Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:11

Ik was vanmorgen afgevallen :D
Vanaf vandaag ga ik mij weer helemaal storten op het afvallen.

Gister wel een stuk gefietst met de halve storm

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:13

Ik las al weer hele goede resultaten bij sommigen *D!

Helaas sluit ik mij aan bij de mensen met de slechte week. Ook hier, maar ik voel nu wel weer de motivatie om weer voor een goede week te gaan!
Ook geen hele gekke dingen komende week in de planning, alleen een etentje en dat hoeft niet perse heel slecht te zijn natuurlijk.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:16

Wauw wat zijn sommige hier goed bezig.

Hier ook een klein glimlach momentje. Vandaag voor het eerst weer naar de fysio fitness sinds de corona uitbraak. Hiervoor kreeg ik zelf mijzelf nooit in het roei apparaat dus mijn voeten in de voet dingen zeg maar en dan aantrekken dit kreeg ik nu voor elkaar dus waarschijnlijk ben ik ook wat kwijt :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:19

maj0 schreef:
Wauw wat zijn sommige hier goed bezig.

Hier ook een klein glimlach momentje. Vandaag voor het eerst weer naar de fysio fitness sinds de corona uitbraak. Hiervoor kreeg ik zelf mijzelf nooit in het roei apparaat dus mijn voeten in de voet dingen zeg maar en dan aantrekken dit kreeg ik nu voor elkaar dus waarschijnlijk ben ik ook wat kwijt :D

Dat zijn ook mooie hoogtepunten :D!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 09:23

Ik kom heel voorzichtig even melden dat ik ook een slechte week, of nou ja iig slechte dagen, heb gehad. En eigenlijk duik ik dan nu het liefste weer onder _O-
Ik had een pakket van mijn werk gehad, heel lief. Als dank voor de bizar heftige tijd afgelopen maanden. Was een pakket van zo'n zuivelkaasachtigewinkel, dus een dip, breekchocola, grissini (of hoe het moge heten), kaas, chips... superleuk, superlief, maar niet dagmenu-diëtiste-proof natuurlijk. Het goede nieuws is wel dat de snaaidingen daaruit nu op zijn O:)
Maar: gewoon weer goed begonnen, Jopie staat in de planning voor vandaag, huishouden overigens ook. Ik moet alleen nog even weten wat de schade gaat zijn, dus wegen maar even kijken wanneer dat lukt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:16

Het is weer maandag lieve allemaal! Tijd om weer goed van start te gaan!

Hier ook wel wat gezondigd dit weekend, heb een fles wijn burgemeester gemaakt, en heb
heerlijk indo gegeten, zonder rijst dat dan weer wel, maar ook wel met wat spekkoek :+

Keurig op gewicht gebleven! Heb nog 4 weken voor 5 kilo :+

Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:17

Slechte dagen/weken zijn lastig, maar niet erg! Dames we kunnen dit +:)+ .
Vol goede moed er tegenaan en laten we er samen een betere week van maken!

Bij mij viel het gelukkig mee ondanks mijn maandelijkse feestje. Vrijdagavond even lastig, maar verder oke.
Zaterdag in Eindhoven lekker gegeten en 1 donut gehad. Super blij, normaal zouden het er 3 zijn verdeeld over de dag. Dit keer maar 1tje *\o/* . En heb er erg van genoten.
Qua gewicht is het stabiel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:19

Merken jullie ook zo een verschil in de loop van je cyclus trouwens?
Ik zit er nu een weekje voor, en ik merk wel dat ik dan altijd zwaarder
ben dan daarna, ook als ik niets zots doe.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:46

Okee ik heb een week van dit topic gemist en ook een week van mn dieet en t ging al niet helemaal lekker. Nu hopelijk de knop weer om. Pfff t is wel een moeizaam proces. Soms heb ik echt geen ruggengraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:57

Nou die ruggengraat mis ik op dit vlak ook echt :o Terwijl ik toen ik paardreed echt heel gedisciplineerd was en ook op mijn werk de lat hoog leg.. Maar op dit vlak :n

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:04

Slechte dagen zijn niet erg, het kan ook niet perfect gaan! :)

Met honger negeren zou ik oppassen. Doordat ik mijn honger een lange tijd heb genegeerd heb ik op het randje van een eetstoornis gezeten. Ik ben van mening dat je dan beter wel wat zou eten, maar je dan voor een gezonde(re) optie zou kiezen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:05

