Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:02

Nee qua tijd inderdaad. Ik ben zeker alleen al een uur bezig met erheen rijden, paard van de weide halen, opzadelen en weer terug brengen. En dan heb ik t rijden er nog niet bij op geteld. Ook als er iets is kan ik dus niet zomaar even snel naar huis en moet eerst paard naar de weide (is een stukje lopen). Ik zie veel beren op de weg nog, maar wil het wel gaan proberen weer het komende jaar. We wachten nog even af tot iig oud en nieuw geweest is en vuurwerk hier gestopt is.

Als je een halve dag weg bent, hoe doe je dat dan met kolven? Ik ben echt bang dat m'n productie er onder gaat lijden, zeker omdat Scott ook al doorslaapt.

Ik heb net voor de 2e x flesje gegeven en hij had gewoon t hele flesje op (50 ml), zo knap! Daarna nog even lekker bij mij gedronken.. <3

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:01

Ohja dan ben je wel even zoet qua tijd!

Als ik langer dan 5 uur weg ben dan kolf ik tussendoor (en gooi dat weg), met mijn kleine kolfapparaten die ik mijn BH passen. Die zijn heel makkelijk en discreet, en kan gewoon op de WC in 10 minuten. En voeden of kolven direct voor ik wegga en als ik terugkom. Merk niets aan mijn productie daardoor, dat gaat helemaal prima.

Wat fijn dat hij een fles gaat drinken, zal een hele geruststelling zijn!

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:34

Zal weer eens proberen mee te lezen en reageren uiteraard.

Afgelopen vrijdag zijn wij trotse ouders en grote zus van Mees geworden.
Na een fijne vlotte bad bevalling kwam helaas de placenta niet en 3 liter bloedverlies.
Dat werd een manuele placenta verwijdering onder algehele narcose.
Mees was gisteren op dag drie alweer aangekomen en doet het perfect.
Knap ventje van 54 cm en 3940 gram.
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:37

Joanieke, fijn dat Scott het zo goed doet.
Lastig lang van huis en de bv.

Inwonderland, fijn een kolfruimte ondanks mannen wereld.

Eskimo, heftig met de peuter erbij. Fijn weer wat aan het opknappen.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:07

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's! En een voorspoedig herstel!
3 liter bloed verloren horsii! Dat klinkt heftig. Hopelijk gaat het herstel goed.

Hier kolf ik 4x per dag. Geen hele grote productie. Ongeveer 2 flesjes in totaal per dag. Maar alle beetje zijn goed. En verder aanvulling met kunstvoeding.
Weet nog niet hoe lang ik het ga doen. Opzich wel gedoe, maar ook wel weer fijn voor de antistoffen in het griepseizoen. Ik wil het in ieder geval proberen tot ik weer ga werken in februari.

Verder hier na 7 weken ook nog wel een duidelijk zwangerschapsbuikje. Blijft misschien ook langer vanwege de keizersnede? Vind het wel moeilijk, want ik ben verder slank dus je ziet het duidelijk en pas nog veel kleren niet.
Maar in het nieuwejaar weer wat gezonder eten en langzaam sporten weer opbouwen. Wil in ieder geval 1x in de week naar zwanger en fit gaan hier in de sportschool.

Nog niet bij mn verzorgpony geweest, maar dat gaat ook weer kriebelen. Dus daar wil ik binnenkort weer heen. Nog niet rijden tot de fysio groen licht geeft, maar beetje borstelen, wandelen en clickertraining voor de vitamine P kan wel alweer.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:03

Gefeliciteerd Horsii! Jeetje wat heb je veel bloed verloren, lijkt mij schrikken. Nu lekker genieten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:33

Gefeliciteerd horsii! Heftig ook onder narcose! Hoe voel je je daar nu bij? Ik moest misschien ook onder narcose vanwege mogelijk totaal reptuur, maar was gelukkig niet zo ver door gescheurd.. Het hechten vond ik echt verschrikkelijk, maar blij dat dat niet onder zijl hoefde..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:09

Ik heb bij Saar ook ok gehad voor manuele placenta verwijdering en Fluxus, alleen toen 1200cc.
Ik wist dus wat mij te wachten stond toen de ok eenmaal aan de orde was.
Ik werd dus overgedragen aan het zh en eigen verloskundige en kraamhulp bleven nog even bij mees en vriend.
Echter eenmaal in de ok was ik zo slecht door het bloedverlies dat ik het onder narcose gaan niet meer mee hebt gekregen.
Toen ik wakker werd kreeg ik gelijk een mees update, dus dat was ontzettend fijn.
Al met al kijk ik er goed op terug. Het was een super fijne vlotte bevalling en mees was in goede handen.

