Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:21

Ik ben het met Villa eens, als de poort dicht is kom je er gewoon niet in. Wel heel rot dat er ook hier sprake blijkt van slechte interne communicatie. Ik zou zelf dan ook denken, laat maar, komt morgen wel.

Edit; wat ik wel aanraadt is de naam te vragen en te noteren van diegene die je aan de lijn hebt. Soms helpt net dat beetje druk om toch een opening te krijgen, en mocht achteraf blijken dat er fouten zijn gemaakt dan is het goed te weten bij wie die fout ligt.

pien_2010

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:25

Eens met Villa. Je bent totaal afhankelijk van de hulp die aangeboden wordt. Het is gemakkelijk roepen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:27

Kak dat is wel balen dat je niet vandaag al terecht kan!

Aan iedereen die zegt: hoezo laat je jezelf afschepen?
Zelf wel eens een contact gehad met het ziekenhuis? Daar kom je dan echt niet tussen.
Of zelf een keer bellen als je al een week plat ligt met 40graden koorts ofzo. Dan heb je er de fut gewoon niet voor.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:28

Nouja ik was gewoon heen gereden en ze hadden het maar geregeld. Ik spreek echt uit ervaring, ik loop al 1,5 jaar in en uit ziekenhuizen voor mijn zoontje in dit geval. Er gaat enorm veel mis maar wij laten ons niet wegsturen en dwingen alles af. Vooral mijn man dan moet ik erbij zeggen. Echt niet fijn maar wel regelmatig nodig, en het lukt altijd. Dan bellen ze die arts maar die het heeft toegezegd en gaat hij het maar regelen.

Maar goed, hier heeft TS op zich inderdaad niks aan want die zit wat anders in elkaar, dat wisselt natuurlijk ook per persoon. Dat ene dagje maakt dan ook niet meer uit voor jou denk ik :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:35

Ik kruip even onder de meeleessteen vandaan:

Niet iedereen is even assertief, en in het geval van TS voelt ze zich ook nog echt verschrikkelijk slecht, dus erg veel energie om te gaan discussieren zal ze waarschijnlijk ook niet hebben. Blijf aardig, of in ieder geval netjes tegen haar en laat haar nou niet nog poedersuiker voelen.

Heel veel sterkte TS, ik hoop dat de oorzaak gauw gevonden wordt :knuffel:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:36

Ik ben het ook eens met Villa, het klinkt zo gemakkelijk maar in de praktijk is dat wel anders.
Weet je nog welke arts je aan de telefoon had? Dan zou je nog kunnen bellen en vragen of ze het bij hem of haar willen navragen.

Ik heb er geen idee van of je normaal gezien werkt. Bedrijfsartsen kunnen soms ook wel iets.

Aan de andere kant, je hebt toch al morgen een afspraak en het is inmiddels middag dus dat duurt niet lang meer. Je hebt je beetje energie hard nodig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:38

Nyaleti schreef:
Kak dat is wel balen dat je niet vandaag al terecht kan!

Aan iedereen die zegt: hoezo laat je jezelf afschepen?
Zelf wel eens een contact gehad met het ziekenhuis? Daar kom je dan echt niet tussen.
Of zelf een keer bellen als je al een week plat ligt met 40graden koorts ofzo. Dan heb je er de fut gewoon niet voor.

Euhm ja kom er wekelijks. En als ik lam lig van de chemo heb ik inderdaad de puf niet maar dan belt mijn partner of meoder...ook dit wel meegemaakt dat de arts al wat toegezegd heeft en in systeem niks staat nog.

Als je zelf niet assertief bent kom je inderdaad niet heel ver. Ik ben ook wel gewoon naar de poli gegaan omdat de afspraak telefonisch al toegezegd was. Dat is eigenlijk altijd goed gekomen.

Het zijn mensen en in hun communicatie gaat ook wel eens wat mis. Ze kunnen zo schakelen met de arts hoor. Maar als je je af laat schepen dan niet.

