Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:37

Mooi dat iedereen goede feestdagen heeft gehad! Voor jou dus extra druk Marlis, ben je nu niet helemaal gesloopt?

Ik moest zaterdag werken en daarna 3 uur in de auto naar mijn ouders. Die hebben we toen ‘s avonds ook gelijk verteld dat we zwanger zijn. Waren helemaal verrast en enthousiast:) zondag waren we om 12 uur ‘s nachts thuis en toen tweede kerstdag naar mijn schoonouders. Die hebben we het verteld bij het kerstontbijt en waren uiteraard ook heel erg blij en verrast. We hoeven nu alleen nog een oma van mijn man het te vertellen en een paar vrienden, dan is het klaar. Verder dus echt lange dagen gemaakt (en heeeuuull veel gegeten :') ) en nu moet ik weer 2 dagen werken, dus vanavond maar vroeg op bed!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:42

Sting schreef:
Wat een cadeaus Gnome! Heerlijk!

Wat veel werken zo met de kerst Marlis! Is dat normaal of vond je dat prima? En met oudjaar vrij dan hoop ik? Spannend dat je de naam al weet...!

Hier twee dagen bij familie gehad, gezellig en best druk. Dus nu een paar dagen bijkomen en dan oudjaarsdag weer bij familie.

Mijn zusje deed gisteren het verzoekje dat ze graag eens bij een echo zou zijn en dat haar dat voor mijn moeder ook leuk leek (eerste kleinkind). Nu hebben we vorige week de twintig weken echo gehad en daar mag uiteraard niemand extra bij zijn. Een pretecho kan, maar gezien wij het geslacht als verrassing willen houden, vinden we dat spannend (of we niet per ongeluk toch iets zien). Mochten jullie leuke ideeën hebben om hen erbij te betrekken, dan hoor ik het graag! Bij een gewone afspraak meenemen om het hartje te horen kan natuurlijk, dat heb ik ook aangeboden.

Ik heb een extra echo gehad omdat ik in het begin zo’n buikpijn had, dat ik niet meer kon lopen. Ik mocht toen voor een extra echo komen. Mijn moeder ging mee. De verloskundige zei toen als ik een keer extra wil komen dat geen probleem is. Is dat miss een idee een extra echo inplannen?

@ballard_l super leuk zeg!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 12:01

Marlis schreef:
Gnome schreef:
Hoe reageerde de familie Marlis? <3

Hier is de kleine zo verwend en welkom in de familie _/-\o_

[ [url=m/tMRCXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die waren door het dolle heen.

Haha laat mn vriend al die Feyenoord dingen maar niet zien. Die is dikke Feyenoorder

Haha ja wij komen allemaal uit Rotterdam dus dat zit er al heel vroeg in. Super schattig. Wel kleine maatjes dus hij zal er niet lang in kunnen liggen vrees ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 12:08

Super leuk al die aankondigingen. Fijn dat het eruit is. Waren ze niet zuur dat ze de kleintjes nu niet gelijk konden verwennen met cadeaus haha?

@sting ik zou gewoon even met degene bellen waar je de echo zou willen doen. Vragen hoe groot dat risico is of dat ze de echo zodanig kunnen doen dat je dat risico niet hebt. Volgens mij weten zij heel snel wat de risicogebieden zijn haha dus daar kunnen ze vast omheen werken. Meestal gaat het zo snel dat je zelf niet het geslachtsorgaan herkent voordat zij het beeld bevriezen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:06

Hebben jullie ook een corona uitbraak nu?
Mijn oma testte gisteren positief en mijn schoonmoeder belde net dat ze corona heeft terwijl ze hier heeft geslapen. Dus ik zal wel weer de sjaak zijn over een paar dagen :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:35

Gnome, wat fijn dat je uit de namen bent. Ben heel benieuwd wat het geworden is. Haha, kleine Feyenoorder in de maak dus. Mijn pa is ook fan van Feyenoord, dus die zou dit ook wel mooi vinden. Lief al die cadeautjes.

