Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 09:58

Daar heb ik dan niet veel problemen mee. Maar zolang ik niet naar het buitenland ga, maak ik ook geen buitenlandse QR code aan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:50

Ik mag donderdag.
Mijn linker arm zit al in een mitella ivm een elleboog uit de kom.
Daar mogen ze lekker in prikken :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:16

Storm schreef:
Vayo, naar ik weet is er nog geen officieel vaccinatiebewijs. Registratiekaartje is hetgeen wat er het dichtste bij komt. Rond 1 juli kun je dit in de corona check app (laten) zetten.

Maar er zijn wel landen die dit vooralsnog accepteren als bewijs, waaronder Zwitserland.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:19

Weet iemand hoe het zit als je op dezelfde dag als partner gevaccineerd wordt maar hij eigenlijk 2 uur later pas een afspraak heeft, of je dan toch tegelijk kunt gaan? Ivm prikangst zou ik het heel fijn vinden als ik niet alleen hoef te gaan..

Als de GGD lijnen niet overbelast waren, zou ik even gebeld hebben maar dat is op dit moment geen mogelijkheid :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:20

Mijn vader had om 12:00 een afspraak en mijn moeder om 15:00 en zijn gewoon tegelijk gegaan. Ze vragen niet naar de tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:34

Evito_06 schreef:
Weet iemand hoe het zit als je op dezelfde dag als partner gevaccineerd wordt maar hij eigenlijk 2 uur later pas een afspraak heeft, of je dan toch tegelijk kunt gaan? Ivm prikangst zou ik het heel fijn vinden als ik niet alleen hoef te gaan..

Als de GGD lijnen niet overbelast waren, zou ik even gebeld hebben maar dat is op dit moment geen mogelijkheid :Y)

Gewoon samen gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:02

Ik heb toch een Janssen kunnen bemachtigen, zaterdag om 16.45.

Ik heb die avond wel een avondje uit gepland :+ dus ik hoop dat ik niet ziek word.. op internet staat dat 4.5% bijwerkingen krijgt en spierpijn het meest gemeld is, denk dat mensen die echt ziek worden dit ook wel sneller melden dan mensen die nergens last van hebben. Vriendin zei dat ze bij haar in het ziekenhuis merkte dat Moderna meer klachten gaf dan Janssen.

Dus … laten we hopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:04

Fijn voor je!

Ik had van jannsen alleen maar het gevoel alsof ik mijn arm gestoten had en een beurse plek had.
En als ik hem echt hoog boven schouder wilde doen voelde ik wat spierpijn, maar niet echt noemenswaardig. Alles onder schouderhoogte kon ik gewoon doen.

Hoop voor jou ook zo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:07

DuoPenotti schreef:
Fijn voor je!

Ik had van jannsen alleen maar het gevoel alsof ik mijn arm gestoten had en een beurse plek had.
En als ik hem echt hoog boven schouder wilde doen voelde ik wat spierpijn, maar niet echt noemenswaardig. Alles onder schouderhoogte kon ik gewoon doen.

Hoop voor jou ook zo.

Ik ben ook erg blij.
Oh, spierpijn zou mij echt niet uitmaken, fijn dat het bij jou niet meer was! Koorts is natuurlijk minder fijn, maar wellicht valt dat die avond dan te onderdrukken met een ibruprofen.

Ik hoor wel van veel dat ze dan 's avonds of 's nachts ziek worden als ze hem 's ochtends gehad hebben, dus wellicht dat ik dan ook pas zondag ochtend wat begin te merken omdat ik richting de avond pas mijn vaccin heb. Ik heb al best wat vaccins (dtp etc) gehad maar nooit eigenlijk ziek van geweest.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:01

sureido schreef:
Ik heb toch een Janssen kunnen bemachtigen, zaterdag om 16.45.

Ik heb die avond wel een avondje uit gepland :+ dus ik hoop dat ik niet ziek word.. op internet staat dat 4.5% bijwerkingen krijgt en spierpijn het meest gemeld is, denk dat mensen die echt ziek worden dit ook wel sneller melden dan mensen die nergens last van hebben. Vriendin zei dat ze bij haar in het ziekenhuis merkte dat Moderna meer klachten gaf dan Janssen.

