4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:30

Ik vind krachttraining juist veel leuker dan cardio. Zie er ook veel sneller progressie van. Maar ik zorg wel dat ik daarnaast veel wandel en in mijn workouts zit vaak ook een cardio aspect.

@_mjwb Bedankt voor het compliment, doet me heel goed! Jij bent ook verslaafd aan Humble&Crumble he? Ik kan niet wachten tot ik volgende week mijn koeken binnen krijg.

Hoe is je bananenbrood geworden Lis_Ol?

Welkom Tigress! Goed bezig al.

Prima lijstje gister Dilan! Hoe maak je die custard-eiwitpoeder pudding?

Hier gaat het eten nog steeds matig. Ik ben lekker bulky haha. Voor spier- en krachtopbouw wel goed maar ik wil toch graag weer een paar kilo kwijt en vooral gezonder eten. Ben al bijna een week ongesteld en dat helpt ook niet echt mee, veel kramp, maar ook heel veel cravings naar zoetigheid. Dan zijn er dagen dat ik een compleet pak Frosties en een heel pak melk naar binnen werk (wel magere melk overigens :Y)). Dat voelt gewoon niet prettig en zijn een hoop calorieën. Komende tijd wil ik toch weer wat magerder eten, om mezelf weer aan te wennen om minder te eten.

Vandaag heb ik tot 14 uur gevast, dus net pas mijn ontbijt op:
O: smoothie bowl van 350 gram magere kwark en 450 gram aardbeien
L: twee maiswafels met schouderham, twee maiswafels met slankie, twee gekookte eieren
A: Mexicaanse bonenstoof met gerookte kip en krenten
T: grapefruit, stukje pure chocolade
B: uur CrossFit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:32

Is het niet handiger om nu op onderhoud (maar wel gezond) te eten nu je sporten weer oppakt Jip? Zodat je lichaam kan wennen aan het fanatieke sporten. Denk dat je dan ook minder cravings / vreetbuien gaat krijgen. Dat heb ik tenminste haha.

Ik zit te twijfelen wat ik wil eten met het avondeten. Wil iets met broccoli en eventueel noten. Zodat ik goed vol zit en vanavond (moet werken) niet op mijn werk ga vreten. :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:36

MarlindeRooz schreef:
Is het niet handiger om nu op onderhoud (maar wel gezond) te eten nu je sporten weer oppakt Jip? Zodat je lichaam kan wennen aan het fanatieke sporten. Denk dat je dan ook minder cravings / vreetbuien gaat krijgen. Dat heb ik tenminste haha.

Ik zit te twijfelen wat ik wil eten met het avondeten. Wil iets met broccoli en eventueel noten. Zodat ik goed vol zit en vanavond (moet werken) niet op mijn werk ga vreten. :+

Ja, dat ben ik ook van plan, alleen omdat ik afgelopen week weer zo slecht gegeten heb wil ik nu eerst een dag of drie wat lager in calorieën gaan zitten, waarna ik makkelijker op onderhoud kan gaan eten.

Misschien een salade met geitenkaas, broccoli en (gecarameliseerde) noten?

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:50

Maanlicht, ik doe 45 gram custard, 20 gram eiwitpoeder en 300 ml amandeldrink bij elkaar en breng dst langzaam aan de kook :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:56

Maanlicht schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja, dat ben ik ook van plan, alleen omdat ik afgelopen week weer zo slecht gegeten heb wil ik nu eerst een dag of drie wat lager in calorieën gaan zitten, waarna ik makkelijker op onderhoud kan gaan eten.

Misschien een salade met geitenkaas, broccoli en (gecarameliseerde) noten?

Ah slim, heb ook echt trash gegeten dit weekend. Hopelijk gaan de sportscholen ook snel open. Vond het aardig warm nu al om thuis te sporten, laat staan ook als het straks nog warmer wordt. :=

Ik eet geen geitenkaas haha. Wil eigenlijk vanaf 1 juni weer een maandje vegan gaan eten. Maar ik denk dat ik snel een pastaatje maak met wat penne, rode pesto tomatensaus, broccoli en wat noten. :=

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:46

Owwww hier was het even radio stilte omdat ik echt heel slecht eet. Ik had afgelopen week overdag te weinig gegeten (druk druk druk) en afgelopen dagen ongezond en teveel en alcohol. Ik pas op een huis en ze gaven me de opdracht vooral lekker de kasten leeg te eten HAHA en dat neem ik dan iets te letterlijk :') Vanaf maandag weer thuis en dan ga ik weer lekker gezond voor mezelf koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:59

Hoi even iets van mijn kant, jullie gaan veel te snel hier heeeeeel slecht bezig. Wil vanaf morgen weer iets gezonder gaan doen. Drie dagen bbq achter elkaar is ook niet perse heel handig hahahha!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:00

Dilan - Lekker bezig!! Hoe is de H&C koek je bevallen? Lekker he <3 Gefeliciteerd nog met je vriend! (Wat leuk trouwens dat hij ook zo bezig is met de paarden!)

