Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wat begrijpt mijn familie toch niet aan GEEN contact??
C_arola schreef:Afgelopen nacht weer zo'n 1,5 uur gehuild in bed.
Voel me nu ontzettend leeg en gespannen. Heb voor het eerst een afspraak gemaakt voor een ontspanningsmassage, hopelijk ontspannen mijn spieren dan wat meer.
! In kan ook duizend keer tegen mezelf zeggen dat ik me niet schuldig moet voelen over dingen en dan voel ik het TOCH. Ook als er echt totaal geen reden toe is. Ik begrijp hoe akelig moeilijk het is om voor jezelf op te komen, maar je ligt in de vernieling en het is absolute noodzaak dat men je de ruimte geeft. Godzijdank dat je vriend achter je staat en het voor je op neemt. Dat moet hij vooral ook blijven doen, want jij staat nu nog minder sterk in je schoenen dan normaal.
dat mijn vriend zijn ex-vrouw waarmee hij wel zo'n 20 jaar samen is geweest behoorlijk narcistisch is. Dat is dan ook de reden waarom hij lange tijd tegen een burnout aan heeft gezeten, hij heeft er een behoorlijk trauma van opgelopen en nog probeert ze dingen te flikken. Toen ik hem begon te vertellen over wat ik allemaal had gelezen over narcisme herkende hij veel dingen, hoewel hij liever niet over haar praat, misschien uit schaamte dat hij zo lang met haar samen is gebleven. Ik heb ook de nodige dingen direct en indirect te horen en te zien gehad van die vrouw en ze is inderdaad een eerste klas drama queen, ze moet altijd haar zin hebben en haar gelijk krijgen, de schuld ligt altijd bij anderen (zij is altijd een slachtoffer, ook als het overduidelijk is dat ze dat niet is) en ze kan manipuleren en zielig doen als de beste. Ze kan enorme scenes schoppen (om kleine dingen) en dan is er geen land mee te bezeilen. Het ene moment kan ze onwijs kwaad zijn en krijsen en met dingen gooien en het volgende moment (een dag later) kan ze over het zelfde heel koel en onverschillig doen alsof het haar in ene koud laat. Ik heb wel eens trillend op de bank gezeten wanneer mijn vriend haar aan de andere kant van de kamer aan de telefoon had en ze krijste en tekeer ging als een idioot. Het komt me allemaal zeer bekend voor, helaas!
).