Joanieke, gelukkig toch geen narcose nodig.
Lijkt mij geen pretje het hechten.
Dat is hier gelukkig op de ok gebeurd en alleen 2e graads.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:12

Pfoe heftig hoor! Fijn dat je er zo goed op terug kijkt!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 16:02

Okee ik heb jullie echt schandalig verwaarloost haha

Hopelijk kom je op je streefgewicht Joanieke. Ik merk dat mn buik weer wat groeit met de feestdagen met al dat gevreet en toch veel minder beweging dan normaal :')

Wat fijn dat hij zo goed doorslaapt die kleine man! Wel heel erg balen dat jij en de andere kleine zo ziek zijn geweest! Hopelijk nu weer helemaal beter!

Wat fijn dat je buik alweer plat is Lady! Ik weet niet zo goed hoe lang ik door wil gaan met borstvoeding geven. Ligt er ook een beetje aan wat mijn productie gaat doen als ik straks weer aan het werk ga, maar zou toch eigenlijk wel minimaal een jaar willen voeden mocht dat me gegeven zijn.
Fijn dat jullie het RS virus weer te boven zijn! Hopelijk snel weer jullie ritme terug! Gelukkig geen invloed gehad op de groei, kleine groeit lekker door!
Jij ook weer lekker fanatiek aan het rijden en geen borstontsteking meer gelukkig!

Oh gadsie jullie ook flink ziek Eskimo :knuffel: Hopelijk knap je snel helemaal op. Gelukkig de kleine baby niet ziek! Ohjee en dan ook nog een terrorpeuter! Dat valt niet mee dan, gelukkig een makkelijke baby.
Hier hebben we eerste kerstdag met mn schoonfamilie gevierd en 2e kerstdag bij mijn moeder met mn zusje. WAs gezellig maar blij dat het weer voorbij is haha.

Nogmaals gefeliciteerd in Wonderland!! *\o/* en wat fijn dat ze een kolfruimte hebben geregeld! Super netjes *\o/*

Wat goed dat het drinken uit een flesje zo goed ging Joanieke! Daar zijn wij ook met vier weken mee begonnen en dat gaat gelukkig hier ook goed. Al heeft ze wel liever mij haha

Vind je dat niet zonde om je melk weg te gooien Lady? Fijn dat de productie daar niet onder lijd

Nogmaals van harte met de knappe Mees !! Wel ontzettend balen dat je na zo'n mooie bevalling nog naar de ok moest voor de placenta! :(:) Nu maar rustig aan herstellen en genieten van je rijkdom <3

Zebraatje wat mooi dat je zo dapper doorkolft voor de kleine ondanks dat je geen hele grote productie hebt. Alles is inderdaad meegenomen voor alle antistoffen. Ook goede voornemens, hopelijk kunnen we ze allemaal waarmaken en voelen we ons straks weer prettig in ons eigen lijf. En binnenkort lekker naar je verzorgpony daar knapt een mens van op.
Hier ook nog niet bij mn bijrijpaard geweest. Merk dat ik ook eigenlijk geen motivatie heb doordat hij te koop staat en ik in mn zwangerschap de hele tijd potentiële kopers moest begeleiden. Nu hebben ze een andere ruiter die hem rijd, omdat ik uitviel door de bevalling. Dat in combinatie met het slechte weer en dat hij nog steeds te koop staat maakt dat ik zoiets heb van laat maar ik focus me lekker op de kleine meid hier.

Gelukkig hoefde jij niet onder narcose Joanieke, maar zo'n grote ruptuur zonder narcose hechten lijkt me idd geen pretje :brr:

Heftig hoor dat je er zo slecht aan toe was door het bloedverlies Horsii dat je de narcose niet eens meer hebt meegemaakt. Hopelijk herstel je snel van al het bloedverlies. En gelukkig was Mees in goede handen bij papa en kraamhulp en verloskundige!

Verder gaat hier alles zn gangetje. De kleine meid groeit als kool en is dik tevreden haha.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:13

Zira, genieten dat het zo goed gaat.

