verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:31

Wow Namiro, dan heb je een hele goede kaakchirurg gehad als je zelfs de verdovingsprikken niet gevoeld hebt!
Fijn voor jou iig!

@ Niekj_Jente, bij mij zijn de hechtingen er nog steeds niet uit, is 1 week en 4 dagen geleden ofzo?

Hmm, nu je het zegt, ging ik even voelen, maar ik voel 'm niet meer zitten!!!! Is er dus vanavond tijdens mijn werk uitgegaan! Grappig. Dan hebben ze er dus 1 week en 4 dagen ingezeten :P

Geen gezwollen wang gehad? Ook bijzonder :) Gôh wat een prutsers had ik dan zeg ;)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:28

Zo de laatste verstandskies is er vandaag uitgehaald geworden.

Wat ben ik blij dat ik nooit meer naar die vent hoef.

Ik moest vanmorgen om half 9 daar zijn. Om kwart voor 9 ging ik de behandel kamer pas in, voor de verdoving. Daarna weer terug na de wachtkamer. 5 min later riepen ze me weer naar binnen toe en werd de tand getrokken. De kaakchirurg begon heel fijn met trekken en heb op een moment stop geroepen. De verdoving werkte nog helemaal niet en ik verrekte van de pijn. Toen hij weer verdoving bij gezet had is hij gewoon verder gegaan. Heb toen nog heel veel pijn gehad. Maar had zoiets van laat nu maar zitten.

Nadat ik klaar was ben ik echt daar naar buiten gestormd en de appie naar binnen gelopen om een zak erwten te halen om te koelen.

Nadat ik in de auto zat, begon de verdoving pas te werken. Heb echt door de appie liggen janken van de pijn. Hoop dit nooit meer mee te maken.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:43

Jeetje Zera, dat is echt vervelend! Ik weet hoe het voelt, bij mij werkte de verdoving ook niet, maar ze wachtten wel even voordat ze verder gingen nadat ze de extra verdoving gezet hadden...

Arme jij! :(:) Sterkte!

Dus jij at erwtjes van de appie vandaag? ;)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:46

Hoi!

Ik kom maar eens mijn voorspoeidge herstel melden hier :P
Nadat de wond dit weekend wat is gaan ontsteken (en ik zat op vlieland, lekker handig) is dit na een bezoekje aan de huisarts weer opgelost. Enige waar ik nog last van had, was een hechting die van m'n wang naar m'n tandvlees liep. Die irriteerde mij, zou vanzelf oplossen, maar het duurde me te lang :P . Dus ik ben vandaag even langs de poli gelopen (werk ook in t ziekenhuis, da's handig) en daar hebben ze die hechting eruitgehaald en die uit de wond ook. Asisstente zei dat t goed was dat die hechting eruit ging, want het was flink geirriteerd en er zat nog wat rotzooi van die ontsteking achter...

Al met al ben ik dus 10 dagen na de ingreep weer bijna de oude!

Veel sterkte iedereen!

Edit: @ itsmi, leuk onderschrift :P

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:48

Na dat was de spuit zetten en doortrekken met die hap. Niet even wachten.

Nee eet vandaag lekker soep. Want ze hebben het niet gehecht. En lijkt me niet lekker om daar de erwtjes te hebben hangen :P.

Maarja nu maar flink aan de pijnstillers. De verdoving was vanmiddag pas tegen half 2 uitgewerkt :?. Ook leuk zoiets.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:57

@ Laura1589, Haha ja hè ;) Jij ook ;) Fijne vakantie gehad :')

@ Zera, had je misschien toch voor jezelf op moeten komen, en moeten zeggen dat ze nog even hadden moeten wachten ;) Had je een hoop pijn bespaard :P

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:09

@ Niekj_Jente, bij mij zijn de hechtingen er nog steeds niet uit, is 1 week en 4 dagen geleden ofzo?

Hmm, nu je het zegt, ging ik even voelen, maar ik voel 'm niet meer zitten!!!! Is er dus vanavond tijdens mijn werk uitgegaan! Grappig. Dan hebben ze er dus 1 week en 4 dagen ingezeten :P

Geen gezwollen wang gehad? Ook bijzonder :) Gôh wat een prutsers had ik dan zeg ;)[/quote]

nee heb gelukkig geen gezwollen wang gehad :) ik hoorde van veel mensen dat dat een grote kans was, maar gelukkig had ik dat niet :P
ik moest eigenlijk ook 1 week later pas terug voor de hechtingen eruit te halen, maar dan is het carnaval dus zijn ze gesloten, vandaar dat ik morge weer terug moet om ze eruit te laten halen :)

en dan mag ik over 1.5 week weer terug om de andere kant eruit te laten trekken :(

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:31

Oei, je moet nog een keer? Sterkte. Ben blij dat ik er vanaf ben!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:07

Vorige week ben ik bij de kaakchirurg geweest.
De verdoving deed geen pijn en de kies was er zo uit. Wel wat wrikken, maar door de verdoving voelde ik er niets van.
Hechting erin en klaar was ik. Alles bij elkaar nog geen 10 min en de meeste tijd zat in het wachten totdat de verdoving goed werkte.
Eind deze maand de andere!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:09

Tien! Fijn dat het bij jou zo goed ging! Dan zie je er een stuk minder tegenop voor de volgende keer!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:22

Inderdaad! Maar mijn ma is vandaag bij de tandarts geweest, dat ging toch wat minder soepel :(:)

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:27

Laura: irritant dat het ging ontsteken op je weekendje weg, gelukkig was t snel weer over!

