Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:49

loretta schreef:
Een huisarts geniet over het algemeen een bepaalde autoriteit binnen haar patientenkring. En ook daarbuiten. Het blijft immers een dokter. Dus als het ten onrechte mocht blijken heeft dat nare gevolgen. Het is zo of zo een gevaarlijk debat.

Yep. Huisartsen zijn breed opgeleid. Daarom hebben ze vaak de hele mens in beeld en die holistische visie werpt soms een interessant licht op de hele discussie over alle maatregelen.

Maar je hoeft ze niet te vragen hoe je een hartklep vervangt, welk medicijn het beste werkt tegen een bepaald type kanker of ze een hersentumor te laten verwijderen. En ze hebben dus ook geen verstand van hoe je een vaccin ontwikkelt.

En misschien moet je, juist als je denkt dat mensen je daardoor serieuzer nemen dan je kennis waard is, je artsentitel maar even achterwege laten als je je over zoiets uitspreekt als huisarts.

Een uitspraak over de betrouwbaarheid van een vaccin is sowieso erg prematuur. Zolang er nog niks is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:27

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:29

Er zit ook wel iets in dat het niet handig is van deze huisarts om zo naar buiten te treden. Het is allemaal al ingewikkeld genoeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:44

Loretta schreef:
Dit is een interview met microbioloog Jan Kluytmans. Over alle uitgesproken meningen van mensen. Ook komt Maurice de Hond nog aan bod.

https://www.ad.nl/binnenland/als-je-zie ... ~ae574957/

Dat vind ik een fijne man om naar te luisteren, als hij op TV is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:32

Afbeelding
Zojuist in mijn app gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:50

nou, tenzij ze morgen een lockdown aankondigen kunnen we die al ontkrachten. Een tweede lockdown vanaf 30 augustus zie ik iig nog niet.

Die gast heeft wat geslikt joh, die dit geschreven heeft :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:22

secricible schreef:
nou, tenzij ze morgen een lockdown aankondigen kunnen we die al ontkrachten. Een tweede lockdown vanaf 30 augustus zie ik iig nog niet.

Die gast heeft wat geslikt joh, die dit geschreven heeft :')

Ik heb die jongen gevraagd waar het vandaan komt. Hij beweerde dat het van een foundation afkomt. Vervolgens heb ik de foundation gebeld en die wisten van niks.
Ik heb de foto gemaild naar de foundation.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:08

purny schreef:
[ [url=m/QOJNTw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zojuist in mijn app gehad.

Wel grappig rutte heeft zojuist gezegd dat enten niet verplicht gaat worden omdat het juridisch ook gewoon niet kan. Wel raad hij aan iedereen het te nemen omdat het anders weinig zin heeft. En bedrijven mogen het niet opleggen als een verplichting. Dus al met al kunnen die gekkies weer rustig doen. Als ze echt dat deep state erdoor willen gooien gaan ze mensen niet vrijwillig die keuze geven. Oké misschien in Amerika aangezien deep state daar plaats vindt en niet hier.

Nu zullen er vast mensen zeggen ja maar mensen die geen vaccin krijgen sterven dan aan wat wat ook van de regering komt ik ken deze groep al langer als vandaag haha.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:39

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:43

14 mensen overleden deze week, toegegeven, het is niet wereldschokkend, maar het is dus niet: geen doden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:59

vivana schreef:
Pfff het is niet hét coronavirus dit heeft een hele andere wending geloof mij.....Kijk eens Jensen
https://www.youtube.com/watch?v=Eup7W3fapT0

https://www.youtube.com/watch?v=Rr4Q24yNndU

wat betreft de cijfers,hij heeft gewoon gelijk, er vallen op het moment totaal geen doden geen mensen naar de IC ... griep heeft iedereen.
Ben benieuwd naar de Lockdown .......

Ik ga geen Jensen kijken, daar vind ik het leven te kort voor. Voor mij is je bericht nogal onsamenhangend :o . Jensen zegt dat er geen corona is, maar griep, en dat er niemand dood gaat? En jij gelooft dat? Of?
Misschien kun je vertellen wat er in de filmpjes te zien is en wat je er zelf van vindt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:02

vivana schreef:
Pfff het is niet hét coronavirus dit heeft een hele andere wending geloof mij.....Kijk eens Jensen
https://www.youtube.com/watch?v=Eup7W3fapT0

https://www.youtube.com/watch?v=Rr4Q24yNndU

wat betreft de cijfers,hij heeft gewoon gelijk, er vallen op het moment totaal geen doden geen mensen naar de IC ... griep heeft iedereen.

Blijf jij maar in sprookjes geloven. Zijn er meer, Corona in familie of vriendenkring niet aanwezig en dan nog een Jensensausje erover en ja hoor!!! We hebben er weer eentje !!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:29

vivana schreef:

Cijfers van het RIVM:
Citaat:
Update 9 t/m 15 september 2020
Afgelopen week zijn er 8.265 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn in de afgelopen week 92 patiënten door de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Deze week zijn 14 laboratorium-bevestigde COVID-19 patiënten als overleden gemeld.