Slechte dagen zijn niet erg, het kan ook niet perfect gaan! :)

Met honger negeren zou ik oppassen. Doordat ik mijn honger een lange tijd heb genegeerd heb ik op het randje van een eetstoornis gezeten. Ik ben van mening dat je dan beter wel wat zou eten, maar je dan beter voor een gezonde(re) optie zou kiezen.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 06-07-20 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:05

Hier kan ik ook melden dat mijn weekend ietsje slechter was als gepland.. Vrijdag avond vriendin te eten en lekker gourmetten en zij had zelfgemaakte chocolade mousse mee.. Ik zat ram vol haha. Zaterdag chocolade bol en Mc Donalds en dan moet ik zondag weer in het gareel, maar dat mislukte me want ik had zo'n zin in pannenkoeken..
Magoed 0,7 erbij zag ik op de weegschaal.. Het is wel eens erger geweest.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:09

Als je veel honger ervaart zou ik eerder uitzoeken waardoor je zoveel honger hebt. In principe is een hongergevoel niet goed, niet te verwarren met (lekkere) trek. Die laatste mag je natuurlijk wel negeren. ;-)

Hier nu -3 en geen honger. Eet wel veeeeel rauwkost, groente en vezels dus mijn maag zit wel continu vol. Terwijl bijvoorbeeld vet en koolhydraten weer niet echt zorgen voor een vol gevoel. Tenzij je er echt veel van eet natuurlijk.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:26

Ik wil even zeggen dat jullie reacties (dat het ook niet super ging) me erg helpen en steunen.
Het kan niet perfect gaan! Maar we kunnen dit en gaan wél door :)

En, vandaag ging het goed: het snoep in de supermarkt laten liggen en alleen gekocht wat er op mijn lijstje stond *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:36

He jongens.. ehh.. dames.. het is niet altijd hard werken he. Soms moet je de teugels even laten vieren en genieten. Wat heeft het voor zin als je het naar je zin hebt gehad, je even flink hebt laten gaan en vervolgens nog 3 dagen rot voelen hierover? Helemaal niets.

Ga bij jezelf na: was het leuk? Was het lekker? Ja? Goed. En weer door.

Je moet je pas achter de oren krabben als iets het niet waard was. Dat had ik van het weekend. Moest van straf een extra rondje op Foxy van mezelf. :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:39

Het fijne van dit topic is dat juist ook de mindere dagen/weken gedeeld kunnen worden. Als het zo gemakkelijk was dan bestond dit topic helemaal niet.
Iedereen weet prima waar het mis gaat dus uiteindelijk gaat het echt wel lukken wanneer je je doel voor ogen houdt en je jezelf niks wijsmaakt :)

Wat Roosch zegt :j :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:45

Roosch schreef:
He jongens.. ehh.. dames.. het is niet altijd hard werken he. Soms moet je de teugels even laten vieren en genieten. Wat heeft het voor zin als je het naar je zin hebt gehad, je even flink hebt laten gaan en vervolgens nog 3 dagen rot voelen hierover? Helemaal niets.

Ga bij jezelf na: was het leuk? Was het lekker? Ja? Goed. En weer door.

Je moet je pas achter de oren krabben als iets het niet waard was. Dat had ik van het weekend. Moest van straf een extra rondje op Foxy van mezelf. :+

Roosch dat is natuurlijk ook wel zo, maar 9 van de 10 hebben er mega spijt van
als het gebeurd. En laten we eerlijk zijn, doel is wel afvallen toch.

Misschien kunnen we een soort van ALERT bedenken :+ Want achteraf spijt is echt zo poedersuiker!
Of je nou 30 of 5 kg wilt afvallen, genieten is er dan echt niet bij.

We "moeten" bewuster worden met onze keuzes, en als ik over mijzelf spreek lukt dat wel al veel beter.

Kijk, ik kan nooit kiezen, nog steeds moeite mee, maar een ijshoorn + 3 bollen ijs en een flinke dot slagroom is echt 10 x erger als 1 beschaafd bolletje in een bakje. Dan heb ik ook geen spijt, maar dat schranswerk, echt het proppen om het proppen, dat wil ik niet meer :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:49

Eens bloembloem, het is gewoon doodzonde en kost onwijs veel negatieve energie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:50

__Sannne schreef:
rockwitch schreef:
Maar dan kan je toch ook een stuk komkommer pakken. Daar zit toch niks qua calorieën in ofzo.

