Hier deel 1, morgen verder met 2.
Saskia, gefeliciteerd met de vlotte bevalling
SennaS schreef:Daffie wat rot dat je in zo'n rollercoaster zit. P15 is toch niet extreem afwijkend of zijn de zorgen vooral dat de groei zo is afgezakt?
Vooral omdat de groei zo afgezakt was. Onze jongste is nu net 3 geworden, ben ook heel benieuwd hoe die op de baby gaat reageren. Bij zijn oppasmoeder is tegenwoordig ook een baby en daar zorgt ie echt super goed voor. Als de baby huilt meldt hij dat de oppasmoeder haar moet sussen. Recent had een ander kindje een knuffel van de baby afgepakt, ging hij er mooi achteraan om terug te halen.
Kiwi_ schreef:Na vanaf de start van het topic meegelezen te hebben, besloten dat ik me hier toch ook meld.
Inmiddels 28 weken zwanger, helaas niet helemaal zorgeloos wat ook de reden is geweest me niet eerder te melden.
Kiwi, welkom. Toch gefeliciteerd en ik hoop dat je binnenkort een gezond kindje in je handen mag ontvangen.
Lisitano schreef:Ik ben zó blij dat die ellendige warmte voorbij is. Ik had het zwaaaar. Hadden jullie dat ook?
Ook een groeiecho gehad en daar kwam P41 uit. Ik ben zo opgelucht dat ik niet weer een P95 baby aan het bouwen ben en eruit moet krijgen. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar hoe ze eruit zal zien.
Ik ben wel blij dat ik daar nu even geen last van heb, die warmte. Lekker nog een paar daagjes frankrijk geweest, heerlijk hoor. Ik ben ook zo opgelucht dat de baby niet weer zo zwaar wordt als de 2de maar rond de lijn van de eerste.
MaTuMi schreef:Hebben jullie ook een bevalplan? En zo ja, wat voor dingen hebben jullie er in staan?
Dat heb ik eigenlijk altijd vertikt te schrijven. Heeft ook alleen mijn VK in NL er toen zo verschrikkelijk over zitten te zeuren en op zitten te hameren. Vervelende nu vind ik de onzekerheid en dat we eigenlijk niet echt een plan kunnen bespreken omdat we eigenlijk niets weten en elke keer maar weer de echo afwachten om te zien wat we doen. Ik heb wel aangegeven dat ik niet ingeleid wil worden met de standaard van 41 weken zoals ze hier doen en dat ik niet wil dat ze mijn vliezen breken. Dat laatste is bij de 2de heel slecht bevallen en daarnaast was op de laatste groei-echo te zien dat er heel veel navelstreng naast baby's hoofd zit. Geen idee of het terecht is maar ben bang dat als ze mijn vliezen breken terwijl het hoofd van de baby nog niet genoeg ingedaald is, de navelstreng er tussen door schiet.
Ilse, lekker genieten van je verlof.
Saskia89 schreef:Voor nu heb ik aangegeven om strippen of vliezen breken zo lang mogelijk uit te stellen. Maar wil dat wel proberen als het anders op een inleiding uitdraait i.v.m. de termijn.
Laatste echo gevraagd hoe het met mijn baarmoederhals stond, die was nog steeds hartstikke lang dus ik vermoed wel dat deze baby ook gewoon gaat blijven zitten tot 42 weken, mits de baby het goed blijft doen natuurlijk.
haasje20 schreef:Ik ben inmiddels ook een weekje met verlof, nu 37 weken en alles staat sinds gister klaar in huis. Vorige keer tot bijna 41 weken doorgelopen, toen was ik het zo zat dat ik me heb laten strippen waarna de dag erna de bevalling kwam. Dat wilde ik liever dan een inleiding, of in ieder geval proberen dan
Geniet van je verlof, hopenlijk kun je nog even rusten.
Ik heb ook aangegeven vanaf volgende week te willen beginen met strippen. Wil toch wel alles proberen om een succesvolle VBAC te doen.
Rebel_Jits schreef:Het is begonnen..
Zie nu ook dat daffie voor een verassing gaat

oepsie
Ik ben 37 weken

het meneertje mag komen hoor! Tijd voor frambozenbladthee, hihi.
Ja, voor mij was dit keer de gezondheid het belangrijkste helemaal toen de problemen met de placenta er ook nog bij kwamen wou ik het helemaal niet meer weten. Ook al van allebij ééntje dus de kleren zijn er toch al. Jij nu ook lekker genieten dus van je verlof, lekker bijslapen voor de bevalling begint.
Saskia89 schreef:Als de boel dan nog potdicht zit kan ik met 41+5 een ballon laten plaatsen en als dat effect heeft, kan de verloskundige de zorg daarna weer overnemen om een laatste poging te doen op een thuisbevalling. Hier wordt dus ook fijn meegedacht

Mag je dan met die ballon in gewoon naar huis? Ik krijg het idee dat ze me hier in het ziekenhuis willen houden als het zover komt.
nps schreef:Dank voor de felicitaties

Vandaag 29 weken, tot nu toe echt een hele relaxte, fijne zwangerschap met minimaal kwaaltjes gelukkig. Echo's steeds goed, testen en bloeddruk ook.
Welkom en gefeliciteerd.