Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:37

Hier bleek de gedachte aan de monchoutaart voldoende :D . Vanmiddag om 14.19 uur is onze Noud thuis geboren *\o/* . Rond 11.00 uur wat lichte krampjes, om 12.00 uur kwam de verloskundige even kijken (vanwege de speedbevalling van de vorige keer, moest ik vroeg bellen). Bleek ik al op 4 cm te zitten. Toen ik de weeën wat intenser begon te vinden, bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Mijn vliezen waren nog niet gebroken, dat heeft de verloskundige gedaan. Gelijk goede persdrang en 7 minuten later is Noud geboren *D
Ook hier was meneer een flink stukje groter dan vooraf ingeschat met zijn 3820 gram schoon aan de haak.

Kleine domper was dat we achteraf nog naar het ziekenhuis moesten omdat ze de schade aan de onderkant niet helemaal goed kon beoordelen. Dat bleek in het ziekenhuis gelukkig mee te vallen en de verloskundige heeft het daar zelf kunnen hechten. Dus een ritje op en neer voor een paar hechtingen haha. Eerste uitje hebben we ook alvast gehad zullen we maar denken :')
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 21-09-23 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Taartje

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:53

Gefeliciteerd Saskia! Dat was een heel voorspoedige bevalling!
Gelukkig dat alles goed gegaan is.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:59

Gefeliciteerd Saskia! *\o/*

Klinkt (op het eerste uitje na) als een ideale bevalling!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:01

Gefeliciteerd Saskia! Wat een vlotte bevalling.
Lekker genieten nu met elkaar <3

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:03

Van harte gefeliciteerd!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:03

Gefeliciteerd Saskia!!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:10

Jaaa de 2e is er! Wat een leuke naam! En fijn dat het allemaal zo voorspoedig ging. Lekker genieten nu

Hoe gaat het met jullie Rebecca?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 08:31

Jaa gefeliciteerd Saskia! **\O/** wat een vlotte bevalling zeg! Lekker genieten nu <3

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:03

Gefeliciteerd Saskia! Fijn dat je een vlotte bevalling hebt gehad. Geniet van Noud <3

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:17

Gefeliciteerd Saskia! Wat een snelle bevalling zeg! Gelukkig viel de schade alsnog mee! Geniet lekker!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:25

Gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met jullie? Hoe ging de nacht

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:32

Gefeliciteerd Saskia, daar is hij dan *\o/* <3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:02

Gefeliciteerd Saskia! Ook al zo'n voorspoedige bevalling *\o/*

Hier trouwens ziek geworden. Waarom nu.. ;(

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:44

Ooh, wauw, gefeliciteerd Saskia! <3 Wat een snelle bevalling weer! En nu lekker thuis, zoals je wilde, heerlijk <3.
Wat jammer van jullie 'uitje', maar fijn dat uiteindelijk meeviel.

Hoe gaat het nu met jou en Noud? Hoe vindt je zoontje het?
Ik wens jullie een mooie kraamweek toe! Genieten met elkaar <3

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:48

Ik kom me ook melden, lees al wel een tijdje mee. Gefeliciteerd met de eerste baby's! Fijn dat alles goed is gegaan, hoe is het nu na de eerste nacht(en)?

Ik geloof dat ik ook maar een monchoutaart ga maken tegen de tijd dat het einde in zicht komt :) . Ik zit morgen op 31 weken, al tijdje onderweg dus. Komende week weer een echo om te kijken of de placenta ver genoeg van de baarmoedermond af ligt. Verder gaat het op kleine kwaaltjes prima.
Over 3 weken met verlof, fulltime werken vergt wel veel energie.
Rij nog wel op mijn merrie, die zelf ook drachtig is dus gezellig met zijn viertjes.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:50

Rebel, balen dat je ziek geworden bent trouwens! Even extra goed voor jezelf zorgen :(:)

Meliss, welkom!

Hier gaat het heel goed trouwens, op wat kraamvisitedingetjes na.
We zijn voornamelijk hard aan het genieten en vandaag is Klaas eindelijk weer gegroeid :D We zaten op 7% gewichtsverlies, dus het was er ook wel tijd voor, maar gelukkig hebben we de groei nu te pakken!