Dus … laten we hopen.

Ik dacht nog aan je! Fijn dat het gelukt is.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:05

Mijn man is maandag voor de 2e keer geënt met pfizzer. Weer totaal geen bijwerkingen.
Ik mag 4 juli..
En iedereen heeft in onze familie de 1e binnen! (Mijn jongste zus is 27) en niemand bijwerkingen.
Mijn schoonzus wel na 4,5 dag harstikke ziek. Volgens haar Duitse huisarts kan dat heel goed van de enting komen.

Mijn gevoel zegt dat het best opschiet..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:08

Hele rare vraag ik ga dexamethason injecties krijgen ivm reuma
Nou is er pas 2 juli een plekje bij reuma assistente om voor de 1ste keer te prikken
Maar ik 1u moet ik 2de az halen

Is niet wijs he?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:10

zou ik sowieso niet doen. Maar.... dat is iets om zeker even te overleggen of het zelfs wel mag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:10

Dat zou ik met de reumatoloog overleggen :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:12

DuoPenotti schreef:
Dat zou ik met de reumatoloog overleggen :j

Die zijn nu in overleg...

Maar wilde het effe weten
Was nl.voor afspraak maken toen bleek dat ze pas 2de plek had

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:15

Echwel schreef:
Hele rare vraag ik ga dexamethason injecties krijgen ivm reuma
Nou is er pas 2 juli een plekje bij reuma assistente om voor de 1ste keer te prikken
Maar ik 1u moet ik 2de az halen

Is niet wijs he?

Ik zou dat niet doen.
Wellicht even met het ziekenhuis overleggen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:47

Nu net weer er doorheen gekomen met bellen meteen, dus verzet naar dinsdag. Drie dagen extra maakt ook niet uit, en dan kan ik lekker ‘s avonds onder de wol kruipen want niks gepland. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:51

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:
Fijn voor je!

Hoop voor jou ook zo.

Ik ben ook erg blij.
Oh, spierpijn zou mij echt niet uitmaken, fijn dat het bij jou niet meer was! Koorts is natuurlijk minder fijn, maar wellicht valt dat die avond dan te onderdrukken met een ibruprofen.

Ik hoor wel van veel dat ze dan 's avonds of 's nachts ziek worden als ze hem 's ochtends gehad hebben, dus wellicht dat ik dan ook pas zondag ochtend wat begin te merken omdat ik richting de avond pas mijn vaccin heb. Ik heb al best wat vaccins (dtp etc) gehad maar nooit eigenlijk ziek van geweest.

Ik zou gewoon eens beginnen met paracetamol ipv meteen naar een nsaid te grijpen

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:09

Zaterdag mijn eerste pfizer gehad. In de avond begon pijnlijke arm en duizelig. Dag erna weg moe en iets misselijk. Daarna ging het veel beter. Vanmiddag weer ineens misselijk en duizelig en aan de dunne. Nog niet over. Zou dit nog van de vaccinatie kunnen zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:13

Kan ook gewoon een buikgriep zijn, heerst ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:53

Afbeelding

Deze valt hier morgen op de mat. Hoef hem alleen nog maar goud te spuiten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:54

Hahaha geweldig. Ge-3D-print door een kennis?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:17

loesjeislief schreef:
Zaterdag mijn eerste pfizer gehad. In de avond begon pijnlijke arm en duizelig. Dag erna weg moe en iets misselijk. Daarna ging het veel beter. Vanmiddag weer ineens misselijk en duizelig en aan de dunne. Nog niet over. Zou dit nog van de vaccinatie kunnen zijn?

Ik was de dag daarna ook een beetje aan de dunne. Samen met het moe zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:38

Sheran schreef:
Hahaha geweldig. Ge-3D-print door een kennis?

Op insta iemand! @pimnynkeprint

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:56

purny schreef:
loesjeislief schreef:

Ik was de dag daarna ook een beetje aan de dunne. Samen met het moe zijn.

Klopt had ik ook. Daarna heb last meer gehad maar sinds vanmiddag kwam het weer opzetten maar dan ook echt goed misselijk en duizelig. Door al die negatieve dingen die je leest maakt het mij dan weer angstig