De entstof zou geen probleem hoeven geven, ook al werkt mijn imuunsysteem niet optimaal en is er sprake van autoimuunproblemen. De astra zenica en de pfizer mag ik wel hebben.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Maar Karuna, je lichaam maakt toch geen antistoffen aan zoals ik had begrepen? Dan doet vaccineren toch ook niets voor je? Dan ben je dus pas redelijk veilig wanneer de grote groep gevaccineerd is zoals meerdere mensen die om een of andere reden niet gevaccineerd mogen worden.
Pandora2 schreef:Hier in Belgie komen nu ook risico-patienten van -45 jaar met voorrang in aanmerking voor het vaccin.
Eerst was er beslist vanaf 45 jaar, maar dat hebben ze nu dus bijgesteld. Goeie zaak.
In aanmerking komen voor de griepprik heeft hier trouwens niks mee te zien. Het gaat om je medisch dossier bij de HA.
Vayo schreef:Ik zal het maandag eens bij mijn werkgever navragen, maar ik vraag me af of je na de vaccinatie mag werken (cliënt contact) als je last hebt van bijwerkingen en jezelf niet helemaal lekker voelt of koorts of verhoging hebt?
Ik moet volgende week zondag voor de vaccinatie en de andere dag om 8:00 werken.
karuna schreef:Ik moest vandaag naar de huisarts, ook over de enting gehad maar zij hebben alleen nog maar globale info gehad. Ook de exacte selectie criteria is onduidelijk. Mogelijk niet iedereen met de griepprik onder de 60 komt in aanmerking voor een vroegere enting. Omdat ze als huisarts mogelijk niet voldoende krijgen en de toestemming om de hele groep te enten. Waardoor zij moeten gaan selecteren. Waar in ieder geval deze praktijk diep ongelukkig van
Charaz schreef:Waarom kom je dan in aanmerking voor een griepprik ?
Net een overzicht in de krant zien staan dat mensen in februari al via de huisarts gevaccineerd moeten gaan worden... heb er een hard hoofd in, wij hebben nl nog maar bar weinig informatie ontvangen.
moonsparkle schreef:Ik vraag me vooral af, nu moet diegene die geprikt is 15 minuten in de gaten worden gehouden ivm mogelijk anafylaxie. De kans is wel heel klein. Maar dat gaat dan toch heel lang duren om iedereen te vaccineren? Of heb ik het verkeerd begrepen en worden alleen mensen die bekend zijn met allergie 15 minuten in de gaten gehouden.
moonsparkle schreef:Ik vraag me vooral af, nu moet diegene die geprikt is 15 minuten in de gaten worden gehouden ivm mogelijk anafylaxie. De kans is wel heel klein. Maar dat gaat dan toch heel lang duren om iedereen te vaccineren? Of heb ik het verkeerd begrepen en worden alleen mensen die bekend zijn met allergie 15 minuten in de gaten gehouden.
De huisartsen zouden trouwens deze maand gevaccineerd worden, maar nu de levering zo weinig is moeten ze ook langer wachten om zelf geënt te worden zodat ze veilig kunnen werken.
Pandora2 schreef:moonsparkle schreef:Ik vraag me vooral af, nu moet diegene die geprikt is 15 minuten in de gaten worden gehouden ivm mogelijk anafylaxie. De kans is wel heel klein. Maar dat gaat dan toch heel lang duren om iedereen te vaccineren? Of heb ik het verkeerd begrepen en worden alleen mensen die bekend zijn met allergie 15 minuten in de gaten gehouden.
De huisartsen zouden trouwens deze maand gevaccineerd worden, maar nu de levering zo weinig is moeten ze ook langer wachten om zelf geënt te worden zodat ze veilig kunnen werken.
Daar zouden de vaccinatiecentra op voorzien zijn. Althans hier in Belgie heb ik gehoord.
Ik vraag mij trouwens af of de huisartsen dat Pfizer-vaccin in hun eigen praktijk wel gaan zetten door die moeilijke bewaartemperatuur. Iemand die hier iets van weet ?