2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:55

Voor vandaag heb ik een ‘cheatday’ ingepland die binnen mijn marges valt!
Ga nu een stuk hardlopen.
Ben inmiddels bijna 4 kilo kwijt (nov begonnen) en vind dit netjes met kerst, wintersport en oud en nieuw tussendoor. Liefst zou ik sneller willen afvallen, maar is niet reeel, moet blijvend zijn!
Nog ‘maar’ 7,2 kilo en dan heb ik mijn streefgewicht bereikt!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:56

@renske In het begin als ik snaai behoefte had dan ging ik 5km wandelen, mn huis schoonmaken of iets anders doen waardoor ik geen tijd had om te snaaien. Verder van te voren bedenken wat mn volgende eet moment is bv om 2 uur en dat ik dan weet wat ik ga eten bv een banaan, schaal wortels in elk geval gezond. Veel thee drinken. Geen alcohol (als ik dat drink ga ik gelijk vreten). En proberen in te schatten waar je lichaam behoefte aan kan hebben. Heb ik gevarieerd gegeten?

Mijn eerste doel is 70 kg. Daarna kijk ik wel hoe en wat.

ClaudiaHS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:13

Als ik zin in snaaispul krijg eet ik, augurk met plakje achterham.ei in 4en met plakjes rookvlees. Komkommer in plakjes met beetje tonijn uit blik erop. Of een cracker met kaas of ham. Of een handje nootjes.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:26

Japanse mix vind ik ook altijd lekker. Prima vervanger voor een bakje chips.

Ik heb me net gewogen: -3! Ik ben blij. Begin is er!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:32

Zo, net weer 20 kilometer gefietst. Dat was niet zo slim na de booty workout van gisteravond want ik kwam nauwelijks vooruit. :z
Ik stond vanmorgen op de weegschaal, maar hij kon er niet uitkomen of ik nou 74.0 of 73.6 kg woog. Ik heb er 4x opgestaan en hij veranderde iedere keer van mening. :/ Maar hey, er is in ieder geval iets af! *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:35

Ik heb er een halve kilo af. Ben dinsdag begonnen met gezond eten dus ik ben tevreden. Nu pas eind van de maand weer wegen :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:37

Heb me dan toch gewogen, was na de kerst 2 kilo zwaarder dan ik me opgegeven had, haha, kun je nagaan, de kerstdiners, maar net met wegen was ik die gelukkig weer kwijt. We gaan gewoon zo verder!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:05

Goedemiddag!

Leuk dat iedereen zo actief is in dit topic, ik heb er in ieder geval veel aan!
Gisteravond een cheatavond gehad, biertje gedronken en wat borrelnoten en worst.
Vandaag maar weer de broekriem aan en hopelijk is maandag het getal op de weegschaal naar beneden.
Ik vind het best lastig om in de vakantie een ritme aan te houden, vanaf maandag gaat het hopelijk beter. :)

Zojuist mijn ontbijt op:

Afbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:21

Ik heb ook wel veel aan dit topic, door mee te lezen ben ik er meer mee bezig en wil het ook beter. Gewoon een stukje bewustzijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:54

Supervixen schreef:
smurffie schreef:
Mensen die 2000 kcal eten en verwachten echt resultaat te zien heb ik mijn twijfels bij hoe serieus je iets wil.

Dit zijn de verstandige mensen die een blijvende verandering willen en geen crashdieet van 1250kcal volgen waarbij je haar uitvalt.

Bovendien is ieder lichaam anders en hebben sommige mensen een hoger BMR (1900bijv) waardoor ze meer kunnen eten wn toch een energietekort krijgen.

Deze reactie is ontzettend ongezond, en ook totaal het verkeerde om in een afval topic te zetten want het geeft een super verkeerd beeld. Want waarom is iemand die 2000kcal eet niet serieus? Als die met 2000 toch al een (gezond) energietekort creëert?

