Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:25

Eh, maar als je een infuus met contrastvloeistof hebt gehad, is er wel iets meer gemaakt dan alleen fundusfoto's. Je hebt volgens mij een FAG gehad (fluorecentie angiogram).

Als ik dat had geweten had ik je absoluut afgeraden om zelf te rijden. Trouwens, dat had je ziekenhuis je absoluut moeten vertellen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:37

Ze vertellen daar helemaal niet zoveel :P :D
Toen ik aankwam las ik ook op een bord, dat je 2 uur van te voren niet mocht eten of drinken :D Maar met m'n wachttijd erbij, kwam dat precies goed :D

Ben gelukkig (ook voor medeweggebruikers...) goed weer terug gekomen, maar het was inderdaad onverantwoord om te doen!

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:54

De contrastvloeistof kan je inderdaad heel misselijk maken. Was je trouwens niet geel? Ik ben eens als chauffeur met een vriendin meegeweest en die was bijna oranje van kleur ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:01

DAT heeft ze wel van te voren gemeldt :D En geloof me! Ik zie er niet uit :D
En je moet ook niet in de pot kijken als je geplast hebt.......................

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 22:34

pff echt balen man!!
die pomp met sensor krijgen wij niet vergoed....
omdat ik pas volgend jaar december recht heb op een nieuwe pomp.. :\

ik kan nu alleen nog in aanmerking komen als mijn dkv een brief schrijft waarin het noodzakelijk is dat ik zo'n pomp krijg...
ze gaan dat nu doen dus maar even afwachten! :)

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:38

Hee!
Ik heb ook diabetes, heb een pompje.
mag binnenkort weer een nieuwe.
zit te denken aan die nieuwe ADI pomp.
Iemand ervaring met die pomp? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:58

Sorrie dat ik zo dramatisch begin, maar het kan ook nooit eens MEE vallen..............................
Gister kom ik thuis uit werk. Hoor ik van m'n vriend dat het LUMC heeft gebeld (oogheelkunde). M'n afspraak (laseren) moest vervroegd worden...... Verder konden ze hem niets vertellen.................... (alleen de persoon in kwestie) Heb dus geen lekkere avond/nacht gehad!!!
Vannochtend belden ze op werk. Ze hebben dinsdag overleg gehad. Was toch veel meer schade dan verwacht (zowel rechts als links).......... Moet binnen een week gebeuren. Gaat ruim een uur duren................ Moet met een prik (in oog) verdoofd worden |( Ze gaan het hele oog doen. Zicht wordt daarna minder.................... (kon niet zeggen hoeveel, dat moet ik maar vragen aan degene die gaat laseren.................)
Ik ben echt compleet over mijn toeren.......... (was juist behoorljik gerustgesteld na de berichten hier!!!)
Ze gaan zo terug bellen over de afspraken (dat kon zij niet doen....) Weet dus nog niet precies welke dagen.
Ik ga echt vragen of ze iets hebben om rustig te worden, want dat ga ik niet trekken EEN UUR......

Sorrie nogmaals voor het gezellige bericht ;(

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:46

nou wat heftig zen en wat slordig dat ze je dit niet in een persoonlijk gesprek vertellen, ze zullen je heus wel met druppels voor verdroven voordat de exacte verdoving komt, ik heb r iig nog nooi van gehoord, heel veel sterkte xxxx

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:28

Je kan ook een roesje vragen, dan voel je er minder van en ben je wat suffig.

Je zicht kan door het laseren wat minder worden doordat er vaak aan de randen van het netvlies gelaserd wordt. Dat geeft vooral wat kokervisie. Als je wilt kan ik je het mailadres geven van een vriendin die heel veel ervaring hiermee heeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:32

Thanks!
Heb net m'n diabetesverpleegkundige aan de telefoon gehad.
Vond het ook niet handig hoe het is gegaan...
De prik is zeg maar achter je onderste ooglid en vooraf gaat een verdovend prikje. Volgens haar kun je het vergelijken met een verdoving bij de tandarts :P
Dit is om je oogspieren te verdoven zodat je ze niet kunt bewegen.
Ik zie er ZOOO tegen op!
En de behandeling gaat nog wel voorbij (ga ik vanuit.....), maar wat voor schade hou je er daarna aan over?!?!? Dat kon zij me ook niet vertellen, want het licht er helemaal aan waar de schade precies zit waar ze gaan laseren.
Ik moet maandagmiddag al voor rechts en een week later voor links............................

