Ik ben transgender

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:45

Wat een briljante beeldspraak weer _/-\o_ _O-

Ik vind het trouwens geweldig om zo mooi en open de transities van ondertussen 3-4? mensen te mogen volgen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:52

Roodvos, jij ook al! Wat fijn om te lezen!

Verder sluit ik mij helemaal aan bij Ibbel. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:53

julhan99 schreef:
_roodvos_ schreef:
Oooh wat goed Julhan :D Gefeliciteerd aan je kuiken :)

Ik zie dat het ook een tijdje ("tijdje", meer dan een jaar dus blijkbaar :+ ) geleden is dat ik hier iets gezegd heb maar ik heb afgelopen donderdag toevallig dezelfde operatie gehad. Wel een andere plek, in Amstelveen. Niet tussen grote huizen maar ergens in een minikliniekje naast een supermarkt. De nacontroles zijn in Bloemendaal, daar staan wel dat soort kastelen :P
Toen ik wakker werd kreeg ik beschuit met blauwe muisjes en het eerste wat ik deed was natuurlijk dat ding over mezelf en het bed heen mikken, maar ik hoorde de volgende dag bij het verwijderen van het verband dat ze daar zeer regelmatig allemaal muisjes tussen vinden (ik had ze allemaal weten te verwijderen, behalve één...) dus ik ben blijkbaar niet de enige bij wie in bed beschuit met kleine losse dingentjes die er vanaf kunnen vallen voeren niet per se het strakste plan is. Verder is het me eigenlijk heel erg meegevallen, ik was er vanuit gegaan dat ik ongeveer niets zou kunnen of willen maar ik moet mezelf steeds vertellen dat ik net geopereerd ben en niets mag, en dat het zware luik naar het atelier optillen om te kijken of de kat zich daar verstopt heeft echt niet onder niets doen valt.

En als ik dan toch bezig ben: Tevens zit ik inmiddels 5 maanden (en een week geloof ik) aan de testosteron en man, de rust in mijn hoofd. Het is een beetje alsof je ongesteld bent en alles opeens heel erg is (ik wil jullie graag verwijzen naar dat topic over het meest idiote waar je ooit over gehuild hebt als je ongesteld bent) maar dan dus precies de andere kant op, dat je denkt "normaal had ik dit heel erg gevonden, maar eigenlijk is dat het helemaal niet". Verder groeit er allemaal haar (wat natuurlijk overal donker is behalve op mijn gezicht, waar het vooralsnog blijft bij hoogblond babypluis :x ) en is mijn stem een stuk lager. En blijkbaar zijn mijn schouders breder geworden want toen ik afgelopen week voor die operatie mijn stapel overhemden tevoorschijn trok van achterin de kast bleek dat ze allemaal te klein waren, behalve de twee die een half jaar terug wat te groot waren :+ En ik maar denken dat ik een goede voorraad aangelegd had voor als ik geen shirt aan kon krijgen.

Mijn laatste berichten hier waren over het invriezen van eicellen zie ik, dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. Ik was dat flink aan het uitstellen omdat ik geen zin had, toen kwam corona en vond ik dat een goede reden om het nóg maar even uit te stellen (naja, de ziekenhuizen waren toch dicht) en tegen de tijd dat ik genoeg moed verzameld had om toch te bellen bleek dat de wachttijd daarvoor zodanig opgelopen was dat ik waarschijnlijk het beginnen met hormonen uit zou moeten stellen om dat nog te laten doen. Dat leek me niet per se bevordelijk voor mijn geestelijke gesteldheid dus toen heb ik het maar laten zitten, wat ik eigenlijk helemaal niet erg vond.