@sharonindezz is niet erg hoor! Een keertje geen perfecte macro's kan geen kwaad. Bij t afvallen zijn kcal leidend (of je ze nu telt of niet) dus zo lang je daar niet overheen gaat geen zorgen maken. En trouwens, een keertje over je kcal doel is ook niet erg Haha.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:04

ik heb net even berekend mijn BMR is 1700 ik zit nu met ontbijt, en lunch op 749 kcal incl 1 glas melk, 1 glas cranberry sap en een kopje koffie met melk en suiker. vanavond lekker prakje spinazie, met avond eten houd ik me nooit in en eet ik gerust 2 borden leeg.
verder ben ik gestopt met frisdranken drinken! ik doe nu om en om 1 glas water 1 glas sterk verdunde siroop. en vandaag toevallig een kop koffie daar had ik zon trek in!

ik ga morgen wegen en een offday houden ik wil morgen even niet hoeven kijken hoe of wat gewoon een lekker kaiser broodje met kaas en een koekje tussendoor vind dat het na een week lijnen best mag!

EDIT: net even berekend wat het met mijn avond eten is.
1787 dus dat wordt alleen nog maar water vandaag :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:11

hoeveel spinazie eet jij dat je op 1787 komt :')

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:14

Ladybird schreef:

heel veel :P maar is mn hele prakje he, vlees, aardappels en spinazie :P maar ik eet ongeveer 300 a 400gr aardappelen en 200 a 300gr spinazie en 150gr vlees
ik heb wel mn vlees even aangepast! ik had verse worst in de planning en dat eet ik echt teveel dus nu gewijzigd naar 1,5 slavink :P nu zit ik op 1622 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:22

Kanonnen :')

Ik moet even wachten op pap die brengt 30 kilo dierenvoer (zus besteld voor mij en mijn ouders , maar word bezorgd bij mijn ouders )

Dan naar de supermarkt , heb echt geen idee wat ik eet vanavond

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:29

zanakuzies schreef:
Ladybird schreef:

heel veel :P maar is mn hele prakje he, vlees, aardappels en spinazie :P maar ik eet ongeveer 300 a 400gr aardappelen en 200 a 300gr spinazie en 150gr vlees
ik heb wel mn vlees even aangepast! ik had verse worst in de planning en dat eet ik echt teveel dus nu gewijzigd naar 1,5 slavink :P nu zit ik op 1622 kcal

a la crème zeker? Dat tikt nl ook wel aan haha.
Smakelijk! Klinkt wel lekker, al zou ik het zelf niet opkunnen hoor!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:37

Maar weinig mensen hebben zo'n hoog bmr als ze hier opschrijven waarschijnlijk. Alle calculators op internet schalen bizar hoog in :=. Bmr is rust, een bmr voor een vrouw van 1900? Ik ben benieuwd welke bmr een diëtiste zou geven.
Bedenk je dat iedereen die een extreme verandering in voeding en gewicht doormaakt last krijgt van lichamelijke consequenties als haaruitval. Bij een 5 kilo merk je dat niet, bij grotere getallen is dat normaal ( en zoek daar gerust studies op na, of vergelijk het met bijvoorbeeld de hoeven van je paard. Wanneer er iets goed veranderd aan of voor een lichaam krijg je daar gevolgen van.)
Na krachttraining zorg ik altijd nog voor een eiwitshake voor spier.
Jullie mogen het ongezond vinden, mijn bloedwaarden en lichaamsmetingen zijn beter dan gemiddelde afvallers. Stabiele bloedwaarden bij een gewichtsverlies van 38 kilo zijn bijna onmogelijk maar mij wel gelukt. Alleen bloedsuiker en druk waren laag, iets niet anders kan omdat je lichaam tijd nodig heeft om te beseffen dat het minder hard hoeft te werken.