Oh klopt hoor, ik bedoel alleen maar aan te geven dat je niet altijd toe hoeft te geven aan een hongergevoel. Je lichaam gaat niet kapot van een beetje honger. Als je voldoende kcal binnen hebt zie ik niet in waarom je zo'n honger gevoel niet gewoon zou kunnen negeren.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :)) Als ik mijn honger in de eerste instantie negeer krijg ik uiteindelijk meestal wel nog een vreetbui helaas, dus ik kan dat beter voor zijn door gewoon iets kleins te eten. Het liefst zorg ik idd dat ik die honger uberhaupt niet krijg, maar ik ben er niet zo goed in om dat dan aan de kant te zetten en gewoon niet te eten.

Wat betreft 'zondigen' vind ik het altijd wel lastig te bepalen in hoeverre ik de teugels voor mezelf laat vieren en wat ik gewoon te ver vind gaan. Ik heb een binge eating stoornis en daardoor is de grens bij wat een 'normale' cheatday is voor mij echt super ver opgerekt. Waar normale mensen een pizza eten vreet ik alles wat los en vast zit als ik niet bewust oplet, en dat is nou net (een van de redenen) waarom ik dik ben geworden. Genieten moet absoluut kunnen, maar het is natuurlijk wel super zonde als je in het weekend heel veel eet en daarmee eigenlijk een groot deel van je progress van de hele week teniet doet. Vooral als je daar ook nog eens enorm van baalt achteraf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:52

Jawel, dat is zeker zo..en dat kan zeker een keer gebeuren. Maar als het structureel gebeurt dan is er een knop niet om en dan moeten we kijken hoe dat knopje om kan.

Ik ben net drie kwartier op Foxy geweest en zal zo eens ontbijten. Vandaag wordt een goede dag. :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:54

Misschien is het de moeite waard om te delen waar en hoe dat proppen, schranswerk etc bij een ieder vandaan komt, wat de triggers zijn etc. En ook de spijt die je van te voren al weet dat gaat komen maar toch geen rem is. Wat zijn de gedachtes die je hebt tijdens zo'n bui etc.

Misschien kunnen we dan tips delen om het te voorkomen of te remmen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:57

justkid schreef:
Misschien is het de moeite waard om te delen waar en hoe dat proppen, schranswerk etc bij een ieder vandaan komt, wat de triggers zijn etc. En ook de spijt die je van te voren al weet dat gaat komen maar toch geen rem is. Wat zijn de gedachtes die je hebt tijdens zo'n bui etc.

Precies dit :(:)!
En wat ik eerder zei, dan maakt het aantal af te vallen kilo's geen bal uit :)

Ik heb het nu zwaar, een week voor mijn menstruatie, dat lijkt het ook wel
of ik niet verzadigd raak. Zo vervelend, maar door hoog in de eiwitten te zitten
en dat hongergevoel te voorkomen blijf ik aardig stabiel.

Alleen dat is niet wat ik wil :+ Ik wil er ook nog graag 5 af hebben, ander geluksmoment,
einde deze maand ben ik een half jaar rookvrij!

Daaraan merk ik ook echt dat mijn stofwisseling en lijf veranderd zijn :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:58

Wat mij daarin heeft geholpen -zowel met stoppen met roken als met afvallen- is iets anders zoeken wat je dan gaat doen. Zo heb ik uuuuren een spelletje gespeeld op de telefoon. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:58

justkid schreef:

Goeie!

Bij mij komt het door 1. een enorme schrans/bodemdrang en moeite hebben met dat op de rem te zetten (de eetstoornis-component) en 2. omdat mijn motivatie vaak echt in de kelder ligt omdat het afvallen gewoon niet lukt. De enige manier waarop ik niet ga cheaten/vreten is als ik heel bewust track wat er binnenkomt en ook alleen die boodschappen in huis heb. Lekkere tussendoortjes inplannen helpt hier ook niet, dan kan ik niet stoppen.

Ik heb onder behandeling gestaan voor de eetstoornis en het scherpste randje is daar ook wel echt af (toen ik echt op mijn hoogtepunt zat at ik letterlijk álles als ik een eetbui had, inclusief een hele pot nutella of droge crackers). Ik kan nog steeds wel bingen maar het punt waarop ik stop ligt veel eerder, in het verleden ging ik echt door totdat ik fysiek heel ongemakkelijk werd en echt letterlijk niet meer kon. Ik hoop dat als het afvallen lukt ik het tracken een beetje los kan laten.