Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:16

Gianti schreef:
Ola!! Kom ook even gezellig hier weer buurten! Wat is iedereen hier goed bezig!

Iemand hier die de whoop heeft? Sinds gisteren binnen en super benieuwd ernaar

Nee, maar ik ben er wel benieuwd naar! Zou je over een tijdje je bevindingen willen delen?

Welkom, Hanneke! Volleybal is echt geweldig, ik heb het vroeg ook gedaan <3

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:20

Ja ik doe het ook met heel veel plezier, ben relatief laat begonnen, en nu pas mijn 4e seizoen in de officiele NEVOBO competitie. Maar het bevalt me heeel goed! Vind het ook echt balen als we een training moeten overslaan of als ik er 1 moet missen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:49

Zertab schreef:
Wat is een whoop?

Afbeelding

De whoop tracked niet alleen verschillende dingen, maar die analyseert ook je herstel en inspanning van je lijf en hoe verschillende dingen van invloed er op zijn!

Esmee_RS schreef:
Gianti schreef:
Ola!! Kom ook even gezellig hier weer buurten! Wat is iedereen hier goed bezig!

Iemand hier die de whoop heeft? Sinds gisteren binnen en super benieuwd ernaar

Nee, maar ik ben er wel benieuwd naar! Zou je over een tijdje je bevindingen willen delen?

Welkom, Hanneke! Volleybal is echt geweldig, ik heb het vroeg ook gedaan <3

Jaa zal ik doen! Voor nu moet hij eerst meer data verzamelen! Maar hij draagt wel heel fijn. Heb er ook een bicep band bij zodat ik hem onder mijn scrubs kan dragen

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:51

En die draag je dan dag en nacht net als een horloge? Wat doet ie meer dan een horloge dan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:45

Ja je draagt hem echt dag en nacht. Je hoeft hem ook niet af te doen voor douchen of opladen (je schuift voor opladen een battery pack erop).
Wat ik dus echt interessant vind is dat hij echt analyseert welke dingen je herstel en belasting beïnvloeden. De app vraagt ook elke dag dingen (die jij gekozen) hebt bij te houden en die worden dus meegenomen in analyse, denk bijv ook of je samen geslapen hebt, gemediteerd hebt. Maar ook musculair load tracked hij van je krachttraining. Maar heb hem dus echt net en ben nog beetje aan uitzoeken wat allemaal kan en fijn vind :D

Is dus geen ‘smart Watch’ waar je berichten ook op krijgt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:57

Interessant! :)
Voor mij niet geschikt, ik mag op mijn werk geen sierraden om.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:02

Zertab schreef:
Interessant! :)
Voor mij niet geschikt, ik mag op mijn werk geen sierraden om.

Ik mag niets onder de elleboog, werk in ziekenhuis. En daarom was ik juist hierin geïnteresseerd (aangezien als ik mijn Apple Watch afdoe ik hem altijd weer vergeet om te doen)

Maar deze draag ik op een bicep band onder mijn scrubs!

Oeeeh ben aan rommelen aan app! Zelfs je menstruatie en diens invloed kan je mee laten nemen in analyse

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:06

Grappig om te zien zeg! Heel benieuwd wat t op gaat leveren.

Ik zag iemand over dat ze een halve kilo zwaarder was na het vele sporten. Sinds ik meer ben gaan sporten weeg ik mij minder, want: sporten is ook wel vocht vasthouden en een lijf dat vaak moet herstellen van de inspanningen. Plus: spiermassa is zwaarder dan vet. Tip: koop een meetlint en ga je omvang (taille, borst, heup, nek,bovenbenen) meten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:08

Ik werk ook in de zorg (kliniek) maar mag ook niets om de bovenarm. Mijn korte mouwen polo is daar ook te kort voor :')
Klinkt verder wel interessant!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:28

Ik merk dat ook altijd na een zware krachttraining. Je houdt dan veel vocht vast, dat kan bij mij soms echt een kilo of 2 schelen :') Spieren zijn inderdaad zwaarder dan vet, maar als vrouw zal je meestal (helaas) niet heel snel en veel massa aankomen in spier omdat we die hormonen missen.
Ik weet bijna zeker dat het vocht is, geen zorgen :) en meten is inderdaad een hele goede tip!
Daarnaast, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, veel water drinken zorgt dat je het vocht sneller weer verliest. En dat kan alsnog even duren, maar maak je daar niet druk om :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:35

