Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 09:57

Ik heb op 5,12, 27 december en 2 januari kuur ~~}>

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:00

Ik ben deze week in elk geval op de helft van de chemo periode *\o/*

Nog 2,5 maand te gaan straks.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 10:13

Yeah *\o/* *\o/*

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:24

Dat einde is echt een punt waar je naar uit kijkt he! Ik telde met mij eerste behandeling ook echt af naar einde!

Ik ben nu ook aan het aftellen tot 19/12, dan valt er 1 van de 3 therapieën weg en is het ook alweer de laatste keur van dit jaar!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:48

Britt heb jij al uitslag van je biopsie? Of wanneer komt dat?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 11:41

Bloed is goedgekeurd voor donderdag al heb ik wel bloedarmoede nu.
Dus dat is minder. Ook heb ik tintelingen (huid) op handen en voeten dit heb ik ook laten weten. Bij de voeten doet het zeer met lopen op sokken bijv.

Ik krijg geen tussentijdse scan. Pas na het chemo traject voor de bestraling en ik moet volledig door met antihormoon ook Lucrin.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:43

Ga je nu naar je taxol kuren? Die lopen ook sneller in als ik me niet vergis. Wel intensief iedere week…..
Ik weet niet of ik het eerder geschreven heb maar ook aan de laatste chemo komt een eind. Vooruitkijkende lijkt dat onnoemelijk ver weg maar het komt!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:47

Fijn het door mag gaan! Heb je erge bloedarmoede? Ik een klein beetje vorige week was het 7.3

Ik heb trouwens de koelhandschoenen en voetdingen gebruikt! Zal nog even linkje zoeken. Ik heb er 3 uur mee gezeten was wel koud :)) maar wel gelukt.

Bij mij duren de wekelijkse kuren wel langer dan de AC kuren. De taxol loopt in 1,5 uur uun en de carboplatine in half uur.

Maar dat doen ze hier wel preventief ivm de allergische reactie op taxol zetten ze liever de eerste 3x het infuus langzamer dan heftige reactie. Als de komende 2x goed gaat dan zetten ze het infuus van de taxol daarna op een uur.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:56

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:56

Wat fijn dat die koelhanschoenen en voetdingen werken. Elk klein beetje neuropathie wat je kunt voorkomen is meegenomen. Ik heb het in m’n handen en dat is heel vervelend, net of je altijd handschoenen aan hebt -O- en dan ben ik blij dat m’n voeten gespaard zijn. Misschien inderdaad iets om voor te leggen BF?

Ik heb zelf docetaxel gehad, ook een van de taxatoren en die was eens in de drie weken net als de A-C. Ik weet eigenlijk niet meer hoeveel tijd die liepen. Wel dat de coolcap minder lang hoefde om na te koelen. En inderdaad de eerste keer ook op lage snelheid ivm risico op allergische reacties. Zo zie je maar…..hoe langer het achter je ligt, hoe meer details je vergeet! Ik gun jullie ook heel veel “hoe ging dat ook weer” momenten :j

Fijn dat je donderdag de volgende stap mag zetten in het traject. Ik denk aan je.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 12:01

SansaS schreef:

Ik heb ook zo iets besteld voor voeten en handen zitten nog in de doos.

Bij mij is het ook anderhalf uur en half uur en dexametason vooraf bij de eerste 3 kuren.
Is idd om te kijken ook hoe het gaat bij reactie gaan ze de vervolg keren nog langzamer.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:08

Ja zelfde beleid dus!

En inderdaad ook de dexametason. Hier ook de eerste 3.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:12

pien_2010 schreef:

Nee, tussen woe en vrij heb ik normaal de resultaten…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:13

BritHittepit schreef:
pien_2010 schreef:

Nee, tussen woe en vrij heb ik normaal de resultaten…

Ok dat is dan nog even heel spannend voor je. :knuffel:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 16:34

O even over de bloedarmoede het precieze getal ben ik even kwijt.
Dat zie ik over 9 dagen. Maar het is voor het eerst er echt onder zeg maar. Dus voor het eerst ook gesproken over bloedarmoede en dat zal met de volgende kuren alleen maar meer dalen. Ze gaf aan dat er niet veel aan te doen is.

Ze vroeg wel of het met de klachten nog vol te houden is want ik merk dat ik langer moet herstellen nu na de chemo. Daar speelt stress natuurlijk ook een rol in. Ik heb aangegeven dat het moet. Ik heb geen andere keus dus ik ga ervoor.