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:11

Jeetje Zera, klinkt lekker... :(:)

In december is mijn eerste kies eruit gehaald. Ik kreeg toen een stagiair... Hij legde alles heel rustig uit, verdoving gegeven, lekker lang gewacht totdat ik niks meer voelde. Was wel wat gerustgesteld, ben namelijk niet zo'n held als het met mijn tanden te maken heeft. :D
Kies zat heeel vast, moest echt flink trekken, hoop gekraak. Maar goed, alles schoongemaakt, zat een flinke ontsteking onder, gehecht, wat in m'n mond, spullen opruimen.. Ging die mijn kies bekijken. "Oh, er is een stukje afgebroken." _-:( Of ik het erg vond als alles weer opengemaakt moest worden. }:0 Nou hoppa, ging ik weer, er zijn boren en weet ik veel wat aan te pas gekomen. Bweeeeeeeh! Na 3 kwartier kon ik eindelijk weg.. Terwijl het eerst na 15 minuutjes klaar was. Mijn mama al helemaal bezorgd in de wachtkamer :(:) Iedereen was al naar huis, was vrijdag middag laat..

5 maart mag ik weer, weer vrijdag aan het eind van de dag. :+ Gelukkig dit keer een "echte" chirurg ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:19

Oww jeetje Monica, wat erg! L*llig voor stagiaires, maar ik heb ook liever "echte" kaakchirurgen! Zoiets wil je niet dat gebeurd!

Sterkte 5 maart! Ik zal aan je denken.. ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:45

Wow Zera, Heftig!

Een stagiaire wil ik trouwens ook niet.

Ik ben zojuist terug van de tandarts. 2 van m'n verstandskiezen moeten er op korte termijn uit. Na m'n 1e verstandskies getrokken te laten hebben, kan ik niet zeggen dat ik er naar uit kijk. Ik heb zo n last gehad van de 1e. Die werd gewoon bij de tandarts getrokken maar dat was achteraf toch niet zo n goede optie. Net dus maar foto's laten maken en maandag hoor ik of ik naar de chirurg moet of niet. Brrrr krijg nu al de kriebels.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:40

zo!
de hechtingen zijn er gelukkig uit! had me voorgesteld dat het wel wat zeer zou doen, maar dit was gelukkig niet het geval, na 2 minuten waren alle 3 de hechtingen eruit :)
nu mag ik maandag over een week terug om de volgende verstandskies eruit te laten halen :(

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:53

ben ik blij na al dit zo wat gelezen te hebben van ze er allemaal in 1 keer uit te laten halen hebben onder volledige narcose

(heb daar veel te veel schrik voor om dan wakker te blijven, en moest het pijn gedaan hebben bij een tandarts moest die zijn tanden laten nakijken, dus op zeker gespeeld en in ziekenhuis laten doen. nix last van gehad, weekje later draadjes laten uithalen en klaar was kees)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:31

Niekj_Jente schreef:
zo!
de hechtingen zijn er gelukkig uit! had me voorgesteld dat het wel wat zeer zou doen, maar dit was gelukkig niet het geval, na 2 minuten waren alle 3 de hechtingen eruit :)
nu mag ik maandag over een week terug om de volgende verstandskies eruit te laten halen :(

Moet je ook al snel weer terug voor de volgende kies te laten trekken!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:35

Ohh verschrikkelijk.. Verstandskiezen die eruit gehaald moeten worden :=

Vorige maand zijn er 2 uitgehaald en volgende maand mag ik weer, maar man wat een slager was die vrouw.. Verdoving was een hel, vervolgens ging ze eerst de onderkant eruit die kies heeft ze in 2-en moeten breken (uiteindelijk ook wat door de verdoving heen gevoeld) en de bovenkant ging vrij vlot..

Heb er ruim een week last van gehad, heel dik gezicht aan 1 kant en een hele blauwe plek := Heb 3 weken nadat het gebeurt was m'n mond nog niet helemaal open kunnen doen. Nu wel weer, maar op een of andere manier trekt ie toch als ik m'n mond helemaal open doe..

Wat zie ik tegen de volgende afspraak op :=

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:36

@ Leanee :(:) Sterkte, ik zal aan je denken! Ik had net zo'n rottige ervaring als jij, en ik heb het ook overleefd... Dus jij zal 't ook overleven ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:38

Haha, ja dat geloof ik ook wel. Maar ik zie er zo tegenop he.. Heb echt de neiging om te bellen met de vraag of ik niet bij iemand anders terecht kan :=

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:49

Dat kan hoor! Bij mij vroegen ze het ook of ik dezelfde wilde of iemand anders. Wist niet meer wie ik gehad had..

Je hebt recht op een goede behandeling ;) Als je er echt mee zit, zou ik bellen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:25

Ja dat weet ik ook, maar straks dan moet ik nog langer wachten en dat ga ik echt niet trekken := Ben nu al stikzenuwachtig over iets wat nog een aantal weken duurt, puur en alleen door de slechte ervaring..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:02

Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat er een stagiaire bij was, maar ik zou m weigeren :Y) Heel simpel, ik wil het niet. Ik kom voor mijn arts, niet voor een andere. Denk ook niet dat ze mij door een stagiaire zouden laten behandelen overigens :')

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:13

Leanee: Je kunt het altijd proberen. Je weet maar nooit of het gaat lukken he. Je kunt zoiets ook altijd weigeren.