[***], bijzonder idee hé dat die kleine er volgend jaar bij is? Maar ook wel heel erg mooi. :D Wij hadden de app Zwitsal babynamen, maar denk dat Kinder hetzelfde principe is. :)

Freekiee fijn dat je goed gegeten hebt bij van der Valk. Was het á la carte of stond het menu al vast? Snap wel dat je tot zo lang door slaapt, heb je ook gewoon nodig na zo'n dag/avond. ;) Leuk verf gehaald! Welke kleur is het geworden?

Azmay, ai dat is wel zuur. Gelukkig dat je wel iets hebt kunnen eten, maar is wel een beetje knullig. Al zullen ze het vast niet expres gedaan hebben. Jij hebt ook een flinke schopper in de buik dus. Soms kietelt het bij mij gewoon, begin ik ineens uit het niets te lachen. Heb jij dat ook?
Tot nu toe weinig corona gevallen in de directe omgeving. (klopt af) Zijn je oma en schoonmoeder ook ziek? Las vandaag wel dat met name de kinder ic's weer flink vol beginnen te liggen... :(

QueenE, frikandellington, wat geniaal bedacht. Was het ook lekker? Slim dat jullie gewoon in hetzelfde restaurant/hotel zijn blijven slapen. Was je gelijk dichtbij je bed. Was het nog gezellig met je vrienden? Wat heb je gekookt?

Marlis weer hard gewerkt met de kerst. Vind ik echt respect van mensen in de zorg, die nachtdiensten. Zou niks voor mij zijn denk ik. Wel gezellig met elkaar gourmetten. Wat leuk dat je familie zo blij was! Is toch ook fantastisch nieuws om te delen. <3 Jammer dat je de kleine nog niet voelt, maar dat komt vast snel. :) Dat verspreken herken ik, haha. Mijn vriend en ik noemen hem als we met z'n twee zijn ook expres Ted, zodat we niet ''wennen'' aan de echte naam en dan meer kans op verspreken hebben. ;)

Sting, fijn dat jij ook een leuke kerst hebt gehad. Logisch dat je nu moe bent, dus lekker uitrusten. Qua echo, volgens mij is het na de 20 weken echo ook zo goed als klaar toch? Ik krijg er met 32 weken nog een, maar die is meer voor de ligging van de placenta. Misschien kun je, wat Gnome ook al zei, zo'n pret echo aanvragen en dan vragen of ze alleen de bovenkant laten zien? Staan ze vast wel voor open, aangezien het toch niet ter controle is. :)

Ballard wat tof dat ze bij jullie ook zo blij waren. Had je nog iets speciaals gedaan?

Hier ook leuke, maar drukke kerstdagen gehad. Vind het altijd heel gezellig maar ben stiekem ook wel weer blij als het weer over is. ;) Vandaag hebben we een rondleiding gehad op de kinderdagopvang. Echt een heel goed gevoel bij. Ze hebben een kleine wachtlijst, maar aangezien wij pas opvang nodig hebben vanaf eind augustus moest het wel goed komen zei ze. Helemaal fijn, weer een zorg minder.
Daarna laminaat gehaald voor in de kinderkamer, paste maar nét in de auto. Nou ja, eigenlijk net niet, ik zat opgevouwen op de achterbank haha. Wilden ook nog verf gaan halen, maar zijn toch maar meteen door naar huis gereden. De verf komt nog wel later deze week! :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:12

Altijd leuk zulke reacties ballard

Mriek: was speciaal Kerstmenu. Was heeerlijk. We zijn van donkerblauw naar terracotta gegaan. Dit omdat we de kleur ook boven willen hebben en ik graag ledikantje en commode in een groenige kleur wil hebben. Past dit er mooier bij.

Weten jullie al een kleur voor de kamer ??

Hier gaat t voor de rest zijn gangetje, vanmorgen totaal niet fit maar gelukkig ging dat beter. Net ff gewandeld met de hond maar wel erg last van mijn buik. Dus nu lekker voor de houtkachel serie kijken.