Wij hebben net heerlijk buiten de deur geluncht met zn viertjes. Mees heeft heerlijk geslapen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 17:00

Oeh heerlijk Anouschka !!

Gelukkig nieuwjaar lieve mama’s !! *\o/* op naar een heel mooi 2025 met onze kleintjes 8-)

Hoe lang moet jij nog Solleke ?

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:49

Hoe is het hier met iedereen? Feestdagen overleefd? Zijn er al weer dames gestart met werken?

Hier gaat het goed! Hij is nu bijna 4 maanden, verdubbeld in gewicht, brabbelt en lacht erop los en maakt al een begin met omrollen van rug naar buik. Nog 1,5 week en ik begin weer met werken. Ewout start pas vanaf maart met naar de opvang gaan voor 1 dag in de week.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:52

Zira1994 schreef:
Oeh heerlijk Anouschka !!

Gelukkig nieuwjaar lieve mama’s !! *\o/* op naar een heel mooi 2025 met onze kleintjes 8-)

Hoe lang moet jij nog Solleke ?

Oh ik zie dit nu pas. Nog drie dagen te gaan :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:01

Hier ook alles goed. Ons meisje is nu 2,5 maand oud en gisteren ochtend op proef naar de opvang geweest. Ze zeiden letterlijk dat ze geen kind aan haar hadden, dus dat was heel fijn. Ik begin morgen weer met werken dus vanaf a s. dinsdag gaat ze 1x per week een volle dag naar de opvang. Ik kijk wel echt op tegen mijn eerste werkdag :\

Slapen jullie kleintjes al door? Hier slaapt ze s'nachts tussen de 4 en 5 uur gemiddeld aan één stuk, dus al niet heel verkeerd :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 03:02

Hier gaat t ook goed!
Scott sliep al door (22-24 uur laatste voeding tot 7/8 uur), tot de 3 maanden vaccinaties.. := hij komt al zeker een maand weer iedere +- 3 uur. Ik slaap daarna ook niet of niet makkelijk meer in, dus de nachten zijn ruk momenteel.. Gelukkig slaapt Scott gelukkig wel gewoon weer gelijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 04:46

Wat snel dan he weer werken, vond dat bij Saar echt een ding maar eenmaal weer aan het werk heerlijk.
Fijn dat ze het zo goed doen allen en dat de wen dag ook goed ging.
Balen dat Scott niet meer doorslaapt.

Hier 1 nachtvoeding en mees is een maand dus keurig.
Nu is hij ontzettend verkouden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:27

Oh ik zei maand, bedoelde week.. Iets met oververmoeid _O-
Hier de 31e wendag en die week daarop begin ik gelijk op dinsdag of woensdag weer met werken. Ik heb er ergens ook weer zin in. Omdat Scott zo doorsliep voor een lange tijd heb ik m'n vriezer vol kunnen krijgen met afgekolfde melk van de ochtenden dat hij maar 1 borst dronk. Word er soms heel emotioneel van, want bij m'n oudste was het een hele opgave om voor 2-3 dagen voldoende melk bij elkaar te krijgen. Dat was toen een enorme stressvolle periode. Om die reden begin ik nu ook 3-4 weken later dan toen, blijkbaar zit je anders precies in de periode dat vraag en aanbod worden afgestemd...
Het kolven nu gaat in de basis ook veel beter dan toen der tijd (mn kolven nu beter gefinetuned), ik hoop dat dat straks blijft als ik op het werk mag gaan kolven en anders heb ik dus een mooie backup.. :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:06

Wat fijn dat het met iedereen goed gaat! En solleke wat spannend nu, bijna zover dus! Ik duim voor je voor een fijne bevalling.

Hier laatste week verlof. Onze kleine is deze week dus voor het eerst op de opvang geweest voor 2,5 dag. Dat ging fantastisch en alleen maar lof. Hij is zo makkelijk, lief en goedlachs. Voor onze oudste moest ik op mijn kop gaan staan voor een lach, en deze uk schatert al van het lachen om de kleinste dingetjes. Zo dankbaar <3 savonds brengen we hem rond 19:30 naar bed en dan komt hij meestal om 2:00 en dan smorgens weer, dus dat is al heel erg fijn. Hij is ook helemaal goed hersteld van RS virus, bij het consultatiebureau hoorde ze niks meer aan zijn longen. En hij is al 7,2 kg nu met 3 maanden en maat 68, kleine reus! Hij drinkt nog steeds prima BV maar merk dat hij uit een flesje wel lekker makkelijk vindt. Na een dagje opvang is hij boos dat hij weer uit de borst moet drinken ipv gekolfd uit fles :+

