In het artikel stond ook dat bij Nuvaring de hormonen ook nog steeds in je bloedbaan komen!!! Dit vind ik nu wel erg sneu, want ik hoopte dat ik net op minder hormonen rondliep nu
                                                         Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)                                                         

Bealy schreef:Mercilon bevat 20 µg ethinylestradiol en 150 µg desogestrel.
Ik dacht trouwens ook dat er het grote verschil tussen de Nuvaring en de pil was dat het plaatselijk afgegeven werd, maar dat blijkt dus allemaal wel mee te vallen.
Ter vergelijking: De Mirena geeft alleen een progestageen (levonorgestrel) af, en wel 20 µg per 24 uur.
poes schreef:Mss een domme vraag, maar ik vond het niet meteen in de bijsluiter van de nuvaring: kun je die gewoon combineren met condoom of is er meer kans dat die scheurt dan?
poes schreef:Mss een domme vraag, maar ik vond het niet meteen in de bijsluiter van de nuvaring: kun je die gewoon combineren met condoom of is er meer kans dat die scheurt dan?

). Voor mij genoeg reden om met de Diane te stoppen, mijn acne was tenslotte weg, dus kon ook wel weer over op de Microgynon. Dus na een paar maanden weer begonnen met Microgynon. Ik voelde me meteen weer minder, ik heb het nog even aangezien, maar ook met de Microgynon dus maar weer gestopt. En vriendje was toch ex geworden, dus ik kon in alle rust op zoek naar een nieuwe anticonceptie. Ik had hier positieve berichten gelezen over de Nuvaring en met deze berichten ben ik naar mijn huisarts gestapt. Hij heeft me ook nog verteld over andere mogelijkheiden, waaronder verschillende spiraaltjes, maar daar zou ik me nooit safe bij kunnen voelen, omdat ik minimaal 5 mensen ken die ter wereld gekomen zijn ondanks een spiraal. En ja, ik het weet het dat is tussen de 15 en 25 jaar geleden, maar ik zou me er toch altijd onzeker over voelen. Dus samen met de huisarts tot de conclusie gekomen dat ik de Nuvaring ging proberen!!! Omdat het afvallen ineens als een trein gaat en ik inmiddels 18,5 kilo weer kwijt ben (sinds september), vond de huisarts het wel verstandig mijn gewicht goed in de gaten te houden, omdat ik blijkbaar toch wel erg gevoelig ben voor hormonen.... Je maakt mij niet wijs dat die Diana niet daaraan meegeholpen heeft. Maar omdat mijn leven behoorlijk op z'n kop stond op het moment dat ik met de Diane begon, heb ik dat daar nooit direct aan gelinkt.
 Ik zit nu in mijn laatste week van mijn eerste ring en op die terugkomende acne na voel ik me er verder wel prima bij, maar hier zit ik toch ook echt niet op te wachten op mijn 23e....... Heeft er iemand een goed idee voor mij? Of zou ik gewoon ff door moeten bijten, misschien heeft het niets met die ring te maken dat ik weer enkele puistjes krijg??? En eigenlijk heb ik ook geen idee welke anticonceptie ik nog wel kan gaan proberen.....