Kwestie van luisteren naar je lichaam en juiste weg aanvoelen. Als je maar op een gezond leven kunt komen zonder jojo effect of nodige operaties.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:45

Als ik mijn BMR bereken zonder beweging kom ik uit op 1.483. Maar als ik bijvoorbeeld normale beweging invul, dan kom ik al op 2.039. Daar zit het grote verschil in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:47

smurffie schreef:
Maar weinig mensen hebben zo'n hoog bmr als ze hier opschrijven waarschijnlijk. Alle calculators op internet schalen bizar hoog in :=. Bmr is rust, een bmr voor een vrouw van 1900? Ik ben benieuwd welke bmr een diëtiste zou geven.
Bedenk je dat iedereen die een extreme verandering in voeding en gewicht doormaakt last krijgt van lichamelijke consequenties als haaruitval. Bij een 5 kilo merk je dat niet, bij grotere getallen is dat normaal ( en zoek daar gerust studies op na, of vergelijk het met bijvoorbeeld de hoeven van je paard. Wanneer er iets goed veranderd aan of voor een lichaam krijg je daar gevolgen van.)
Na krachttraining zorg ik altijd nog voor een eiwitshake voor spier.
Jullie mogen het ongezond vinden, mijn bloedwaarden en lichaamsmetingen zijn beter dan gemiddelde afvallers. Stabiele bloedwaarden bij een gewichtsverlies van 38 kilo zijn bijna onmogelijk maar mij wel gelukt. Alleen bloedsuiker en druk waren laag, iets niet anders kan omdat je lichaam tijd nodig heeft om te beseffen dat het minder hard hoeft te werken.

Kwestie van luisteren naar je lichaam en juiste weg aanvoelen. Als je maar op een gezond leven kunt komen zonder jojo effect of nodige operaties.

Dit is de formule die -volgens mij, correct me if I'm wrong- het meest gebruikt wordt:
BMR = (10 × weight in kg) + (6.25 × height in cm) - (5 × age in years) - 161

Je leeftijd en lengte telt natuurlijk zwaar mee. En je huidige gewicht! Als je al zwaarder begint en daarbij ook nog eens langer bent, dan krijg je een hoger BMR. En van je totale energiebehoefte zijn de processen van je lichaam verreweg het grootste deel. 1900 is dan ook echt niet gek voor een wat zwaarder OF wat langer iemand.
Ik ben klein, en niet meer zo zwaar, dus ik zit qua BMR op 1550. Maar iemand van 1,80 die misschien ook nog wat zwaarder is? Die zit wel wat kcal hoger op BMR, en dan kom je al snel aan die 1800/1900. Een gezonde intake is dan dus een paar 100 kcal hoger, dus 2100 etc.

En als je gewoon op een verantwoorde manier afvalt (dus niet hoe jij het hebt gedaan, dat is wel gebleken adhv de klachten die je had) dan kan je prima gezond blijven. En kom op, 'extreme verandering' heeft echt niet iedereen die afvalt. Ja, als je extreem onder je BMR gaat eten (zoals jij hebt gedaan) dan is er een extreme verandering. Als je langzamerhand je levensstijl veranderd (dus vaker een appel ipv een koekje, ik roep maar wat) en daarbij je kcal in de gaten houdt en hiermee een tekort creëert, dan is er geen extreme verandering.
Er zijn studies die laten zien dat je metabolisme BLIJVEND langzamer is door een crashdieet.. Dat wil toch niemand? Als je een net kcal aantal hebt, en daarbij ook nog op je macro's let? Niks aan de hand!

