Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:14

Hoe gaat het bij jullie?

Ik moet zeggen dat het hier nu goed gaat. tenzij ik nu ergens kom waar de verwarming aanstaat. omdat het buiten nu lekker is ofzo kan ik er niet tegen als ik ergens binnenkom als de verwarming aanstaat. Ik ruik het al als ie aanstaat. Zoo stom. Ik lag gisteren om 21.00 al in bed voelde hem aankomen en toen ik er vanochtend uitkwam niets aan de hand. HALLELUJA!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:32

fysio heeft mij net gemasseerd (nek en schouders) en de hoofdpijn waar ik nu al anderhalve week mee liep is nu zo goed als bijna weg...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:03

Vannacht weer vreemde hoofdpijn.. vanmorgenvroeg een nurofen gepakt (mja, waarom!?) en later een Zomig.
Voel me nu goed. Hahahah misschien ook temeer omdat ik net mn trailer verkocht heb :D

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:34

Bah, ik word al vanaf zondagnacht rond 6uur s'ochtends wakker met migraine, en het irritantste is nog wel dat ik om 7 uur op moet staan om te gaan werken. Dan kan ik dus nog precies een uurtje slapen (lees dan slaap ik net en gaat de wekker weer ;( ). Nu vind ik het wel weer mooi geweest! Weg met die migraine _-:( (en zo voelt het dus ook precies!)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:26

Pff.. *baal baal* het ging echt zo super goed met de migraine. Tot vorige week maandag.. 8 dagen achter elkaar migraine, en die aanvallen die vielen nog enigszins mee. Toen 2 dagen spanningshoofdpijn (yes eindelijk van de migraine af).
Gisteren de hele dag geen hoofdpijn gehad, en om 9 uur, ai ai echt een flinke aanval. Meteen naar bed. Nu is de aanval gelukkig over, en nu zit ik met 'na-hoofdpijn' overlopen door een kudde olifanten, volgestopt met pijnstillers toch maar op het werk (vanochtend ging het wel redelijk, en dan wil ik me niet ziek melden).

Wel handig zo'n kalender op internet, ik houd het op papier bij.

Succes allemaal met de aanvallen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:20

ik heb iets te hard gejuigd met dat de hoofdpijn zo goed als bijna weg is...het is wel een stuk minder maar echt weg is het nog lang niet...nou ja...minder pijn is in ieder geval vooruitgang...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:24

Voor degenen die nu weer gepest worden door de hoofdpijn: :(:)
Hier gaat het gelukkig goed, ondanks dat ik van de week een hele nacht wakker heb gelegen, wat meestal wel een trigger is.
Komt vast door het mooie weer van de afgelopen (vandaag niet meegeteld), daar knap ik altijd echt van op! Doe dan veel leuke dingen met mijn paardje en dat is zoooo ontspannend. ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:53

simodi schreef:
Voor degenen die nu weer gepest worden door de hoofdpijn: :(:)
Hier gaat het gelukkig goed, ondanks dat ik van de week een hele nacht wakker heb gelegen, wat meestal wel een trigger is.
Komt vast door het mooie weer van de afgelopen (vandaag niet meegeteld), daar knap ik altijd echt van op! Doe dan veel leuke dingen met mijn paardje en dat is zoooo ontspannend. ;)

dat ken ik...dat van mooi weer, leuke dingen met paard doen en dat dat helpt om geen tot minder aanvallen te hebben...als ik bij jana ben dan vergeet ik ook echt alles om me heen en ben dan lekker alleen maar met jana bezig in alle rust en ons eigen tempo...heerlijk relaxed...

ik ben vandaag zo stout geweest...maar goed dat fysio niet continu bij me is...ik mag namelijk van hem nooit pijnstillers omdat ik dan door de pijn heen ga (wat voor pijn dan ook), alleen mijn migraine medicijnen keurt ie goed (alsof hij dat bepaalt)...maar ik heb vandaag dus weer aardig wat pijnstillers geslikt...om 14 uur ermee begonnen met een paracetamol smelttablet van 500mg (zat in de auto dus geen water oid in de buurt), om 16uur 2 paracetamols met codeine (2 x 500mg), om 19 uur weer 2 paracetamols met codeine (weer 2 x 500mg) en nu net om 21.30 weer 2 paracetamols met codeine (dus weer 2 x 500mg), kortom binnen 8 uur heb ik 3500mg aan paracetamol geslikt...maar ja mijn hoofd, nek en schouder hadden het wel nodig om het werk vol te kunnen houden...(helaas moet ik nog tot en met maandag doorwerken, dus het hele weekend)...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:54

Hoe is t daar?

Lammie, nog recht kunnen houden? (van de para's)

Ik kreeg zaterdagavond weer 'uit t niets' met enorme snelheid een misselijkheidsaanval rond 22.45/23.00... Naar bed gegaan na alles gedaan te hebben. Rond 23.25u een Zomig..weer gruwelijk misselijk en ziekig. Maar uur later weer/nog wakker en nog een gepakt. Om 3u weer naar wc en was t rustig. Vanmiddag rond 17u weer eentje gepakt, voel nu nog een beetje.

