het vervolg.
@Marilla; bedankt voor de sites! Begrijp er alleen wel uit dat het meer is voor mensen die bijvoorbeeld een been oid. missen. En ik heb (nog steeds) geen diagnose...

Vanmorgen de hele morgen gedaan over badderen/aankleden. Nu maar rustig wat aan school proberen te doen.
Even terugkomend op dat boek 'Altijd moe', zij had de diagnose CVS en is met cognitieve gedragstherapie, fysiotherapie en ...moleculairegeneeskunde (weet het begin niet) er volgens haar vanaf gekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij bij alle bladzijdes van het boek heb geïrriteerd aan haar beleving van het ziek zijn. Eerst had ze een burn-out en dat ging over in CVS.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:34

Gisteren was ik zo bezig met dat fotografie gedoe dat ik vergeten ben af te bellen.. ben nu dus aan het wachten tot 3 uur want dan is die bijles.. véél te lang voor mij vandaag.. van 9 tot 5 zit ik straks op school dus vanavond lig ik er héél vroeg in!

Volgensmij heb ik dat boek ook gelezen! Ik herkende best weinig en vond het strontirritant hoe goed alles bij haar ging.. net alsof het heel makkelijk is om beter te worden.. net alsof ík mijn best niet deed ofzo..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:11

Dat is een aardige lange dag Miss Promiss!

Ik heb zojuist een lijst zitten maken voor het gesprek met de arbeidsdeskundige. Een lijst met beperkingen. Maar die lijst is aardig lang, werd ik ook niet blij van :=
Ging wel uit van m'n slechtste dag ipv m'n beste.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:48

Lange dag MP! Ja dat vond ik nou ook, net alsof je als je maar hard genoeg je best doet vanzelf wel geneest. Kwam in mijn ogen echt over alsof ze depressief was. (als ze niet negatief dacht (want ze bijna altijd wel deed) was er weinig aan de hand). Had bedacht dat mijn ouders dat boek ook wel konden lezen om dan misschien wat meer te kunnen zien hoe ik mij voel, maar ben nu blij dat ze hem niet hebben gelezen. :=

Wanneer heb je dat gesprek Marilla?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:44

Donderdagochtend al om 10 uur. Vroeg voor mij, want dan moeten we rond 9 uur weg, maarja. Ik ben vandaag maar vast begonnen met zo'n lijst, want als vandaag of morgen mij nog iets te binnen schiet kan ik dat er nog bijschrijven enzo. En het leek me wel handig om zo'n lijst bij te hebben, want als ik daar zit vergeet ik het toch allemaal :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:42

Slim om zo'n lijst te maken! Ben benieuwd wat er uit komt bij het gesprek, hou je ons op de hoogte?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:39

Dat is al snel Marilla! Succes alvast.
Hoe gaat het trouwens met jullie conditie/opbouw schema? (HWK/Marilla?)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:48

Nou, dat ligt bij mij dus al een poosje stil...hoop dat ik over een paar dagen weer kan beginnen :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:28

En dan weer van voren af aan of probeer je wel verder te gaan met waar je gebleven was? :)

Ik zit enorm te twijfelen of ik moet solliciteren voor vakantiewerk in de thuiszorg of niet. Zijn dan alleen morgentjes (paar mensen uit bed halen/douchen/eten geven etcetera, wisselend hoe laat je klaar bent) en ik heb het geld hard nodig... Maar aan de andere kant... Verstandig voor m'n gezondheid is het waarschijnlijk weer niet. Áls ik het al vol kan houden. Eigenlijk weet ik het antwoord dus al. Zucht... :O

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:52

Pffffffff ik ken dat gevoel, iets willen doen maar eigenlijk al weten dat het niet gaat lukken.Ik heb huishoudelijk werk gedaan in de thuiszorg,wist al dat het zwaar ging worden maar heb het toch geprobeerd,maar ik belande uiteindelijk in de ziekte wet.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:58

Wat is me/cvs precies.. (ben blond enzo..) want ik zag de woorden 'moeheid,pfijfer' langskomen..
en ik ben net een beetje af van pfijfer.. (nog een beetje aan het helen.. gaat all weer halve week naar school)

maar bij mij was het zo met pfijfer, mn cijvers werden beter, maar ik lag om half 7 na het eten te slapen op de tafel (ja letterlijk) .. dus als je een beetje moe bent kan iedereen hebben (stress, *te veel uitgaan en drinken, veel bewegen de heledag) dan ben je altijd een beetje moe.. maar pfijfer is egt iets heel anders.

gr,