Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:21

Netjes hoor bamisalami!!

Hier ook gister meetdag, want dinsdag was mijn pt ziek. Had wel een andere pt, maar toch fijner om bij mijn eigen te blijven doen haha.
Weer een kilo eraf dus sta nu op -15kg en ben best trots op mezelf :)

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:33

Wow, ook netjes!!

2 jaar terug ben ik ook zo veel afgevallen met een PT. Heb er veel van geleerd en stel nu mijn eigen voeding en trainingsplan samen en weet hoe ik de oefeningen goed moet uitvoeren. Een PT is echt heel fijn :)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:08

Pt is idd heel erg fijn! Het kost wat, maar dan heb je ook wat :'). Moet zeggen dat mijne ook echt iemand is die overal in motiveert. Ook hoe ik het dagelijks leven aan kan passen, betere dag in planning etc. Weet niet of elke pt dat doet namelijk.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:19

Wauw wat prestatie! *\o/*

Mijn schoonouders zijn hier, stiekem is dat altijd goed voor de lijn O:)
Mijn schoonmoeder kookt elke avond en schotelt ons een salade als lunch voor :D
En daarnaast werken we keihard in de tuin of op een van de andere percelen. nu na 2 dagen alleen wel onwijze spierpijn maar oke :P

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:48

MoniekJ schreef:
Pt is idd heel erg fijn! Het kost wat, maar dan heb je ook wat :'). Moet zeggen dat mijne ook echt iemand is die overal in motiveert. Ook hoe ik het dagelijks leven aan kan passen, betere dag in planning etc. Weet niet of elke pt dat doet namelijk.

Die van mij deed dat ook idd. Echt gericht op een gezonde levensstijl en niet alleen op het sporten. Ik heb het zelf laten versloffen daarna... Maar mss is het ook daarom dat ik het nu weer goed kan oppakken :)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:19

Is er ook iemand in deze groep die afvalt dmv shakes en pillen. Ben heel benieuwd naar ervaringen. Dit mag evt via pb. Weet dat gezond en niet veel calorieën eten beter is. Maar wil wat kilo's eraf. En ben wat gemotiveerder als dit wat sneller gaat. Hoef geen commentaar, wil alleen wat ervaringen. Hoop dat daar respect voor is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:52

Bonnelover schreef:
Is er ook iemand in deze groep die afvalt dmv shakes en pillen. Ben heel benieuwd naar ervaringen. Dit mag evt via pb. Weet dat gezond en niet veel calorieën eten beter is. Maar wil wat kilo's eraf. En ben wat gemotiveerder als dit wat sneller gaat. Hoef geen commentaar, wil alleen wat ervaringen. Hoop dat daar respect voor is.

Daar ben ik ok wel benieuwd naar. Het lijkt mij dat je de hele dag trek blijft houden, maar misschien valt dat ook wel weer mee?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:04

Ik heb het geprobeerd maar A) Ik was de smaken heel snel zat en B) ik hield inderdaad een hongergevoel.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:36

Bonnelover schreef:

Pas alsjeblieft op met die pillen… Jongen uit mijn klas op opleiding kan het niet navertellen… Boel rotzooi in omloop

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:08

Marley93 mag ik vragen wat je hebt gebruikt?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:53

Die van de Etos, Bonnelover. Ik bereikte er ook eigenlijk niet veel mee.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:31

Ik vind eigenlijk dat dit soort dingen hier niet horen. :o Die pillen zijn troep voor je lichaam, en crash diëten (shakes) is ook niet goed. Als je een beetje om je lichaam geeft dan doe je dit niet. En als je het dan toch doet... Ga je voor de rest van je leven pillen slikken en shakes gebruiken? Want als jij je levensstijl niet aanpast dan krijg je de kilo's er zo weer bij.

Voor de rest gaat het hier oke. Ik was begonnen met hardlopen maar zit vanwege covid weer thuis. En dan wordt er best slecht gegeten want we vervelen ons kapot en we houden van lekker eten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:35

Helemaal eens met wat Neverland zegt, maar voel je vrij Bonnelover om hier mee te komen praten over hoe het ook kan.