Lis_Ol - Snap ik! Hij is ook heel gaaf geworden! Dat heb ik ook met chocolademelk. Warm of koud, ik kan het gewoon niet drinken. Na een slok ben ik al misselijk -O- Hoe was de bananenbrood? Oh ik zie het nu haha, lekker he! Ik heb vanavond mijn laatste stukje opgegeten. Van de week maar even een nieuw pak kopen haha.

Tigress - Wat super van de eerste kilo's en heel fijn dat je van de hoofdpijn af bent! Wandelen is inderdaad echt heel erg goed voor het afvallen en (vind ik) nog leuk ook om te doen. Lekker van de natuur genieten!

MarlindeRooz - Goede doelen! Hopelijk is het snel september en wordt alles weer een beetje normaal.

Maanlicht - Nee hoor, helemaal niet verslaafd :o Ik heb er nog maar 2 tot de nieuwe binnen komen en daarvan moet ik er 2 delen (erg he :')) maar ik mag van mezelf geen nieuwe bestellen totdat ze allemaal op zijn. En de laatste paar dagen paste ze echt niet in mijn lijstjes.
Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Castilja - Goed vooruitzicht en welkom terug haha!

Fading - Hoe gaat het met je?

Ik heb vanochtend een uur buikspieroefeningen (en wat andere dingen) gedaan en geprobeerd te filmen voor mijn instagram. Ik vind het wel grappige filmpjes geworden. Blijft raar om jezelf te filmen :') Ik ben al dagen alleen maar aan het leren en vandaag was ik er zo klaar mee dat ik mijn kamer uit ben gegaan en maar even ben gaan hardlopen (7 km). Morgen wordt het weer lekker buiten (zeggen ze) dus 's middags is mijn plan om bij te komen van mijn tentamen (die heb ik van 10 tot 1) en dan dinsdag weer heel de dag te leren (en werken). We gaan morgenavond ook bbqen, maar we hebben veel vis dus miss blijft mijn kcal een beetje normaal.

Kwa gewicht blijf ik nog steeds rond de 60 hangen dus dat is ook mooi! Van de week maar even mijn benen gaan meten want het voelt alsof ze dunner zijn geworden. Ik wil nu ook vooral echt spieren gaan kweken, dus als er dan wat aan komt is het niet heel erg.

Mijn lijst:
M - bananenpannenkoeken met nutella en aardbeien
T - eiwit smoothie met matcha en een protein bite
A - spaghetti met geraspte kaas en sla
T - bananenbrood met Griekse yoghurt en aardbeien

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:26

Mezelf filmen vind ik ook altijd wat onwennig :') Doe het ook maar zelden.
De H&C koek was idd heel lekker. :9 De rest ligt veilig in de vriezer.

Continu leren zou ik ook klaar mee zijn.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:33

Zo het is even stil geweest van mijn kant. Ik ben 4 dagen niet zo bezig geweest met mijn eten en heb veel te doen gehad. Jullie zijn hard gegaan, ik ga proberen bij te lezen!

@Kimmie, Fijn dat je jezelf weer een stuk beter voelt! Hoe was je verjaardag dit weekend? Heb je het goed kunnen vieren?

@Lis_Ol, Je gaat echt lekker met afvallen, goed bezig! Gaaf dat je je eerste tatoeage hebt gezet. Ik zou ook mega zenuwachtig zijn.

@Helderder, Ik denk dat het goed is even de rust te zoeken door op onderhoud te eten. Steeds te krap eten resulteert uiteindelijk toch in extra losgaan is mijn ervaring. Ik kende de stoplichtmethode niet, maar het klinkt inderdaad als een methode die mijn tracking app ook gebruikt (een kleur geven aan de hand van aantal kcal).

@Maanlicht, Heerlijk joh varen en knap dat je alsnog de alcohol hebt afgeslagen en licht hebt gegeten! Gaaf dat je coach wil worden trouwens. Heb je al concrete plannen?

@IMAY1990, Ik denk dat je op vrije dagen waarop het lekker weer is inderdaad voor de rustigere tijdstippen moet kiezen om op de racefiets te stappen. Dat het buiten wat drukker is dan, is imo wel logisch en omdat je op hogere snelheid rijdt kan ik me voorstellen dat dat sneller voor problemen zorgt.

@Dilan93, Leuk om te lezen hoe PBP werkt. Het zou voor mij te intensief zijn, omdat ik graag mijn eigen plan trek. Maar ik kan me heel erg voorstellen dat het juist heel effectief kan zijn. Hoe lang ga je dan met het programma aan de slag?
Dit soort 'slechtere' weken hoeven nog helemaal geen probleem te zijn als je wel binnen je kcal blijft voor het grootste deel. Gefeliciteerd met je vriend en lekker van genieten!