Ik voel me hartstikke goed, alleen nog wat snel moe na bezoek, maar dat is niet zo vreemd. Klaas en Nienke laten ons tot nu toe ook beide heel lekker slapen, Klaas krijgt om de 3 uur voeding, maar daarna gaat hij eigenlijk ook meteen lekker slapen en Nienke slaapt gewoon lekker de hele nacht door, dus wat dat betreft mogen we écht niet klagen op dit moment!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:57

x_Rebecca schreef:
Rebel, balen dat je ziek geworden bent trouwens! Even extra goed voor jezelf zorgen :(:)

Meliss, welkom!

Hier gaat het heel goed trouwens, op wat kraamvisitedingetjes na.
We zijn voornamelijk hard aan het genieten en vandaag is Klaas eindelijk weer gegroeid :D We zaten op 7% gewichtsverlies, dus het was er ook wel tijd voor, maar gelukkig hebben we de groei nu te pakken!

Ik voel me hartstikke goed, alleen nog wat snel moe na bezoek, maar dat is niet zo vreemd. Klaas en Nienke laten ons tot nu toe ook beide heel lekker slapen, Klaas krijgt om de 3 uur voeding, maar daarna gaat hij eigenlijk ook meteen lekker slapen en Nienke slaapt gewoon lekker de hele nacht door, dus wat dat betreft mogen we écht niet klagen op dit moment!

Dat klinkt positief! Kun je er lekker van genieten zo met zijn allen. Kun je nog wel wat slaap pakken tussendoor dan na kraambezoek?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:40

Eindelijk *\o/* <3 Gefeliciteerd Saskia! Jouw bevalling klinkt helemaal prima haha! Wat vlot zeg! Kijk je er zelf ook zo op terug? Jammer van het uitje maar het positieve is dat het gelukkig dus mee bleek te vallen. Hoe vindt je peuter het? Was hij erbij toen je ging bevallen?

Rebecca, fijn dat de boel lekker slaapt. Dat kun je vast goed benutten nu. Kraamvisite lekker (laten) begrenzen, jullie zijn pas net met z’n viertjes; rustig aan :*

Welkom Meliss. Wat leuk dat je merrie ook drachtig is.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:39

Bedankt allemaal! <3

Hier gaat alles goed. Noud slaapt nog wel heel veel en hij vindt drinken nog een beetje lastig. Maar dat komt hopelijk snel goed.

De bevalling was hier zeker weer dikke prima. Het ging weer lekker vlot en weeën voel ik blijkbaar niet zo erg. De daadwerkelijke geboorte voelde ik bij m’n andere zoontje helemaal niet. Was nu wel iets onprettig, maar even verstand op nul en gaan met die banaan ;-) Ik vond het toch ook wel weer heel bijzonder om mee te maken hoe je lichaam dat allemaal doet.

Lisitano, Cas was er niet bij, zou ik niet aan moeten denken haha. Zouden jullie dat wel willen? Hij zegt nu wel steeds Noud zijn naam, komt dan kijken en gaat naar hem lachen. Vervolgens roept hij net zo enthousiast weer ‘graafmachine’ en dan is hij weer weg :')

Rebecca, klinkt alsof het tot nu toe lekker gaat bij jullie. Fijn dat jullie ook een beetje lekker slapen. Dat scheelt een heel stuk. En inmiddels al helemaal gewend aan een jongen? :D

Welkom Meliss, je bent al een lekker eind op weg. Fijn dat je verlof ook in zicht is.

Beterschap Rebel. Hopelijk knap je snel weer op :(:)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 07:02

Wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan Saskia <3! Dat drinken is aan het begin ook pittig!

Mooi hé, die aandachtspanne van een bijna 2-jarige. Toen Nienke dr broertje voor het eerst zag in het ziekenhuis was het 'oooh, baby Klaas' (terwijl ze op z'n neusje drukte) 'toeeet' en meteen daarna 'mama huis?' En toen liep ze weer richting de deur :'). Komt vanzelf goed met Noud en Cas.