Ik ben eindelijk zoetjes aan de draad weer een beetje aan het oppakken. Mijn vriend en ik zitten nu allebei met corona thuis, waardoor we de boodschappen online hebben besteld en hebben laten thuis bezorgen.
Ik merk dat dat heel erg goed werkt tegen ongezond gedrag, dus ik heb nu - in het kader van dan gelijk maar doorpakken - een planner van structuurjunkie besteld om daar zo'n beetje m'n hele bezige leven in bij te gaan houden :+
Werk, hobbymatige verplichtingen, planning van ons klushuis, dingen waar ik thuis aan moet denken en dus ook weekmenu's qua eten. Ben benieuwd wat me dat gaat brengen. Ik hoop voor nu in ieder geval een hoop rust en geen eetbuien meer. Dat laatste gaat nu weer een weekje goed gelukkig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:07

Hier is er afgelopen week niks af gegaan. Ook niks bij.

Het sporten heb ik wat minder gedaan maar wel weer juist veel km's gewandeld. En heb nog steeds het dieet. Al hebben we 1x pizza gegeten afgelopen week.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:30

Oh fck ik realiseer me nu dat ik heb vergeten mezelf te wegen vanmorgen. |o

Mee eens trouwens dat ik een shakedieet hier niet helemaal vind passen. Het meeste bereik je toch door je levensstijl te veranderen, en daar zijn mensen hier ook mee bezig. Maar ervaringen uitwisselen over wat wel en niet heeft gewerkt lijkt me prima toch?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:03

Ik blijf heel steady maar ben (denk ik) niet genoeg aan het bewegen om ook daadwerkelijk af te vallen. Het lukt me wel om wat goede gewoontes in te slijten. Maar er zijn opeens ook weer zoveel etentjes en feestjes en meer verleidingen! :') :') . Nu het sporten weer opschroeven naar 3x in de week, en eens kijken wat dat doet.

Ik probeerde vandaag een groene smoothie voor ontbijt en dat vond mijn maag niet geslaagd -O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:43

Bonnelover schreef:

Als je wilt dat vooral het begin sneller gaat, doe dan koolhydraat arm. Daarmee verlies je vaak vooral in het begin flink rap de kg's. Naar mijn mening nog steeds niet heel gezond maar gezonder dan shakes en pillen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:00

Het was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid!!!!
Snap ook dat dit voor lichaam, zeker lange termijn, niet goed is. Let zeker op wat ik eet, lees tegenwoordig de verpakking voordat ik wat koop. Wil, en ga, 1 maaltijd op de dag vervangen door een shake. Op werk is eten meestal niet gezond. En iets meenemen qua tussendoor, fruit, wortels, rijstwafels, lukt me nog wel. Maar ben erg moeilijk met maaltijden meenemen. En als dit niet mag in deze groep. Geen probleem dan verlaat ik hem gewoon.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:01

Geen ervaring met shakes of iets. Kan je niet thuis gezonde smoothie maken en meenemen?

Hier in paar dagen -2kg, maar lig in het ziekenhuis dus dat telt niet haha. Kreeg daarna 6liter vocht in 24 uur en toen zat die 2kg er ook gewoon weer aan. Nu veel plassen dus wie weet :') . En 1,5 dat niet mogen eten. Zo vervelend dat ik dan hier ook niet echt mijn eetpatroon kan oppakken. Probeer nu dan maar zo gezond mogelijk te eten. Hoop vrijdag dan ook gewoon weer te kunnen sporten (noem mij maar gek, maar beetje sport verslaafd), want vind t al vreselijk dat ik morgen niet kan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:36

Goed, een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik was even met de hond naar de dierenarts en kwam er net achter dat ik dit nooit meer gepost had. Ik wil het toch plaatsen, al was het maar omdat er best wel wat tijd in is gaan zitten.

----

Mocht je per se een zeer laag calorie dieet willen volgen, dan zou ik eerder proberen dat zelf samen te stellen, dan de gemiddelde shake nemen.