@_mjwb, Wauw extra 16,5 kilo, als je dat zo terugleest ben je denk ik mega trots op jezelf! Ook knap dat het je zo goed lukt om op gewicht te blijven nu. Gaaf trouwens, zwemmen met je paard. Ik mis die tentamenweken trouwens zó niet nu ik werk haha, besef het me steeds als ik jouw posts lees :') succes!

@Tigress, Welkom! Wat goed dat de knop om is gegaan en dat het ook goed is gelukt de eerste week! Hopelijk kan je motivatie vinden en behouden in dit topic :D Werken in de zorg is daarnaast ook een mooie stok achter de deur!

@MarlindeRooz, Ik heb ook altijd dat hoe langer ik niet heb gesport, hoe meer ik ertegenop zie. Hoewel ik het uiteindelijk altijd echt lekker vind om een flinke krachttraining te doen. 20 minuten is prima om te beginnen toch, lekker opbouwen!

@Castilja, Oeh die opdracht zou ik waarschijnlijk ook wat te letterlijk hebben genomen :')

@Fading, Leuk weer van je te horen! Hoe gaat het nu?

Nou, ik heb zoals ik van te voren aangaf vier dagen 'vakantie' gevierd en ook qua eten nergens op gelet. Dat resulteerde weer in het vallen in mijn oude valkuil. Gewoon abnormaal losgaan, zonder dat ik überhaupt zin had in hetgeen dat ik in mijn mond stopte of honger had. Weer een avond flink misselijk geweest. Zo zonde, ik kan beter gewoon echt genieten van een kleiner aantal ongezondere keuzes dan gewoon alles nemen wat los en vast zit. Volgend weekend weer lang weekend, dus een nieuwe poging :')

Nu dus een werkweek van vier dagen, deze dagen ook even extra netjes eten! Mijn planning van vandaag:
O: 200gr Melkunie protein, 15gr whey crispy en een flesje yakult
T: Speculaas cake van Beukers, 100gr aardbeien en een nectarine
L: Spelt met artisjok, tuinbonen en chorizo
T: Body & fit pro bar & 50gr magere kwark
D: Bloemkoolrisotto carbonara (een light variant :) )
T: Stukje gezonde appelcake
Totaal 1577 kcal

Ik ben overigens bijna door al mijn gezonde baksels in de vriezer heen. Een paar weken terug even losgegaan met bakken en jeetje wat duurt dat lang om op te krijgen :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:48

@Dilan: Die custard pudding ga ik even onthouden, klinkt lekker!

@Fading en Castilja: Goed dat ik niet de enige ben die niet zo goed heeft gegeten afgelopen dagen tijd, iets met gedeelde smart :+

@_mjwb: Leuk je filmpje! Ik film ook heel graag, dan kan ik zien waar mijn verbeterpunten liggen. Heb toevallig vanmorgen mijn strict press gefilmd, staat op Instagram. Je bananenpannenkoeken zagen er heerlijk uit!

@m9ara: Dank je! Ik heb nog geen concrete plannen met het coachen. Ik denk wel dat ik ook voor een groot deel online coaching wil gaan doen, met name gericht op mindset. Ik zie heel veel trainers en coaches die voedingsschema's en trainingsschema's maken, maar waar niet echt focus ligt op het mentale aspect. Het is vooral heel praktisch. Ik ben van mening dat dat vrij onvolledig is. Als het zo makkelijk zou zijn was iedereen nu super fit. Ik vind het veel interessanter om ook in te gaan op waarom het tot nu toe niet is gelukt om (blijvend) af te vallen of te (blijven) sporten. In welke vorm ik dat wil gaan gieten weet ik nog niet precies.

Een paar dagen vakantie is ook wel lekker, gewoon even nergens op letten! Alleen jammer dat je dan gelijk weer in je oude valkuil valt. Ik ben altijd heel jaloers op jouw baksels. Ik bak zelf helemaal niet, ben bang dat het te lekker wordt en dat alles in 1 keer op gaat :Y). Een soort zelfbescherming dus, haha. Heb ook maar een hele kleine vriezer, dus past bijna niets in.

Gister heb ik een hele goede dag gehad qua eten. Uiteindelijk nog wel wat extra's gegeten maar daar had ik zeker ruimte voor binnen mijn calorieën. Ik ben nu echt zoekende naar niet te veel eten, maar wel een voldaan gevoel hebben.

