Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:54

lovelys schreef:
Gewoon lekker om de dag proberen. Het gaat zo snel met die kleintjes. Ken je trouwens de therapeutische voeden houding met de fles? Fijne houding voor jou en je kleintje. Zo kan er ook minder snel teveel worden gedronken.

Even gegoogled, maar ik geef het flesje juist als de baby op z'n zij ligt. Net alsof hij aan de borst ligt te drinken. Dan drinkt hij het fijnst, en komt er het minste melk omhoog.
Edit, lijkt wel een beetje er op denk ik. Niet dat de melk zo hups naar binnen loopt, maar dat hij echt moet zuigen om melk binnen te krijgen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:22

Mloes schreef:
lovelys schreef:
Gewoon lekker om de dag proberen. Het gaat zo snel met die kleintjes. Ken je trouwens de therapeutische voeden houding met de fles? Fijne houding voor jou en je kleintje. Zo kan er ook minder snel teveel worden gedronken.

Even gegoogled, maar ik geef het flesje juist als de baby op z'n zij ligt. Net alsof hij aan de borst ligt te drinken. Dan drinkt hij het fijnst, en komt er het minste melk omhoog.
Edit, lijkt wel een beetje er op denk ik. Niet dat de melk zo hups naar binnen loopt, maar dat hij echt moet zuigen om melk binnen te krijgen.

Ja kijk vooral wat werkt! Als het zo goed gaat, lekker zo blijven doen

SennaS

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:42

Zijn er hier dames die zich hebben laten vaccineren tijdens de borstvoeding?

Ik vond de informatie over en onderzoeken naar de mogelijke gevolgen voor je kind te gering dus had besloten om me te laten vaccineren zodra ik gestopt zou zijn met de borstvoeding. Ik had echter niet gedacht dat ik zo lang door zou gaan. Ze is nu bijna 12 maanden en krijgt nog een nachtvoeding en de ochtendvoeding de borst. Ik vind het nu wel tijd om me te laten vaccineren maar twijfel of ik dan nu helemaal moet stoppen of toch nog door kan gaan. Ik ben echt een meut met dit soort dingen als het op die kleine aankomt waardoor ik blijf twijfelen, erg vermoeiend -O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:01

Ja ik!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 02:19

Ik ook, nergens last van gehad :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 03:02

Ik ook, ging prima. Merkte ook geen dip oud in productie.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 03:43

(Tijdelijk) vermindering van je productie is geloof ik wel een bekende bijwerking, hoorde ik van een vriendin. Bij haar stopte de voeding, haar dochter was toen ruim een jaar en dronk dus niet meer fulltime. Zelf denkt ze dat het misschien niet weggevallen was als ze nog fulltime had gevoed.

Zelf geen ervaring met vaccinatie bij borstvoeding, maar omdat je aangeeft niet veel voedingen meer te geven deel ik haar ervaring in ieder geval met je!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:38

Ik ook en niks gemerkt van een productiedip oid. Zoontje was op dat moment 5 en bijna 7 maanden oud (2 prikken)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:57

Ik heb de moderna gehaald toen mijn zoon 10 maanden was. Ik gaf toen nog ongeveer 6 voedingen per dag. Geen bijwerkingen gehad ( behalve 2 weken een pijnlijke arm)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:41

Hier ook niks gemerkt (Pfizer), 4 weken na geboorte.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:09

Fijn om een aantal verschillende ervaringen te lezen. Ik heb de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:48

Ik ook, nergens last van gehad. Ik twijfelde ook, maar ben blij dat ik me uiteindelijk heb laten vaccineren.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:45

Iemand ervaring met darm krampen die worden geactiveerd door het drinken aan de borst. Vervolgens daardoor onrustig drinken, lucht aan happen en bij de volgende voeding weer hetzelfde verhaal?

Hoe kunnen we dit doorbreken?
Boertjes laten tussendoor doen we al. Na een voeding 20min rechtop.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:16

Is de aanhap verder zo goed als kan? Meestal is daar nog wel wat winst te behalen. En anders evt andere voedingshouding?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:38

De eerste aanhap wel, maar de keren daarna zeker niet altijd, weet ook niet zo goed hoe ik op die momenten de aanhap goed krijg, aangezien ze dan vaak 3 slokken drinkt en alweer los laat, etc.
Voeden doe ik vooral liggend, met haar buik op mijn buik zeg maar.

Heb je voor beide eventueel nog tips?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:39

Hoe is je toeschietreflex? Als die heel sterk is kan dit ook deze problemen veroorzaken.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:49

Die was erg heftig, maar is sinds een week of twee eindelijk wat minder.
Ik had hiervoor flinke over stimulatie, maar dat lijkt nu eindelijk over te zijn. (Geen harde borsten meer, bijna geen lekkage meer, niet meer verslikken, geen melk die meer terug loopt uit het mondje)
Alleen nu dus sinds een aantal dagen het onrustige drinken door de darm krampen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:56

Hier ook veel luchthappen, ze hapt idd de eerste keer goed aan, ‘corrigeert’ zichzelf dan naar een te kleine hap en icm heftige TSR pakt ze bij iedere slok lucht.
In principe wordt het vaak beter als ze ouder/groter worden en ze dus makkelijker een grote hap kunnen nemen. Maar als je problemen blijft ervaren kan het wel fijn zijn om toch een LK te laten meekijken, die kan op basis van wat ze van dichtbij zien toch beter advies geven.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:09

Bedank Britt, ja het is alleen nu dus een lastige periode, waardoor je in een cirkeltje blijft hangen. Maar daar ben jij dus ook bekend mee.

Ik overwoog inderdaad al om een LK in te schakelen. Nog even aankijken en als het de komende dagen niet beter wordt, ga ik dat doen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:16

Ja vaak is het lucht mee happen, dat zorgt dan voor snelle krampjes.
Als ze krampjes hebben gaf de manueel therapeut aan om niet te gaan fietsen, maar de benen te schudden. Mijn zoon vond dat heerlijk. Die ontspande dan heel goed. (hij had de standaard krampjes en geen extreme krampen etc).

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:47

Zijn hier mama's die ervaringen hebben met droomvoedingen? Ik wil dat eigenlijk gaan proberen omdat ik over 3 weken weer moet gaan werken. Echter zitten we nu in een fase waarin meneer moeilijk in slaap valt en wil ik hem eigenlijke na (eindelijk slapen) niet wakker maken. Maar hij pakt zijn ruk nu vaak van 20/20.30 uur tot 2.00 uur. En als we dat iets kunnen verschuiven hebben wij ook wat langer :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:57

Hier werkte verschuiven van voedingen niet. T. dronk vaak 21/22 uur en dan rond 3 uur.
Ik dacht oke dan geef ik m rond 23/0.00 nog een keer dan dan kwam ie een keer extra om 1 uur en dan vaak rond half 5. Dus aan mij heb je niet zoveel :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 01:06

Hier werkte het ook averechts. Na een droomvoeding kwamen ze ineens weer stipt om de drie uur, terwijl ze er uit zichzelf langer tussen lieten.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 04:39

Zelfde ervaring hier. Of ik wel of geen droom voeding doe hij komt sws om 2 uur.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:28

Hier ook dezelfde ervaring.