Zelf zou ik het als volgt inzetten.
Slik een goede vitaminepil, zoals Davitamon Compleet Forte (combineer met een maaltijd die vet bevat).
Eet minimaal 75g eiwit - hiermee behoud je zo veel mogelijk spieren.
Eet minimaal 35g vet met daarbij mikken op vrij veel omega 3 en weinig omega 6. Dit verlaagt het risico op galstenen sterk en zorgt voor een betere opname van de vetgebonden vitamines.
Eet minimaal 25g koolhydraten en liever iets meer. Dit geeft de ruimte voor voldoende groente en fruit en ook wat meer mogelijkheden qua noten en zuivel.
Eet minimaal 250g groenten en 100g fruit en liever meer groenten.

Een optie is bijvoorbeeld:
- 125g milde magere kwark (naturel, campina)
- 25g gebroken lijnzaad
- 1/3e komkommer (115g)

- 100g koolvisfilet óf 100g diepvries wilde zalm (om en om eten, ik heb 50g van ieder ingeboekt)
- 100g radijs
- 100g bleekselderij
- 75g rode biet (bio gekookt)

- 20g walnoten (naturel)
- 1 romatomaat
- 125g aardbeien (half doosje diepvries; 150g watermeloen, 110g frambozen of 100g perzik/papaya mag ook)

- 200g gemengde soepgroenten
- 140g kipdijfilet

Bij elkaar 800kcal met 75g eiwit, 36g koolhydraten en 35g vet.

---

Is zo'n dieet echt gezond? Nee, maar het is wel gezonder dan de gemiddelde shake-alternatieven. Je eet op deze manier 9 soorten groenten, hebt de mogelijkheid tot 5 soorten fruit, eet 4 diersoorten, en 2 soorten noten/zaden voor de goede vetten.

Het is ook een behoorlijke basis om wel hoger in kcal te gaan zitten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:28

Over crashdiëten heb ik geen tips. Geen ervaring mee maar dat ze niet gezond zijn is bekend, dus waarom zou je het willen? Ik moet veel kwijt en natuurlijk was het mooi als dat patsboem geregeld kon worden, maar zo gaat het nu eenmaal niet.

Inmiddels ben ik wel een blij ei, want na bijna 2 weken stil staan mocht ik vanmorgen weer wegen en was er 1,2 kg vanaf! Totaal nu -9,2. Mensen om me heen beginnen het te zien. Nu ik nog haha.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:39

Muronia, wat goed! Leuk dat mensen het nu ook gaan zien! Je kunt het zelf ook wel aan je kleding merken zeker?

Ik heb de afgelopen 2 weken echt heel slecht gegeten, kreeg de slag maar niet te pakken om de knop weer om te zetten.. Besloten om maar niet te wegen :Y) Sinds gisteren gaat het weer goed, dus ik hoop dat de weegschaal een beetje meevalt vrijdag, maar dat ik vooral weer ff kan doorpakken!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:43

Muronia schreef:
Over crashdiëten heb ik geen tips. Geen ervaring mee maar dat ze niet gezond zijn is bekend, dus waarom zou je het willen? Ik moet veel kwijt en natuurlijk was het mooi als dat patsboem geregeld kon worden, maar zo gaat het nu eenmaal niet.

Inmiddels ben ik wel een blij ei, want na bijna 2 weken stil staan mocht ik vanmorgen weer wegen en was er 1,2 kg vanaf! Totaal nu -9,2. Mensen om me heen beginnen het te zien. Nu ik nog haha.

Supergoed! *\o/* succesen moet je vieren!

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:12

@muronia, hoe bevalt dat leefstijlprogramma?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:12

Heeft iemand ervaring met een goede, gratis, calorieën app? Heb nu mijn fitnessapp, maar die is 1 maand gratis en niet heel erg compleet vind ik.
Gisteren heerlijk gezwommen maar dat kan ik niet invoeren. En ook kan ik hem niet, niet heel noodzakelijk, koppelen met mijn horloge.