Mijn lijstje vandaag:
O: proteineshake met magere kwark en aardbeien
L: twee kleine boterhammen met cottage cheese en Hollandse garnalen
T: kom Honey pops met magere melk, een nectarine
A: Nasi van bloemkoolrijst en zilvervliesrijst met roerbakgroenten, ei en ham
T: grapefruit, stukje Tony Chocolonely karamel zeezout

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:32

Ik werk eigenlijk ook liever aan kracht dan aan cardio, in basis dan. Als ik in de sportschool zou trainen zou je me eerder bij kracht apparaten zien dan bij de cardio dingen. Ik hou dan wel weer echt van (buiten) fietsen, en als ik ergens heen moet en ik heb genoeg tijd dan loop ik ook raag.

@Lis_Ol Wat een gave tattoo, een mooi aandenken

@ _mjwb Succes met het leren, hoe is vandaag je eerste tentamen gegaan?

@Tigress Zo te horen ben je al goed begonnen. Jarvis zal het wandelen vast ook niet erg vinden, of blijft die thuis luieren?

@MarlindeRooz Lastig dat hardlopen niet mogelijk is en dat ook wandelen al veel pijn kan doen. Fietsen is idd minder high ipact op de gewrichten, dat is ook een reden dat ik het graag doe. En je komt makkelijker eens ergens waar je niet zo vaak komt terwijl je lopend toch minder afstand maakt. Wat is het eten gisteravond uiteindelijk geworden? Is het gelukt om te werken zonder te veel te snacken?

@Castilja Dat te veel alcohol herken ik wel. Ik heb een wekelijkse borrel die nu online door gaat, en op de weken dat het rustiger is is het goed te doen o niet of weinig te drinken maar als het druk en gezellig is dan is het toch wel erg verleidelijk om meer te drinken en omdat ik alleen sterke zoete drank drink schiet het dan wel ineens omhoog qua suikers enzo...

@Fading 3 dagen BBQ zal niet bevorderlijk zijn voor gezond eten, maar lekker is het vast wel geweest en dat is ook belangrijk.

Ik was eergister naar de kapper en langs mijn ouders. Ik ga nog steeds naar de kapper waar ik al heen ging voor ik naar Amsterdam verhuisde en dit is fijn combineren. Toen voeg mijn moeder "Blijf je eten? Ik maak viskoekjes vanavond." Dat kon ik natuurlijk niet afslaan, verse homemade viskoekjes. Geen idee hoeveel callorieën het waren maar de ingrediënten zijn allemaal oké. En toen gister in de supermarkt de verleiding van bossche bollen niet kunnen weerstaan dus daar heb ik er gister ook een van gehad en morgen de tweede.

Mijn lijstje van gister was:
O - 1 boterham met rosbief en 1 boterham met ossenworst (280)
M - 2 boterhammen met pindakaas (325)
A - Slavink en aardappelkroketjes met chilisaus (677)
T - Aardbeien knijpfruit (51)
T - Bossche bol (500)
Voor een totaal van 1837

Beweging: 33km fietsen en 7.800 stappen

Wel iets meer dan de doelcallorieën van 1650 maar met de fietstocht kon het er wel bij. Morgen ga ik weer fietsen dus de tweede bol moet ik van mezelf ook tot morgen laten staan...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:29

Castilja schreef:
Owwww hier was het even radio stilte omdat ik echt heel slecht eet. Ik had afgelopen week overdag te weinig gegeten (druk druk druk) en afgelopen dagen ongezond en teveel en alcohol. Ik pas op een huis en ze gaven me de opdracht vooral lekker de kasten leeg te eten HAHA en dat neem ik dan iets te letterlijk :') Vanaf maandag weer thuis en dan ga ik weer lekker gezond voor mezelf koken.

Haha kasten leegeten is een leuk klusje! _O-

_mjwb schreef:
Ik heb vanochtend een uur buikspieroefeningen (en wat andere dingen) gedaan en geprobeerd te filmen voor mijn instagram. Ik vind het wel grappige filmpjes geworden. Blijft raar om jezelf te filmen :') Ik ben al dagen alleen maar aan het leren en vandaag was ik er zo klaar mee dat ik mijn kamer uit ben gegaan en maar even ben gaan hardlopen (7 km). Morgen wordt het weer lekker buiten (zeggen ze) dus 's middags is mijn plan om bij te komen van mijn tentamen (die heb ik van 10 tot 1) en dan dinsdag weer heel de dag te leren (en werken). We gaan morgenavond ook bbqen, maar we hebben veel vis dus miss blijft mijn kcal een beetje normaal.

Kwa gewicht blijf ik nog steeds rond de 60 hangen dus dat is ook mooi! Van de week maar even mijn benen gaan meten want het voelt alsof ze dunner zijn geworden. Ik wil nu ook vooral echt spieren gaan kweken, dus als er dan wat aan komt is het niet heel erg.