Zou wou assistent mij ook inderdaad over 3 weken eens inplannen bij de oncoloog, met een agressieve snelgroeiende tumor waar al toegezegd was door andere artsen dat het dezelfde week nog moest ivm snel starten behandeling.
Als je dan zegt oke is goed ja dan blijft het erbij. Doe je dat niet dan overleggen ze toch weer en bleek ik inderdaad gelijk te hebben.

En dat ts daar geen kracht voor heeft snap ik! Maar moeder kan dat toch doen? Zeker als die nu toch al vrij had.

Ik krijg op deze manier een beetje een gevoel erbij dat het wel meevalt met ts haar klachten. En dat is natuurlijk niet zo!! Ts is heel ziek en ze stelt zich niet aab blijkt uit haar berichten wel. Maar dat idee kan diegene aan de telefoon dan ook hebben. En daar maken ze een inschatting en schatten ze in dat het dan wel te doen is en meevalt.
Laatst bijgewerkt door SansaS op 15-10-24 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:39

Hier helaas ook ervaring genoeg met lakse artsen -O- en dat ik doodziek na de zoveelste afschuiving door mijn papa bij de spoedeisende hulp neergezet. Niet echt heel tof omdat het ziekenhuis ook een best eind weg lag.

En heel erg sjit maar in de zorg in nederland is het langzaam wel aan het worden, als je braaf doodziek afwacht tot zij in beweging komen dan kun je soms lang wachten. Diegenen met meer assertiviteit worden meer gezien. Er is zoveel miscommunicatie jammer genoeg. :knuffel:

Het is gewoon een ellendige situatie zo, met even hoop gelukkig dit ziekenhuis pakt door om daarna weer en klap in het gezicht te krijgen. ;(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:43

Wat een veronderstellingen. Hoezo is de arts laks? Er kunnen verschillende redenen zijn waarom TS werd afgescheept. Misschien gewoon miscommunicatie? Wie zal het zeggen? Maar wat hier nu gebeurd is, maakt een arts nog niet laks.

Dan kan je net zo goed de moeder van TS laks noemen die haar dochter al, wat is het, twee maanden?, op een halve appel per dag laat leven en niet durft doorpakken voor een afspraak bij de arts waarvoor ze überhaupt zelf vrij heeft genomen. Wat voor moeder laat dat zo toe?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:46

Zullen we hiermee gewoon stoppen.... Het gaat weer de overhand nemen en word zelf weer wat drammerig.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:48

StalNollie schreef:
Zullen we hiermee gewoon stoppen.... Het gaat weer de overhand nemen en word zelf weer wat drammerig.

Eens, hier heeft ts niets aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:50

StalNollie schreef:

Idd. Of gewoon een nieuw topic openen waar jullie kunnen discussiëren over de kwaliteit van de zorg.

Ik hoop dat je morgen wordt opgenomen en binnenste buiten wordt gekeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:09

Sterker Daphne , mocht je morgen de arts spreken die jou vertelde vandaag te komen , meldt dat dan wel even. Zou het sowieso zeggen dan kunnen ze daar lering uit trekken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:16

Balen zeg, het zit jou toch ook niet mee. Er komen al goeie tips voorbij, schrijf inderdaad ook alles op. Wat er met wie, inclusief namen, is afgesproken. Zo blijf je de kortste lijntjes houden en geeft meer overzicht en zekerheid.
Je mag inderdaad best wat brutaler zijn. Ik merk in mijn werk dat patiënten die zich niet zomaar laten afschepen over het algemeen meer voor elkaar krijgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:56

Als ze om een overzicht van je klachten vragen, dan hoef je alleen maar je eigen berichten in dit topic te laten lezen.
Print ze desnoods uit.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:02

goeie tip Tienus, dat dacht ik precies zo

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:52

Daphne__ schreef:
Omdat de arts echt zei, ik regel dat je morgenochtend een plekje krijgt...

Zou de arts niet bedoeld hebben "ik regel dat je morgenochtend een plekje krijgt" als in "ik zorg dat er morgenochtend iemand kijkt wanneer jij kan ingepland worden zodat je een plekje krijgt om bloed te laten prikken"?