Citaat:
De afgelopen week (9 t/m 15 september) is het aantal nieuwe positief geteste personen wederom sterk toegenomen. De sterkste stijgingen waren weer te zien in de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland. De nieuwe besmettingen nemen toe in alle leeftijdsgroepen, maar de meeste nieuwe besmettingen zijn gemeld in de leeftijdsgroep van 20-40 jaar. Ook het reproductiegetal is verder gestegen tot 1,38. De aantallen patiënten die vanwege COVID-19 zijn opgenomen in het ziekenhuis of op de intensive care zijn ook gestegen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:30

Ik vind eerlijk gezegd dat er ook wel een beetje heftig word gedaan met extra maatregelen etc terwijl het nog steeds rustig is op de IC, wat inmiddels 1.5 maand geleden al vol zou liggen met de extra besmettingen. :o

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:30

vriendin van mij haar vader komt in 't ziekenhuis te liggen (had kanker) werdt uiteraard eerst getest op corona tot 2x toe. Testen positief. man sterft komt op overleidings akte te staan "corona".
wasse neus...
Helaas was zei erbij en keek erna. Geen poot om op te staan gaat zo het dossier in.
Ze zegt ik heb alles van dichtbij meegemaakt zien met eigen ogen is ogen openen.
Maar geloof wat je wilt. Vooral thuis blijven :evaw:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:33

sureido schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat er ook wel een beetje heftig word gedaan met extra maatregelen etc terwijl het nog steeds rustig is op de IC, wat inmiddels 1.5 maand geleden al vol zou liggen met de extra besmettingen. :o

Er liggen nu 65 mensen op de IC.
Het probleem is nu niet alleen de opnames op de IC, maar veel mensen hebben ernstige restverschijnselen van de corona besmetting.
Ook niet ouderen/jongeren die een licht ziektebeeld hebben doorgemaakt zijn zo zwaar vermoeid dat ze amper een voet voor de ander kunnen zetten.
Veel mensen liggen in een revalidatiecentrum ivm de restverschijnselen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:36

vivana schreef:
vriendin van mij haar vader komt in 't ziekenhuis te liggen (had kanker) werdt uiteraard eerst getest op corona tot 2x toe. Testen positief. man sterft komt op overleidings akte te staan "corona".
wasse neus...
Helaas was zei erbij en keek erna. Geen poot om op te staan gaat zo het dossier in.
Ze zegt ik heb alles van dichtbij meegemaakt zien met eigen ogen is ogen openen.

Heel triest natuurlijk kanker is echt een rot ziekte heb er zelf ook dichtbij mee te maken...

Maar het werkt dan net even anders de directe dood wordt naar gekeken en in dit geval was dat helaas corona. Net als iemand overlijd in een auto ongeluk door een interne bloeding maar deze persoon heeft ook kanker dan is de reden van overlijden ook dat ongeluk en niet de kanker. In jouw geval is het ook corona maar de kanker kan er wel voor gezorgd hebben dat het virus makkelijker zijn slag heeft kunnen slaan...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:36

Ik hoor daar ook nu op dit moment niet veel mensen meer over. Ik ken vele die positief getest zijn zonder enige heftige klachten de laatste tijd. Verder is de tijd op de IC korter geworden volgens Gommers. Misschien is het virus wel gewoon minder heftig. Gaan we dan zo door? Vraag ik me wel af.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:41

sureido schreef:
Ik hoor daar ook nu op dit moment niet veel mensen meer over. Ik ken vele die positief getest zijn zonder enige heftige klachten de laatste tijd. Verder is de tijd op de IC korter geworden volgens Gommers. Misschien is het virus wel gewoon minder heftig. Gaan we dan zo door? Vraag ik me wel af.

Virus is niet minder heftig geworden ook aantal keer bevestigd door verschillende onderzoekers. Er worden nu vooral jongeren besmet en die hebben over het algemeen niet te zware klachten.

De kortere tijd op de ic is omdat ze nu veel meer informatie hebben dan in maart toen wisten ze nog praktisch niks. Ik vindt het een hele grote stap van 22 naar 8 dagen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:41

vivana schreef:
wasse neus...

Zo werkt het ook..
Als iemand met kanker overlijdt door een longontsteking.. dan is de oorzaak longontsteking.
Iemand die 100 jaar is en overlijdt door een hartstilstand, dan is hartfalen de oorzaak van overlijden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:47

Zebrastreep schreef:
sureido schreef:

Virus is niet minder heftig geworden ook aantal keer bevestigd door verschillende onderzoekers. Er worden nu vooral jongeren besmet en die hebben over het algemeen niet te zware klachten.

De kortere tijd op de ic is omdat ze nu veel meer informatie hebben dan in maart toen wisten ze nog praktisch niks. Ik vindt het een hele grote stap van 22 naar 8 dagen.

Wil die onderzoeken wel zien nu dan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:56

Zebrastreep schreef:
sureido schreef:

Wil die onderzoeken wel zien nu dan.[/quote]

Ik had een heel mooi artikel van nos een week terug gelezen maar natuurlijk nergens terug te vinden. Nu heb ik iets van rtl nieuws maar heb daar zelf niet zoveel mee maar helemaal onderaan staat ook de meeste virussen zwakken af na lange tijd maar bij corona is dat nog niet het geval.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -afzwakken

Het is toch ook logisch dat er nu minder mensen in het ziekenhuis komen omdat nogmaals vooral jongeren het krijgen. Jongeren komen 9 van de 10 keer zeker niet in aanmerking voor een ziekenhuisopname. Eigenlijk komt het erop neer hoe jonger hoe beter want die worden er minder ziek van.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:59

Maar er is nu al 2 maanden sprake dat wij jongeren de ouderen zouden besmetten en dat die dan in het ziekenhuis komen, maar dit zie ik nog steeds niet terug. Hoelang moeten wij dan nog door gaan terwijl wij het en amper over brengen blijkt en er amper ziek van worden? Verder zou ik dan graag wetenschappelijke artikelen zien, niet NOS of Telegraaf of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:01

vivana schreef:
wasse neus...

Waarom zou ik thuisblijven? Dat hoeft helemaal niet, al lang niet meer.

Ik weet niet precies wat je denkt dat je verhaal bewijst. Er is altijd gezegd dat bij de meeste mensen die aan corona overlijden sprake is van onderliggend lijden.