Monique, je was met net voor met posten..............
Hier hebben ze niets over gezegd!! Moet ik dat van te voren aanvragen of kan ik dat daar doen????
Ik ga in het ieder geval zo m'n huisarts bellen voor een pilletje, want ik ga dit niet trekken....
Ik zou heel graag dat adres van je krijgen!!!
Thanks!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:39

Ik weet niet honderd procent zeker van dat roesje en ook niet hoe je het regelt. Ik stuur je een pb met het mailadres van Frederike.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:06

Ik heb haar net gemaild!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:33

nou heftig hoor meid, snap best dat je daar tegen op ziet, wens je alvast veel sterkte xxx

ps neem mp3 speler oid mee, dan ontspan je misschien beetje door de muziek?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:51

Dank je!
Dat is wel een heel goed idee!!
Ik rijd straks uit werk even langs mijn huisarts. Ga dan zo en zo vragen of hij niet wat voor wil schrijven.... Dit is niet zo goed voor je bloeddruk.....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:15

nee en dan duurt het nog erg lang voordat het maandag is en kom je er brak aan, idd eisen dat je wat krijgt

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:34

pff sterkte Kentaro!!
Idd muziek meenemen, lijkt mij iig ontspannend :j

Ik heb over 2 weken afspraak met mijn diabetesverpleegkundige en dan gaat ze me voordoen hoe je dat naaldje van zo'n sensor moet inbrengen. Ik krijg voor een tijdje een losse sensor mee om te kijken of het wat is.
Mijn arts en diabetesverpleegkundige willen dat ik eerder aan die pomp ga maar de verzekering doet stom. dus daarom krijg ik eerst een losse mee :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:00

Ik sprak net Frederike. Muziek meenemen is geen goede optie zegt ze, omdat je tijdens het laseren ook naar de arts moet luisteren. 'Kijk eens links, kijk naar rechts, naar boven ... etc'.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:53

ze kan toch maar 1 oordopje in doen, doe ik met rijden ook, zodat ik nog wel hoor wat r om me heen gebeurd, maar verder wel op ritme van muziek rij

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:02

Proberen kan altijd ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:12

Wat heb ik toch veel aan jullie :D
Ik ben echt super blij dat ik het hier heb geplaatst!!!!!!!!!
Ben ook intensief met Frederike aan het mailen......... Daar heb ik ook zoveel uit gehaald!!!

Vraag me alleen af hoe je naar rechts en links kunt kijken als je oogspier verdoofd is :P :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:13

Oja, de kalmeringstabletten zijn ook al besteld :P

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:24

goed zo, wat zei je huisarts ervan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:50

Ook zo lekker.... Ze hadden nog helemaal niets doorgekregen van het ziekenhuis, dus ze wisten nergens vanaf.....
Ze kon er dus ook niet zo heel veel over vertellen (vandaar dat ik ook zo blij ben met jullie ervaringen!!), maar vond het wel heel erg voor me....
Ze zei gelijk dat ze me volgende week zou bellen hoe het gegaan was. Vind ik dan wel weer heel aardig!

Zeker de ervaringen van Frederike (via Monique) hebben me echt super geholpen!!
Zal niet zeggen dat ik er nu lachend heen ga hoor :P
Maar niets weten hoe en wat is helemaal erg!
Er werd wel gezegd dat ze het uit gaan leggen voor de behandeling, maar daar heb ik nu niets aan :Z

Als ik het nu bekijk ben ik het allerbangst voor de prik en hoeveel slechter m'n zicht is na de behandeling (niet direct, want dan zie je helemaal niets.... maar definitief)
Volgens de arts assistent was het een hele klus ;(

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:56

Mag ik me hier ook (weer) melden? Ik heb ondertussen 35 jaar diabetes en gelukkig tot nu toe nog geen complicaties. Wel was mijn hba1c de laatste keer hoger WS mede doordat ik niet veel bewogen heb. Ga nu weer wat meer controleren en kijken of ik het naar beneden kan krijgen.
Laseren lijkt me best eng. Ik heb er wel eens over zitten denken ivm slechte ogen (slecht zien) maar durf het niet aan.
veel sterkte ermee

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:03

Wees maar heel blij zonder complicaties :D
Het ging bij mij ook ALTIJD goed, tot 3 jaar terug........................
O.a. 2x een open been gehad, hartinfarct (2x gedoterd) en nu deze ellende

Maar het is heel fijn te horen dat er ook mensen zijn die het al heel lang hebben en geen last van complicaties hebben!!!
Het hoeft helaas niet altijd aan een goede instelling (goed eten/bewegen/controleren) te leggen, want m'n collega haar schoonzus doet het echt perfect (om het zo maar te zeggen), maar het gaat helemaal niet zo lekker met haar.