Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:49

gribaldi schreef:
Ik ben echt zo blij met dit weer trouwens, sinds zaterdag zon en je knapt als mens meteen op :o

Echt wel!!! *\o/*

Gefeliciteerd Jolien!

Fijn dat je teen goed gaat Jeanine.

Vanmorgen voor het eerst weer naar de sportschool geweest, na een week hartstikke ziek zijn. Dat heb ik gemerkt zeg, ondanks dat ik me weer prima voel, heb ik een conditie van 3x niks. Na een half uur grondoefeningen (gmb/eigen gewicht) was ik kapot :+ Even uitgefietst en toen maar gestopt. Woensdag ga ik weer, eens even kijken of ik dan wat fitter ben :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:55

Ik heb de afgelopen 2 jaar voornamelijk crossfit gedaan. Maar door een blessure aan mijn schouder, haalde ik daar geen plezier meer uit.
Sinds begin oktober heb ik me daarom weer aangemeld bij de sportschool hier in de buurt :)
Mijn hobby/sport is fietsen, dus ik vermaak me in de sportschool voornamelijk met wat lesjes spinning. 2x per week.

Zo behoud ik ook mooi vorm/conditie voor het volgende seizoen.
Zodoende hoef ik volgend jaar niet weer helemaal opnieuw op te bouwen als we weer naar buiten gaan om te fietsen!
Meer mensen die spinnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:00

Jolien gefeliciteerd.

Hier sinds afgelopen dinsdag avond rust moeten houden. Vanmorgen ook niet gegaan. Morgen avond weer rustig aan iets doen. Mogelijk enige keer deze week. Ivm schouder en extra pijnstilling moet ik even heel kalm aan doen verplicht. Maar wel in beweging blijven. Dat gebeurd ook wel. Scheelt dat sport maatjes ook vorige week onverwachts minder konden doen en deze week zijn beiden hard aan het metselen. :j

Travellust

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:32

Haha Dorien na een week zien zijn straft je lichaam je meteen af na een week niks doen :P Weer langzaam opbouwen na een week ben je weer op niveau :)

Tot donderdag blijft het dit weer, ik ben blij :)

Spinnen is niet mijn favoriete bezigheid haha dus nee helaas.
Op de MTB een rondje doen, dat dan weer wel.

Vervelend Nicole dat je nog steeds zo'n last hebt. Even extra verplichte rust is goed! :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:43

Gefeliciteerd jolien!

Fijn jeanine!

Ik heb vanmorgen mn nieuwe loopschoenen goed uitgeprobeerd. 7.5 km over verhard en onverhard terrein, daarna nog een mini kracht circuit. Vanavond paard nog rijden en misschien sportschool

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:48

En bevielen je schoenen? Ik heb vanmiddag krachttraining gedaan. Ging lekker!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:26

Supervixen schreef:
En bevielen je schoenen? Ik heb vanmiddag krachttraining gedaan. Ging lekker!

Ja zeker! Heb al 3 jaar precies hetzelfde model, dus net als mn oude schoenen, maar dan wel met demping, bij mn oude was die er best wel uit. Ik doe ongeveer een jaar met sportschoenen.

Fijn! Full body?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:40

Ja full body, maar de nadruk ligt altijd wel op mijn bovenlijf.
Ik doe ook een jaar met mijn schoenen. Ik zweer bij saucony voor het hardlopen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:43

MuSLi schreef:
Ik heb de afgelopen 2 jaar voornamelijk crossfit gedaan. Maar door een blessure aan mijn schouder, haalde ik daar geen plezier meer uit.
Sinds begin oktober heb ik me daarom weer aangemeld bij de sportschool hier in de buurt :)
Mijn hobby/sport is fietsen, dus ik vermaak me in de sportschool voornamelijk met wat lesjes spinning. 2x per week.

Zo behoud ik ook mooi vorm/conditie voor het volgende seizoen.
Zodoende hoef ik volgend jaar niet weer helemaal opnieuw op te bouwen als we weer naar buiten gaan om te fietsen!
Meer mensen die spinnen?
Ja, hier! :D Heb me hier al een tijdje niet echt meer laten horen, omdat het niet zo heel interessant is wat ik doe denk ik, voor anderen :+ Veel hetzelfde en ik maak natuurlijk wel vooruitgang maar niet zo heel duidelijk of snel.