En dat het letterlijk opgenomen werd als in morgenochtend bloed prikken maar anders bedoeld werd?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:18

Lijkt mij niet als haar moeder vrij er voor neemt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:26

Als moeder en dochter het letterlijk geïnterpreteerd hebben terwijl het niet zo bedoeld was vanuit de angst, dan is dat toch normaal dat ze vrij nam?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:59

gonniee schreef:

Dat is toch niet te doen? Dan zijn ze eerst een uur aan het lezen, lijkt me nu niet echt zinvol en verspilde tijd.
Ze zien haar aankomen.

Artsen kijken naar feiten, niet naar gevoelens tenzij het een psychiater is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:03

Little_Gift schreef:
Daphne__ schreef:
Omdat de arts echt zei, ik regel dat je morgenochtend een plekje krijgt...

Zou de arts niet bedoeld hebben "ik regel dat je morgenochtend een plekje krijgt" als in "ik zorg dat er morgenochtend iemand kijkt wanneer jij kan ingepland worden zodat je een plekje krijgt om bloed te laten prikken"?

En dat het letterlijk opgenomen werd als in morgenochtend bloed prikken maar anders bedoeld werd?

Dan mag die arts op communicatie cursus :j
Echt, serieus, moet je nu echt perse alles bij ts neerleggen wat er mis gaat? Waarom geloof je haar niet?
De hele situatie is al vervelend genoeg zonder dat ze ook nog eens aan zichzelf moet gaan twijfelen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:52

Percy schreef:
gonniee schreef:

Dat is toch niet te doen? Dan zijn ze eerst een uur aan het lezen, lijkt me nu niet echt zinvol en verspilde tijd.
Ze zien haar aankomen.

Artsen kijken naar feiten, niet naar gevoelens tenzij het een psychiater is.

Dit is zeker te doen en ontzettend zin vol. Ik heb afgelopen jaar op verzoek! Van de arts zo een overzicht gemaakt. Niks gevoelens maar puur lichamelijke klachten en hierdoor kon de internist aan de hand van foto's en mijn verslag, mij met het hele team bespreken. Een duidelijk overzicht met hoe het verloop is, is echt ontzettend zinvol. Artsen zijn ook maar gewoon mensen he, geen wonderlijke wezens die gedachten kunnen lezen. Ik denk zelfs in het geval van TS dat een goed overzicht artsen tijd kan besparen. Door bijwijze van dit topic uit te printen kunnen ze een goede tijdlijn maken.

TS, misschien handig om de gespreken in het vervolg op te nemen zodat je terug kan luisteren hoe het zit en met wie je gesproken heb? Eventueel de artsen gespreken ook zodat je het later samen met je zus of moeder kan terug luisteren. Als je het aangeeft moet het geen problemen geven. Geeft je ook misschien net het zetje in de rug om zekerder te zijn over het handelen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:00

Heel nuttig Thirzasara.
Een tijdlijn maken en de klachten op een rijtje zetten is alleen maar goed maar uitdraaien van dit topic wat al 2 maanden loopt en 64 pagina's lang is? Dat lijkt mij toch iets minder handig zelfs als ze alleen haar eigen bijdragen aanlevert. Veel herhaling en niet terzake doende informatie.
Die arts is bijvoorbeeld echt niet geholpen met info over de assistente van de huisarts.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:02

Gesprekken opnemen moet je toestemming voor vragen, zelfs al is het gewoon voor eigen gebruik.
Dit omdat je als patiënt wel eens bij artsen (het zijn ook maar mensen ....) op hun tenen kunt staan, en hun ego laat dat vaak niet toe. (het zijn ook maar mensen, maar het is even cru, wel hun taak om naar mensen te luisteren en ze niet slechter dan dieren te behandelen. Ze hebben hier jaren voor geleerd, dat ze doen waarvoor ze getraind worden ipv niets en alles op een ander af te schuiven.)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:04

Ik denk dat het goed is ts ook eerdere klachten op een rij zet gezien ze begin dit jaar al sprak van amper kunnen eten en drinken door extreme maagklachten en misselijkheid en drinkvoeding omdat ze zo zwak was. Dan is het in ieder geval iets van ruim voor de start van het topic.

Een soort tijdlijn met hoelang dit al speelt.