Esmee_RS schreef:
Ik merk dat ook altijd na een zware krachttraining. Je houdt dan veel vocht vast, dat kan bij mij soms echt een kilo of 2 schelen :') Spieren zijn inderdaad zwaarder dan vet, maar als vrouw zal je meestal (helaas) niet heel snel en veel massa aankomen in spier omdat we die hormonen missen.
Ik weet bijna zeker dat het vocht is, geen zorgen :) en meten is inderdaad een hele goede tip!
Daarnaast, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, veel water drinken zorgt dat je het vocht sneller weer verliest. En dat kan alsnog even duren, maar maak je daar niet druk om :D

Hoop het maar! Ik weeg altijd op vrijdagochtend 8:00 in sportkleding, voor mijn ontbijt en na een toilet bezoek hahah.

Donderdagavond sport ik altijd wel. Misschien dus niet een handig weegmoment maar heb geen ander moment in de week. Om doordeweeks om 6:30 op de weegschaal te staan heb geen zin en tijd voor zo voor werk...
En in/na het weekend wegen is me toen ook afgeraden door de diëtiste.

Ik heb volgens mij weegschaal wel 38% spier percentage en dat was voordat ik begon met sporten, 27%. Dus daar ben en blijf ik wel enorm trots op! En ook dat ik dus al zes jaar sport! :o

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 00:03

Gister niet gesport want ik was op een beurs. Vandaag thuis en ik heb ondanks regen mijzelf gemotiveerd om naar buiten te gaan en 30 min hard te lopen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:08

XxLMMxX schreef:
Gister niet gesport want ik was op een beurs. Vandaag thuis en ik heb ondanks regen mijzelf gemotiveerd om naar buiten te gaan en 30 min hard te lopen.

Goed bezig!!

Ik had even een trots momentje. Had in november en december een giga dip. Niet getraind omdat ik amper at door maag problemen. Nu weer een maandje bezig. Veel spier verloren en train nu ook anders (2x lower body, 2x Pilates en 1x yoga pw). Was mijn vriend pull up’s aan doen en dacht “laat ik het ook eens proberen” en ik kan er gewoon nog 2 doen :):) :):)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 23:24

Interessant jouw trainingscombi!
Klinkt als mogelijk iets wat ook voor mij zou kunnen werken.
Ik heb zaterdag niks gedaan. Stal stond op de planning maar er was regen dus ik vond het wel even best.
Vandaag 10 km hardgelopen en genoten van de zon die er eindelijk was !

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:04

@Gianti dat klinkt erg interessant de Whoop! Ben ook benieuwd naar je bevindingen dus deel ze vooral :j Zo te horen ben je weer lekker bezig na je dip dus gaat vast wel goed komen, en vergeet niet Pilates is echt takkezwaar :')

Vrijdag was de bedoeling 5km maar na wat slecht prive nieuws was mijn hoofd er minder naar en ben ik op 3km gestopt en lekker de sauna ingedoken :o Voor cardio merk ik dat ik echt gefocust moet zijn anders hou ik het niet vol, anders dan met krachttraining daar kan ik lekker mijn hoofd mee leeg maken.
Zaterdag dus een rondje kracht gedaan en eigenlijk met alles wel omhoog gegaan in gewicht dus super blij met de progressie :j
Gister was ik de hele dag op Jumping Amsterdam dus sporten is er niet van gekomen. Maarrr toen ik gister toch maar een broek uit de kast pakte die normaal best straks zit en de rits op springen staat moest ik nu gewoon een riem om *\o/* Heel happy om de progressie nu eindelijk in mijn kleding te zien +:)+
Paard heeft vandaag een rustdag dus voor vanmiddag staat er een rondje krachttraining op de planning aangezien ik gister niet heen kon. En s'avonds hebben we nog een kunstschaatsles staan.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:12

Goed bezig allemaal!
Ik heb deze week helaas niet veel mogelijkheden ben ik bang, en daar baal ik van.
Gisteren reisdag gehad, en nu dus tot en met donderdag in Polen voor werk. Ik heb wel mijzelf voorgenomen om morgen een rondje te gaan hardlopen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:13

Goed bezig allemaal!

