Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:35

Mn vader heeft nog wel wat gewichten thuis liggen uit zn sport tijd, zal eens gaan winkelen straks :')
Met een weerstandband kom ik voor de benen ook wel ergens en doe gewoon meer stabilisatie en balans oefeningen

Dat gehups voor een tv scherm is weer niet echt mijn ding al is het voor velen een uitkomst denk ik dat ze zo via de app kunnen sporten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:33

Ik ga sowieso even voor een deload week, veel wandelen en een paar lichte bodyweight workouts. Misschien dat ik daarna nog aan de slag ga met bierkratten.

Spiermassa en -kracht smelt gelukkig niet zomaar direct weg als je even niet sport:
https://www.fit.nl/krachttraining/verli ... spiermassa

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:55

Ik heb gister nog twee verstelbare dumbbells besteld (totaal 30 kg). Hopelijk komen die nog. Ik ben vooral bang voor mijn conditie en flexibiliteit. Daar kan ik thuis natuurlijk prima dingen voor doen, maar die motivatie thuis.. :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:10

Wij mogen vanavond twee kettlebells ophalen bij de box. Heel fijn. :D Verder heb ik hier wat elastieken liggen en heeft de coach voor iedere dag een home workout gemaakt. Ik kan in ieder geval even vooruit voorlopig.

Hopelijk heeft iedereen goede alternatieve oefeningen gevonden? Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen met workouts bedenken?

Deze deed ik gisteren (en hij was best pittig). Credits voor crossfitbox 1412 in Nieuwegein!

For time:

1) 10 burpees

2) 10 burpees
25 push ups

3) 10 burpees
25 push ups
50 lunges

4) 10 burpees
25 push ups
50 lunges
100 sit ups

5) 10 burpees
25 push ups
50 lunges
100 sit ups
150 air squats

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:22

Nice! Dat is super fijn!

Hier krijgen we elke dag een workout voor thuis. Vandaag is dat deze:

50-40-30-20-10
Air squats
Push-ups

Ik vond hem vrij pittig. Mijn push-ups zijn nog niet top, en ik weiger ze op m’n knieën te doen. Dus 150 was best veel :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:16

Ja dat is wel pittig inderdaad. :') Ik ben trots op je! :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:17

Afbeelding
Dit was de mijne.
4 sets van alles.
Zelf bepalen hoeveel hh.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:42

Net bij de Decathlon geweest, helemaal leeg!!
Er werd nog gezegd dat er wel vracht aan zat te komen uit België, maar dat er ook een kans was dat die in België zou blijven.
Ik heb hier thuis nog een buikspierwiel liggen en een springtouw. Ik heb een foamroller en pilateselastiek meegenomen.
Matjes waren er ook niet meer. Heb een oproep geplaatst op een FBgroep en kan er morgen ergens eentje ophalen.
Deze heb ik trouwens ook besteld:
https://musclebands.nl/products/muscle-bands

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:45

Ik zat gisteren ook al op de website van Decathlon te kijken voor kettlebells, maar wat ik zocht voor gewicht was uitverkocht (net als het meeste andere).
Daarna via Bol.com besteld, kreeg ik later een mail dat er geen voorraad meer was en bestelling geannuleerd.

Nu ergens anders maar met een langere bezorgtijd. Tot die tijd maar alleen bodyweight en elastiek. En lekker blijven wandelen zolang we nog gewoon naar buiten mogen!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:45

Oeh Adamootje, ik denk dat ik die work-out morgen even ga doen!!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:00

Mijn voormalige coach bij Elitefit heeft een workoutschema voor vier weken gemaakt die iedereen gratis kan downloaden via haar bio op Instagram. Ik kan jullie de link naar de download sturen, als jullie willen. :D

Enne, Lous, ik heb dezelfde vandaag ook maar besteld.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:09

Adamootje schreef:
Mijn voormalige coach bij Elitefit heeft een workoutschema voor vier weken gemaakt die iedereen gratis kan downloaden via haar bio op Instagram. Ik kan jullie de link naar de download sturen, als jullie willen. :D

Enne, Lous, ik heb dezelfde vandaag ook maar besteld.

Mag ik een linkje? :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:20

Schema’s zijn altijd welkom

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:11

Jaaaaa linkje :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:36

Ik wil ook graag een linkje :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:23

Ik ook! :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:29

Ik ook wel graag! Alle inspiratie voor thuis workouts kan ik goed gebruiken, vind dat zoveel lastiger dan in sportschool met veel materialen :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:52

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:32

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:00

Dankjewel! Ik kan trouwens met dropbox app op m’n telefoon wel downloaden en inzien!

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:52

Hi meiden,

Ik heb me hier al eens eerder gemeld, maar moest weer behoorlijk bij lezen! Momenteel heb ik veel tijd om na te denken haha en omdat ik al heel erg lang 'stil sta' ben ik wel benieuwd naar jullie inzichten. Voor jullie info, ik heb een tijdelijke blessure aan mijn borstbeen waardoor ik 6 weken niets mag. Even 2 weken alles losgelaten ook ivm frustratie en pijn maar nu weer goed qua eten en zit elke dag rond 10000 stappen.