Ik heb heel veel buiten geklust deze week, want was wel even fijn handen vrij hebben. Heb ook zin in volgende week weer aan het werk en ben benieuwd hoe kolven daar zal zijn. We gaan het zien :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:59

Oh wat een grote jongen! Fijn dat hij goed is hertelt van het RS virus, lijkt me zo eng..
Wat voor flesjes gebruik je? Ik wilde maat 1 van dr brown proberen omdat ik p zo sloom vind gaan, maar ben ook bang dat hij dan liever uit de fles gaat willen drinken..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:38

Ja RS was kantje boord qua ziekenhuisopname. Gelukkig goed gegaan!

Wij gebruiken MAM flesjes, nu gister voor het eerst met speen 1 ipv 0. Dat dronk hij prima volgens de leidsters dus dat houden we zo. Voor hun ook geen doen als hij er heel lang over doet.. Maar misschien maakt dat het wel wat te makkelijk inderdaad.. gaan het zien := en anders ga ik misschien de bv langzaam afbouwen ook.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:01

Ik lees t wel veel, dat als je een te grote speen neemt ze geen borst meer willen want te moeilijk dan.. Het gaat hier zo goed in vergelijking dat ik toch wil kijken of ik het langer vol kan houden nu. M'n oudste heb ik tot +- 5 maanden gevoed, dus ben aardig opweg :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:03

Bij mij wisselt het ook enorm of ze uit mijn borst wil drinken. Ik heb het maar geaccepteerd. Wij geven nu vaak eerst de borst en als die volgens haar te leeg raken (ze laat dan steeds los en raakt gefrustreerd) krijgt ze daarna nog een flesje tot ze verzadigd is. Ik red het ook niet met alleen (gekolfde) borstvoeding, dus ze krijgt ook kunstvoeding ernaast. Vond dat eerst jammer, maar kan nu daardoor wel de stress loslaten dat ik naast borstvoeding geven ook nog genoeg extra moet kolven. En gelukkig doet ze het erg goed zo en is ze in haar 11 weken al 11 cm en 1,5 kg gegroeid

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:08

Hier zitten nu ook de eerste twee maanden er op. Nogal een heftige periode waarbij de ‘problemen’ zich maar blijven (en hopelijk bleven) opstapelen.

Na z’n slechte start en spoedkeizersnede dus 5 dagen opname. Daarna bij mij veel struggles rondom productie van de borstvoeding. Toen borstontsteking beiderzijds. Toen bijna genoeg productie voor volledige borstvoeding. Toen opnieuw borstontsteking beiderzijds, na stoppen antibiotica weer opnieuw borstontsteking. Toen besloten te stoppen en af te gaan bouwen onder antibiotica om een vierde borstontsteking te voorkomen. Tijdens dat afbouwen begonnen de klachten van een slokdarm ontsteking (bekende bijwerking van de antibiotica), dus daar maar weer mee stoppen.

Tussendoor een bezoekje huisarts voor een ontstoken navel van m’n zoon, bezig met de fysio voor een voorkeurshouding en steeds meer toename van ongemak bij hem. Ik dacht aan reflux vanwege vaak spugen na de voeding, maar hij had ook heftige diarree. Dus nu sinds deze week bezig met speciale voeding voor koemelk allergie, en daar lijkt nu eindelijk rust te ontstaan. De afspraak voor de diëtiste moet nog gemaakt worden, dus we zijn er maar druk mee. Echt een totaal andere ervaring dan bij m’n dochter, en alles zo bij elkaar wel veel en intens.
Oh ik vergeet de hardnekkige luieruitslag die al >2 weken bestaat waarbij ik van het cb en huisarts totaal tegenstrijdige adviezen krijg en ik zelf probeer uit te zoeken of het nou een allergie is en zo ja, waarop dan.

Gelukkig groeit hij wel heel netjes op zijn lijntjes en als je corrigeert voor zijn prematuriteit is hij prima gemiddeld qua groei. Mijn eigen herstel na de keizersnede gaat gelukkig ook voorspoedig. Maar in totaliteit is de roze wolk niet zo roze als ik zou willen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:30

Jeetje Sannens, echt een heftige periode.. Ik hoop dat jullie nu de meeste rompslomp hebben gehad.. :(:)