Saskia, het jongetje heb ik ondertussen helemaal omarmd, het is een heerlijk mannetje <3. Alleen dat verschonen is nog wel een uitdaging met zo'n soort brandweerslang dat totaal uit het niets alle kanten op kan beginnen te plassen :'). Heel anders dan bij een meisje hahaha. Veel meer poetswerk ook :').

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:35

Klinkt fijn dat je de bevalling als ‘iets onprettig’ kan omschrijven Saskia!

Leuk om de reacties van de oudere kinderen te horen op hun broertje, ik ben er benieuwd hoe dat hier straks gaat.

Voor iedereen die een tijdelijke vervanger voor monchoutaart zoekt: ik heb donderdag een kwarktaart gemaakt en gisteren gegeten, vannacht alleen gedroomd dat ik ging bevallen (waarbij er in mijn droom zelfs dus even die kwarktaart voorbij kwam :') ), maaaaarrrr verder niks aan de hand dus ik denk dat dit safe was :D :+ . Morgen 37 weken en het idee dat er dan elk moment of over 5 weken een baby kan zijn is raar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:13

Ilse, ja he. Het kan straks beginnen of over een paar weken. Ik vind het zo spannend!

Wel heel schattig hoe de oudere broertjes/zusjes reageren op de baby's <3

Rebecca, eerst met een koud nat doekje over z'n onderbuik wrijven voordat je de luier uit doet. Dan plassen ze nog een laatste keer in de luier ipv over jou heen *D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:44

x_Rebecca schreef:
Alleen dat verschonen is nog wel een uitdaging met zo'n soort brandweerslang dat totaal uit het niets alle kanten op kan beginnen te plassen :').

Een koud billendoekje tussen de navel en slang op zijn buik wrijven, wel de luier omhoog houden, kan helpen. Door de kou van het doekje beginnen sommige te plassen.

Edit: rebel was me voor zie ik.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:57

Hier deel 1, morgen verder met 2.

Saskia, gefeliciteerd met de vlotte bevalling

SennaS schreef:
Daffie wat rot dat je in zo'n rollercoaster zit. P15 is toch niet extreem afwijkend of zijn de zorgen vooral dat de groei zo is afgezakt?

Vooral omdat de groei zo afgezakt was. Onze jongste is nu net 3 geworden, ben ook heel benieuwd hoe die op de baby gaat reageren. Bij zijn oppasmoeder is tegenwoordig ook een baby en daar zorgt ie echt super goed voor. Als de baby huilt meldt hij dat de oppasmoeder haar moet sussen. Recent had een ander kindje een knuffel van de baby afgepakt, ging hij er mooi achteraan om terug te halen.
Kiwi_ schreef:
Na vanaf de start van het topic meegelezen te hebben, besloten dat ik me hier toch ook meld.
Inmiddels 28 weken zwanger, helaas niet helemaal zorgeloos wat ook de reden is geweest me niet eerder te melden.

Kiwi, welkom. Toch gefeliciteerd en ik hoop dat je binnenkort een gezond kindje in je handen mag ontvangen.
Lisitano schreef:
Ik ben zó blij dat die ellendige warmte voorbij is. Ik had het zwaaaar. Hadden jullie dat ook?

Ook een groeiecho gehad en daar kwam P41 uit. Ik ben zo opgelucht dat ik niet weer een P95 baby aan het bouwen ben en eruit moet krijgen. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe ze eruit zal zien.

Ik ben wel blij dat ik daar nu even geen last van heb, die warmte. Lekker nog een paar daagjes frankrijk geweest, heerlijk hoor. Ik ben ook zo opgelucht dat de baby niet weer zo zwaar wordt als de 2de maar rond de lijn van de eerste.
MaTuMi schreef:
Hebben jullie ook een bevalplan? En zo ja, wat voor dingen hebben jullie er in staan?