Mijn lijst:
M - bananenpannenkoeken met nutella en aardbeien
T - eiwit smoothie met matcha en een protein bite
A - spaghetti met geraspte kaas en sla
T - bananenbrood met Griekse yoghurt en aardbeien

Hoe ging je tentamen? En fijn dat je stabiel blijft qua gewicht! :D

m9ara schreef:
Nou, ik heb zoals ik van te voren aangaf vier dagen 'vakantie' gevierd en ook qua eten nergens op gelet. Dat resulteerde weer in het vallen in mijn oude valkuil. Gewoon abnormaal losgaan, zonder dat ik überhaupt zin had in hetgeen dat ik in mijn mond stopte of honger had. Weer een avond flink misselijk geweest. Zo zonde, ik kan beter gewoon echt genieten van een kleiner aantal ongezondere keuzes dan gewoon alles nemen wat los en vast zit. Volgend weekend weer lang weekend, dus een nieuwe poging :')

Nu dus een werkweek van vier dagen, deze dagen ook even extra netjes eten! Mijn planning van vandaag:
O: 200gr Melkunie protein, 15gr whey crispy en een flesje yakult
T: Speculaas cake van Beukers, 100gr aardbeien en een nectarine
L: Spelt met artisjok, tuinbonen en chorizo
T: Body & fit pro bar & 50gr magere kwark
D: Bloemkoolrisotto carbonara (een light variant :) )
T: Stukje gezonde appelcake
Totaal 1577 kcal

Ik ben overigens bijna door al mijn gezonde baksels in de vriezer heen. Een paar weken terug even losgegaan met bakken en jeetje wat duurt dat lang om op te krijgen :')

Handig dat invriezen! Ga ik denk ik ook maar eens doen. Moet ik wel eerst gezonde (vegan) baksels maken. _O- En wat jammer dat je zo veel gegeten hebt dat je misselijk werd. Helaas wel herkenbaar... Dat niet de balans kunnen vinden tussen normaal en abnormaal eten.

Maanlicht schreef:
Een paar dagen vakantie is ook wel lekker, gewoon even nergens op letten! Alleen jammer dat je dan gelijk weer in je oude valkuil valt. Ik ben altijd heel jaloers op jouw baksels. Ik bak zelf helemaal niet, ben bang dat het te lekker wordt en dat alles in 1 keer op gaat :Y). Een soort zelfbescherming dus, haha. Heb ook maar een hele kleine vriezer, dus past bijna niets in.

Gister heb ik een hele goede dag gehad qua eten. Uiteindelijk nog wel wat extra's gegeten maar daar had ik zeker ruimte voor binnen mijn calorieën. Ik ben nu echt zoekende naar niet te veel eten, maar wel een voldaan gevoel hebben.

Mijn lijstje vandaag:
O: proteineshake met magere kwark en aardbeien
L: twee kleine boterhammen met cottage cheese en Hollandse garnalen
T: kom Honey pops met magere melk, een nectarine
A: Nasi van bloemkoolrijst en zilvervliesrijst met roerbakgroenten, ei en ham
T: grapefruit, stukje Tony Chocolonely karamel zeezout

Echt lekker je lijstje! Lekker joh Tony's. :9
Wat ik doe (naja nog meer wil gaan doen) is groente toevoegen aan mijn lunch. Merk dat ik daar erg vol van word. :P Doe dan bijvoorbeeld gewoon komkommer of paprika erbij eten of salade maken.

IMAY1990 schreef:
Ik was eergister naar de kapper en langs mijn ouders. Ik ga nog steeds naar de kapper waar ik al heen ging voor ik naar Amsterdam verhuisde en dit is fijn combineren. Toen voeg mijn moeder "Blijf je eten? Ik maak viskoekjes vanavond." Dat kon ik natuurlijk niet afslaan, verse homemade viskoekjes. Geen idee hoeveel callorieën het waren maar de ingrediënten zijn allemaal oké. En toen gister in de supermarkt de verleiding van bossche bollen niet kunnen weerstaan dus daar heb ik er gister ook een van gehad en morgen de tweede.

Mijn lijstje van gister was:
O - 1 boterham met rosbief en 1 boterham met ossenworst (280)
M - 2 boterhammen met pindakaas (325)
A - Slavink en aardappelkroketjes met chilisaus (677)
T - Aardbeien knijpfruit (51)
T - Bossche bol (500)
Voor een totaal van 1837

Beweging: 33km fietsen en 7.800 stappen

Wel iets meer dan de doelcallorieën van 1650 maar met de fietstocht kon het er wel bij. Morgen ga ik weer fietsen dus de tweede bol moet ik van mezelf ook tot morgen laten staan...

