nog een week met die helse pijn... ik weet het niet.
vanmorgen hebben ze weer bloed geprikt, en urine ingeleverd, ik wordt sowieso vandaag nog door de MDL arts gebeld....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Ik heb geregeld van die aanvallen met helse pijnen. Lag vorige maand nog onder mijn bed van de pijn. Ik kon werkelijk niks meer. Niet liggen, zitten, lopen. Ben de volgende dag gelijk naar de dokter gegaan en heb daar zitten janken van de pijn.
ivy_power89 schreef:ik had hele erge buikpijn, anders dan de buikpijn die ik normaal had, en verspreiden zich naar de rechter kant.
blinde darm was het uiteindelijk niet, maar de pijn was en is nog steeds niet te houden. ze hebben echo gemaakt, en mijn dikke darm was zo hard aan het bezig zijn, dat dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn. overigens hadden ze dit nog maar nauwelijks mee gemaakt, dat een darm zo actief was (terwijl stoelgang, heel traag is)
ik kreeg 4x per dag 2 paracetamol en 3x per dag diclofenax voorgeschreven, maar helpt helemaal niets!
dus steeds maar weer terug, want heb zo'n pijn, dat ik niet weet waar ik nu heen moet. voel me slap, en heb pijn.
de artsen weten het niet, en zeggen ziek maar uit. ik moet echt aandringen voor hulp......
AnneOmie schreef:Wat ik wel het allerergste vind is de schaamte... bang dat ik winden moet laten op het werk en voel me dan zo ongemakkelijk want zit in kantorentuin. Hahaha lekkere praatjes weerOh en stress... helaas ben ik een stressgevoelig type en kan me overal druk om maken... helpt ook niet echt mee dus.
Ik ga weer even verder lezen!
Tjaldur schreef:Haha ja hoe herkenbaar! Toen het een aantal jaar geleden uit ging met mn toenmalige vriend was ik echt heel 'opgelucht' dat ik dat probleem in ieder geval niet meer had!
Dyonne schreef:Alle koolzuurhoudende dranken sowieso, is mijn ervaring.
Tevens bij niet-koolzuurhoudende dranken soms nog opletten. Sommige zoetstoffen etc kunnen ook reacties uitlokken.
Maar zelf drink ik al 5 jaar geen koolzuurhoudende frisdranken meer.
M_EL_ISSA schreef:BounceBabe schreef:Ik ga over ongeveer 2 weken naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek. Wat zijn jullie ervaringen?
Heb ik inderdaad half jaartje geleden ook gehad, heb ik ook vermeld in dit topic, zal even mezelf quote-en, hoef je het niet op te zoekenM_EL_ISSA schreef:Ik heb helemaal geen verdoving gehad, en er is ook niks van gezegd..
Is het dan toch wat anders of heb je daar echt om gevraagd?
Bij mij brachten ze een slangetje aan de achterkant zeg maar. Door dat slangetje brachten ze een papje naar binnen. en daardoor konden ze kijken in mijn darmen.
Ik moest toen elke keer omdraaien, op je zij, links,rechts op je buik, op je rug. Op een moment schoven ze het bed verticaal zeg maar,zodat je stond in het bed. Daarna werd het bed weer horizontaal gezet, en moest ik weer een paar keer achter elkaar draaien.
Daarna kreeg ik een soort van puntje van buitenuit in mijn buik gedrukt, een paar seconde.
Ik kon alles mee kijken op een schermpje.
Daarna mocht ik gelijk naar de wc, en toen kwam een heel papje eruit, hardstikke wit. Leek wel melk
Het enige wat ik voelde waren een paar kleine krampjes, maar die waren na een paar seconde zo weer weg, en waren niet echt hevig.
Vond het geen pijnlijk onderzoek, vond het meer nogal genant...
Edit: Had nog een vraagje, hebben jullie ook,doordat jullie spastische darm hebben en dus erg vaak verkrampt in je lichaam zeg maar, dat heel je schouders/rug vast zit?
Ik word helemaal gek van de schouderpijn, zou eigenlijk een keer goed gemasseert moeten worden.
Volgens iedereen kan het niks met mijn darmen te maken hebben, maar ik denk toch wel echt dat hier wel een linkje ligt.
Hebben jullie hier ook vaak last van of zou het niks met dit te maken hebben?
AnneOmie schreef:Ik ben ook sinds een paar maanden gestopt met cola light drinken, sindsdien heb ik veel minder last van mijn maag en darmen. Ik was cola light verslaafd en best moeilijk om ermee te stoppen. Ik kan idd ook slecht tegen sommige zoetstoffen, welke weet ik niet precies.
Probeer sowieso geen koolzuurhoudende dranken meer te drinken (zo min mogelijk) en drink nu thuis veel Spa met fruitsmaakje (zonder koolzuur).
AnneOmie schreef:Misschien moet ik die ice tea ook maar eens gaan proberen! Heb eigenlijk al een paar weken geen cola light gedronken en moet zeggen dat de verslaving nu bijna weg is