Ik heb voor de grap een paar maanden geleden voor het eerst een lesje spin gedaan in de sportschool, omdat ik cardio meestal onwijs saai vind. Spinnen vind ik echt heel erg leuk veel uitdagender en minder saai dan de meeste vormen van cardio en ik merk dat ik er ook echt heel snel fitter van ben geworden terwijl ik al best fit was :oo

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:48

Supervixen schreef:
Ja full body, maar de nadruk ligt altijd wel op mijn bovenlijf.
Ik doe ook een jaar met mijn schoenen. Ik zweer bij saucony voor het hardlopen.

Ik bij brooks, zitten heerlijk, lopen goed en dit model past ook bij mijn voeten en loopstijl. Ik laat ze altijd aanmeten bij runnersworld

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:55

Eulogy schreef:
Ja, hier! :D Heb me hier al een tijdje niet echt meer laten horen, omdat het niet zo heel interessant is wat ik doe denk ik, voor anderen :+ Veel hetzelfde en ik maak natuurlijk wel vooruitgang maar niet zo heel duidelijk of snel.

Ik heb voor de grap een paar maanden geleden voor het eerst een lesje spin gedaan in de sportschool, omdat ik cardio meestal onwijs saai vind. Spinnen vind ik echt heel erg leuk veel uitdagender en minder saai dan de meeste vormen van cardio en ik merk dat ik er ook echt heel snel fitter van ben geworden terwijl ik al best fit was :oo

Helemaal met je eens. Je bouwt heel snel conditie op. En ik vind het inderdaad ook één van de weinige uitdagende cardio dingen. Alhoewel ik steps ook altijd leuk vond om te doen. Maar hier kom ik wel met veel meer voldoening vandaan. Het is echt hard werken ;)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:42

Ik meld me ook hier!

Zelf ben ik sinds een klein half jaartje bezig in de sportschool. Ben echter nog heel erg zoekende wat werkt voor mij en zie nog vrij weinig verandering.
Probeer 2x in de week naar de sportschool te gaan en daarnaast dans ik en rijd ik paard.

Ik zit er aan te denken om een trainingsschema te kopen bij de personal trainer bij ons op de sportschool, zodat ik iets heb waar ik me aan vast kan houden.

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en hoe dat gaat!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:16

Welkom Debbels!

Ik heb hier mijn abonnement opgezegd, ik ga weer 3/4x in de week rijden en de sfeer die er op de sportschool hing viel me ook steeds zwaarder. Misschien dat ik ergens nog weer iets anders vind, maar ik blijf wel gewoon meelezen en doe oefeningen thuis :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:31

Welkom!

Balen dat de sfeer niet fijn was frost! Wel goed bezig!

Ik had vandaag toch veel energie, niet normaal. Werd letterlijk gek van mezelf. Uiteindelijk niet gesport, om morgen krachtcircuit op het werk. 2x kracht is teveel en hardlopen kon ook niet ivm lopen van gisteren. Zijn er meer mensen die soms zo druk zijn dat het voor jezelf zelfs irritant is?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:21

@ Debbels; Hier een stille meelezer en herkenbaar! Op het begin heb ik hier meegepraat, maar ik boekte niet tot weinig resultaten waardoor ik meer in de meeleesmodus kwam. Mijn vriend zei 'je kan niet gelijk resultaten verwachten', maar ik weeg nog steeds hetzelfde (misschien iets zwaarder). Ik twijfel dus ook om een personal trainer in de hand te nemen.

Gisteren besloten dat ik i.p.v. kracht mij de komende tijd meer ga richten op cardio. Voorheen deed ik altijd 15 min crosstrainer, krachtoefeningen (ongeveer 1 uur) en dan nog 10-15 min op het roeiapparaat of op de loopband. Nu wil ik de tijd aan cardio verhogen. Ik weet niet hoe jouw trainingsplan er uit ziet?

Qua voeding vind ik het ook vrij lastig. Ik heb een koemelkallergie, dus kwark, yoghurt, melk, eiwitshakes e.d. is allemaal niet voor mij weggelegd. Ik moet veel moeite doen om aan de juiste macro's te komen. Meestal eet ik teveel vetten, hoewel ik er enorm op let om genoeg eiwitten te eten.

Ook twijfel ik om in plaats van 2 keer in de week 3 keer te gaan, in de hoop meer resultaat te zien. Ik hoop dat dat deze week gaat lukken.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:24

Frost schreef:
Welkom Debbels!

