GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 22:45

Gemberthee met verse gember werkt bij mij altijd goed tegen maagzuur.. :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 23:07

En laat ik gember nou niet erg lekker vinden :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:50

Je kunt omeprazol halen bij kruidvat of etos. Werkt als een trein

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:37

Ga ik dat doen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:44

Ik heb nog omeprazol liggen van de HA omdat ik een tijdje terug een slokdarmontsteking had. Die komen nu af en toe goed van pas. Maar dat helpt inderdaad goed tegen het maagzuur.

Waar ik vorige week even stilstond qua afvallen, gaat ie nu (na het ophogen naar 3,75 mg) weer als een tierelier. Nu 6,15 afgevallen na 5,5 week

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:07

Hoi allemaal, al een hele tijd denk ik er over na om dit traject in te gaan.
Ik heb een hoog BMI maar geen co-morbiditeit dus kom niet in aanmerking voor traject via HA.

Mijn hele leven is al een gevecht met mn gewicht en met name eten is altijd mijn vriend en vijand geweest. An sich heb ik een actief beroep en ik houd van wandelen.

Ik (en partner) rook, en hebben berekend dat als we daar mee stoppen, het niks extra kost om dit traject in te gaan. Een win/win situatie dus!

Ik ben heel blij om te lezen dat jullie hier goede ervaringen hebben. Ik ga mij inschrijven bij GetWellis

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:20

Heel veel succes Oyeru!

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:30

raket schreef:
Ik had vandaag gesprek met internist. Ik at altijd al weinig, maar nu echt heel heel weinig.
Vandaag had ik tot nu toe een paar cashewnoten en tuinbonen. Ik ga zo nog maar wat naar binnen duwen.
Toch was het advies om nog verder op te hogen. Ik ga er even over nadenken.

Ik ga namelijk bijna op vakantie. En het klimaat is daar voor mij zó fijn dat ik daar wel kan wandelen enzo.
En ik ben bang dat ik dan tich ga omvallen als ik zo weinig eet.
En het is ook weer bijna tijd om de biological te spuiten, dus dan word ik ook weer ziek.

4 kilo in 2 maanden is met 3 stootkuren ook echt niet slecht vind ik zelf. Ik ga er een nachtje over slapen.

ik zou toch wel echt proberen om goed gezond en genoeg te eten, ook al heb je geen zin. Je lijf heeft toch energie nodig en met crashen kom je jezelf op den duur toch tegen. ook zou ik pas ophogen als je minder werking van het middel voelt.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:36

Oyeru schreef:
Ik heb een hoog BMI maar geen co-morbiditeit dus kom niet in aanmerking voor traject via HA.

Mijn hele leven is al een gevecht met mn gewicht en met name eten is altijd mijn vriend en vijand geweest. An sich heb ik een actief beroep en ik houd van wandelen.

Ik (en partner) rook, en hebben berekend dat als we daar mee stoppen, het niks extra kost om dit traject in te gaan. Een win/win situatie dus!

Ik ben heel blij om te lezen dat jullie hier goede ervaringen hebben. Ik ga mij inschrijven bij GetWellis

Succes!! Ben heel benieuwd of het bij jou het stoppen met roken ook makkelijker maakt.

Nou grote grap, mijn huisarts wil het niet meer voorschrijven als mijn BMI beneden de 27 is :+ Dus ook ik heb me aangemeld bij Wellis.

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:37

ik zou ook graag meepraten hier. Heb vorige week zaterdag mijn eerste spuit Ozempic gehad via wellis, wil eigenlijk 10 tot 15 kilo kwijt.

Heb me nog wel flink ingelezen van te voren en wil proberen te zorgen dat ik elke maaltijd eiwitten eet, krachttraining ga doen en pas ophogen als afvallen al meerdere weken stopt en extra proteine en gebruiken van andere priklocatie niet helpt.

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:38

Oyeru schreef:

wat een goede stappen ga je dan maken voor je gezondheid!
heel knap!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:57

Amahoela schreef:
raket schreef:
Ik had vandaag gesprek met internist. Ik at altijd al weinig, maar nu echt heel heel weinig.
Vandaag had ik tot nu toe een paar cashewnoten en tuinbonen. Ik ga zo nog maar wat naar binnen duwen.
Toch was het advies om nog verder op te hogen. Ik ga er even over nadenken.

Ik ga namelijk bijna op vakantie. En het klimaat is daar voor mij zó fijn dat ik daar wel kan wandelen enzo.
En ik ben bang dat ik dan tich ga omvallen als ik zo weinig eet.
En het is ook weer bijna tijd om de biological te spuiten, dus dan word ik ook weer ziek.