Baal wel een beetje dat ik geen tussentijdse scan krijg. AVL had aangegeven dat er gekeken moest worden of de chemo aan slaat. Maar de arts in ghz vind het te snel op de laatste scan waar ze een milde krimp zagen op de antihormoon en daar hebben ze nu chemo boven op gedaan dus ze geven het een dubbele klap en na 6 weken kan het zijn dat er niks gebeurd lijkt op de scan en dus voor een tegenvallend beeld kan zorgen voor mij. En dan willen ze toch door omdat het pas beter te zien is wat later. Ik was daar een beetje hard met mijn vragen voet bij stuk houden maar ik krijg geen scan. En na uitleg snap ik het ook. Maar toch had ik hem graag gehad.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:53

Toch kan je waarde ook weer stijgen. Na mijn 3e ac had ik ook voor eerst bloedarmoede en na de 4e was het weer gestegen naar 7.3. Heb veel ijzer houdende groenten gegeten. Ook al zeggen ze je niet veel doen kan...

Precies wat je zegt. Je moet! Ik merk het ook hoor je hersteld steeds minder snel. Ik heb vandaag zoiets van nou nu gaat het wel weer redelijk qua moe zijn. Maarja woensdag moet ik alweer :+

Balen je geen scan krijgt! Ik krijg hem na 8 kuren de scan. Maargoed bij mij is de scan vooral voor de operatie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 17:03

Maar wanneer was jou laatste scan? En welke scan krijg je?

Ik wil eigenlijk een mri. Maar ze willen een pet scan doen tussen chemo en bestralingstraject.

Voor de bestraling moet het. Dus als ik in December een scan zou krijgen dan moet ik februari/maart of wanneer ze gaan bestralen weer.
In juni heb ik de laatste pet/ct gehad.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:06

Mij laatste scan was de pet scan eind augustus en de mri scan van 21 augustus.

Ik krijg een mri mamma scan. Pet scan krijg ik zover ik weet niet meer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 17:08

Ahh ja.

Bij mij zit het niet meer in een borst natuurlijk.

Misschien dat ik nog even contact opneem met AVL wat zij van het plan vinden.

Juli was trouwens de pet/ct

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:12

BeFunny schreef:
Ahh ja.

Bij mij zit het niet meer in een borst natuurlijk.

Misschien dat ik nog even contact opneem met AVL wat zij van het plan vinden.

Juli was trouwens de pet/ct

Misschien moet je het woord "misschien" weglaten indien jij je daar beter bij voelt.
En gewoon contact met het AVL opnemen...
Denk aan jezelf Befunny :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 17:14

Het is dat ik naast Chemo deze week wat afspraken heb. Deze week twee woning bezichtigingen en ik probeer alles te portioneren momenteel.
Dus contact opnemen is weer een extra iets.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:49

Je kunt misschien even mailen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:54

Citaat:
Baal wel een beetje dat ik geen tussentijdse scan krijg. AVL had aangegeven dat er gekeken moest worden of de chemo aan slaat. Maar de arts in ghz vind het te snel op de laatste scan waar ze een milde krimp zagen op de antihormoon en daar hebben ze nu chemo boven op gedaan dus ze geven het een dubbele klap en na 6 weken kan het zijn dat er niks gebeurd lijkt op de scan en dus voor een tegenvallend beeld kan zorgen voor mij. En dan willen ze toch door omdat het pas beter te zien is wat later. Ik was daar een beetje hard met mijn vragen voet bij stuk houden maar ik krijg geen scan. En na uitleg snap ik het ook. Maar toch had ik hem graag gehad.

Toch geeft scan ook weer stress. En daar heb je voldoende van in je leven op dit moment. En ze gaan als het negatief is toch door (gelukkig).
Ik zou het advies volgen. Een dubbele klap erop geven, het zien als minder stress krijgen want stel er lijkt niets gebeurd? Dan ben je niet blij op zijn zachtst gezegd.
Ik zou het advies opvolgen ook als dit om mijzelf zou gaan. Maar ik begrijp je wel.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:58

Ik zou wel mer avl contact opnemen. Als zij wel scan willen isndaar ongetwijfeld een goeie reden voor. Ik heb de chemo ook in ander ziekenhuis dan avl maar avl is wel leidend in de scans enzo. Ze kunnen dan ook bijsturen in chemo als het moet en opzich zouden ze na een aantal chemo's wel moeten kunnen zien of het wat doet.

Avl wou de scan bij mij na 6-8 kuren. Mijn eigen ziekenhuis wou het pas na 12 kuren doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 19:15

Ik heb mijn pruik binnen.die staat mij heel anders dan het model. Ik heb geen make up vandaag uglyy

Pruik zonder petje met de pony lelijk voor mijn ogen iets te volumineus en pruik is donkerder dan verwacht. Met petje vind ik hem leuker en hij is iig wel warm.

Afbeelding