Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:21

Werkdrukverlichting wat een mooi woord!

Bloed uitslagen waren goed, ijzer iets te laag, maar hb was hoog genoeg, ben de multivit weer gaan slikken en gisteren was mijn ijzer alweer omhoog. En ik voel me vanochtend ook echt flink opgeknapt. Ben vandaag nog vrij en dan dinsdag weer aan het werk.

Thuis gaat wat rustiger nu, dankzij een hele goede tip van een bokker slikt mijn man nu weer psylium en dit lijkt te werken! Nu in zn koppie nog rustig herstellen, maar dat gaat echt goedkomen.
Hij gaat volgende week de hele week voor een bepaalde klus heftruck rijden, en daar kijkt hij naar uit ipv doelloos op de zaak rondlopen ter reïntegratie.
Dus dit geeft mij ook weer moed.
En ja ,hij zal moe thuiskomen en dat moet ik zien te voorkomen dat ik dat weer op mezelf betrek ( hormonen.....)

Koliekaanvallen, dat klinkt niet best zeg! Heeeel vervelend ook!

Inbrekende verloskundige, altijd fijn een ervaringsdeskundige!

Hagelslag weer blij met je sinaasappel thee :')
Jij woont in Duitsland begrijp ik dat goed?

Naomi wat extra werk, wat fijn dat je dit kunt!

Simone, hoe was het zwemmen? Paste je badpak?

hagelslag

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:28

@floko
Deze thee drink ik ook graag.

Afbeelding

Maar ik drink eigenlijk alleen in de winter graag/veel thee _O-
Als het koud is en ik net klaar ben bij de paarden bijvoorbeeld... ff 1 of 2 mokken thee. Heerlijk.

@Jolliegirl jaa ik woon in duitsland.
Fijn dat je vriend hopelijk een oplossing heeft! En ook weer vooruitzicht op iets te doen.

Ik zit nu bij de diabetes arst voor de grote test.
Kwartier terug 1e x bloed afnemen en daarna direct suikerdrankje -O-
Ik ben nu al misselijk _O- _O- _O- _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:53

Ahnee he! Misselijk door het drankje?
Wat rot!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:04

Jap. Ik ben er maar bij gaan liggen. Nu gaat het ansich.
Met max een kwartier gaan ze nog een x bloedprikken....
Zoooo geen zin in... en een uur later nog een x

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:46

Wat fijn dat het beter gaat met je man Jolliegirl!

@hagelslag, er wordt veel in je geprikt enzo, hopelijk voel je je snel beter!

Wij hebben even dieper in de buidel getast, maar deze reiswieg was zo makkelijk in te klappen in de winkel, dus ik hoop dat hij lang goed blijft en we hem voor eventuele latere kinderen ook nog kunnen gebruiken :P

https://www.babypark.nl/nuna-sena-aire- ... bedje.html

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:58

Zijn jullie dan ook veel op pad?
Ik wil eind november eens goed gaan shoppen...
Dan kan ik ook de wieg bij mijn nicht ophalen en nog wat kleding etc... en dan kijken wat er nog mist qua spul.
Misselijkheid gaat nu gelukkig wel weer. Zo nog 1x prikken.

Maar dat doet ze maar mooi even in mijn andere arm _O-
2x in dezelfde arm/ader voelde niet fijn.. maarja ik heb nog een arm :Y)
Als ik hier zo klaar ben ga ik nog even richting een kledingwinkel in de buurt...
Ik ben een grotere winterjas nodig _O- zelfs die van mijn vriend past niet echt lekker meer(en hij was pissig dat ik z'n heilige "old skool" jas aan trok _O- )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:01

Wij hebben al heel veel gekregen, dus nu vooral nog de kleine dingen kopen (kleding, manicuresetje, hydrofiele doeken etc.). Gister een stoel en reiswieg gehaald :) We hebben een vrij grote Babypark in de buurt, dus dat is best praktisch.

Wat raden jullie aan qua badje? Sommige zeggen dat ze het niet gebruiken, andere zeggen: koop gewoon een grote emmer, andere zeggen dat ze het veel gebruiken. We hebben zelf ook een normaal bad, maar daar kan een baby natuurlijk nog niet in.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:12

Eske_B schreef:
Wij hebben al heel veel gekregen, dus nu vooral nog de kleine dingen kopen (kleding, manicuresetje, hydrofiele doeken etc.). Gister een stoel en reiswieg gehaald :) We hebben een vrij grote Babypark in de buurt, dus dat is best praktisch.

Wat raden jullie aan qua badje? Sommige zeggen dat ze het niet gebruiken, andere zeggen: koop gewoon een grote emmer, andere zeggen dat ze het veel gebruiken. We hebben zelf ook een normaal bad, maar daar kan een baby natuurlijk nog niet in.

Wij hebben het badje maar 1 x gebruikt, verder inderdaad mee onder de douche. Wat ik nog wel handig vind is gewoon zo'n wasmand van IKEA: https://www.ikea.com/be/nl/p/torkis-fle ... -20579165/ die gebruikt mijn schoonmoeder om de kleinkinderen in bad te doen.