Nu heb ik alleen ergens in mei nog een afspraak waarbij ik die verklaring krijg om mijn paspoort aan te laten passen, en dan ziet het er naar uit dat ik zowaar klaar ben met alle afspraken en gedoe (op een incidentele controle bij de endocrinoloog na, maar dat geeft me niet). Ik zie ernaar uit :D
(Dat was een heleboel tekst, dan ga ik nu waarschijnlijk weer voor onbepaalde tijd onder mijn meeleessteen liggen)

Oooh wat herkenbaar Roodvos. En wat een prachtig verhaal van je. Ik heb heel blij dat jullie (allemaal hier) zoveel gewonnen hebben bij alle stappen in de transitie. Ik herken de "rust" die de testosteron met zich mee nam. Mijn kuiken was als kind meer een ongeleide wipkip. Altijd in beweging en vloog van hot naar her. Hoe vaak ik dat jong niet uit de bomen of uit de sloot heb moeten trekken. En uitrekenend zo'n uitloopkip geven ze in zijn puberteit testosteron. Ik was bang dat hij een plofkip ging worden met een enorm kort lontje en opgeblazen kippendijen en gespierde kipkluifjes. Maar niks was minder waar!

Hij is enorm "geland" in zijn eigen lijf. En nog steeds zie ik hem iedere dag dichter bij zichzelf komen. Hij is zo intens gelukkig met die knokige mannentenen, brede schouders, sprietige eerste baardhaartjes en de wintervacht op zijn benen and above. :j . Het geeft mij ook rust. Want te zien dat dit goedje mijn kind gelukkig maakt en heel, is ook van deze moederkloek de grootste wens.

Ik ben ook heel blij om te lezen dat jij zo fijn op weg bent naar het lijf wat past bij Your True Self. Ik hoop (voor iedereen trouwens) dat de schoonheid die van binnen zit, ook ervaren gaat worden door jullie aan de buitenkant.

Zo, nu hebben we het hier gehad over tieten en kont. Ik ben benieuwd wat het volgende onderwerp gaat zijn.... :roll: _O- :D

_O- Bijzonder vind ik het julhan zoals je beschrijft dat jouw kind steeds meer zichzelf wordt en dus landt als het ware in zijn eigen lijf. Dan weet je ook als moeder dat het klopt en goed is. Heel erg fijn om te lezen! Kan je man nu inmiddels ook wat meer meekomen in het hele proces of blijft het moeilijk voor hem?
En als het mij niet aangaat, dan gewoon zeggen want dat is natuurlijk ook zo. Maar ik hoop het zo voor je kind en ook voor jou dat jullie dit echt als gezin goed kunnen doormaken deze transitie.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 23:43

Aaaah, wat blijft dit topic echt heerlijk om te openen. :D

Jullie maken me wel een tikje jaloers hoor. Ik heb laatst wel een mysterieus 'u wordt binnenkort geopereerd' mailtje ontvangen, maar verder heb ik nog geen datum of wat dan ook. Heb met mezelf de afspraak gemaakt om, mocht ik nog niets gehoord hebben, in mei een belletje te doen. Ik wil de mensen van het UMCG nog wel even de tijd geven om hun planning rond te krijgen. :o

Overigens had ik gisteren een feestje en ben ik dronken in de veilige bubbel van het balkon tussen de rokers uit de kast gekomen. De reactie was non-existent, maar dat is ook omdat deze mensen gewoon lekker open-minded zijn. :D

En Nerd Modus Aan: ik merk dat mijn deze-man-is-zo-mooi-en-ik-wil-ook-zo-zijngevoelens echt de vruchten afwerpen. Ik ben intussen al anderhalf jaar gefascineerd door dezelfde Noorse acteur en heb dus m'n haar ook laten groeien, maar ik voel nu toch een soort rare Viking gendereuforie door m'n lange lokken. :D 'Vroegâh' was zo kort mogelijk beter om mij het gevoel te geven om als man erkent te worden, maar nu zorgen mijn drie snorharen er voor dat ik nu veilig als poedersuiker over straat kan. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:06

_O- hilarische post Hiraeth. Ik moet er zo om lachen.

Maflinger_S

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:04

@Hiraeth: als fan van de serie Vikings op Netflix ben ik nu natuurlijk reuze benieuwd naar beeld van je transformatie naar vikingman met blonde lokken. En natuurlijk naar beeld van je Noorse voorbeeld.