4 kilo in 2 maanden is met 3 stootkuren ook echt niet slecht vind ik zelf. Ik ga er een nachtje over slapen.

ik zou toch wel echt proberen om goed gezond en genoeg te eten, ook al heb je geen zin. Je lijf heeft toch energie nodig en met crashen kom je jezelf op den duur toch tegen. ook zou ik pas ophogen als je minder werking van het middel voelt.

Vind ik eigenlijk ook.
Maar de internist vind die 600 KCal die ik nu met moeite binnen krijg geen probleem en adviseert dus op ye hogen.
Ik duw nu vaak wat noten naar binnen voor de calorieën.
Ik vind het lastig en ik ben ook nog niet gaan ophogen. Aan de andere kant is zij wel een internist/ endocrinoloog...

Lastig, Lastig.

En ik wil op vakantie tich minstens een bak sla kunnen eten. Anders ben ik ook niet echt leuk gezelschap.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:11

Succes nieuwe starters!
Vandaag was prik en weegdag en de stand is nu -7,5 kilo. Nog 2,5 te gaan. Hoop dat het niet gaat stagneren, maar er was toch weer een pondje af deze week. Dus zolang het maar naar beneden gaat vind ik het prima.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:27

Annelies_VG schreef:
Nou grote grap, mijn huisarts wil het niet meer voorschrijven als mijn BMI beneden de 27 is :+ Dus ook ik heb me aangemeld bij Wellis.

Nou zeg dat is balen. Ze snappen toch zelf ook dat een beetje speling ook wel zo fijn is voor het geval je afbouwt en iets terugveert.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:13

Oyeru schreef:

Wat een fantastisch plan, ik wens jullie veel succes met het stoppen van roken .

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:36

Dankjulliewel allemaal! Stoppen met roken stond al langer op het programma maar zoals dat gaat met verslaving is er altijd een reden om het uit te stellen.

Ik hoop dat dit nu echt een stok achter de deur is en extra motiverend werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe het met mijn eetlust en bijwerkingen zal gaan.

Heb morgen het intakegesprek

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:43

opisop_shop schreef:
Annelies_VG schreef:

Nou zeg dat is balen. Ze snappen toch zelf ook dat een beetje speling ook wel zo fijn is voor het geval je afbouwt en iets terugveert.

Ze stonden er vanaf het begin al niet achter, denk dat dat er meer mee te maken heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:51

Oyeru schreef:
Dankjulliewel allemaal! Stoppen met roken stond al langer op het programma maar zoals dat gaat met verslaving is er altijd een reden om het uit te stellen.

Ik hoop dat dit nu echt een stok achter de deur is en extra motiverend werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe het met mijn eetlust en bijwerkingen zal gaan.

Heb morgen het intakegesprek

Grote kans dat de GLP 1 ook je trek in roken weghaalt of vermindert. Dit hoor je meer. Verslavingen zoals roken of alcohol verdwijnen/zijn te overwinnen met deze medicatie. Ik hoop dat dit voor jou ook zo werkt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:29

Ik hoop het ook inderdaad, want anders is het misschien wel erg dubbel om beide in 1x te doen. Zou mooi zijn als de Mounjaro je er bij ondersteunt!
Gaat je vriend ook mee afvallen, of alleen stoppen met roken (ook moeilijk) ?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 21:21

Zal wellicht zwaar zijn, maar stap er in met de hoop dat het juist motiverend is. Meer lcuht, meer bewegen, meer afvallen.

Hij heeft zelf een gezond gewicht maar wil hier voor mij aan meedoen <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:01

Mijn huid is zoveel beter geworden door de medicatie. Totaal geen puistjes meer. Hebben meer mensen hier deze ervaring?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:02

Voor ik begon was mijn huid echt gruwelijk droog, ik verging permanent van de jeuk, alles zat onder de huidschilvers en echt niets hielp ertegen. Maar nu is het echt een heel stuk minder geworden. Het lijkt ook iets te doen voor mijn COPD gold 3, ik kan weer halverwegen de trap op lopen en douchen lijkt ook iets makkelijker te gaan. Slapen gaat ook een stuk beter en ik ben minder moe. Ook zit ik zo veel beter in mijn vel, dat ik antidepressiva ben gaan minderen. *\o/*
Oke, ik ben wel regelmatig wat misselijk, maar dat neem ik op de koop toe. :D

Nu 8.5 kilo kwijt. *\%/* *\%/* *\%/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:07

Wat een mooie bijkomstigheden!

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:37

Suzanne F. schreef:
Mijn huid is zoveel beter geworden door de medicatie. Totaal geen puistjes meer. Hebben meer mensen hier deze ervaring?

Mijn eczeem is verdwenen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:35

Suzanne F. schreef:

Dat kan heel goed ook van het afvallen en waarschijnlijk gezonder eten komen. Dus gewoon je eigen verdienste :)