Heb uiteindelijk toch te veel gegeten op werk haha. En had pasta gemaakt met linzen, tomaat, broccoli en penne dus. Had uiteindelijk toch nog wat patatjes gegeten op werk. Want er was echt letterlijk niks te doen. _O-

@Dilan, fijn dat je koek lekker was. Ik bestel ze lekker niet want ik weet dat ik ze achter elkaar op vreet. :=

Ik heb vandaag een druk dagje gehad. Ik word op maandag altijd half depri wakker en vanmorgen dus ook weer. Dus eerst lekker wat dingetjes gekeken achter de computer met een ontbijtje. Daarna op de bank in mijn sportkleding gewacht op spontane motivatie om te sporten. _O- Kwam uiteindelijk rond half 11 aanwaaien. Dus een work-out gedaan. Ook nog veel gewandeld vandaag en mijn hele huis verbouwd en gesleept en gedaan met zooi. Dus in totaal volgens mijn fitbit 13.000 stappen en 3.000 kcal verbrand (is altijd wat hoog). En heb dus ook gegeten wat bij mijn beweging past. En moet alle dingen met dierlijke producten even opmaken voor 1 juni want ga dan een maand vegan eten. Wil dat altijd nog een keer voltooien. Helaas krijg ik de vorige keer griep en die keer daarvoor longontsteking en durf ik sindsdien niet echt meer. _O-
Ik ga dus ook geen kcal tellen tot eind juni omdat ik wil proberen hoeveel ik afval met zo'n dieet. :P

O: Brinta met agave siroop met ene kop thee en een glas fruitsap
L: 2 spelt pistoletjes met rode pesto en een heel klein beetje kaas (=nu ook op)
T: glas fruitsap
A: penne met gegrilde courgette, gegrilde cashwenoten, parmazaanse kaas, rucola uit eigen tuin en groene pesto.
T: halve bak B&J Chocolate Cookie Dough (ijs met minder kcal, maar 132 per 100 gram).

Niet heel veel groente en fruit gehad, morgen maar weer wat meer. :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:47

Marlinde, heel herkenbaar, friet eten uit verveling :))
Leuj dat je vegan gaat eten als probeersel :j
Probeer alsnog wel op te letten wat je eet. Avocado en noten bevatten natuurlijk nog veel kcal. En oreo's en friet zijn ook vegan. ;)

Ik wil zelf ook weer voor een groot deel plantaardig gaan eten. Eet al vegetarisch. :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: custard met eiwitpoeder, aardbeien en een heel klein beetje hagelslag
T: handje cashewnootjes
L: no fairytales wrap met 2 gekookte eieren en cottage cheese.
T: clean proteun bar, iced latte van DE
A: nasi met vega kipstukjes
T: alpro go on met blauwe bessen

Kcal: 1450
B: 8x 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:51

Ja ik gooi altijd een stuk of 5 - 10 nootjes door mijn avondeten voor de kcal. En ik eet eigenlijk al sinds mijn 11e geen vlees meer. Melk, ei en yoghurt at ik thuis ook al niet meer. Het enige wat ik wel eens eet is kaas. En dat staat me ook al steeds meer tegen merk ik. :P

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:57

Ik ben ook weer terug! Vorige week ging het echt van gezond naar bijna 2000 kcal boven mijn toegestane kcal inname zitten. Dus ja, ik was niet heel gemotiveerd om die lijstjes online te gooien... Nu school bijna voorbij is heb ik weer tijd om het hardlopen op te pakken, dus dat wil ik nu ook weer 3x per week gaan doen. En weer letten op wat ik eet :) Vet lastig nu het bbq seizoen is aangebroken, maar we gaan er weer tegenaan.

Super leuk dat er nieuwe mensen bij zijn gekomen! Samen gaan we er wel komen *\o/* Ik ga echter geen bijleespost doen aangezien ik echt 5+ pagina's heb gemist... Oops.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Banaan-havermoutpannenkoekjes, Yoghurt Griekste stijl en blauwe bessen
L: Sla, aardappels, ei, paprika + 3 kipnuggets + straciatella vla
T: appel
A: 2 slawraps met pittige kip, tzatziki en rauwkost :9
T: puntje yoghurtcake
Totaal: 1630 kcal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:02

Onder het motto van; alle dierlijke producten moeten op... Ga ik nu een chocoladecake bakken. _O-

Ga hem morgen langsbrengen bij een vriendin en hem verder van de week maar opeten en aan iedereen opdringen denk ik. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:19

Hoi, met mij gaat het eigenlijk heel goed. Ups & downs, maar alsnog heel blij dat ik geen relatie meer met mijn ex heb. Wij hadden gewoon 0 toekomst samen en dat besef ik mij nu pas.. Mijn werkgever zei ook al, als jij verder was gegaan met die jongen, was het gewoon een grote flop geworden, een groot drama.

Fijn dus ook dat andere mensen om mij heen dat inzien. Ik verdien gewoon veuuuul beter. Een man die trots op mij is, dat is hij nooit geweest..

Verder ben ik nog steeds niet bezig met echt letten op m'n eten. Ik moet ook zeggen dat de corona niet perse mee helpt omdat als ik thuis zit ik gewoon vreetbuien heb _O- Maargoed ach, hoef toch geen summer body te hebben dit jaar lol!