(Ik vond de kapsels van Lagertha geweldig maar heb eerst wel een paar extensions nodig voordat ik dat bij mezelf voor elkaar kan krijgen. Gaat 'm dus niet worden.)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:20

oke dit vraagt nu wel om een foto van je zelf bestempelde poedersuiker hipster look Hiraeth _O-

Voor de rest wat is het heerlijk voor jouw kuiken Julhan en voor jou zelf Roodvos dat het zo goed gaat! En wat voel ik mij toch gezegend dat ik deze wegen naar jullie echte ik mag volgen en de buitenkant bij de binnenkant begint te horen! Vind het echt geweldig dat dit kan. Proviciat beide! *\o/*

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:12

Haha ja kom maar door met die foto’s! Ik lees nog steeds graag mee in dit topic :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:51

Jaaaaaa foto!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:44

Wat een super leuk updates! Echt om vrolijk van te worden <3 Ik lees altijd stil mee, maar vind echt super tof dat wij jullie zo mogen volgen.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:28

Wat een super leuke en mooie updates *\o/*

Ik ben vrijdag maar eens gaan bellen naar het VUMC om te vragen hoe het zit met de wachtlijst (de 720 wachtdagen zijn inmiddels ruim verstreken en ik wil wel eens weten hoever het ermee staat), maar helaas geen gehoor gekregen.. Ze hadden het te druk, probeer het op een ander moment (was een bandje wat ik te horen kreeg) :\

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:34

Oh die eeuwige bandjes van het Vumc :brr:
Mijn huisarts had laatst contact met mijn endocrinoloog, de volgende afspraak die ik bij hem had lepelde hij zo dat hele riedeltje op. Arme man :')

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:45

Het eerste nummer wat ik belde, kreeg ik gewoon iemand aan de lijn. Die vroeg of hij mij door moest verbinden of dat ie een mail moest sturen.. Ik had gezegd, doe maar doorverbinden, want dan kan ik direct mijn vraag stellen en hopelijk antwoord krijgen. Zegt ie nog: Ik zal je het nummer geven, mocht het je te lang duren _O- Nu begrijp ik wat hij bedoelde :') Maar nu heb ik nog geen antwoord :( Maar ik las wel op hun site dat sinds 1 maart het radboud in Nijmegen een poli heeft geopend :)) Dat zou voor mij echt een uitkomst zijn als ik daar terecht zou kunnen :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:24

Het Vu is (in mijn ervaring) wel heel netjes en snel met vragen via de mail beantwoorden hoor. Misschien een betere optie dan eindeloos bandjes luisteren.
Ik moet eigenlijk ook weer eens bellen maar ik durf niet. :') In de mail stond specifiek dat ik moest bellen maar misschien ben ik dat wel 'vergeten' :+

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:57

julius_juut schreef:
Het Vu is (in mijn ervaring) wel heel netjes en snel met vragen via de mail beantwoorden hoor. Misschien een betere optie dan eindeloos bandjes luisteren.
Ik moet eigenlijk ook weer eens bellen maar ik durf niet. :') In de mail stond specifiek dat ik moest bellen maar misschien ben ik dat wel 'vergeten' :+

Wat houdt je tegen? En beter nog : wat heb je nodig om over deze hobbel te gaan?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:09

Inmiddels contact met Nijmegen en zojuist én de bevestiging binnen gekregen, maar nog veel leuker: Ook de eerste 2 afspraken op maandag 14 juni *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:18

*\o/* *\o/* dat is het betere nieuws, dat mag ook wel na 2 jaar

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:26

Gaat goed! Fijn!

En ja, lijkt me op zich na twee jaar onderhand wel een keer mogen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:31

Wat een geweldig vooruitzicht DJZ, eindelijk! *\o/*

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:10

Dank jullie wel :D Zo blij dat er nu eindelijk schot in de zaak zit :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:54

Wat fijn dat het eindelijk zo ver is, DJZ. Je hebt er lang op moeten wachten zeg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:42

DJZ heel fijn!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:05

Ik lees net dit op een webshop

Citaat:
Is een tuinbroek dameskleding?
Een tuinbroek of salopette is niet speciaal vrouwen- of dameskleding. Een tuinbroek is transgenderneutraal en kan prima gedragen worden door dames. Voor elke dame hebben we de favoriete tuinbroek.

Iets met een klok en een klepel maar lief geprobeerd :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:12

Afbeelding

:')