Ik train al bijna 2 jaar bij mijn huidige personal trainer, daarvoor een andere trainer gehad dus ben al een flinke tijd bezig. Ik ben van 68 kg naar 54 kg gezakt in al deze tijd. Netjes langzaam afgevallen dus. Maar ik zit toch al bijna een jaar rond dit gewicht, langzaam aan wordt ik minimaal droger maar ik kom gewoon niet van mijn teveel aan vet af. Ik heb echt al zo ontzettend veel geprobeerd en ik baal er gigantisch van.

Ik zit al een hele tijd op 1400 kcal per dag (bewust laag omdat ik dus van mijn vet af wil). Daarmee heb ik de afgelopen periodes ook gewoon nog kracht verbeterd (PR = 200 kg legpress, 100 kg squat 80 kg hiptrust. DL doe ik eigenlijk alleen met trainer vanwege mijn houding, pr weet ik zo ff niet maar gok rond de 60 kg). Doordat ik sterker bleef worden heb ik ook niet het gevoel gehad te laag in kcal te zitten. Het lijkt eigenlijk zelfs wel alsof mijn lichaam het hier prima op doet. Ik heb laatst een voor/na foto met een jaar verschil vergeleken en moest toch even slikken. Ja je ziet heel iets meer definitie, maar met een jaar buffelen viel het me ERG tegen.

Ik heb ook al eens 3 maanden meer gegeten en flink getraind maar dat gaf ook niet een gewenste verandering. Of ik nou heel veel sport (5/6 dagen per week), nog minder eet (macro's berekend, ook al wat mee gepuzzeld), meer eet, minder sport, het lijkt allemaal wat betreft mijn vet niet uit te maken. Ik denk dat ik na een jaar ook wel langzaam mag gaan stellen dat het niet werkt. Ik moet toegeven dat 'het me nu allemaal wel goed afgaat qua eten', maar ik wil niet nog verder zakken want het lijkt nu alsof 1400 mijn onderhoud is (dan val ik grammetje voor grammetje af misschien). En als ik me inlees en om me heen kijk is 1400 toch echt vrij laag. Ik wil wel gezond bezig blijven.

Voor jullie info: ik heb een hoge hartslag in rust (+90). Loop ervoor bij de huisarts maar uit alle onderzoeken komt eerder dat ik te gezond ben dan te ongezond. Als ik wil kan ik doorverwezen worden maar de huisarts vind het op zich niet nodig. Ik drink hierdoor amper cafeïne( maanden lang niks). Opzich zou je denken dat een hoge hartslag fijn is qua afvallen, maar i.c.m. met mijn kcal inname is het wel maf. Hartslag is ook hoog tijdens de nachten. Ik heb dagen waarop mijn lichaam +20 uur in vetverbranding zit.

Dat even ter info, geen idee of het er iets mee te maken heeft. Mijn trainer zegt gewoon volhouden, en dat doe ik dus ook. Maar ik ben toch benieuwd aangezien jullie ook dames zijn (wellicht is dat toch anders) of dit iemand bekend voorkomt? En of iemand tips voor mij heeft? Over 4 weken mag ik alles weer oppakken maar ik doe stiekem sinds gisteren wat air squats en single leg hiptrust op de bank. Ik wil voor mezelf vooral graag over 4 weken besloten hebben welke richting ik op ga!

PS dingen al fatburners durf ik dus niet echt te gebruiken i.v.m. die hartslag.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:17

Mag ik vragen hoeveel eiwitten je eet?
Dat heeft bij mij echt verschil gemaakt

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:57

Joanne1987 schreef:
Mag ik vragen hoeveel eiwitten je eet?
Dat heeft bij mij echt verschil gemaakt

Dankjewel voor je reactie!

Gemiddeld genomen 109 g. per dag (door de weeks minimaal 109 g per dag).
Dat zou moeten kloppen met de 2g per lichaamsgewicht als ik het goed heb. Zit jij hoger qua eiwitten x gram per lichaamsgewicht?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:38

Dat zou toch wel voldoende moeten zijn... misschien toch te weinig calorieën?
Zit rond 2000 kcal en zet toch vet om in spier
Maar ik ben wel zwaarder en gok ook echt wel vetter als jou hoor

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:48

Lang leve weerstand bandjes!
Gewoon nog spierpijn van de paar oefeningen van maandag, banded deathlifts en squats gedaan, sumo.
Ook gecombineerd met mn bellen oefening, de schelp noemt zij hem. Liggen op je zij, benen 90 graden en dan open en dicht.
Heb net wel trx banden besteld, wat meer variatie. Kennissen trainen echt mega hard buiten elke dag, hier helaas geen optie met 2 kleine kinderen