Verder ben ik nog altijd veel aan het skeeleren, dit weekend een weekendje weg geweest naar een vriendinnetje met eigen boerderij en dus lekker paardgereden, heerlijk genoten <3

Ik doe alleen maar dingen die mij blij maken en waar ik vrolijk van wordt en ik kijk wel wanneer ik weer de motivatie heb om op mijn eten te gaan letten.

Hoe is het her met iedereen, heb steeds wel wat bijgelezen maar heeel vluchtig allemaal!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:30

Meestal zie je dat ook pas later in hoor.

Ik had 3 jaar een relatie en woonde samen, toen ik erachter kwam dat mijn ex vreemd ging met een collega van het bedrijf waar wij beiden werkten. Ontkende hij eerst ook nog.
Heb nu een hele lieve vriend en zie nu pas in hoe slecht onze relatie eigenlijk ging :o

Corona helpt nergens aan mee. Had er niet echt last van, maar sinds afgelopen weekend begin ik het wel echt beu te raken dat we niks mogen. Vind het leuk om thuis te zijn, maar zo nu en dan een uitje vind ik ook heel fijn. Laatste ' uitje' was 14 maart ons tweede paardje ophalen.

En eigenlijk mag ik niet klagen, want ik ben gezond, mijn familie, vrienden en omgeving zijn gezond. Maar begin me nu in de weekenden wel te vervelen hoor :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:45

@Maanlicht, Klinkt goed zeg! Ik ben ook van mening dat je veel meer bereikt met mindset dan met voorgekauwde lijstjes. Met dat laatste val je toch snel terug in je eigen, oude patroon, terwijl je veel meer hebt aan de juiste intrinsieke motivatie. Mochten je plannen concreter worden ben ik wel heel benieuwd hoe je het gaat vormgeven, interessant! :D
Ik moet zeggen dat mijn gezonde baksels heel erg lekker zijn, maar niet zo zondig lekker als de ongezondere varianten, dus daarom is het relatief makkelijk het niet in 1x op te eten haha. En ik zorg gewoon dat ik het direct invries, zodat het weer een extra handeling is om een stukje te nemen.
Fijn dat je een goede dag hebt gehad qua eten! Dit lijstje zag er ook weer goed uit. Hoe gaat het met sporten, merk je nu direct veel progressie?

@IMAY1990, Je bent netjes uitgekomen qua kcal met die chocoladebol! Super fijn toch dat je met wat opletten toch kan genieten van lekkere dingen zonder dat het gelijk een effect heeft op het behalen van je doelen :D

@MarlindeRooz, Oh wat een vervelend toeval die griep en longontsteking :+ Driemaal is scheepsrecht haha. Ik vind het wel knap hoor, vegan eten! Het is vast ook een kwestie van gewenning en een beetje je weg vinden in wat wel en niet kan. Maar het lijkt mij echt wel een uitdaging!

@Dilan93, Net lijstje hoor! Vind het zelf altijd moeilijk om aan mijn eiwitten te komen als ik een dag vegetarisch eet, maar jouw lijstje ziet er echt eiwitrijk uit.

@Sneeuwvlok, Herkenbaar hoor, dat het af en toe even de verkeerde kant uit schiet. Niets aan de hand als je nu weer met goede moed verder gaat. Dat van het bbq seizoen herken ik wel, het is even wat meer puzzelwerk om aan het einde van de dag/week netjes uit te komen met een bbq (of grill in mijn geval).

@Fading, Super fijn dat je echt helemaal hebt ingezien hoeveel beter je af bent zonder hem! Goed in je vel zitten en leuke dingen doen is zeker zo belangrijk als op je eten letten. Dat komt straks wel weer :D

Hier gaan de kilo's die ik te danken had aan mijn buitensporige eetweekend toch sneller weer weg dan ik had gedacht. Ik had even balans 4-dagen gepland, maar heb nu toch ietsjes meer kcal toegevoegd aan mijn dag, al blijft het hiermee nog steeds een balansweek. Wil ook niet te laag uitkomen aan het einde van de week.