Sinds dit weekend 2 x daags 2 x aan de 15mg Topamax... maar heb het idee dat ze niet helpen? Zou dat kunnen?
Zou ik het al moeten merken?
Vlgs mij word ik er misselijk van en heb ik er 'lichte stemmingswisselingen' van.

Als het inderdaad niet helpt.. wat rest mij dan nog???!!! }:0

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:07

nou je gelooft het of niet, maar gisteren had ik al een heel stuk minder last van hoofd en spieren/gewrichten en vandaag is de hoofdpijn en nekpijn helemaal weg, maar voel ik alleen mijn rug (zwakste plek) nog iets...dus heb gisteren en vandaag praktisch geen pijnstillers geslikt...

@branca: balen zeg dat je niet het idee hebt dat de topamax werkt en dat je last van bijwerkingen krijgt...sterkte ermee...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:20

K heb al een paar dagen hoofdpijn, maar geen migraine. Denk dat ik grieperig ben, want mn hele rug, mn armen, mn nek, heupen, hoofd doen pijn. Van die zeurpijn, waar je zo vreselijk moe van word! En ik wou vandaag zo graag in bed blijven liggen, maar ik sta alleen in de winkel vandaag, dus ik moet wel gaan, anders gaat de winkel niet open. En de collega die me vanmiddag zou komen helpen is zelf ook ziek, dus die blijf lekker in haar bedje. Ik ben zooo jaloers. ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:01

Hier ook weer een met zo'n heeeerrrlllijjjkkkeee aanval :( Ben al de hele weekend misselijk, hoofdpijn. Gister nog wezen snoeien, mijn appelboompje, en ik moest tegen de zon in kijken om een tak af te snoeien. Dat had ik beter niet kunnen doen, maar ja, eigenwijs hé. De rest van de dag had ik een waas voor mijn rechter oog, heerlijk :( Slapen gaat ook al niet zo best. Het komt ook door de stress die ik heb, vanmiddag moet ik weer naar de bedrijfsarts, 4 weken geleden was ik daar ook al. Ik weet niet waarom ik zo snel weer heen moet, er was gezegd dat ik niet zo vaak hoefde te komen als bij de andere bedrijfsartsen bedrijf. Stress en veel zonlicht, :( afschaffen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:03

hier weer een lichte hoofdpijn, maar ik voel ook mijn nek weer wat...dus dan is de hoofdpijn daar weer een reactie op...morgen weer fysio en weer massage dus hopelijk wordt het dan weer beter...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:03

iedereen met aanvallen/hoofdpijn veel sterkte!!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:12

:(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:23

@lammie, mag ik mee? Kan ie mijn nek ook ff los breken. Door de stress zit dat ding ook vast. Ggrrr.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:26

aikon schreef:
@lammie, mag ik mee? Kan ie mijn nek ook ff los breken. Door de stress zit dat ding ook vast. Ggrrr.

helaas voor jou niet, want hij is met mij wel een half uur bezig...maar ik kan je hem wel aanraden hahaha...hij is wel erg goed hoor...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:28

gaat nog steeds niet lekke rhier zie ik al. :(:) .

Ik heb gisteren met een buikgriepje op bed gelegen en dat hele dag liggen was niet goed voor me, vanmorgen knetterende koppijn. Meteen wat ingenomen en blijven liggen en nu net gedouched, het lijkt weg, hoop dat het zo blijft.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:36

Het is weer migraine weer denk ik. @lammie waar zit ie ergens die fysio van je? Mijn fysio vind ik soft, had eerst een ander die was tenminste met je bezig en dat voelde je dan ook. AAAuuww. Maar was wel lekker.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:38

aikon schreef:
Het is weer migraine weer denk ik. @lammie waar zit ie ergens die fysio van je? Mijn fysio vind ik soft, had eerst een ander die was tenminste met je bezig en dat voelde je dan ook. AAAuuww. Maar was wel lekker.

www.fypo.nl en dan zit ik bij hans gerritsen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:40

Ik woon echt in het verkeerde deel van nederland, bah.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:41

waar zit jij dan?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:21

Hee... mensen.. vergeet mijn vragen niet he }>

Ik moet zo voor deel 2 van de manueel... }:0
Zit tevens te zoeken op MP/ofzo voor verduisterende rolgordijn/gordijn oid voor raam hier opzij waar zon zo lekker op schittert. Zelfs mn vriend klaagde gisteren.. nu ben ik het dus zat. Je kan niet eens meer TV kijken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:24

@ branca, ik heb geen ervaring met topamax dus kan je vragen daarover niet beantwoorden...

ik ga morgen voor deel nummer zoveel naar de fysio/manueel...jij iig succes bij de manueel.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:34

Ook geen ervaring met topamax, sorry.
Succes bij therpie.