Dat heb ik eigenlijk altijd vertikt te schrijven. Heeft ook alleen mijn VK in NL er toen zo verschrikkelijk over zitten te zeuren en op zitten te hameren. Vervelende nu vind ik de onzekerheid en dat we eigenlijk niet echt een plan kunnen bespreken omdat we eigenlijk niets weten en elke keer maar weer de echo afwachten om te zien wat we doen. Ik heb wel aangegeven dat ik niet ingeleid wil worden met de standaard van 41 weken zoals ze hier doen en dat ik niet wil dat ze mijn vliezen breken. Dat laatste is bij de 2de heel slecht bevallen en daarnaast was op de laatste groei-echo te zien dat er heel veel navelstreng naast baby's hoofd zit. Geen idee of het terecht is maar ben bang dat als ze mijn vliezen breken terwijl het hoofd van de baby nog niet genoeg ingedaald is, de navelstreng er tussen door schiet.

Ilse, lekker genieten van je verlof.
Saskia89 schreef:
Voor nu heb ik aangegeven om strippen of vliezen breken zo lang mogelijk uit te stellen. Maar wil dat wel proberen als het anders op een inleiding uitdraait i.v.m. de termijn.

Laatste echo gevraagd hoe het met mijn baarmoederhals stond, die was nog steeds hartstikke lang dus ik vermoed wel dat deze baby ook gewoon gaat blijven zitten tot 42 weken, mits de baby het goed blijft doen natuurlijk.
haasje20 schreef:
Ik ben inmiddels ook een weekje met verlof, nu 37 weken en alles staat sinds gister klaar in huis. Vorige keer tot bijna 41 weken doorgelopen, toen was ik het zo zat dat ik me heb laten strippen waarna de dag erna de bevalling kwam. Dat wilde ik liever dan een inleiding, of in ieder geval proberen dan

Geniet van je verlof, hopenlijk kun je nog even rusten.
Ik heb ook aangegeven vanaf volgende week te willen beginen met strippen. Wil toch wel alles proberen om een succesvolle VBAC te doen.
Rebel_Jits schreef:
Het is begonnen.. :=
Zie nu ook dat daffie voor een verassing gaat :wow: oepsie

Ik ben 37 weken *\o/* het meneertje mag komen hoor! Tijd voor frambozenbladthee, hihi.

Ja, voor mij was dit keer de gezondheid het belangrijkste helemaal toen de problemen met de placenta er ook nog bij kwamen wou ik het helemaal niet meer weten. Ook al van allebij ééntje dus de kleren zijn er toch al. Jij nu ook lekker genieten dus van je verlof, lekker bijslapen voor de bevalling begint.
Saskia89 schreef:
Als de boel dan nog potdicht zit kan ik met 41+5 een ballon laten plaatsen en als dat effect heeft, kan de verloskundige de zorg daarna weer overnemen om een laatste poging te doen op een thuisbevalling. Hier wordt dus ook fijn meegedacht :)

Mag je dan met die ballon in gewoon naar huis? Ik krijg het idee dat ze me hier in het ziekenhuis willen houden als het zover komt.
nps schreef:
Dank voor de felicitaties :) Vandaag 29 weken, tot nu toe echt een hele relaxte, fijne zwangerschap met minimaal kwaaltjes gelukkig. Echo's steeds goed, testen en bloeddruk ook.

Welkom en gefeliciteerd.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 14:04

Daffie, de verloskundige gaf aan dat het hier nieuw is dat je met de ballon nog wel onder de zorg van de verloskundige kan blijven vallen. Naar huis mocht je volgens mij daarvoor ook al wel.

Hihi, ondanks wat ervaring met brandweerslangen ging het hier gisternacht ook twee keer mis en kon ik meneertje helemaal uitkleden en verschonen. Ik vind zo’n kleine baby sowieso wel weer een gepriegel met verschonen.

Ilse, ja, blijft een gek idee hè. Volgens mij kun je je daar gewoon niet echt op voorbereiden.

Rebecca, schattig ook die reactie van je dochter op Klaas. Heerlijk toch dat ze nog zo lekker in hun eigen wereld zitten. Noud wordt hier inmiddels lief gedag gezegd als Cas naar bed gaat. ‘Dag Noud, tosso’.

Het drinken gaat inmiddels ook goed en Noud is vandaag ook weer wat aangekomen. Joepie!

En de taartentussenstand zo ver:
- Kwarktaart: Dromen over bevallen
- Monchoutaart: Bevallen