Dus vandaag moest ik van mezelf eerst 5km doen voordat ik de heuveltraining mocht doen. Het was echt zwaar, ik heb er iets van 40 minuten over gedaan. Daarna dus de 8 keer 15seconden heuvelop en 15 seconden naar beneden. Doordat er nu al 5km in de benen zat was ik iets trager met deze sprints, maar dat is voor het trainingseffect natuurlijk niet erg.
De 5 minuten cooling down heb ik ook niet gewandeld, maar gewoon hardgelopen. Ik had die 5 minuten willen verlengen tot 1 a 1.5km aan 1 stuk, maar helaas kreeg ik wat kramp in m'n linkerkuit. En tja, dan houdt het even op. Na kort wandelen kon ik wel weer verder en was het weg, maar was toen ook al bijna thuis.
Ik heb gewoon mijn standaard 'rondje' gedaan, eerst stukje door het bos, dan via een fietspad richting Groningen, zelfde weg terug, maar het stukje door het bos maak ik anders. Ik ga terug graag door de 'verborgen pluktuin'. Daar gaat een heel donker duister mysterieus paadje naartoe en dat is het mooiste stukje bos. Als je dat paadje in de winter in het donker loopt op een dag dat er geen maan is, dan zie je werkelijk geen enkele boom staan en moet je voelen of je nog op het pad loopt. Dat pad is kronkeling en heeft houtsnippers op de bodem. Ik mag dat graag meenemen op weg naar huis, ondanks de vele muggen met dit weer.
Wat wel leuk is, is dat mijn VO2 max ondanks dat de waarde gelijk gebleven is op het horloge van 'redelijk' naar 'goed' gegaan is. Dat betekent dus dat Garmin op de achtergrond wel met een getal achter de komma werkt, maar deze niet toont. Als deze werkelijk een punt omhoog zou gaan, dan zit ik al bijna weer in de volgende categorie volgens de online tabel van Garmin.
Mijn fitnessleeftijd is ook met een half jaar gedaald. Niet dat je er echt wat mee kunt, maar goed, het is altijd goed om te zien dat ik dus jonger lijk dan ik werkelijk ben

En nu ik de hoogtemeter heb ingesteld op alleen barometer werkt in ieder geval de Coach weer zoals het moet, maar nu krijg ik helemaal geen hoogteverschillen meer te zien. Dus in ieder geval maar weer teruggezet naar automatisch. Maar als ik voor elke run ga kalibreren, dan krijg ik de trainingen niet meer te zien, en hoor alleen de piepjes. Dus dat werkt niet samen.
Nu lekker even op de bank, ondanks dat het lopen niet lekker ging en zwaar was wel een goed voldaan gevoel. En daar doe je het ook voor immers.