Wij hadden zo'n badje van Bebe-Jou incl staander en babyzitje: https://www.mamaloes.nl/bebe-jou-taupe- ... ard-220005

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 11:32

Nee ik ga het liefste niet naar baby winkels. Vind het verschrikkelijk om in die grote baby winkels rond te waggelen. Ook vorige zwangerschap zo min mogelijk naar baby winkels geweest. Wij bestellen veel, alleen de buggy en kinderwagen hebben we echt getest.

Wij hebben wel een baby bad op van die poten. Over het algemeen zijn wij heel erg fan van douchen met onze zoon maar zeker als een van ons alleen is en er poepdrama is dan is een badje in het begin heel makkelijk. Maar dat is echt een persoonlijke voorkeur.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:30

Zooo suikertest overleefd....
Direct ook met de arts gesproken.
Vooral mijn nuchtere waarde was niet okay(ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik gisteravond nog chips heb gegeten :Y) ).
De waarden na het suikerdrankje waren wel okay.
Wel echt net zo'n randje wel/niet behandelen.
Voor nu 1 week 4x per dag zelf prikken.
En volgende week vrijdag terug om te bespreken wat de waarden doen

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:41

Wij hebben het badje ook alleen in de kraamweek gebruikt. Daarna lekker mee onder de douche.
Wij hebben een grote opbergbak van Ikea nu als 'bad'. Die heeft hogere zijkanten, als zoonlief dan spettert zit niet alles onder.
En hij kan gekke bekken trekken door het plastic }:0

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 13:05

hagelslag schreef:
Zooo suikertest overleefd....
Direct ook met de arts gesproken.
Vooral mijn nuchtere waarde was niet okay(ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik gisteravond nog chips heb gegeten :Y) ).
De waarden na het suikerdrankje waren wel okay.
Wel echt net zo'n randje wel/niet behandelen.
Voor nu 1 week 4x per dag zelf prikken.
En volgende week vrijdag terug om te bespreken wat de waarden doen

Hopelijk valt het dan net de goede kant op voor jou! Lijkt me ook maar gedoe zwangerschap diabetes. Zou je in de ochtend nog last hebben van een chips van de vorige avond? Nooit geweten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:12

Als hierdoor een valse uitslag ontstaat ben je straks aan het prikken terwijl het niet nodig is..

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:17

Blij dat het weer voorbij is hagelslag, rot dat je zo misselijk werd!
Die chips zou voor je nuchtere waarde niet uit mogen maken toch als je het voor gisteravond 23 uur hebt gegeten? Bij mij werd in ieder geval aangegeven dat je vanaf 23 uur de avond ervoor nuchter moest blijven.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:48

Wij gebruiken het badje heel veel. Onze dochter heeft een bloedhekel aan de douche en we hebben geen groot bad dus babybadje is nog steeds de uitkomst. Zo’n tummy tub (emmer) vonden wij verschrikkelijk en hebben we alleen 1x gebruikt tijdens de kraamweek.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:03

Ik heb voor 8 uur gister avond chips gegeten.
Moest 12 uur nuchter zijn....
Ik denk zelf eigenlijk dat het bij mij te maken heeft met toch teveel ongezonde producten tussendoor waar je geen erg in hebt....

Ik eet opzich niet vaak chips. 2x per week.
Maarja chocolade is toch wel een dingetje, dat is iets te lekker.
9 vd 10 x neem ik volkoren brood/producten.
Maarja... dat ene koekje hier en daar kan een probleem zijn....
Qua avondeten/warm eten eet ik meer aardappelen en groente dan vlees
Als we spaghetti eten, dan ook volkoren spaghetti. Qua smaak minimaal anders maar vult absoluut beter

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 14:31

hagelslag schreef:
Ik heb voor 8 uur gister avond chips gegeten.
Moest 12 uur nuchter zijn....
Ik denk zelf eigenlijk dat het bij mij te maken heeft met toch teveel ongezonde producten tussendoor waar je geen erg in hebt....

Ik eet opzich niet vaak chips. 2x per week.
Maarja chocolade is toch wel een dingetje, dat is iets te lekker.
9 vd 10 x neem ik volkoren brood/producten.
Maarja... dat ene koekje hier en daar kan een probleem zijn....
Qua avondeten/warm eten eet ik meer aardappelen en groente dan vlees
Als we spaghetti eten, dan ook volkoren spaghetti. Qua smaak minimaal anders maar vult absoluut beter

Niet je zelf de schuld geven als je toch zwangerschapsdiabetes blijkt te hebben. Snap dat je naar redenen zoekt maar volgens mij is het voor een gedeelte ook gewoon pech hebben. Mocht het wel raak zijn dan kan je gewoon een diëtiste in de hand nemen die je de juiste adviezen kan geven.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:37

Daar heb je opzich wel gelijk in.
Niet percee jezelf de schuld geven.
Maar met voeding is eigenlijk wel vrij veel te regelen/veranderen.
Je bent wat je eet.
Ookal kan het zijn dat de hormonen nu iets te gek doen waardoor het geen ene bal uitmaakt.
Maar we zullen het wel meemaken komende week

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:10

Nog een inbreker hier wat betreft badje en gebruik ervan, ik heb een soort lig/zitje voor in een groot bad. Werkt heel fijn! Heb het babybadje alleen in de eerste twee weken gebruikt bij beide kinderen. Douchen vond ik hier niet prettig en onze eerste baby ook niet omdat ik het vaak genoeg alleen doe en dan tegelijk afdrogen, aankleden etc niet zo handig vind.