Mijn week:
Maandag: Core workout + 35 minuten cardio
Dinsdag: Kickboksen
Woensdag: Krachttraining onderlichaam
Donderdag: Hetzelfde als maandag of weer boksen
Vrijdag: Even kijken wat ik ga doen, ik ga 's avonds/'s nachts naar een groot feest in Gent, dus met een redelijk lange reis en lange nacht wil ik mn energie niet te veel opmaken :+
Zaterdag: Rustdag :')
Zondag: Krachttraining onderlichaam

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:32

Goed bezig iedereen! Ik mis de armspier smiley

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:02

Lekker bezig allemaal! Ik heb hier vaak niet zoveel te melden omdat eigenlijk elke week er een beetje hetzelfde uit ziet vaak :') Ik wil dit jaar eigenlijk wel iets extra's gaan doen maar weet nog niet goed wat... Misschien zelfs een Hyrox maar ik haat hardlopen :')
En ik heb over 3 weken een bankdrukwedstrijd, vooral voor de lol maar ben wel benieuwd. Vorige week wel eindelijk weer eens 72,5kg gebencht :D

Ik ben gister al begonnen met mijn eerste training van deze week! Was helemaal trots op mezelf want dat doe ik nooit maar het was wel ff fijn. Ben van donderdag t/m zaterdag in Rotterdam en heb vrijdagnacht een feest dus het moest wel. Rest van de week:

Ma: lunchwandeling, verder rustdag
Di: krachttraining, stuk wandelen met de hond
Wo: krachttraining
Do: rustdag, maar denk wel veel stappen in Rotterdam
Vrij: rustdag maar 's nachts dus een feest van 10-8u 's ochtends dus heel veel stappen :+
Za: rustdag
Zo: wandelen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:38

72,5kg benchen? Lekker hoor!

Esmee, strak schema ook.

Wat kan de whoop meer dan dat een garmin horloge kan? (bedenk mij nu wel dat mijn huidige garminbandjes slijten, dus tijd voor nieuwe :)) )

Hanneke: Hardlopen op een onbekende plek is altijd leuk.

Gianti: fijn zeg!

Ik heb zaterdag 15k hardgelopen. Vandaag 5k op relaaaaxxtempo, dinsdag survivalruntraining, woensdag hardlopen interval, donderdag krachttraining, vrijdag tempoloop, zaterdag duurloop 16 a 17km. Zondag wandelen/rustdag. Heb mijn duurloop eens verplaatst van de zondag naar de zaterdag en ik merk dat 't eigenlijk wel bevalt. Die zondag vrij komt ook wel goed uit voor mijn vriend. Dus ik ga proberen die zaterdag zo vast te houden :))

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:53

Ja het enige nadeeel is dat ik eigenlijk een hekel heb aan hardlopen. Dus ik moet mijzelf er wel echt even toe zetten.
Ik heb goede hoop!! :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:01

Heerlijk @Gianti, dat zijn kleine geluksmomentjes :)

Lekker bezig allemaal. Fijn om een ritme te hebben en daar lekker in te functioneren. Hier werkt dat in ieder geval vaak het beste.

Afgelopen week een beetje afgeweken van het schema, maar dan in positieve zin. Door een extra run toe te voegen ;)

Maandag - kickboksen
Dinsdag - thuisworkoutje
Woensdag - hardlopen
Donderdag - kickboksen
Vrijdag - rust, maar klein stukje hardgelopen (2km) om zoontje van school te halen.
Zaterdag - hardlopen (30min)
Zondag - hardlopen (60min).

Normaal gesproken zou ik vandaag gaan kickboksen, maar het past niet in mijn schema. Dus vanavond doe ik een workout thuis, mogelijk met wat gewicht (10kg KB en wat dumbbells 5kg). Rest van de week is ook even zoeken, aangezien we niet thuis zijn. Zal veel wandelen/hardlopen zijn ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 23:02

Zelf heb ik echt last van mijn spieren als ik twee dagen op een rij hardloop.

Doenig dagje vandaag.
Vanochtend gewandeld in het bos.
Vanmiddag met pony naar zee gereden.
Ik ben aan het kennismaken met verzorgponys nu mijn merrie vorige maand overleden is.
En vanavond pilates gedaan.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:11

Ik had vandaag klein uurtje eigen tijd voordat we weer door moesten. Het is niet veel, maar ik ben der weer blij mee! 2.7 km hardgelopen.
Morgen waarschijnlijk ook nog een klein rondje.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:14

@LMM dan is het voor jouw lichaam niet de beste keus om te doen... Gelukkig zijn er genoeg andere dingen om te kunnen doen :D

Thuisworkout is gelukt. Twee workouts achter elkaar gedaan, totaal 45min. Altijd weer een goed gevoel als je dat dan gedaan hebt :j