Vandaag:
O: Havermout aardbeien taartje (40gr havermout, 10gr whey vanille, 85gr aardbeien, 1/2 ei, 50gr magere kwark)
T: Smart bar crunchy en 100gr ananas en perzik
L: Volkorenboterham met een avocado/kwark sausje en 55gr witte tonijn
T: 200gr magere kwark met 10gr whey crispy en een halve zelfgemaakte gezondere fudge
D: Taco's met kip, avocado, yoghurtsausje en ingelegde komkommer
T: Zoete aardappelbrownie
Totaal 1573 kcal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:05

Het is gelukkig slechts een hype dat eiwitrijke eten, je hebt het niet bewezen nodig zoveel eiwitten. De juiste hoeveelheid kan je makkelijk uit granen/planten/noten halen gelukkig. 0,8 gram eiwit per kilogewicht is gewoon prima en meer is ook niet nodig. Maarja het is een hype he. :P

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:34

Nouja ik merk bij mezelf echt veel verschil nu ik goed let op mijn eiwitinname. Mijn doel is spieropbouw en mijn lichaam ontwikkelt zich sinds dat ik meer eiwitten eet veel sneller in de goede richting. Ik heb echt sprongen gemaakt. Feit is natuurlijk ook dat je voor spieropbouw eiwitten nodig hebt.
Dus hype of niet, voor mij maakt het wel degelijk een verschil!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:10

@IMAY1990: Ohh viskoekjes, die heb ik lang niet gehad! En goed dat je de Bosche bol zo hebt kunnen inplannen.

@Marlinde: Ja, extra groente is zeker een goed idee! Waarom word je altijd depri wakker op maandag? Niet fijn.. Wel goed bezig geweest gister, en goed dat je een maand vegan gaat eten.

@Dilan: Die No Fairytales wraps zijn echt zo lekker! Jammer dat ze vrij prijzig zijn. Net lijstje!

@Sneeuwvlok23: Welkom terug! BBQ kan ook gezond toch? :) Fijn lijstje heb je!

@Fading: Goede beslissing dus! Fijn dat je nu alleen maar dingen doet die je zelf leuk vind, goed om te horen!

@m9ara: Dank je! Ik heb sowieso proefpersonen nodig als ik ga beginnen, tegen die tijd zal ik het hier ook melden in het topic. Met het sporten merk ik zeker direct progressie, voel me sowieso weer veel beter en mijn schouders en armen zijn lekker aan het groeien. Ik moet eigenlijk mijn eiwitten wat ophogen, maar ik merk dat ik daar toch wat gevoelig voor blijf, snel last van mijn buik. Dus rustig weer opbouwen want eerder had ik er nooit last van. Je avondeten klinkt heerlijk!

@Marlinde: Ik heb ook profijt van iets meer eiwitten, maar de hoge hoeveelheden die opeens worden aangeraden zijn gewoon commercieel inderdaad. Als ik 0,8 aanhoud zit ik op 50 gram, dat vind ik vrij weinig gezien ik veel krachttraining doe en spieren wil opbouwen. Ik mik zelf op minimaal 100 gram, maximaal 130.

Hier gaat het nog steeds goed, ik hoop dat ik dit zo vol kan houden. Afgelopen dagen weer een stuk beter gegeten, en dat voel en zie ik gelijk aan mijn lichaam. Ik ben van plan om nu een paar kilo af te vallen, daarna de rest van de zomer op onderhoud te gaan zitten en na de zomer mijn eerste (clean) bulk om sterker te worden en spieren op te bouwen.

Lijstje voor vandaag:
O: Honey pops met magere melk
L: omelet van twee eieren met spinazie en ui, twee kleine geroosterde boterhammen met Hollandse garnalen en Yofresh
T: Smoothie bowl met bevroren banaan en nectarine
A: Nasi goreng met veel groente
T: proteineshake met magere kwark

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:22

Ja als je heel veel sport is .8 misschien wat weinig. Maar zoals 3. zoals sommige aanraden is echt niet nodig. :P En maandagochtenden, geen idee... Heb eigenlijk ook vrij op maandagen dus geen idee waarom. Het wordt vaak in de middag wat beter haha. Ik accepteer het maar gewoon, dat helpt al wel. :P
En door jou wil ik ook honey pops... Maar ga ik niet kopen want ja vegan maand zometeen. _O-

Hier nog steeds bezig met alles opmaken.
O: chococake (1 plak, vind hem niet super lekker)
L: Baguette uit de oven met rode pesto (moet op haha)
A: Groene pesto, cashew noten, courgette en penne. (again, moet op. _O-)
T: eiwit shake en B&J ijs denk ik

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:39

Die enorme hoeveelheden eiwit hoeft van mij ook niet. Ik zit meestal rond de 100 gram, vind ik prima. Max 130, dat is 2x mijn lichaamsgewicht qua grammen.
Vind het ook niet echt nodig dat overal eiwit ingestopt wordt eerlijk gezegd. Proteine chips, proteine crackers

Mijn lijstje voor vandaag:
O: chococustardpudding met aardbeien en banaan.
T: cashewnoten
L: nofairytale wrap met cottage cheese en ei
T: Clean protein bar
A: rijst, linzencurryschotel uit zak, broccoli
T: stukje Tony Chocolonely en een Iced Latte met eiwitpoeder (eens proberen of dat wat is ipv een gewone eiwitshake)

Kcal: 1589
B: straks paardrijden en een krachtcircuitje thuis