In feb beginnen wij met verbouwen… spannend. Ben heel benieuwd hoe de kamer er straks uit ziet

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:16

Gnome schreef:

Ik hoop maar dat ie wel Feyenoord fan wordt haha :+ Super leuk!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:17

Marlis schreef:
Gnome schreef:

Die waren door het dolle heen.

Haha laat mn vriend al die Feyenoord dingen maar niet zien. Die is dikke Feyenoorder

Wat leuk!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:17

Sting schreef:
Wat een cadeaus Gnome! Heerlijk!

Wat veel werken zo met de kerst Marlis! Is dat normaal of vond je dat prima? En met oudjaar vrij dan hoop ik? Spannend dat je de naam al weet...!

Hier twee dagen bij familie gehad, gezellig en best druk. Dus nu een paar dagen bijkomen en dan oudjaarsdag weer bij familie.

Mijn zusje deed gisteren het verzoekje dat ze graag eens bij een echo zou zijn en dat haar dat voor mijn moeder ook leuk leek (eerste kleinkind). Nu hebben we vorige week de twintig weken echo gehad en daar mag uiteraard niemand extra bij zijn. Een pretecho kan, maar gezien wij het geslacht als verrassing willen houden, vinden we dat spannend (of we niet per ongeluk toch iets zien). Mochten jullie leuke ideeën hebben om hen erbij te betrekken, dan hoor ik het graag! Bij een gewone afspraak meenemen om het hartje te horen kan natuurlijk, dat heb ik ook aangeboden.

Ja lastig, dan zou ik het denk ik ook niet doen hoor

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:20

mriek1990 schreef:
Hier ook leuke, maar drukke kerstdagen gehad. Vind het altijd heel gezellig maar ben stiekem ook wel weer blij als het weer over is. ;) Vandaag hebben we een rondleiding gehad op de kinderdagopvang. Echt een heel goed gevoel bij. Ze hebben een kleine wachtlijst, maar aangezien wij pas opvang nodig hebben vanaf eind augustus moest het wel goed komen zei ze. Helemaal fijn, weer een zorg minder.
Daarna laminaat gehaald voor in de kinderkamer, paste maar nét in de auto. Nou ja, eigenlijk net niet, ik zat opgevouwen op de achterbank haha. Wilden ook nog verf gaan halen, maar zijn toch maar meteen door naar huis gereden. De verf komt nog wel later deze week! :)

Oh leuk zeg! En mooi ook al bezig met de kamer, wat voor kleur gaat het worden?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:23

Freekieee schreef:
Altijd leuk zulke reacties ballard

Mriek: was speciaal Kerstmenu. Was heeerlijk. We zijn van donkerblauw naar terracotta gegaan. Dit omdat we de kleur ook boven willen hebben en ik graag ledikantje en commode in een groenige kleur wil hebben. Past dit er mooier bij.

Weten jullie al een kleur voor de kamer ??

Hier gaat t voor de rest zijn gangetje, vanmorgen totaal niet fit maar gelukkig ging dat beter. Net ff gewandeld met de hond maar wel erg last van mijn buik. Dus nu lekker voor de houtkachel serie kijken.

In feb beginnen wij met verbouwen… spannend. Ben heel benieuwd hoe de kamer er straks uit ziet

Leuk!! Wij hebben vandaag ook verf gehaald, ook een beetje richting terra! :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:25

Ik had eiersalade gemaakt voor een broodplankje met nog wat smeersels, daarna broccolisoep en als hoofdgerecht rollade met aardappeltjes en feta uit de oven, ceaser salade en appel stoofperen moes, als toetje kant en klare lava cakejes, nog nooit zo snel een kerstdiner gemaakt maar was eigenlijk hartstikke prima :P Meestal heb je toch veel te veel

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 18:33

QueenE schreef:
Gnome schreef:

Ik hoop maar dat ie wel Feyenoord fan wordt haha :+ Super leuk!

Ik acht de kans 100% met mijn familie haha. Alleen aangetrouwde leden wijken nog weleens af.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 18:37

Terra vind ik ook erg mooi maar heeft een goede vriendin ook al gedaan.. Lastig.