Sorry maar je bent imo echt bezig met bangmakerij en ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik vind dit niet plaats horen op Bokt, waar ook jongere meiden meelezen. Die krijgen compleet het verkeerde idee.. Dus haaruitval is normaal? Kom op zeg.. Dat neigt naar anorexia opmerkingen, sorry.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:48

Iedereen zou het moeten berekenen zonder beweging eigenlijk, want de meeste mensen schatten hun beweging veel te hoog in :=

Mijn onderhoud is 1650, dan blijf ik stabiel, kom ik niet aan en val ik niet af. Dus een BMR van >2000 zie ik niet als een realistisch BMR tenzij je 5 dagen p.w. krachttraining doet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:51

zanakuzies schreef:
Ladybird schreef:

Waar laat je het :') daar kan ik bijna 2 dagen van eten :') Maar geniet er van :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:52

BMR is zonder beweging Jaime, daarom vind ik haar opmerkingen ook zo ongepast. PAL is het bewegingsgedeelte.
Jouw onderhoud is misschien 1650, maar anderen hebben een totaal ander lichaam en daar hoort ook een totaal ander BMR bij. Een BMR van 1800/1900 is vrij normaal voor de wat grotere of zwaardere mensen onder ons, dus een kcal inname van 2000 is dat ook.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-01-18 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:52

Wat een discussie over hoeveel kcal je zou moeten eten.. Iedereen is zo verschillend, denk niet dat je iets kunt zeggen van een ander en al helemaal niet dat iemand die 2000 kcal per dag eet niet serieus is en niet kan afvallen? :roll: Dat is toch jouw probleem helemaal niet, laat lekker gaan, ieder heeft zijn eigen manier.

Hier gister lekker 2 wijntjes op en popcorn. Nu weer netjes en gezond :D Ik werk in het weekeind extra bij een bar waar ik dan in de keuken sta en daar at is zelf ook altijd maar nu dus niet meer :D Want het was altijd iets uit de frituur met frietjes :o

Ik heb nu net thuis gegeten en neem van te voren even een broodje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:53

xApple schreef:
Iedereen is zo verschillend, denk niet dat je iets kunt zeggen van een ander en al helemaal niet dat iemand die 2000 kcal per dag eet niet serieus is en niet kan afvallen?

Dit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:58

IMANDRA schreef:
Sorry maar je bent imo echt bezig met bangmakerij en ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik vind dit niet plaats horen op Bokt, waar ook jongere meiden meelezen. Die krijgen compleet het verkeerde idee.. Dus haaruitval is normaal? Kom op zeg.. Dat neigt naar anorexia opmerkingen, sorry.

Ik vind het juist wel een toevoeging. Doe je het zo? Kans op slechte huid, uitvallende haren etc. Duidelijker wordt het niet. Als het hier niet staat wil het niet zeggen dat mensen het niet doen, dan kan het beter hier goed en wel beschreven staan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:05

Ik zit al een tijdje op mijn handen en wil dat voor het grootste deel ook blijven doen hier, want anders verlies ik mezelf er in en werk moet ook werk blijven (ik ben dietist) :D .

Wat ik mensen mee wil geven: gebruik je BMR als richtlijn, maar ga vooral de weegschaal benutten in het begin. Neem na de eerste 2-3wkn een richtlijn van 0,5kg per week (de eerste weken gaan vaak wat harder doordat je koolhydraatreserves en vocht verloest). Ga je harder, eet dan meer. Ga je langzamer, zak dan in je kcal. Ben je gezakt tot je tot je BMR en val je nog niet af, zoek dan hulp. De kans is dan groot dat er iets niet goed gaat ergens. Dat kan zijn in je inschattingen, maar ook fysieke problemen zoals resistenties.

0,5kg/week is een prima tempo om langdurig gewicht te verliezen. Dat betekend dat je 500kcalper dag onder je behoefte eet en voor een vrouw is dat echt meer dan genoeg. Ga je lager dan eet je zodanig veel te weinig dat je gewoon je lijf aan het ondervoeden bent en dat is voor niemand gezond. 0,5kg per week (2kg per maand) klinkt langzaam, maar die kilo's zijn er ook niet in een week aangekomen dus hoeven er ook niet in een week vanaf.

En verder is afvallen doorzetten, discipline tonen en nog meer doorzetten. En je realiseren dat je leven vandaag bezig is en niet start als je bent afgevallen.