Zo eentje dus: https://www.baby-dump.nl/babyjem-badinz ... d_source=1

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:25

@Roulette, het wisselt nogal. Ik heb zo ongeveer alle echopraktijken in de omgeving bekeken en de ene doet het al vanaf 13 weken, de ander pas vanaf 16. De praktijk die ook onze medische echo's doet, voert de geslachtsbepaling uit vanaf 14 weken.
@S_imone, fijn dat je centering bijeenkomst nu gezelliger was. En leuk zwemmen! Hopelijk beviel je badpak.
@Daph, he wat naar zeg! Heel veel beterschap en sterkte met de koliekpijn!
@Laura_1986, fijn dat je inbreekt! Ik was op de hoogte van de nubtheorie en heb me hier ook ietwat in verdiept. Ik zit tijdens elke echo ook flink te turen, maar op een of andere manier krijgen onze echoscopistes het telkens voor elkaar om een mooi foto'tje zonder nub mee te geven. Alsof ze weten dat ik daar uren naar ga kijken om het geslacht te kunnen voorspellen :')
@Jolliegirl, wat fijn dat je bloedwaarden goed waren. En heel fijn dat de psylium je man helpt. Hopelijk trekt jou dit ook weer wat omhoog!
@hagelslag, balen van je nuchtere suikerwaarde (in principe zouden die chips niet uit moeten maken hoor hahaha). Jezelf de schuld geven van (potentiële) zwangerschapsdiabetes is inderdaad niet eerlijk, maar voeding kan wel bijdragen. Dat is wel mooi dat je een week prikt. Dan zul je zien wat een hoog effect heeft op je bloedsuikers en wat niet.

Wij hebben toch de afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling. Het wordt donderdag, dus dat is 15 weken. Ik ben net afgestudeerd en zit nog heel erg in de "gaan, gaan, gaan" modus. Met alleen werk "verveel" ik me een beetje, dus nu wil ik gaan bedenken wat we allemaal moeten kopen en waar. Gaat iets makkelijker als je het geslacht weet. Oh en heel eerlijk: we zijn ook gewoon heel benieuwd wie van ons gelijk heeft :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:11

Jolliegirl: Wat fijn dat je weer wat opgeknapt bent en dat het thuis wat rustiger is. Hopelijk komt je man niet alleen moe, maar ook wat blijer thuis nu hij wat andere werkzaamheden mag gaan doen.
Mijn badpak zat goed! en het zwemmen was heerlijk. Had het ook al te lang niet meer gedaan.

hagelslag: de suikertest gehad. Fijn dat je die overleeft hebt.
Heb je nog een nieuwe jas kunnen scoren? En je lekkere thee weer in huis! Altijd fijn.

Eske: qua badje krijg ik er één te leen van een vriendin. Wij hoeven deze dus niet aan te schaffen. Heb je wellicht iemand in jouw omgeving waar je zoiets van zou kunnen lenen? Een badje is volgens mij iets wat je niet veel gebruikt. Dat hoor ik in mijn omgeving in ieder geval veel.

PeerAppel: het badpak bevalt goed :o
Wat leuk dat jullie een geslachtecho gepland hebben. Ik ben benieuwd wat het is :D

Wat winkelen betreft: Ik denk dat wij binnenkort alleen even op pad gaan om kinderwagens te testen en autostoeltjes te bekijken. Ik zie door alle merken, testen, etc. het bos niet meer :+
Zoiets kan ik en wil ik niet op de gok bestellen. Ik moet dat echt even gezien en gevoeld hebben.
Verder zal ik bepaalde dingen tijdens black friday bestellen. Dat zal toch wel een hoop schelen.
Qua rompers en zo heb ik al het een en ander via vinted gekocht.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:41

Heel even een update een geen meeleespost.

Vanmorgen contact gehad met de huisarts met wat nu verder. Helaas moet ik geopereerd worden -O-

Dit willen ze het liefst nog in het 2e trimester doen dus verwacht dat ik binnen nu en een maand geopereerd word!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 20:35

Ach oliebol zeg! Dat is het laatste waar je op zit te wachten. Dikke knuffel en veel sterkte :knuffel:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:44

Daphx93 schreef:
Heel even een update een geen meeleespost.

Vanmorgen contact gehad met de huisarts met wat nu verder. Helaas moet ik geopereerd worden -O-

Dit willen ze het liefst nog in het 2e trimester doen dus verwacht dat ik binnen nu en een maand geopereerd word!

Aah wat vervelend. Sterkte met de operatie

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:23

Bedankt voor alle tips over badjes! Ik denk dat ik er een van de ikea haal, die is niet zo duur, dus ook niet erg als we hem toch weinig gebruiken.

Wat vervelend Daph, veel sterkte!