De kleine krijgt wel eerst een wiegje waar ik ook in heb gelegen en dan later een ledikant. Ik vind dit wel fijne sfeertjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:45

Ja mooi!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:49

Freekieee ah ja, terracotte past wel beter bij groen dan blauw. :) Wij gaan denk ik voor wel een blauw tint of zo'n azuur kleur. Nemen een stukje van het laminaat mee naar de winkel om te kijken wat er goed bij past. Wat vervelend dat je weer zo'n last van je buik kreeg. Goed om dan nu lekker in de relax stand te gaan ja. :) Spannend de verbouwing! Laat je ons dan voor en na foto's zien? O:)

QueenE ik denk dus wel een blauwtint. Hoeft van mij echt geen babyblauw te zijn. :D Klinkt allemaal hartstikke lekker wat je hebt gemaakt. En het gaat uiteindelijk toch om de gezelligheid.

Gnome, toffe voorbeelden. Vind vooral de eerste leuk.

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor die zwangerschapsdiabetes test. Echt helemaal geen zin in, zie er ook wel een beetje tegenop. Heb ik heb niet zulke goede ervaringen met nuchter bloedprikken. Ga dan 9 van de 10 keer van m'n stokkie := _O- Ga denk ik ook vragen of ik mag liggen. Gelukkig kan mijn vader mee, mag die mij mooi afleiden haha.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:07

Mooie voorbeelden gnome! Kleuren ook zo!

Mriek haha ja zal ik doen! Genoeg foto’s maken. En bijhouden is ook wel leuk.

Dit is de kleur in de woonkamer. De grijze zit op de kozijnen en die groene wil ik graag op t ledikantje en commode.

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 22:09

Wauw prachtige kleuren zeg <3 :~

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:59

Freekieee schreef:
Mooie voorbeelden gnome! Kleuren ook zo!

Mriek haha ja zal ik doen! Genoeg foto’s maken. En bijhouden is ook wel leuk.

Dit is de kleur in de woonkamer. De grijze zit op de kozijnen en die groene wil ik graag op t ledikantje en commode.

[ [url=m/sKohpU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GP2L5m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:00

Mijn man heeft ook een hekel aan bloedprikken hoor Mriek, ik moet altijd mee om zijn handje vast te houden :') hij heeft diabetes dus moet ook regelmatig. Heb er zelf gelukkig niet zo'n moeite mee

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:47

Ah toffe kleuren Freekieee. Ben heel benieuwd naar de kinderkamer en de verbouwing. Van iedereen trouwens.

QueenE arme man... ;) Al snap ik hem wel. :D

Nou ik ben alweer een uur thuis van de test. Die helaas mislukt is... Eerste prik ging gewoon goed, daarna moest ik het glucose drankje drinken. Die er helaas na 20 minuten weer uit kwam. (Heel charmant overgeven op zo'n toilet in een druk ziekenhuis _O- )
Ze gaan nu overleggen met de verloskundige. Of ik moet nog een keer dezelfde test of ze gaan het checken via vingerprikjes. Maar dat is wel een stuk minder betrouwbaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 10:52

Wat klote mriek1990. Schijnt ook echt een ranzig drankje te zijn op een lege maag.

Hier gisteren eens geworden over de kleuren. Wordt roestbruin. Lijkt veel op terra maar toch net anders. Zo dus. Het bedje en hemel lijken beetje roze maar is beige. En we gaan 2 kasten opnieuw verven en voorzien met lederen greepjes zoals hier. In januari rustig aan beginnen <3

En mijn moeder zet deze nijntje op de muur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:59

Oh heel tof! Nijntje blijft ook zo schattig <3

Ja baal enorm, zeker omdat ik er ook zo tegenop zag. Moet zeggen dat ik de smaak van het drankje wel mee vond vallen, was een soort vloeibare dextro. Maar ja op een nuchtere maag valt het toch niet zo lekker... :=

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:35

Hele mooie kleur Gnome!

Mriek, wat balen zeg! Zat je daar dus voor niks eigenlijk… stom dat je lichaam nog zo kan reageren hè…. Hoop voor je dat het nu met vingerprikjes kan.

Ik moet ergens over een paar weken daarvoor