Ik heb hier mijn abonnement opgezegd, ik ga weer 3/4x in de week rijden en de sfeer die er op de sportschool hing viel me ook steeds zwaarder. Misschien dat ik ergens nog weer iets anders vind, maar ik blijf wel gewoon meelezen en doe oefeningen thuis :)

Balen dat de sfeer niet fijn was. Het is toch wel een bepalend iets.
Ken je de Nike Training Club app? Daar zitten ook best leuke workouts tussen voor thuis! :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:19

Welkom allemaal

Vind de sfeer zelf echt niet zo belangrijk, hij is wel goed bij ons hoor maar ik kom toch alleen voor mezelf

Ben deze week na een maand bijna niks gedaan te hebben 4x geweest. Spierpijn :roll:. Dan merk je weer dat het echt een ondankbare sport is dat fitnessen ..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:43

Goedemorgen. En welkom nieuwe mensen, sfeer, ik let er niet zo op. Train toch in mijn eentje en praat weinig met mensen. Zolang ze me niet hinderen uitlachen of boos worden zal het me een zorg zijn.

Gister rustig getraind met schouder wel flink wat aanpassingen moeten doen, mag wel bewegen niet belasten en bepaalde bewegingen mogen niet en doen ook flink zeer. Aantal oefeningen doe ik nu niet wel wat nieuwe erbij nu tijdelijk of blijvend. Voel me wel een sukkeltje met babygewichten maar ja wat moet dat moet. Viel aantal mensen wel op. Hee je traint nu wel heel erg licht, schouder last?
Was wel gezellig weer maar erg rustig.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:52

Ik denk dat de sfeer ook belangrijker is als je groepslessen volgt, dan dat je zelf traint in de sportschool.
Als je met groepslessen in een "stom" clubje zit, dan kan dat best tegenwerken in de zin om heen te gaan ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:56

Welkom nieuwe mensen :D

Ik vind sfeer zeker wel belangrijk! Ik vind het ook belangrijk bij een abbo van €60,- in de maand dat ik begroet word en dat ze minstens 2x per week even bij 1 apparaat komen vragen of het goed gaat of waar je tegen aan loopt. Sport nu 4x per week. waarvan 2-3x Milon Cirkel.

Ook ik zie geen verschil op de weegschaal, ja vet naar beneden, spieren omhoog maar ook gewicht omhoog :+ Maar zie wel dat mn buikvetrollen strakker zijn :D
nu moet ik alleen zien vol te houden.

Waar ik sport werkt er 1 jongenman die zelf ook elke avond, middag en ochtend wel ergens staat te 'trainen' en zn spieren staat op te pompen maar daarnaast staat hij gruwelijk hard te kreunen en steunen en lijdt hij iedereen af, laatst wel iets van gezegd tegen de eigenaar :o

Maargoed net weer geweest :D had het zwaar naar een dag slenteren in de ikea en intratuin :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:45

Ik denk dat ondanks dat ik alleen train de sfeer die een sportschool uitstraalt wel degelijk invloed heeft.
Voor yoga moet lesgeefmens me liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:49

Ik lees hier nog altijd braaf mee maar sport de laatste tijd even niet zo veel meer, schiet er heel erg bij in en ik zit in een dipje wbt mijn lichaam, maar wou toch weer even reageren.

Voor yoga heb ik echt iemand nodig die totaal niet zweverig is. Ik vind poweryoga oid dus een stuk fijner dan 'echte' yoga, ik ben niet zo in touch met mijn gedachten en ik vind mindfulness echt de hel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:49

Klopt ja als je groepslessen doet of de lesjuf je niet ligt ben je er idd meer van afhankelijk.

Ik heb een van de nieuwe oefeningen met wat wiebelige benen en ongerustheid gestart maar hij lukte. Twee keer 15 is geen goed idee drie keer tien denk ik wel. Nog nooit was mijn knie stabiel genoeg hem te kunnen. Nu wat wiebelig maar wel gelukt. Bil oefening met beenheffen staand. Alleen eigenlijk net te korte pootjes voor :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:55

Geloof niet dat ik m zo voor me kan zien, die oefening Karuna. haha

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:56

Ik ben normaal ook niet zo zweverig, maar ik kan dus juist voor het eerst wel ontspannen door die yoga.